Ga naar inhoud

Nieuwe verkeersbelastingen: wat met herinschrijven


Rabbit

Aanbevolen berichten

Aaaah! Nu snap ik uwe zever! (had je post echt te snel gelezen)

Dat zou idd wel steek houden. Want fpk zijn gehele getallen en met die factor zou je moeten gaan afronden.

In dat geval zou het nog doenbaar zijn. Zeker als ze ook nog met de euro norm gaan rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, dat is het punt hé.

 

Geld maakt geld, en dat zal nooit veranderen. De mensen die bijvoorbeeld van een 740d naar een Tesla gegaan zijn die hebben enerzijds ervoor gezorgd dat de regering een deel inkomsten misloopt waar men eigenlijk op gerekend had met die VAA, en nu worden ze daar ook nog eens voor beloont door geen rijtaks te gaan moeten betalen. En waar gaan ze het geld gaan halen? Yep, bij die 1.5 DCi rijder want die mag meer accijnzen gaan betalen op de diesel. Nu goed, ik wil nergens zeggen dat ik dat plots invoeren van die VAA zomaar goedkeur hé voor ik overkom als een hater van de zelfstandigen, ik probeer het gewoon even objectief te bekijken.

 

Ik begrijp je punt...

 

MAAR wie is dan de ezel hier??? De regering toch hé. In plaats van iets deftig op poten te zetten waar de mensen met geld zich niet afgezet voelen en misschien iets meer bijdragen... gaan de mensen met geld nu niets meer bijdragen.

 

In mijn ogen is de regering niet bekwaam, ze snijden zich keer op keer in hun eigen vingers. En ja ... jan modaal betaald telkens meer.. wat niet goed is voor niemand. Want als Jan Modaal geen geld heeft, heeft niemand geld.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je punt...

 

MAAR wie is dan de ezel hier??? De regering toch hé. In plaats van iets deftig op poten te zetten waar de mensen met geld zich niet afgezet voelen en misschien iets meer bijdragen... gaan de mensen met geld nu niets meer bijdragen.

 

In mijn ogen is de regering niet bekwaam, ze snijden zich keer op keer in hun eigen vingers. En ja ... jan modaal betaald telkens meer.. wat niet goed is voor niemand. Want als Jan Modaal geen geld heeft, heeft niemand geld.

 

Amen :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De C450 die ik besteld heb wordt qua BIV ongeveer €250,- duurder. Qua rijtax weet ik het dus nog niet, maar ook daar verwacht ik geen grote verschillen.

De verschillen zijn sowieso te klein om mij van gedachte te doen veranderen. Ze hadden beter destijds de verschillen qua VAA ook op deze manier aangepast (bestaande auto's geen wijziging, nieuwe auto's wijziging maar niet extreem), dan had de regering geld verdiend. Aangezien deze wijziging anders is, merk je wel dat ze destijds door deze wijziging niks verdiend hebben. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je punt...

 

MAAR wie is dan de ezel hier??? De regering toch hé. In plaats van iets deftig op poten te zetten waar de mensen met geld zich niet afgezet voelen en misschien iets meer bijdragen... gaan de mensen met geld nu niets meer bijdragen.

 

In mijn ogen is de regering niet bekwaam, ze snijden zich keer op keer in hun eigen vingers. En ja ... jan modaal betaald telkens meer.. wat niet goed is voor niemand. Want als Jan Modaal geen geld heeft, heeft niemand geld.

Hadden ze destijds het VAA niet zo extreem duur gemaakt, dan waren de rijkere mensen nu nog steeds met dikke bakken aan 't rijden, en hadden de regering meer inkomsten gehad. Nu gaan mensen een Tesla kopen, niet omdat ze dat echt willen, of omdat het goed is voor het milieu, maar wel omdat het veel beter is voor hunne portemonnee.

Trouwens, Jan Modaal kan ook een hybride kopen, want deze vind je ook in de lagere prijsklassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je punt...

MAAR wie is dan de ezel hier??? De regering toch hé. In plaats van iets deftig op poten te zetten waar de mensen met geld zich niet afgezet voelen en misschien iets meer bijdragen... gaan de mensen met geld nu niets meer bijdragen.

In mijn ogen is de regering niet bekwaam, ze snijden zich keer op keer in hun eigen vingers. En ja ... jan modaal betaald telkens meer.. wat niet goed is voor niemand. Want als Jan Modaal geen geld heeft, heeft niemand geld.

Voila . Maar met een realistisch beleid waar je het mooiste evenwicht bereikt scoor je niet in de media.

En om verkozen te raken / blijven moet je zwart/wit zijn. Het resultaat van de laatste jaren is kapitaal vlucht en minder economische activiteit en ja dat valt dan op het hoofd van Jan Modaal.

Het is zelfs bijna zo dat een hardwerkende Jan Modaal straks als "de rijke" wordt bezien. Je moet de rijken lokken ipv wegjagen ..... Maar dat zou niet lekker bekken he .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt raar... maar hoe beter dat de rijken het hebben, hoe beter Jan Modaal het heeft...

 

 

@ST TDCi : hopelijk voel je je niet aangevallen... was niet mijn bedoeling.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt raar... maar hoe beter dat de rijken het hebben, hoe beter Jan Modaal het heeft...

 

Dat is niet helemaal waar. Trickle down economics is pure bullshit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat met de mensen die elke dag 140km rijden in spitsuren om te gaan werken voor een loon van 1700 euro, en dat met een Clio 1.5 DCi? Die zijn dan een pak geld kwijt. Daartegenover staat dan een bedrijfsleider die van thuis uit zijn bedrijf runt voor een loon van 5000 euro de maand en op zondag (in daluren dus) een toertje gaat doen met zijn Corvette ZR1. 

 

Neen, ik viseer niemand en ben ook niet jaloers voor die commentaar komt. Ik wil gewoon aantonen dat wat je ook beslist er altijd een bepaalde doelgroep getroffen wordt. 

 

Wie rijdt nu 140km enkel voor 1700 per maand?

Denk jij nu echt dat de bedrijfsleiders allemaal thuis werken?

Iemand met 5000 per maand gaat geen ZR1 rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet helemaal waar. Trickle down economics is pure bullshit.

Misschien niet in alle gevallen maar toch in vele gevallen. 

 

bijv. Jokke_vlo gaat toch meer fietsen verkopen als Jan Modaal het goed heeft ... Als deze het nog minder breed heeft, gaat hij toch eerder een fiets stelen dan kopen...

 

 

@@Jokke_vlo : dit is louter een voorbeeld zonder dat ik uw rekening wil maken hé... :lol:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie rijdt nu 140km enkel voor 1700 per maand?

Denk jij nu echt dat de bedrijfsleiders allemaal thuis werken?

Iemand met 5000 per maand gaat geen ZR1 rijden...

Meer mensen dat je denkt... en nog voor minder ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 300km per dag doet om te gaan werken, dan kan je in mijn ogen ook iets anders zoeken, dichter bij de deur voor een pak minder. Dat kost je toch minstens 50€/dag aan vervoer?

 

(En die bedrijfsleiders die van thuis werken, ben ik nog niet tegengekomen. Of het bedrijf moet "thuis" zijn, en dan nog)

 

Enfin, voor alle duidelijkheid nog eens: Voor alles wat ingeschreven is voor het einde van het jaar, blijft alles zoals het was. (voorlopig toch  :ninja:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 300km per dag doet om te gaan werken, dan kan je in mijn ogen ook iets anders zoeken, dichter bij de deur voor een pak minder. Dat kost je toch minstens 50€/dag aan vervoer?

 

:fp:

 

300km is nu wat veel maar ik heb 7 jaar elke dag 200km gedaan want er was gewoon geen werk voor mij in die regio hoor ;)

 

Echt de omgekeerde wereld als je de werkende mens extra wil belasten en de doppers nog eens gaat belonen met meer dop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet in alle gevallen maar toch in vele gevallen. 

 

bijv. Jokke_vlo gaat toch meer fietsen verkopen als Jan Modaal het goed heeft ... Als deze het nog minder breed heeft, gaat hij toch eerder een fiets stelen dan kopen...

 

 

@@Jokke_vlo : dit is louter een voorbeeld zonder dat ik uw rekening wil maken hé... :lol:  

Jokke Vlo verkoopt ook meer fietsen als de economie slecht gaat, zelfs meer. Nee ik doe betere zaken als Jan Modaal het minder goed heeft. (echt waar).

 

Het waarom is vrij complex om te omschrijven en heeft verschillende redenen, ik haal toch enkele invloeden aan.

 

Markt technisch, economische conjunctuur

- Economie gaat goed: veel concurrentie, mensen zijn nieuwsgezind, komen veel merken bij 

- Economie gaat slecht: opportunisten haken af, fietshandelaars vallen terug op betrouwbare firma's met een goede basis

 

Jan Modaal minder goed:

- fietsen als alternatief, minder kost

- lopen, fietsen: men valt terug op "betaalbare" hobby's

- meer werklozen: meer vrije tijd en daar profiteert de markt van of anders: geen geld voor auto: meer fietsen. Altijd prijs ! :D

- vergrijzing is slecht voor inkomsten Jan Modaal (hoge belasting) maar de vergrijzende bevolking gaat steeds meer fietsen

 

Gaat de economie beter geven mensen geld uit aan "exotische" dingen. 

 

 

En die trends zijn bij ons echt duidelijk voelbaar........ vandaar dat we ook verschillende bedrijven/merken hebben die kunnen inspelen op de verschillende omstandigheden en we zo ons resultaat op peil houden. 

 

Het is hier misschien niet volledige weergegeven in de diepte maar het is dan ook totaal off topic.

 

Ik denk dat in onze maatschappij het aantrekken van meer rijken die hier belastingen (komen) betalen, een POSITIEF effect zal hebben, positiever dan het wegjagen. Maar ga het maar eens uitleggen aan de sossen, wanneer die rijken % gezien minder betalen dan Jan Modaal, maar het toch beter is voor de Jan. Not easy. 

 

Een maatschappij met "veel" rijken wil idd niet zeggen dat het goed is voor Jan Modaal, dat is iets anders. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet helemaal waar. Trickle down economics is pure bullshit.

 

Wie was die Canadees weer die daar tegen pleitte?

 

Uiteindelijk voor een deel wel. De lokale economie wint als iemand 50 mensen kan tewerkstellen ipv 5.

 

Minder 'gewone' mensen hebben baat aan iemand die een superjacht van 100 meter kan kopen. Die superrijken eten ook maar 2 pistolets, maar hun duurdere uitgaven gebeuren meestal bij mensen die ook al meer dan gemiddeld hebben.

 

(En die bedrijfsleiders die van thuis werken, ben ik nog niet tegengekomen. 

 

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:fp:

 

300km is nu wat veel maar ik heb 7 jaar elke dag 200km gedaan want er was gewoon geen werk voor mij in die regio hoor ;)

 

 

 

Voor 1700/maand als werknemer?

 

 

 

groetjes!

 

Woon je op je werk, of is je kantoor naast de keuken?

(je weet wel wat ik daarmee bedoelde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de lijst gekregen van ieder BMW model met de oude en nieuwe biv/rijtaks naast elkaar

De 2 liter diesels vallen allemaal best mee, biv rond de 500 en vb 450. Benzines tegenovergesteld ook rond de 500 biv en rond de 380 vb.

X6 30d bv wordt dacht ik in de 1000 eur biv en 900 vb.

M4 wordt 2450 biv en 850 vb. Ietsje minder voor een M235, ongeveer 2100 en 839. M235 xdrive 1800 en 825.... Denk dat dat een fout is eventueel en andersom zou moeten zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 1700/maand als werknemer?

Woon je op je werk, of is je kantoor naast de keuken?

(je weet wel wat ik daarmee bedoelde)

Wat maakt het uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de lijst gekregen van ieder BMW model met de oude en nieuwe biv/rijtaks naast elkaar

De 2 liter diesels vallen allemaal best mee, biv rond de 500 en vb 450. Benzines tegenovergesteld ook rond de 500 biv en rond de 380 vb.

X6 30d bv wordt dacht ik in de 1000 eur biv en 900 vb.

M4 wordt 2450 biv en 850 vb. Ietsje minder voor een M235, ongeveer 2100 en 839. M235 xdrive 1800 en 825.... Denk dat dat een fout is eventueel en andersom zou moeten zijn...

M4 verdubbeld in inschrijving... en 80 euro erbij per jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokke Vlo verkoopt ook meer fietsen als de economie slecht gaat, zelfs meer. Nee ik doe betere zaken als Jan Modaal het minder goed heeft. (echt waar).

 

Het waarom is vrij complex om te omschrijven en heeft verschillende redenen, ik haal toch enkele invloeden aan.

 

Markt technisch, economische conjunctuur

- Economie gaat goed: veel concurrentie, mensen zijn nieuwsgezind, komen veel merken bij 

- Economie gaat slecht: opportunisten haken af, fietshandelaars vallen terug op betrouwbare firma's met een goede basis

 

Jan Modaal minder goed:

- fietsen als alternatief, minder kost

- lopen, fietsen: men valt terug op "betaalbare" hobby's

- meer werklozen: meer vrije tijd en daar profiteert de markt van of anders: geen geld voor auto: meer fietsen. Altijd prijs ! :D

- vergrijzing is slecht voor inkomsten Jan Modaal (hoge belasting) maar de vergrijzende bevolking gaat steeds meer fietsen

 

Gaat de economie beter geven mensen geld uit aan "exotische" dingen. 

 

 

En die trends zijn bij ons echt duidelijk voelbaar........ vandaar dat we ook verschillende bedrijven/merken hebben die kunnen inspelen op de verschillende omstandigheden en we zo ons resultaat op peil houden. 

 

Het is hier misschien niet volledige weergegeven in de diepte maar het is dan ook totaal off topic.

 

Ik denk dat in onze maatschappij het aantrekken van meer rijken die hier belastingen (komen) betalen, een POSITIEF effect zal hebben, positiever dan het wegjagen. Maar ga het maar eens uitleggen aan de sossen, wanneer die rijken % gezien minder betalen dan Jan Modaal, maar het toch beter is voor de Jan. Not easy. 

 

Een maatschappij met "veel" rijken wil idd niet zeggen dat het goed is voor Jan Modaal, dat is iets anders. 

Nu ik je uitleg lees.. inderdaad lijkt me wel logisch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid