Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Volgens mij ook, alleen dus twijfel rondom de E91 aangezien die blijkbaar geen breedset had

heb ook de offset waarden nagevraagd en dit is wat hij me doorgaf:

Vooraan: 18x8 JJ ET38

Achteraan: 18x8 JJ ET18

nochtans had ik voor de 193M:

Vooraan: 18x8J ET34

Achteraan: 8,5x8J ET 37

Hoe interpreteer ik dat dan juist die waardes? (buiten het feit dat het dan wss toch geen originele OEM set betreft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Welke CO2-uitstoot heeft een 530xd Touring? Op BMW's website lees je twee waardes, ik vermoed dat het ene sedan is en de andere touring?

En bij een 530d?

 

Alvast dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z4 35isFenomenaal...

Hangt ook wel een beetje van je definitie van fenomenaal af zekers.

Dat zal toch niet rijden als de meest scherpe en tricky sportwagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Z4 35isFenomenaal...

Hangt ook wel een beetje van je definitie van fenomenaal af zekers.

Dat zal toch niet rijden als de meest scherpe en tricky sportwagen...

Dju.

Nochtans is de 35is net ontworpen om de meeste scherpe en tricky sportwag...ah nee wacht. ;)

Of ga je dat ook posten als ik zeg dat een M550d fenomenaal is. :D

Ik snap wel wat je probeert te zeggen hoor. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke CO2-uitstoot heeft een 530xd Touring? Op BMW's website lees je twee waardes, ik vermoed dat het ene sedan is en de andere touring?

En bij een 530d?

 

Alvast dank!

Gewone F10 530d RWD zit bij mijn weten op 143-146 gram. Bij BMW hebben de meeste modellen twee uiterste CO2-uitstoten, en dit is afhankelijk van opties en velgen die je neemt.

 

In de configurator vind je alle CO2 cijfers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat is dan hetgeen waar je uiteindelijk op wordt getaxeerd? Hetgeen je basismodel heeft, of wat er via je opties wordt verkregen?

 

Bedankt kerel!

 

Je wordt getaxeerd op basis van het cijfer dat op je inschrijvingsbewijs staat.

 

Op onze 530d hebben we geen 19 duimers genomen omdat de CO2 dan op 146 kwam ipv 143 gram nu. (verschil in fiscale aftrekbaarheid)

In naplaatsing kan je doen wat je wil, ze gaan uw inschrijvingsbewijs niet wijzigen omdat je grotere velgen plaatst. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgepast wel met EDE modellen bijvoorbeeld, daar kan je wel boete voor krijgen bij grotere velgen. ;) Verder kan ik weinig toevoegen!

 

Straf, wist ik niet! Wie geeft die boete dan wel?

 

Je moet uiteraard niet naar de keuring gaan met velgen waarvoor de wagen niet gehomologeerd is. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de gemiddelde agent het verschil kent tussen een EDE en een gewone Beemer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straf, wist ik niet! Wie geeft die boete dan wel?

Je moet uiteraard niet naar de keuring gaan met velgen waarvoor de wagen niet gehomologeerd is. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de gemiddelde agent het verschil kent tussen een EDE en een gewone Beemer.

You'd think. ;) Klant is al aan de kant gezet en beboet... Bij papiercontrole he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straf, wist ik niet! Wie geeft die boete dan wel?

 

Je moet uiteraard niet naar de keuring gaan met velgen waarvoor de wagen niet gehomologeerd is. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de gemiddelde agent het verschil kent tussen een EDE en een gewone Beemer.

 

Voorlopig nog niet.

 

Maar in principe kan je ook als je grotere velgen plaatst op je bedrijfswagen (CO2-belasting) een sanctie krijgen omdat je met een niet-gehomologeerde wagen rondrijdt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Straf, wist ik niet! Wie geeft die boete dan wel?

 

Je moet uiteraard niet naar de keuring gaan met velgen waarvoor de wagen niet gehomologeerd is. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat de gemiddelde agent het verschil kent tussen een EDE en een gewone Beemer.

Ik wist niet dat het al bij BIV/VAA zo was (maar ergens verbaast het mij niet), maar bij de 15% overheidskorting die je tot vorig jaar op een Golf BM had als particulier moest je toch alleszins opletten dat je niet met 17" rond reed, anders had je bij controle problemen omdat je met de grotere velgen niet meer aan de 99g kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terecht, moet je maar geen ecobrol kopen voor de premies en toch willen patsen ermee.


Langs de andere kant hypocriet van mij, want chippen komt zowat op hetzelfde neer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat het al bij BIV/VAA zo was (maar ergens verbaast het mij niet), maar bij de 15% overheidskorting die je tot vorig jaar op een Golf BM had als particulier moest je toch alleszins opletten dat je niet met 17" rond reed, anders had je bij controle problemen omdat je met de grotere velgen niet meer aan de 99g kwam.

 

Zo rijden er idd ook wel meerdere rond.

 

Wist niet dat zelfs de politie zo'n dingen checkt... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid