Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Zoals ik dacht, geen RDK-ventielen dus.
Snode aap. En mij maar proberen tot daar te doen rijden onder de bewering dat 't er wél zijn. :D 

 

22 minuten geleden, Phil zei:

Wat ben je trouwens van plan met styling 252?

Dat zijn Fuchskes. Ik ben zot van Fuchskes. Da's enorm licht. PJH zegt dat licht juist is. Dus.

Ik lees ook her en der dat één serietje hoger (de M5 heeft dat ook trouwens, ondanks dezelfde wielkasten en wielkastbekleding, 't is dus niet dat de non-M '5 F10/F11 dat niet kan hebben) i.e. bandenmaten van de '7 een leuke plus aan souplesse en compliance betekenen op een '5. Ik vind mijn runflat 19" soms onnodig droog.

Dunno, ben met 't idee aan 't spelen omdat ik eens een set 252 tegenkwam aan zot lage prijs.
Was zonder RDK-ventielen en was er te laat bij, banden waren wel van 2014 maar nog 6 à 7 mm profiel.
Bijna niks van stoeprandschade ... vraagprijs 400 euro. Dagje te laat. 😕

I keep looking.

Leuke plus zou zijn om m'n huidige 19" dan als winterwiel te houden, kan een setje DOT 4917 Dunlop Winter Sport 5 245/40R19 overkopen van een maat die z'n F11 doorheen een voorgevel van een onbekende heeft getorpedeerd. (Kar stond toen op zomerrubber.)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Phil zei:

Knappe velg, sowieso. Maar ET-waarde en (OEM) bandhoogte lijken me niet compatibel met F11? Of wel?

Offset: no prob. Tov de squared set (8,5 inch breed ET 33) staat 'm achteraan wat meer naar binnen, maar als ik vergelijk met de gehomologeerde 20" voor de F11 (275 op 9J breed ET44) is er perfect ruimte.

Banden: één serietje te hoog (245/45R19 ipv 245/40R19 vooraan, 275/40R19 vs 275/35R19 achteraan) maar as said: da's wat de M5 stock heeft (qua wielhoogte, dus zoals de F07 '5 GT en de F01/02 '7) met identiek dezelfde liners en ophangingsarmen, dus moet perfect lukken.

 

image.png.121982c84991e6caf0a35f9b91b92113.png

image.png.44e78f45c157219f1a53a61a0047596b.png

(achteraan dus een niet bestaande 19", maar breedte/offset genomen van de voor de F11 gehomologeerde 9Jx20" ET44 b.v. in styling 410)

 

Not legit, niet gehomologeerd, past perfect.
Velg op zich prachtig, niet zo denderend op een '7 (maatje te klein), beter op een '5 maar niet op een classic kleurencombo zoals de mijne.
En sowieso zéér sjaloekie om met velgen van een reeks hoger op je BMW te rijden, maar hey: ik rijd een oud model dus het mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I tend to agree, als het op een blauw/oyster combo is zoals de mijne. 

Voor 500 piek laat ik die evenwel niet liggen. Maar ze zijn al weg. 

En lichtheid is belangrijk. Ik moet met tijd en stond voldoende PJH-punten scoren. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de BMW kenners,

1: Sunset Orange en Valencia Orange op een 1 of 2serie, ziet er mij toch bijna hetzelfde uit, of toch niet echt in real-life?

2: 140i of 240i, en waarom? 

Sunset Orange

bmw 140 ias-m-pack-full-gps-led-cam-eleckt-zetels oranje

 

Valencia Orange

 

bmw 240 cabrio-full-led-m-perfomance-uitlaat-automaat oranje

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twijfel je tussen 140i 5-deurs en 240i Cabrio? Indien ja, dat zijn toch auto’s  totaal verschillende ‘doeleinden’? Ik vind die 2 Cabrio zeer lelijk, maar da’s goesting. Als je een cabrio wil, haal dan een tweezitter 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jenkins zei:

Twijfel je tussen 140i 5-deurs en 240i Cabrio? Indien ja, dat zijn toch auto’s  totaal verschillende ‘doeleinden’? Ik vind die 2 Cabrio zeer lelijk, maar da’s goesting. Als je een cabrio wil, haal dan een tweezitter 😄

Is toevallig dat de ene een cabrio is en de andere niet. 

Ben gewoon benieuwd naar de grote verschilen tussen een 140i en een 240i.

Deze 240i cabrio vind ik wel zeer knap....smaken en kleuren he. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M140i + Boxster vind ik de betere keuze. Ik vind ze mooier (da’s goesting), maar ook praktischer. Een Boxster is even praktisch als een Cayman, en een hatchback is veel praktischer dan een cabrio, als je eens iets groter moet vervoeren.

Edit: en een M140i kan je met open dak hebben, Cayman niet. Dus dan kan je 2 auto’s met open dak hebben!

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, toere said:

Aan de BMW kenners,

1: Sunset Orange en Valencia Orange op een 1 of 2serie, ziet er mij toch bijna hetzelfde uit, of toch niet echt in real-life?

2: 140i of 240i, en waarom? 

Sunset Orange

bmw 140 ias-m-pack-full-gps-led-cam-eleckt-zetels oranje

 

Valencia Orange

 

bmw 240 cabrio-full-led-m-perfomance-uitlaat-automaat oranje

 

 

Ik vind valencia iets te fel/oranje. Sunset is iets zachter. :)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, toere zei:

Ik dacht juist omgekeerd. 

Komt omdat je de verkeerde kleuren bij die foto's zet, de M135i (gezien de kleur vermoedelijk geen M140i) lijkt me Valencia en die M240i Sunset. ;) 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de onderhoudsinterval bij BMW naar beneden bijgesteld? Bij mijn vorige exemplaren telde hij altijd af vanaf 30.000km en kwam hij soms in de praktijk lager uit (na 28.000km bijvoorbeeld). Bij de X3 start hij met aftellen bij 27.000km?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Denniske zei:

Komt omdat je de verkeerde kleuren bij die foto's zet, de M135i (gezien de kleur vermoedelijk geen M140i) lijkt me Valencia en die M240i Sunset. ;) 

Ik heb inderdaad gemist, de wel degelijk 140i die ik heb gepost is in Valencia exterieur kleur, en de 240i cabrio in Sunset Orange😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Klopt.

Sunset. :inlove: @STA911, post eens een foto vriend?

Valencia is énkel mooi op een 1M. :D 

En wat is uw mening over deze 240i cabrio die ik heb gepost? In Sunset exterieur😁

 

 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/bmw-240-cabrio-full-led-m-perfomance-uitlaat-automaat-benzine-oranje-8572e71f-b4da-42dc-9725-ce2edd8431da?cldtidx=8&cldtsrc=listPage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, msxx zei:

Is de onderhoudsinterval bij BMW naar beneden bijgesteld? Bij mijn vorige exemplaren telde hij altijd af vanaf 30.000km en kwam hij soms in de praktijk lager uit (na 28.000km bijvoorbeeld). Bij de X3 start hij met aftellen bij 27.000km?

Nee, maar die onderhoudsinterval van 30.000km wordt vaak misvat. In realiteit kom je altijd tussen de 25k en de 28k uit, afhankelijk van het type traject, rijstijl, motortype, wagentype, enz...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, toere zei:

Ik vind een 2 Cabrio wél heel mooi, m'n schoonhouders hebben nog net eentje bij mij gekocht in 20i met M Pack. Heel plezante wagen.

Maar ik zou niet een 2 Cabrio in 40i moeten hebben denk ik. Liever een Coupé of een M140i. De minder stijve koets gaat bij de cabrio het sowieso wat moeilijker hebben met 't vermogen.

Dan heb je meer aan een 230i, imho.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Tommie zei:

Ik vind een 2 Cabrio wél heel mooi, m'n schoonhouders hebben nog net eentje bij mij gekocht in 20i met M Pack. Heel plezante wagen.

Maar ik zou niet een 2 Cabrio in 40i moeten hebben denk ik. Liever een Coupé of een M140i. De minder stijve koets gaat bij de cabrio het sowieso wat moeilijker hebben met 't vermogen.

Dan heb je meer aan een 230i, imho.

Thx, straks efkes googlen naar 230i😃

Wat zou jij kiezen? 

1: 140i en Porsche Boxster.

2: 230i/240i cabrio en Porsche Cayman?

😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tommie zei:

1. :) 

Ik neig ook meer en meer naar 1😃

Toch ga ik die 240i cabrio eens gaan bekijken en testrijden volgende week( garage in verlof nu) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid