Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Vraagje voor de BMW kenners hier: ( @gTa, @RRD, ...)

Stel je koopt een propere 523 of 528i E39. Redelijk met automaat? Of toch nog handbak doen? 

Reed hem enkel met handbak, dus kan niet oordelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, RRD said:

Die automaten zijn meer dan ok als je geen haarscherpe prestaties verwacht. Goede versnellingsbak om mee te cruisen, zeker.

De automaten in de E34 waren niet echt te pruimen, vond ik. (Traag, muilhorfden de motor). Geen idee hoe die vijftraps het deed in de E39. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oudere automaten zijn sowieso bagger imo, ook duurder en moeilijker te herstellen.

Maar misschien moet je de keuze gewoon laten afhangen van de algehele toestand van de desbetreffende auto(s).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne pa heeft lange tijd met een e39 523i automaat gereden en afgezien van het feit dat die motor de soep is ingedraaid reed dat echt wel oké

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, The Swede zei:

Vraagje voor de BMW kenners hier: ( @gTa, @RRD, ...)

Stel je koopt een propere 523 of 528i E39. Redelijk met automaat? Of toch nog handbak doen? 

Reed hem enkel met handbak, dus kan niet oordelen. 

Geen angst van hebben, die ZF 5-traps zijn ook naar huidige maatstaven nog aanvaardbaar. Tenminste, als je daar dingen van verwacht die omstreeks de eeuwwisseling normaal waren. Blijft koppelomvormer van 20 jaar terug, dus dat is vnl comfort-cruisen.
Het verschil (zeker nu, zo neem ik aan) met de E34 en diens stokoude 4-traps automaten (5-traps in bepaalde motorisaties, oa 525tds iirc?) is immens. Dat is echt oude technologie waar je nu met véél goeie wil zelfs weinig goeie woorden meer voor kan hebben. Traag, aarzelend, vreet power, doodt rijplezier.

Al moet het gezegd: die E39 heeft nog een (de allerlaatste?) fantastische handbak, imo. Misschien wat lange schakelwegen maat boterzacht en secuur. Indien niet: bak is gaar. :D  Ttz: keer laten naar kijken, want die boites moeten normaliter hemels schakelen.

Ik zou het type versnellingsbak niet laten primeren, en de beste match zoeken onafhankelijk van type versnellingsbak. Zoals je zegt: goeie/propere worden schaars en dan moet je niet te kieskeurig meer zijn op veel criteria.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/5/2020 om 17:48, bt. zei:

Dezelfde setup als in m’n living :lol:

6ACD766B-CA74-4777-963A-F5D697ED713A.thumb.jpeg.730c35badcfe129243f58aff6ff8ef4a.jpeg

:inlove:

Jongens toch. Door u ben ik er nu ook aan het kopen. 🤭

6 mei had ik het boek van Thomas Girst gekocht. Nu enkele modellen 😂

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Order66 zei:

Jongens toch. Door u ben ik er nu ook aan het kopen. 🤭

6 mei had ik het boek van Thomas Girst gekocht. Nu enkele modellen 😂

Enjoy the journey :up:

Welke heb je al kunnen bemachtigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, bt. zei:

Enjoy the journey :up:

Welke heb je al kunnen bemachtigen?

Ben op jacht, in the middle of a deal 😇

Ik laat wat weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bij gelegenheid nog wel durven zwichten voor een Warhol M1, Hockney 8-Reeks, Chia E36 M3 en/of Holzer V12 LMR :)

En eigenlijk is het stiekem misschien ook wel een doel om ze op termijn allemaal in huis te halen, al ben ik er absoluut niet actief mee bezig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs op ebay oid een complete collectie tegengekomen, alle Art Cars (tem de Baldessari M6 GTLM) 1:18 in hun stolp, ongeopend/verzegeld.
Ben 't kwijt maar dacht dat die 8.800 EUR vroeg. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje voor de BMW kenners hier: ( [mention=145]gTa[/mention], [mention=148]RRD[/mention], ...)
Stel je koopt een propere 523 of 528i E39. Redelijk met automaat? Of toch nog handbak doen? 
Reed hem enkel met handbak, dus kan niet oordelen. 
Ik rij met een E39 530i met M54B30 motor.
Met dat motorblok wil je echt wel de automaat!
Dat blok is heerlijk in combo met die automaat, maar is veel te sluggish met een manuele bak.
Heb met beiden gereden.

Vraag maar aan@mayonaise waarom hij zijn z3 met M54 van de hand gedaan heeft. Dat is geen blok wat je met manuele bak wilt in een sportkar, maar dat wil je met een automaat.

Ik mag echt niet klagen van die automaat.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bt. zei:

Ik zou bij gelegenheid nog wel durven zwichten voor een Warhol M1, Hockney 8-Reeks, Chia E36 M3 en/of Holzer V12 LMR :)

En eigenlijk is het stiekem misschien ook wel een doel om ze op termijn allemaal in huis te halen, al ben ik er absoluut niet actief mee bezig :)

Die Warhol is echt wel mooi, ook het de wagen zelf. Dat doet het hem wel. Ik wil ze momenteel eigenlijk absoluut niet allemaal, maar een aantal van de oudere dan weer wel, ook omdat de combo wagen/art zo knap is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/29/2020 at 2:52 AM, gTa said:

Geen angst van hebben, die ZF 5-traps zijn ook naar huidige maatstaven nog aanvaardbaar. Tenminste, als je daar dingen van verwacht die omstreeks de eeuwwisseling normaal waren. Blijft koppelomvormer van 20 jaar terug, dus dat is vnl comfort-cruisen.
Het verschil (zeker nu, zo neem ik aan) met de E34 en diens stokoude 4-traps automaten (5-traps in bepaalde motorisaties, oa 525tds iirc?) is immens. Dat is echt oude technologie waar je nu met véél goeie wil zelfs weinig goeie woorden meer voor kan hebben. Traag, aarzelend, vreet power, doodt rijplezier.

Al moet het gezegd: die E39 heeft nog een (de allerlaatste?) fantastische handbak, imo. Misschien wat lange schakelwegen maat boterzacht en secuur. Indien niet: bak is gaar. :D  Ttz: keer laten naar kijken, want die boites moeten normaliter hemels schakelen.

Ik zou het type versnellingsbak niet laten primeren, en de beste match zoeken onafhankelijk van type versnellingsbak. Zoals je zegt: goeie/propere worden schaars en dan moet je niet te kieskeurig meer zijn op veel criteria.

Het type versnellingsbak primeert inderdaad niet, @gTa. Feit is gewoon dat een propere vaak een automaat heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid