Jump to content
Sign in to follow this  
Audi S8

Porsche Taycan

Recommended Posts

Martini Racing    2,047
Martini Racing
16 uur geleden zei Geezer:

Madooh, das gewoon een elektrische panamera

Ja das de toekomst eh. Hybrides zijn gewoon een tussenstap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martini Racing    2,047
Martini Racing

Heb je al eens gezien wat Tesla daar in Puerto Rico aan het doen is?

tesla-solar-panels-puerto-rico-hospital.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carlito    5,225
Carlito

Mensen hun parking aan het inpikken?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bart    95
Bart

Er komen wel niet veel nieuwe gegevens meer van uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
Quote

“We intend to revolutionise charging times by doubling the capacity of the high-voltage system from 400 V to 800 V. In a nutshell – a range of 400 km in less than 20 minutes. Without exception, all our current competitors are advertising charging durations which are twice as long.”

Uhuh. Je grootste competitor heeft wel al een netwerk van superchargers waar je 200km in minder dan 20 minuten kan laden. Porsche heeft nog niks staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
WoKe    121
WoKe
9 minutes ago, wooter said:

https://electrek.co/2018/01/23/porsche-mission-e-battery-charging-technology/

Aankondigingspolitiek, en ook een paar dingen die irrelevant zijn, want wat zou je winnen aan je PHEV kunnen laden aan 3,6kW en je EV aan 11 of 22kW, behalve dat je dan met beide type wagens even lang aan de laadpaal staat.

Dat laatste slaat op Home Chargers. Lijkt me redelijk standaard dat de tussen 3,6 en 22 kW opereren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly
Op 1/23/2018 om 19:03, wooter zei:

Ja maar eerst zien. Die beloofde palen in 2017 staan er nog niet.

De Model 3 is er ook nog niet :D 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bouncing Bullet    2,141
Bouncing Bullet
Op 28-10-2017 om 11:45, Martini Racing zei:

Heb je al eens gezien wat Tesla daar in Puerto Rico aan het doen is?

tesla-solar-panels-puerto-rico-hospital.

Je zou eens moeten gezien hebben wat porsche in Zuffenhausen gebouwd heeft. Dat is pas maf. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
11 hours ago, dragonfly said:

Allemaal leuk maar lees maar eens wat amerikaanse kranten, komt echt niet goed bij Tesla :) 

Oh ik lees die Amerikaanse media. Nu rapporteren van wat de toestand midden december zou geweest zijn is al lang niet meer relevant. Misschien kan je het Model 3 topic doornemen om te weten waar men nu staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Je originele bewering was overigens dat er nog geen Model 3's waren, net zoals ik beweerde dat er nog geen snelle laadpalen waren.

In de VS zijn inmiddels zo een 8000 Model 3's afgeleverd. Ga je me zeggen dat er ook 8000 laadpalen al zijn geinstalleerd? Of ga je zeggen dat de Model 3 nog niet bestaat in Europa? Ga je me dan ook zeggen dat die 8000 laadpalen die nog niet in Europa staan, wel al in de VS staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Misschien kan je voor de lol eens bij Porsche binnen wandelen en een Mission E reserveren. Volgens wat ik hier van sommigen hoor zou je die vroeger kunnen krijgen dan een Model 3, dan kan je 'm toch zeker al reserveren aangezien mijn Model 3 reservering al in maart 2016 gebeurd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    11,163
Jokke_vlo

Wooter jij bent net ene van Jehova makker.

Ge weet wel van die mannen met wie je niet kan praten en je liever de deur toe houdt als ze aanbellen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Basis blijft dat als je met een EV uitkomt, je ook de nodige infrastructuur moet hebben dat mensen zich gerust voelen om een EV te kopen. Er is een reden waarom ik al niet aan mijn 3e Tesla zit :).

En Porsche en de andere merken moeten die infrastructuur voorzien, of hopen dat iemand anders op die kar springt, wetende dat 80% van alle bestuurders genoeg gaan hebben aan thuis te laden dus je zit maar met 20% dat moet laden, waarvan een deel op bestemming kan laden aan normale laders, en een deel geen tijd heeft om lang te laden en dus aan de snellader moet.

Er is dus relatief weinig geld te verdienen met de infrastructuur, maar ze moet er wel zijn.

Sjans is wel dat een lader en snellader relatief goedkoop zijn tov de investeringen nodig voor een tankstation.

Al die voorwaarden hebben niks te doen met "haha de model 3 is er nog niet en tesla gaat op de fles". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

In related news:

https://www.reuters.com/article/us-porsche-electric/battery-suppliers-struggle-to-keep-up-with-demand-for-porsches-panamera-idUSKBN1E923I

Quote

“At present we are able to meet customer demand well,” he said in an interview, adding about 8,000 Panamera hybrids would be built this year. “But there are limits because we are dependent on the capacities of battery suppliers.”

Ze krijgen net genoeg batterijen los voor de Panamera. Dat gaat wat geven als ze de Model E willen uitbrengen :)

En oh, men bouwt blijkbaar even veel Panamera's per jaar als dat er nu al Model 3's zijn gebouwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Boxster EV Concept Could Be Coming Soon
      Electric prototypes of the current-gen Boxster are undergoing testing, and Porsche is working to get a concept released. 
      BY CONNOR HOFFMAN  MAY 8, 2021    
      ILLUSTRATION BY CHRISTIAN SCHULTECAR AND DRIVER Porsche says it is working on releasing a Boxster EV concept.  We're not sure when it or the production version will arrive, but they'll use a new, not-yet-announced electric platform.  The new Macan EV will be sold alongside the gasoline-powered model, so we think the next-generation Boxsterand Cayman could do the same.  Porsche has been talking about electric versions of its entry-level Boxster and Cayman sports cars for the past decade, and the next step could be a concept vehicle. Michael Steiner, Porsche's executive board member for development, says that the German automaker is pushing to develop one, taking a similar approach to the Mission E concept in 2015 that previewed the 2020 Taycan electric sedan, and this (above) is what we think it could look like.
    • Audi S8
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions