Ga naar inhoud

Volvo S90


Phil

Aanbevolen berichten

Ik zie er enorm veel Skoda in vanaf de C-stijl en in achteraanzicht.

 

Idd, zelfs de 740, de 480, ... de katterug, enz.

In elk geval, ik vind hem wel meer dan ok, deze S90!

 

Ahum, je vergeet nog een zeer speciale achterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vergeten.

Er zijn er nog veel meer, en idd, de C30 ook, maar dat was allemaal parodie op de P1800. Zelfs de 480.

Maar de 780 kan ook genoemd worden, al zat die in de lijn van de 740. De 940 was ook a-typisch.

De V70 ook een beetje met die smalle hoge lichten, al was de Punto toen ook al op de markt.

Al de rest (V60, XC90, XC60, ...) zijn evolutie van de V70-stijl voor wat betreft de lichten.

enz enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat zou dan weer "already seen that" zijn. Nu is dat ding achteraan echt apart.

 

De eerste keer dat 'k de foto's zag had ik een "Buh!"-gevoel bij de kont (zeker zijdelings). Ondertussen vind ik 'm van achteraan bekeken al erg knap, zij/achterkant is nog altijd beetje wennen maar 't is ook al beter.

 

Auto's waar je in 't begin aan moet wennen zijn doorgaans de auto's die ook veel beter verouderen, zelfs nooit echt "oud" (afgezaagd, déjà-vu) worden. Instant loves are easy bores...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:fp:

Nog geen twee bladzijden bezig en het moet alweer over BMWs gaan, zelfs in een Volvo topic.

Ge weet toch dat er BMW fora zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die neus toch niet ze knap, precies. Ligt in de lijn van de nieuwe XC90 en die komt mij nogal Amerikaans over... Misschien heeft het wat tijd nodig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de V70 van 2008 was ik nooit overtuigd van de achterkant. Tot op vandaag, 7j later, kan ik me er niet bij vinden. Ik vind het nog steeds een lelijke achterkant.

De huidige XC90 kwam uit en ik had dezelfde gemengde gevoelens, maar als ik de eerste irl zag rijden, begon ik het wel mooi te vinden.

Deze had ook zoiets bij me: mnee, niet echt overtuigd.

Maar ik heb hem nog niet ir gezien en ik begin het wel al mooi te vinden, durf wel te zeggen dat het goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The 2016 Volvo S90, the Swedish brand's new flagship sedan, is scheduled for a public debut at the 2016 Detroit Auto Show.

Initially, the Swedish brand planned to keep the specs of its new S90 for itself until January 2016, but it has since reversed that decision, at least when ti comes to the European market.

The new S90 has a length of 4,963 millimeters (195.4 in), a width of 1,890 mm (74.4 in) and a height of 1,443 mm (56.8 in). Its wheelbase is 2,941 mm long, and its luggage compartment offers a capacity of 500 liters. The weight of the new S90 is quoted somewhere between 1,800 and 2,150 kilograms, but these figures might not be final.

Sweden's new pride and joy will be available with a choice of two gasoline and two diesel engines, along with an all-wheel drive hybrid option.

The hybrid version of the new S90 is called T8 Twin Engine and it comes standard with all-wheel-drive. It features an inline four-cylinder turbo engine that puts out 320 HP and 400 Nm. An electric engine capable of 87 HP and 240 Nm is paired with the gasoline unit.

The only available transmission is an eight-speed automatic. The theoretical electric range of this version of the S90 exceeds 45 kilometers, while the CO2 emissions are rated at 44 grams/kilometer. That value amounts to an approximate consumption of 1.9 liters of gas for every 100 kilometers driven.

Volvo uses the T8's combustion engine for the T6 version of the S90 as well. Codenamed B4204T27, its output is quoted at 320 HP and 400 Nm. Like the T8, it has all-wheel-drive and an eight-speed automatic transmission. The expected 0-100 km/h time for this version is 5.8 seconds while the theoretical average fuel consumption is rated at 7.3 litres/100 kilometers.

Other gasoline engines might be offered in the S90 range upon launch. Until then, let's talk about the diesels in this range. For now, the entry-level diesel is called D4 and supplies 190 HP at 4,250 rpm and a maximum torque rating of 400 Nm between 1,750 and 2,500 rpm. This version of the S90 is fitted with a six-speed manual gearbox and comes with front-wheel-drive. It has a 0-100 km/h time of 8.2 seconds and an average consumption of 4.1 liters/ 100 km.

The D5 AWD is the engine that tops the diesel range of the all-new Volvo S90. The four-cylinder engine is fitted with a special anti-lag system called Power Pulse. Volvo's Power Pulse is based on an air compressor which can eliminate the typical lag of turbocharged engines when hard accelerations from low speeds is requested. The D5 unit is good for 235 HP and 480 Nm, suitable for a 0-100 km/h in 7.3 seconds and a top speed of 230 km/h. The average theoretical consumption is of 5.1 liters/100 kilometers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid