Ga naar inhoud

Vervanger M4


wabe

  

94 leden hebben gestemd

  1. 1. Vervanger M4

    • M4
      5
    • M3
      10
    • C63 AMG
      33
    • Jaguar XE 3.0
      6
    • Porsche Cayman GT4
      50
    • Andere
      5


Aanbevolen berichten

Serieus, ik heb nog met @@ir_fuel gesproken op zaterdag... 

 

Het pakket AMG C63s spreekt me niet aan. Pas op er zijn dingen zoals motorgeluid, stoelen, en ik denk ook de motor die ik beter vindt dan in de M4.... maar totaal gezien => niet voor mij. 

 

Ik ben aan het kijken voor een GT4... maar moet natuurlijk nog afwachten op de verzekering. En voor eerlijk te zijn als ik de prijzen zie evolueren...Ben niet van plan veel meer geld neer te zetten voor een "hype" gecreëerd door Porsche.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het eerst raar dat de cayman GT4 er als daily tussenstond,maar nu ik even de video van Shmee bekeken heb (ja die lispelende youtubekerel met zijn korte broek die auto's in de straten van londen filmt) ziet er mij dit nog wel een acceptabele daily uit. 

 

Tot ge met dat spel moet parkeren of eens een ondergrondse parking in of uit moet. 

Van de UK naar Monaco rijden zegt niks. Rijd eens een paar weken met dat spel rond in Vlaanderen, in stedelijk gebied en op secundaire wegen, met veel drempels enzo. Dat gaat u een beter idee geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie weergave van uw test en er plak op denk ik. Goed beschreven. Beide wagens zijn anders en dat is goed.

De Coupe versie is ook net uit, en is pakken mooier dan de lelijke sedan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot ge met dat spel moet parkeren of eens een ondergrondse parking in of uit moet. 

Van de UK naar Monaco rijden zegt niks. Rijd eens een paar weken met dat spel rond in Vlaanderen, in stedelijk gebied en op secundaire wegen, met veel drempels enzo. Dat gaat u een beter idee geven.

 

oké ja,  had zover nog niet nagedacht: UK - Monaco is idd enkel Franse autostrade

 

Miss kan je het noselift systeem vd 991 FL naplaatsen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens met @@Jokke_vlo moeten afspreken...  :lol:

 

Moest ik de M4 nu in het kanaal zetten of meegeven aan vrienden uit Noord-Frankrijk, dan zou ik een Exige wel willen bekijken. Zeker gezien de prijs tov een GT4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exige is toch wat Spartaanser binnenin maar ook wat "intenser" om te rijden

GT4 is de betere auto maar gaat u ook een Skoda superb extra kosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn eerste test (hele dag) heb ik besloten dat ik dat niet moest hebben. 6 maand later nog eens een dagje mee gereden en toen was ik verkocht. Is een wagen waar je moet in groeien (maar niet te veel of ge geraakt er niet in, @@gTa mopje :D )

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijden

  • veel koppel , merk je meteen op de garagevloer bij het wegrijden.
  • wagen wil maar 1 ding... driften.
  • Als men klaagt dat een M geen grip heeft, dan weet ik niet wat ze hier van zeggen. Wagen had voor mij totaal géén grip.
Idem wat ik ook ervaren heb. Het zou ook voor een stuk aan de banden kunnen liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 500 pk aan boord is het nuttig te weten dat het gaspedaal meer dan twee standen heeft :D

 

 

 

 

 

 

Zal maar even mijne coat pakken zekerst? ......

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, vandaag de kans gehad om de C63s break te testen. Dezelfde als @@BMWMB gisteren eigenlijk. 

Was bij Mercedes op de Leuvensesteenweg binnen gesprongen en voila , een testrit versierd.

 

Eerste indrukken. 

  • een C63s is mooier in break dan sedan. 
  • het geluid is veel mooier dan een M3/M4.
  • de stoelen zijn prachtig en zitten uitstekend.
  • het blauw is ook wondermooi

Rijden

  • veel koppel , merk je meteen op de garagevloer bij het wegrijden.
  • stuur is vager dan een M4
  • wagen wil maar 1 ding... driften. 
  • Als men klaagt dat een M geen grip heeft, dan weet ik niet wat ze hier van zeggen. Wagen had voor mij totaal géén grip.

Conclusie.

  • Voor deze ruil ik mijn M4 niet in. Ben niet overtuigd van de auto. Auto is voor mij een hooligan maar totaal niet wat ik zoek. Voor mij is het meer een "tu m'a vue" auto....Sorry voor diegenen die ik hier mee ga op de tenen trappen. 
  • Motor is wel top...maar is slechts een deel van het geheel. In mijn ogen is een M een beter geheel voor het gebruik dat ik er van heb en/of wat ik er in zoek.
  • Alhoewel dat er 500 pk in zit, denk ik zelfs niet dat hij sneller is dan mijn M4 ...

 

Diegenen dat me nu willen afwimpelen als M fanboy... go ahead  :lol:

 

Compleet mee akkoord.

Ik vond dat reuzefun dat gebrek aan grip, en hoe hij zijn power etaleert. Maar ik kan er wel inkomen dat dat op de duur begint te vervelen, dat cosntant gebrek aan tractie. Leuk om effe de hooligan uit te hangen, maar dat is het dan ook wel.

 

ZOu een gewone c63 dan niks zijn: minder power, wel de kwaliteiten die je bevielen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebrek aan grip... Je moet nu ook niet overdrijven.

 

Ja als je er in het droge goed mee doorgaat is hij speels, maar dat is juist leuk.

In het natte is hij erg speels ja, maar vervelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb verleden week met een E63 gereden, van grip geen klagen gehad.

Natuurlijk als je de hoonigan gaat uithangen, in de bochten planché... :)

Ik sta er zot van, t geluid alleen al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebrek aan grip... Je moet nu ook niet overdrijven.

 

Ja als je er in het droge goed mee doorgaat is hij speels, maar dat is juist leuk.

In het natte is hij erg speels ja, maar vervelen...

Dewelke bedoel je nu? de M4 of de C63... want de M4 heeft merkbaar meer grip in lange bochten dan de C63...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banden waren trouwens niet versleten. Speciaal gecontroleerd wanneer ik terugkwam.

Conti of pss?

En op wat druk stonden ze ?

Amg zet de drukken altijd zeeeeeeeer hoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid