Ga naar inhoud

BMW Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Iemand die wat info kan geven over de N20B20 4 cylinder van bmw?

En dan specifiek het model met 245pk en 2 turbo's die te vinden is in de bmw Z4, X1, X3, 3, 3GT en 5 reeks?

Technische zwakheden? Mankementen? Terugroepacties?

Hoe gedraagt deze motor zich in combinatie met de 8 traps automaat in de bmw X1?

Geplaatst:

Is het eigenlijk mogelijk om de iDrive software (navigatie, entertainment enzo)  van een facelift model op een prefacelift model te zetten?

Geplaatst:

Al bij al vind ik BMW niet echt soepel in die coulances (in vergelijking met Mercedes bvb).

Ik was net aangenaam verrast door de goodwill van BMW, volgens mij maakt het altijd dealeronderhouden zijn het verschil.

Ik heb in 2013 een nieuwe N47 gekregen (excl werkuren) zonder aandringen en had toen 110k km op teller, 2 jaar na verval garantie.

Geplaatst:

Ander type motor, ketting ligt bij die oudere motoren vooraan. Bij de N47 is zowat alles veranderd qua distributie en ligt ze achteraan (kant vliegwiel).

@ Stancke: Enkel binnen de garantie periode, en dan zijn er nog veel dealers die zeggen dat het nog niet erg genoeg rammelt om te vervangen.

Buiten de garantieperiode heb je KANS op een tussenkomt als je auto:

- Altijd bij een dealer onderhouden is

- Max 100k km

- Niet gechipt

Tussenkomst kan gaan tot werkuren betaald door BMW, stukken voor klant of omgekeerd. Of nog andere regelingen. Al bij al vind ik BMW niet echt soepel in die coulances (in vergelijking met Mercedes bvb). Die van m'n maat heeft 160k km, heeft geen dealer gezien sinds z'n 60k km (al werd hij op kortere intervallen onderhouden dan BMW voorschrijft). Bijgevolg is alles zelf te betalen.

Nu, qua onderdelen valt het best mee hoor. Alleen de werkuren tellen vlug op. Voorlopig is alles doenbaar met basis gereedschap.

Momenteel kan ik 'm niet verder monteren omdat er nog wat onderdelen tekort zijn. Aan het tempo dat ze die kettingen mogen vervangen had ik wel verwacht dat BMW 1 of ander setje maakt met alle onderdelen in..

En de mensen die zeggen dat vanaf 2011 het niet meer voorkomt mogen hun woorden ook al intrekken. Sommige F30's hebben er ook al last van

Jan, je moet je eerst beter informeren over die coulancevoorwaarden vooraleer je die op een forum gaat posten ;)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Jan, je moet je eerst beter informeren over die coulancevoorwaarden vooraleer je die op een forum gaat posten ;)

Enlighten us!

Nuja, mijn excuses

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heeft men vriendin net een 318d touring '08 gekocht ... En lees ik dit :-) gelukkig heeft ie maar 56k km en is ie altijd bij de dealer onderhouden geweest. Dus symptomen zijn er niet echt buiten het gerammel?

Geplaatst:

Heerlijk, en dan nog met die zalige ACS'en eronder :inlove: Die US sidemarkers zijn wel van de tyfushond gescheten.

Op PHLM zo'n Brit tegengekomen met een E36 M3 touring, stond ook op onze camping. Mooie ombouw, echt alles was correct.

Geplaatst:

Welja, maar d'r zijn er (relatief) veel die dat doen naar E36 M3 spec, en dan vind ik het leuk als er eentje een V8 in gooit :D

• 4 weken later...
Geplaatst:

GVD ik wou het ook net komen posten! :D

Wil die hallen irl eens gezien hebben, maar dat is waarschijnlijk onmogelijk?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid