Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, wooter zei:

Pas op, ik begrijp je zorg... Ik had die zorg ook, en dat heeft een maand geduurd vooraleer ik besefte dat ik niet regelmatig naar een supercharger moest maar gewoon thuis kon laden, en zo weken lang kon laden zonder dat ik er op moest wachten.

 

Dat is m'n zorg niet. 3/3 van de wagens hier thuis zouden perfect EV kunnen worden maar als privé persoon is er geen enkele realistische oplossing.

Ik vond het gewoon opmerkelijk dat er, t.o.v. een Tesla dan, maar 50km bijkomt op 4 jaar tijd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
30 minutes ago, Maxime S said:

Allemaal goed en wel... 

Maar toch geloof ik er op lange termijn niet in. Er is in mijn ogen meer dan die bottleneck van de productie alleen.

Er is de bottleneck van genoeg groene elektriciteit te kunnen produceren (waarom worden in Duitsland nog dorpen gesloopt om centrales voor bruinkool te laten groeien)

Duitsland heeft omwille van Fukushima een overhaaste beslissing genomen om versneld van kernenergie af te stappen, maar die energie moet van ergens komen en dat wordt nu dichtgefietst door hun eigen bruinkool. Niet slim. Kernenergie heeft voor de landen die niet kunnen rekenen op waterkracht of zonde-energie zeker nog zijn plaats.

30 minutes ago, Maxime S said:

Er is de bottleneck van te weinig rendement zoals voor mensen die wel vaak lange afstanden rijden, of wat doe je met vrachtvervoer -én kom niet af met die debiele Teslatruck-, wat doe je met vliegverkeer en verkeer over de oceaan...) 

Vliegverkeer zal nog altijd op fossiele brandstoffen vliegen, hoewel daar ook al concrete acties zijn om op elektrisch over te schakelen.

Vrachtwagens kunnen probleemloos op elektriciteit rijden. DHL heeft al een wagenpark van lichte bestelwagens op elektriciteit, en Mercedes werkt ook al aan grotere opleggers op elektriciteit.

30 minutes ago, Maxime S said:

Er is de bottleneck van het feit dat een groene auto helemaal niet zo groen is als de meeste mensen denken. Er komt nog steeds fijn stof uit en de productie ervan vergt meer CO² dan van een verbrandingsmotor heb ik ooit ergens gelezen. 

"heb ik ooit ergens gelezen" is niet goed genoeg. Over zijn totale levensduur geeft een EV inderdaad meer CO2, als je 'm na productie ook consistent blijft opladen met energie gewonnen uit bruin- en steenkool. Eens je 20% groene/hernieuwbare energie in die balans opneemt is de EV beter af, en dan hou je nog geen rekening met het feit dat je geen andere giftige uitlaatgassen hebt die niet meer in een stadskern worden uitgestoten.

30 minutes ago, Maxime S said:

Kan heel goed zijn dat ik 2025 anders ga piepen, maar dat zal enkel en alleen zijn omdat de overheid het me opgelegd heeft! 

Nee, gaat 100% je portemonnee zijn, en dat zelfs met hogere taksen op EV's dan nu want de overheid wil natuurlijk hun inkomen niet kwijt. Auto's met verbrandingsmotor gaan gewoon te duur worden omwille van de research nodig om aan emissie-eisen te voldoen, en de belasting zal ook evenredig er op stijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, Polygoon said:

Dat is m'n zorg niet. 3/3 van de wagens hier thuis zouden perfect EV kunnen worden maar als privé persoon is er geen enkele realistische oplossing.

Momenteel niet, of je zou vrede moeten kunnen nemen met een e-Golf, Hyundai Ioniq of Nissan Leaf. Of een Renault Zoe.

Het aanbod momenteel is gewoon te klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, wooter zei:

Nee, gaat 100% je portemonnee zijn, en dat zelfs met hogere taksen op EV's dan nu want de overheid wil natuurlijk hun inkomen niet kwijt. Auto's met verbrandingsmotor gaan gewoon te duur worden omwille van de research nodig om aan emissie-eisen te voldoen, en de belasting zal ook evenredig er op stijgen. 

Dat zou ik niet durven zeggen. Nu rijden er ook mensen rond met, ikzegmaarwat, een D3 of Ferrari FF als daily terwijl je evengoed met een Polo kan rondbollen. De mensen die dat kunnen betalen én de voorkeur hebben voor een verbrandingsmotor, die gaan dat gewoon blijven rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, wooter zei:

Momenteel niet, of je zou vrede moeten kunnen nemen met een e-Golf, Hyundai Ioniq of Nissan Leaf. Of een Renault Zoe.

Het aanbod momenteel is gewoon te klein.

Klopt maar die zijn duurder dan hun fossiele equivalent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat het niet over rij eigenschappen op dit forum en ook weer dit topic.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
3 minutes ago, Polygoon said:

Dat zou ik niet durven zeggen. Nu rijden er ook mensen rond met, ikzegmaarwat, een D3 of Ferrari FF als daily terwijl je evengoed met een Polo kan rondbollen. De mensen die dat kunnen betalen én de voorkeur hebben voor een verbrandingsmotor, die gaan dat gewoon blijven rijden.

Net zoals er mensen zijn die in het weekend met paard en kar rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
2 minutes ago, Polygoon said:

Klopt maar die zijn duurder dan hun fossiele equivalent. 

Is dat nog zo? Ik vind die kleinere EV's nogal scherp geprijsd. En dan krijg je er privé nog een subsidie bij. Zakelijk is het helemaal lachen, met aftrekbaarheid en lage VAA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
3 minutes ago, Jokke_vlo said:

Gelukkig gaat het niet over rij eigenschappen op dit forum en ook weer dit topic.

Er valt nog niet veel te zeggen over de rijeigenschappen van de Mission E :). Niemand heeft er al mee mogen rijden en over rapporteren :)

En als het over Tesla rijeigenschappen gaat, stel ik vast

  • de pers is positief
  • ik ben positief
  • jij bent negatief
  • jij hebt nog niet in een Tesla gereden

Da's een beetje zoals jij die mij gaat vertellen hoe een Macbook een slechte computer zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Gelukkig gaat het niet over rij eigenschappen op dit forum en ook weer dit topic.

Nogal moeilijk bij een concept he, er heeft nog niemand hem gereden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:

Duitsland heeft omwille van Fukushima een overhaaste beslissing genomen om versneld van kernenergie af te stappen, maar die energie moet van ergens komen en dat wordt nu dichtgefietst door hun eigen bruinkool. Niet slim. Kernenergie heeft voor de landen die niet kunnen rekenen op waterkracht of zonde-energie zeker nog zijn plaats.

Met andere woorden... om aan de huidige vraag aan energie te voldoen, heb je nog fossiele brandstof nodig. Draai en keer het zoals je wil, 't is zo. Of ze dan uit kool, gas of stookolie komt... 
Kernenergie kan inderdaad een geschikte oplossing zijn, maar is al even onpopulair 

 

2 minuten geleden, wooter zei:

 

Vliegverkeer zal nog altijd op fossiele brandstoffen vliegen, hoewel daar ook al concrete acties zijn om op elektrisch over te schakelen.

Vrachtwagens kunnen probleemloos op elektriciteit rijden. DHL heeft al een wagenpark van lichte bestelwagens op elektriciteit, en Mercedes werkt ook al aan grotere opleggers op elektriciteit.

Probleemloos? Heb je het over die enkele tientallen testcamions die rondrijden op lokaal niveau? 
Of spreek ja van dat ene elektrisch vliegtuig dat eens één toer rond de wereld heeft gevlogen op een week tijd? 

We zijn er nog lang niet hoor.

2 minuten geleden, wooter zei:

"heb ik ooit ergens gelezen" is niet goed genoeg. Over zijn totale levensduur geeft een EV inderdaad meer CO2, als je 'm na productie ook consistent blijft opladen met energie gewonnen uit bruin- en steenkool.

Ik heb geen flauw idee van waar mijn elektriciteit komt en of deze groen is. Net als het gros van de totale elektriciteitsklanten in België vermoed ik. 

2 minuten geleden, wooter zei:

Eens je 20% groene/hernieuwbare energie in die balans opneemt is de EV beter af, en dan hou je nog geen rekening met het feit dat je geen andere giftige uitlaatgassen hebt die niet meer in een stadskern worden uitgestoten.

 

2 minuten geleden, wooter zei:

Nee, gaat 100% je portemonnee zijn, en dat zelfs met hogere taksen op EV's dan nu want de overheid wil natuurlijk hun inkomen niet kwijt. Auto's met verbrandingsmotor gaan gewoon te duur worden omwille van de research nodig om aan emissie-eisen te voldoen, en de belasting zal ook evenredig er op stijgen. 

Euhm... ik beslis toch 100% zelf aan wat ik mijn portemonnee geef? 

De overheid zal het beslissen, ofwel door te bannen ofwel door taxen de heffen waardoor enkel nog de (super)rijken met brandstof zullen kunnen rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 minute ago, Maxime S said:

Met andere woorden... om aan de huidige vraag aan energie te voldoen, heb je nog fossiele brandstof nodig. Draai en keer het zoals je wil, 't is zo. Of ze dan uit kool, gas of stookolie komt... 

Niemand beweert dat fossiele brandstoffen binnen 5 jaar verdwijnen. Ik beweer wel dat het belang er van binnen 10 jaar heel wat minder gaat zijn in transport en energie opwekking. Zonnepanelen worden namelijk ook elk jaar 25% goedkoper, windmolens worden ook elk jaar goedkoper en de overproductie wordt meer en meer opgeslagen in batterijen dan verbruikt door fabrieken (bij overproductie zijn er momenteel afspraken waarbij fabrieken de energie verbruiken, en er zelfs betaald voor worden om de energie te verbruiken).

Overigens, om olie te raffineren heb je ook veel energie nodig. De meeste olieraffinaderijen hebben zelf een elektriciteitscentrale om aan de energievraag te voldoen. Als er niet zoveel olie moet geraffineerd worden, is er daar ook een energie-overschot, of kan je de centrale zelfs uit zetten.

1 minute ago, Maxime S said:


Probleemloos? Heb je het over die enkele tientallen testcamions die rondrijden op lokaal niveau? 
Of spreek ja van dat ene elektrisch vliegtuig dat eens één toer rond de wereld heeft gevlogen op een week tijd? 

Nee en nee.

https://cleantechnica.com/2017/12/03/top-electric-vans-delivery-vehicles-europe/

https://electrek.co/2017/12/21/vw-new-all-electric-van-deliveries/

https://www.nissan.co.uk/vehicles/new-vehicles/e-nv200.html

https://cleantechnica.com/2017/10/03/deutsche-post-dhl-building-2nd-streetscooter-electric-van-factory-doubling-production-volume/

http://www.thedrive.com/tech/18711/mercedes-benz-eactros-electric-truck-rolls-out-to-european-customers-later-this-year

https://www.teslarati.com/tesla-semi-daimler-competition-actro-electric-truck/

https://electrek.co/2018/01/24/volvo-electric-trucks/

https://chargedevs.com/newswire/ups-new-workhorse-electric-truck-will-be-the-first-to-rival-cost-of-ice-vehicles/

Wat je leest in al die artikels is dat men EV gaat omwille van de kostprijs.

http://www.theatlantic.com/sponsored/thomson-reuters-why-2025-matters/electric-flight/208/

https://newatlas.com/electric-aircraft-test-flight-australia/52846/

http://www.bbc.com/news/business-42152484

https://www.telegraph.co.uk/business/2017/11/28/electric-aircraft-near-take-off-rolls-royce-airbus-siemens-team/

http://www.bbc.com/news/technology-39350058

Ook hier is het grote verhaal: kostprijs.

1 minute ago, Maxime S said:

We zijn er nog lang niet hoor.

Ik heb geen flauw idee van waar mijn elektriciteit komt en of deze groen is. Net als het gros van de totale elektriciteitsklanten in België vermoed ik. 

Da's jammer. De mijne is 100% hernieuwbaar.

1 minute ago, Maxime S said:

Euhm... ik beslis toch 100% zelf aan wat ik mijn portemonnee geef? 

De overheid zal het beslissen, ofwel door te bannen ofwel door taxen de heffen waardoor enkel nog de (super)rijken met brandstof zullen kunnen rijden. 

Rij eens met een deftige EV en je gaat niet meer met brandstof willen rijden. Die Model E gaat een hit zijn onder Porsche kopers, en 80% daarvan gaat niet meer naar een verbrandingsmotor willen. Het lijkt vergezocht, maar het vermogen + ontbreken van een versnellingsbak is verslavend en je moet al iets speciaals hebben om dat te overstijgen.

Zoals gezegd, er zullen nog altijd mensen zijn met auto's met verbrandingsmotor, maar niet omdat het een betere technologie is, maar eerder uit nostalgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, wooter said:

Die Model E gaat een hit zijn onder Porsche kopers, en 80% daarvan gaat niet meer naar een verbrandingsmotor willen. Het lijkt vergezocht, maar het vermogen + ontbreken van een versnellingsbak is verslavend en je moet al iets speciaals hebben om dat te overstijgen.

Ik denk dat ook. Net zoals wij zitten te janken over het verdwijnen van de atmosferische motoren, maar de gemiddelde klant enkel merkt dat hij veel meer koppel onderin heeft nu in zijn kar, zeker in de kleine motoren zoals in de 718.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Maxime S said:

waterstof

Dat wordt het nooit.

Dat wordt gepusht door een lobby die een status quo wil maar op een andere manier. Dat is gewoon crap vervangen door andere crap, puur om "zero emission" te gaan.

Je houdt zo de ganse pipeline in stand van tankstations, verbrandingsmotoren, transport etc etc. Het voordeel van waterstof is nul als je de ganse keten bekijkt.

De dooddoener van extra elektriciteit houdt geen steek, noch de vervuiling van de fabricage + wat als de batterij "op" is.

De grootste bottleneck in dat ganse verhaal gaat batterijproductie worden. En hoe groter die bottleneck, hoe harder er wordt ingezet op recyclage, want daar valt dan dik geld mee te verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wooter zei:

Er valt nog niet veel te zeggen over de rijeigenschappen van de Mission E :). Niemand heeft er al mee mogen rijden en over rapporteren :)

En als het over Tesla rijeigenschappen gaat, stel ik vast

  • de pers is positief
  • ik ben positief
  • jij bent negatief
  • jij hebt nog niet in een Tesla gereden

Da's een beetje zoals jij die mij gaat vertellen hoe een Macbook een slechte computer zou zijn.

Ja ik kan dat echt niet inschatten, compleet niet.

Maar wat ik wel duidelijk kan stellen:

- Vermogen fluctueert dat het niet gezond is, range en prestaties gaan gigantisch achteruit (zie ook Tesla op de NS), 

1 uur terug, wooter zei:

E

  • ik ben positief
  •  

Das echt een referentie............................... 

 

En al die piloten in de formule E, die willen echt niets anders meer rijden he, omwille van de zoveel leukere rijeigenschappen, ge moet maar eens kijken wat die dingen doen als die jongens op de gas willen gaan. 

Enfin ja met u praten over rijeigenschappen is zoiets als met een vioolspeler over ijshockey spreken. Ze gebruiken allebei ne stok. 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Nogal moeilijk bij een concept he, er heeft nog niemand hem gereden ...

Nee maar blijkbaar wel genoeg om over al de rest te kunnen praten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wooter zei:

 

Rij eens met een deftige EV en je gaat niet meer met brandstof willen rijden.  Het lijkt vergezocht, maar het vermogen + ontbreken van een versnellingsbak is verslavend en je moet al iets speciaals hebben om dat te overstijgen.

 

Dit zegt alles over uw doorgedraaidheid man, ge hebt ze alle vijf niet meer door uw blinde liefde waar elke nuance ontbreekt. 

Dit is te gek voor woorden. 

Ik zie nooit Tesla's op trackdays,mocht uw uitspraak juist zijn dan zouden eigenaars ook daar opdagen en mooie prestaties neerzetten. Die wagens zijn daar echt niet klaar voor.

Op Zolder hebben ze van die Tesla wagens om onder de middag en voor het imago mee te rijden...... nou ja, die piloten die er mee rijden willen echt niks anders meer............. KUCH

 

Ik kom even terug op de e karts: 

- heeft dat met fris opgeladen batterijen meer koppel en vermogen: JA

- Is dat na TIEN minuten (een race duurt minimaal 35 minuten) nog op vermogen: nee helemaal niet meer !! Die dingen degraderen dat het geen naam heeft

- Hoe lang kan dat rijden zonder opladen: 20 tot max 30 minuten min of meer voor het huis keuken en tuin gebruik (huurkarts)

- Rijdt dat beter, overstijgt dat de klassiek aandrijving: HELEMAAL NIET, 

- Is het slecht om mee te rijden: een ramp is het niet maar ELKE piloot zal (nog) kiezen voor de klassiek aandrijving en dat is NIET omdat iedereen gewoon anti E power is he

 

Gaat 80% van de normale gebruikers dat "leuk vinden" om hun mee te verplaatsen om verschillende reden: dat wel, maar OVERSTIJGEN en NIET MEER MET BRANDSTOF rijden, nou nou

Ik wacht op de eerste die hier, om te beginnen, veel roadtrips op binnenwegen doet en regelmatig trackdays gaat rijden. Ik denk dat je nog een paar jaartjes mag wachten. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vermogen + het ontbreken van een versnellingsbak + het ontbreken van het geluid nemen een heel stuk van de beleving weg. Het is heel snel en efficiënt, maar na de 5e keer launchen heb je het wel gehad en is het "meh".

Net zoals er auto's met 250pk veel leuker kunnen aanvoelen dan auto's met 600pk, maargoed, leg dat maar eens uit ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
15 minutes ago, ir_fuel said:

Het vermogen + het ontbreken van een versnellingsbak + het ontbreken van het geluid nemen een heel stuk van de beleving weg. Het is heel snel en efficiënt, maar na de 5e keer launchen heb je het wel gehad en is het "meh".

Net zoals er auto's met 250pk veel leuker kunnen aanvoelen dan auto's met 600pk, maargoed, leg dat maar eens uit ...

Tuurlijk maar dan spreek je over liefhebbers. Dat is hetzelfde als mensen die met de skilift naar beneden gaan vs mensen die op een snowboard naar beneden gaan. Het eerste is warmer en comfortabeler, het tweede geeft meer voldoening. Maar niet iedereen staat elke winter op de latten, en hoeveel onder ons bind latten onder zijn voeten om naar zijn werk te gaan?

Maar ik denk wel dat je het begrijpt:

56 minutes ago, ir_fuel said:

Net zoals wij zitten te janken over het verdwijnen van de atmosferische motoren, maar de gemiddelde klant enkel merkt dat hij veel meer koppel onderin heeft nu in zijn kar, zeker in de kleine motoren zoals in de 718.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid