Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Neen, ook op de LCI.

Ik ben ondertussen ook (een tik) meer te vinden voor de styling van "het origineel", i.e. de pre-LCI. Die is naar mijn gevoel zuiverder. Maar zou geen neen zeggen tegen de ene of de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap! eigenlijk nog niet zo overdreven duur voor een 3.0i. De meeste die in BE te koop zijn staan 2.0i's voor die prijs en ik vrees dat ik dat wat magertjes ga vinden in zo'n roadster.

Ik vraag me alleen af of ik daar in pas, bv een mazda MX-5 is echt no-go voor mij :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, kefkie zei:

Knap! eigenlijk nog niet zo overdreven duur voor een 3.0i. De meeste die in BE te koop zijn staan 2.0i's voor die prijs en ik vrees dat ik dat wat magertjes ga vinden in zo'n roadster.

Ik vraag me alleen af of ik daar in pas, bv een mazda MX-5 is echt no-go voor mij :D 

Wat zijn je specs 😄?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jenkins zei:

Wat zijn je specs 😄?

1m91, maar lange benen dus moet redelijk ver naar achter/laag kunnen zitten. :lol:

Op het salon een mx-5 gepast maar ging totaal niet, 124spider was helemaal hopeloos. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, kefkie zei:

1m91, maar lange benen dus moet redelijk ver naar achter/laag kunnen zitten. :lol:

Op het salon een mx-5 gepast maar ging totaal niet, 124spider was helemaal hopeloos. 

Ik ben enkele cm kleiner en voor mij is het juist gepast. Ook lange benen hier 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kefkie indien interesse in Z4, de onze komt te koop eind juli. 2006/120k km/ 2.0.

Ben zelf 1m84, lukt perfect 😀

Mooi exemplaar! 

IMG_20200624_213550.jpg

aangepast door OlivierV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Final-BMW-i8-Models-72.jpg

The end of an era took place last week. BMW announced that the last BMW i8 rolled off the production line in Leipzig, bringing an end to the production span of one of the most interesting – and good looking – cars the German brand ever put out.

https://www.bmwblog.com/2020/06/26/photo-gallery-last-18-bmw-i8-cars-ever-made-leave-bmw-plant-leipzig/

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/24/2020 at 10:24 PM, OlivierV said:

@kefkie indien interesse in Z4, de onze komt te koop eind juli. 2006/120k km/ 2.0.

Ben zelf 1m84, lukt perfect 😀

Mooi exemplaar! 

IMG_20200624_213550.jpg

Met mijn 1,9m ook perfect maar het mocht toch zeker niet meer zijn. @kefkie haalt altijd aan gigantisch lange benen te hebben dus ik vrees ervoor. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/6/2020 om 20:00, Soul zei:

Final-BMW-i8-Models-72.jpg

The end of an era took place last week. BMW announced that the last BMW i8 rolled off the production line in Leipzig, bringing an end to the production span of one of the most interesting – and good looking – cars the German brand ever put out.

https://www.bmwblog.com/2020/06/26/photo-gallery-last-18-bmw-i8-cars-ever-made-leave-bmw-plant-leipzig/

one of the most good looking

LOL

aan dat spel gaat het merk toch ook een massale kater overhouden

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/6/2020 om 23:00, gTa zei:

aan dat spel gaat het merk toch ook een massale kater overhouden

Vertel...

Voor een of andere reden verwacht ik van u een lap tekst om dit te kaderen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai altijd als men dat vraagt. :D  Here goes:

 

't Is toch genoegzaam bekend dat het gehele i3- en i8-verhaal een enorme flop is? Voornamelijk omdat er na die initiële investeringspush eigenlijk geen opvolging meer kwam om het i-merk echt als marktleider (bij de klassieke auto-fabrikanten) door te duwen / laten groeien. De voormalige CEO geloofde er niet in, zette liever in op short term profits, dacht (verkeerdelijk) dat die 2 concept-like Einzelgänger wel zouden volstaan om BMW op de kaart te zetten (terwijl de verkoopcijfers van beide modellen echt keihard het tegenovergestelde bewezen, maar dat wou hij niet inzien omdat hij verblind werd door en verder hoopte op de (initiële) awe die er wereldwijd was voor 't feit dat BMW zoiets speciaals in serie durfde brengen).
Het had kunnen werken mochten de i3 en i8 pad-effenaars geweest zijn met een korte life span, snel opgevolgd door een 2nd gen (échte EV's) die inspeelden op de markt en ondertussen al 3rd gen die de voorloperspositie (bij de klassieke autoconstructeurs) in hybride en elektrische aandrijving zou consolideren.
Dat was initieel ook zo bedoeld, alleen trok men dus in enkele hoge kantoren in München zijne kak in. Om 't in poker-termen te zeggen: BMW heeft een goeie hand compleet verkeerd gespeeld. Met een echt deftige pocket hebben ze pre-flop wel een verrassende bet/raise gedaan, maar niet sterk genoeg om af te schrikken. Daarna door onvoldoende spelinzicht gewoon continu mee gelimpt in plaats van krachtig te blijven investeren (raisen), waardoor men een zwakke positie bleef houden en er veel te veel spelers een okay hand bleven hebben ... tot er bij de turn en zeker op de river (als 't kalf al verdronken was) plots véél krachtiger hands in 't spel waren en BMW dus na véééél slow play niet anders kon dan mucken. Schoolvoorbeeld van hoe het niét moet.

De R&D costs van de i3 en zeker de i8 moeten toch astronomisch geweest zijn (de toegepaste technieken, o.m. in framebouw, waren revolutionair, nieuw, opzienbarend, maar vermoedelijk ook duur en nog helemaal niet rendabel) en hoeveel hebben ze er uiteindelijk maar van verkocht? Het zal initieel niet de bedoeling geweest zijn om winstgevende modellen op de markt te zetten met de i8 en de i3, maar aan het imago te bouwen door een opmerkelijke openingszet te doen en daarna met een gerichte, intelligente en agressieve strategie de markt in te palmen, waardoor de "winst" van de i3 en de i8 dus pas in de volgende generaties naar boven zou komen. Helaas kwam er niks na die openingszet, dus...

Ondertussen heeft de i8 ook op eclatante wijze gefaald als "vlaggenschip" van het BMW-gamma. Voor sommigen (nl. zij die enkel naar 't prijskaartje kijken ('t is den duurste en ik moet mijn geld kwijt, dus doe mij die maar zoals b.v. een niet nader genoemde stellingbouwer die z'n schitterende smaak ook nog eens extra in de verf zette door het ding van een wrap te voorzien...), voor enkele zonderlingen die écht weke knieën kregen van 't design van het ding (but remember: what has been seen cannot be unseen "991.1 birth out of the i8 ass") en voor de rest enkele peten die gewoon doen wat anderen hen vertellen of wat "de trends" lijken te eisen) was de i8 dat wel, maar voor de meesten helemaal niet.
Een flagship sport/GT coupé van een merk als BMW zou in staat moeten zijn om te concurreren met het beste van Mercedes-Benz, met sommige Porsche of Bentley ... maar de i8 zat zo hard alleen vast in z'n eigen niche en had allerminst de troeven om petrolheads en fijnproevers te kunnen bekoren (een fuckin' 3-cilinder met bescheten sound en prestaties, zowel qua power als qua wegligging, die eigenlijk vooral lauw waren, zéker als je die linkt aan de gevraagde prijs). Als al de merkliefhebbers bijna niet te verleiden waren, dan moet de i8 het helemaal moeilijk gehad hebben om liefhebbers van andere merken te verlokken om over 't hek te springen en in de BMW-weide te gaan grazen. En zij die er mee gereden hebben, waren ook hooguit lauw. Ja, dat rijdt "niet slecht", maar ... dat is het toch niet, BMW. It's supposed to be a friggin' flagship. Je las bij iédere review van wié dan ook dat men zich inhield en véél probeerde te verbloemen, het klonk continu in koor in toonaarden van "het ding doet het toch niet slecht op dit en dit en dit vlak" terwijl men zweeg over enkele andere (om maar ééntje te noemen, niet toevallig het criterium dat nu nog altijd de ruggengraat van het BMW-imago uitmaakt: uitmuntend rijgedrag) en de eindconclusie steevast inhield dat het voor zij die iets speciaals wilden wel een waardig alternatief was en dat het met wat toegevingen doen inzake verwachtingen op dit en dit en dit vlak, best nog wel een oké kar was. ... Komaan, zeg.
Een vlaggenschip van een merk als BMW, dat moet een verpletterende indruk maken op en in de media en daardoor dus de publieke opinie overdonderen zodat het ding incontournable wordt. Iedereen, car geek & deep pocket etalagist alike, moest weten dat dat ding dé shit is, zodat men dat wil, dát alleen en méér dan al het andere. Zoals een 992 (na zo veel generaties) nog maar eens gedaan heeft, onlangs. De i8 kon dat gewoon niet, wegens flagrant onvoldoende competenties. Maar je kan dat de i8 zelf eigenlijk niet kwalijk nemen: je kan van een pionier die vooral moest kunnen choqueren, de markt wakker schudden en enkele nieuwe technieken en keuzes etaleren, niet eisen dat die het véél langer dan initieel gepland uitzingt en met die magere set aan objectieve troeven ook daadwerkelijk (qua verkoop) waar moet maken tegen de wensen van de markt in.

Ik vermoed dat men de productie van de i8 dan nog zo lang als mogelijk gerokken heeft, in de hoop nog wat media exposure te scoren (mooi parallel met redelijk wat (vermoedelijk serieus kostelijke) inspanningen om de i3 her en der aan overheidsinstanties e.d. te slijten in hele vloten, om zo nog wat van die dingen op de baan te zetten én er nog eens mee in de media te komen). En om nog zo veel als mogelijk kosten terug te proberen verdienen, waarschijnlijk ... waarvan ik zelfs betwijfel of dat zal zijn gelukt ... die i8 lijkt me nu niet meteen een kar die per geproduceerde unit echt een klap winst oplevert. En, last but not least: middels een - zo vermoed ik - bijna op stalinistische wijze georchestreerde samenzang door het gehéle BMW-net (van hoog tot laag, wereldwijd, dus alle BMW-peepz) proberen dat hele verhaal nog zo veel als mogelijk klank te geven, zodat het allemaal toch nog mooi lijkt (!) te klinken én vooral dat mineurverhaal (de gemiste kans om de initiële voorsprong op quasi alle andere klassieke autoconstructeurs te verzilveren) te doen proberen vergeten. De CEO heeft ondertussen via de achterdeur het pand mogen verlaten. En ondertussen mocht de i8 nergens nog opdraven als press car, zeker niet in vergelijkende tests........

Gelukkig is men niet vergeten van hybride modellen aan te bieden die via de car company policies in West-Europa nog goed te slijten vielen. En ondertussen is men (helaas...) ook niet vergeten dat de aandeelhouders tevreden gehouden moesten worden en heeft men dus nog verder gesnoeid in "de oude BMW-troeven" (kort samengevat: inzetten op een duidelijk sportiever rijgedrag en een duidelijk hogere Fahrspaß dan de concurrentie, en de nodige keuzes maken die vooral daarop zijn geënt) en kijkt men overduidelijk in de richting waar nu nog 't geld zit. Wat ons dus vandaag de dag een (excuse le mot) fucking FWD BMW '1 en '2 tourers oplevert (waarbij de derde generatie '1 zo hard van z'n sokkel gevallen is dat-ie in vergelijkende tests met vnl. Aziatische concurrenten, niet eens een vuist kan maken, op geen enkel vlak laat staan het sportieve, en dus gewoon doorsnee meuk is zoals dat wat de doorsnee automeukbielfabrikant aan het grote publiek wil slijten) alsook modellen zoals de '4 en de '7 met absurd groteske neuzen waar men vooral/enkel in 't verre Oosten warm van wordt.

Maar 't niet allemaal kommer en kwel, vind ik. Met de huidige '5 en de net nieuwe '3 b.v., maar ook met de X3 en de X5, heeft BMW wel opnieuw steengoeie contenders in de klassiekere segmenten neergezet. Die auto's verdienen alle lof en kan je weinig verwijten. En dat er ondertussen ook in de onderste regionen enkele modellen komen in segmenten waar BMW geld wil rapen (b.v. X1 en die vreselijke '2 tourer dingen), is eigenlijk erg logisch. En binnen hun segment zijn dat geen verkeerde auto's.

 

Volstaat dit als lap tekst? :D

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Tommie zei:

Volgens mij kakt hij een 996 uit en niet een 991.1!

Moet toch een heel verschil zijn qua rekpijnen want een 996 is gevoelig kleiner dan een 991!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, gTa said:

En zij die er mee gereden hebben, waren ook hooguit lauw. Ja, dat rijdt "niet slecht", maar ... dat is het toch niet, BMW

Ik beaam. Zeker voor dat geld. Daar kocht je destijds een nieuwe GT3 mee bij Porsche.

Volgens mij is de M2 een veel leukere rijdersauto voor minder dan de helft van de prijs van zo een i8. De enige 2 troeven van die auto zijn voor mij de looks (als je ervoor te vinden bent natuurlijk), want het ziet er uit als geen enkele andere auto, en de m'as-tu vu factor, ook niet onbelangrijk voor sommigen. 

Nu, er zijn daar dus wel tevreden eigenaars van. Hier achter mijn hoek zit een IT bedrijf en een van de mannen daar (ik vermoed een van de eigenaars) zit ondertussen aan zijn tweede (makkelijk te zien want de eerste was zwart en de tweede wit :D )

Zoals je zegt, dat zou "de voorbode van" moeten geweest zijn. Een beetje "BMW brengt concept car in productie" om dan verder te borduren, maar dat zijn ze dan even vergeten. Zeer spijtige zaak en daar gaan ze nog jaren de prijs voor betalen vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik beaam. Zeker voor dat geld. Daar kocht je destijds een nieuwe GT3 mee bij Porsche.

Volgens mij is de M2 een veel leukere rijdersauto voor minder dan de helft van de prijs van zo een i8. De enige 2 troeven van die auto zijn voor mij de looks (als je ervoor te vinden bent natuurlijk), want het ziet er uit als geen enkele andere auto, en de m'as-tu vu factor, ook niet onbelangrijk voor sommigen. 

Nu, er zijn daar dus wel tevreden eigenaars van. Hier achter mijn hoek zit een IT bedrijf en een van de mannen daar (ik vermoed een van de eigenaars) zit ondertussen aan zijn tweede (makkelijk te zien want de eerste was zwart en de tweede wit :D )

Zoals je zegt, dat zou "de voorbode van" moeten geweest zijn. Een beetje "BMW brengt concept car in productie" om dan verder te borduren, maar dat zijn ze dan even vergeten. Zeer spijtige zaak en daar gaan ze nog jaren de prijs voor betalen vrees ik.

3de troef: fiscale aftrekbaarheid en VAA. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, Tommie said:

3de troef: fiscale aftrekbaarheid en VAA. :D 

Juist!

En je kan je "groen" voordoen tov collega-ondernemers.

Beetje zoals met een Tesla 😛 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid