Ga naar inhoud

Bugatti Chiron


fuxhound

Aanbevolen berichten

BMW Individual is nog duurder want die moeten ze van de productielijn halen, hé!  Bugatti heeft ni eens een productielijn. :roll: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa, wat is er overdreven aan? Ok, een beetje overenthousiast geschreven, maar voor de rest ist dat toch allemaal niet zo overdreven. Een Nutrunner en de watertest wordt ook op de polo'kes gebruikt. Energierecuperatie heb je op de rollenbank bij Porsche ook. Juist de lak met 8 lagen en zandstralen, dat is bijzonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Bwa, wat is er overdreven aan? Ok, een beetje overenthousiast geschreven, maar voor de rest ist dat toch allemaal niet zo overdreven. Een Nutrunner en de watertest wordt ook op de polo'kes gebruikt. Energierecuperatie heb je op de rollenbank bij Porsche ook. Juist de lak met 8 lagen en zandstralen, dat is bijzonder.

6 uur inspectie? 3 weken om "imperfecties" weg te werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei ir_fuel:

6 uur inspectie? 3 weken om "imperfecties" weg te werken?

You know nothing, Ier fjoel. 

Dagelijks worden twee A1'tjes aan een 3u durende inspectie onderworpen.

Ik vind 6u nog weinig, voor zo'n kar. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei ir_fuel:

Wat doet men dan 6 uur lang?

1 uur lak inspectie (kleurverschil, lakdefecten), 1u panelen check op samen passen van de onderdelen adhv maatcataloog,  1u optik en haptiek van het interieur (inkl. koffer), 1u-2u functiecheck van alle knopjes en kleppjes (achterliggende funties, geluid van het gebruik, lichtjes, haptische feedback), een half uur inspectie op de brug na de testrit, een kwartiertje motorruimte checken, een kwartier lichtbeeld controleren van koplampen, achterlichten en derde remlicht,... Samenschrijven van rapport en highlighten van de inacceptabele fouten.

Ik heb er een scholing in gehad. Ik weet wat die auditoren doen en hoe, maar ik heb er zelf het geduld niet voor. Je wil niet weten hoe vaak een kar voor het top management gecontroleerd wordt.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Bouncing Bullet said:

1 uur lak inspectie (kleurverschil, lakdefecten), 1u panelen check op samen passen van de onderdelen adhv maatcataloog,  1u optik en haptiek van het interieur (inkl. koffer), 1u-2u functiecheck van alle knopjes en kleppjes (achterliggende funties, geluid van het gebruik, lichtjes, haptische feedback), een half uur inspectie op de brug na de testrit, een kwartiertje motorruimte checken, een kwartier lichtbeeld controleren van koplampen, achterlichten en derde remlicht,... Samenschrijven van rapport en highlighten van de inacceptabele fouten.

Ik heb er een scholing in gehad. Ik weet wat die auditoren doen en hoe, maar ik heb er zelf het geduld niet voor. Je wil niet weten hoe vaak een kar voor het top management gecontroleerd wordt.

Jij gelooft ook alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Mazdastruction said:

Een simpele Mazda wordt hier- door ons, simpele garagisten - voor levering minstens 1u klaargemaakt en gecheckt op alles alvorens hij buiten rijdt...

Dat kan alleen maar betekenen dat er statistisch meer gebreken zijn die moeten worden opgevangen. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ICM:

Jij gelooft ook alles.

Ik laat mij veel wijsmaken, dat is waar. :)

Maar wat ik beschrijf,  is dagelijkse praktijk,  die ik zelf meermaals meemaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Bouncing Bullet said:

Ik laat mij veel wijsmaken, dat is waar. :)

Maar wat ik beschrijf,  is dagelijkse praktijk,  die ik zelf meermaals meemaak. 

't Was om te zeveren he :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Citaat

A super sports car dream come true. This week, the doors of Bugatti’s “Atelier” at the brand’s headquarters in Molsheim opened for the delivery of the first customer vehicles in the Chiron series. Three of the world’s most powerful, fastest, most luxurious and most exclusive production super sports cars are now starting their journey to their owners in Europe and the Middle East.

© 2017 Benjamin Antony Monn for Bugatti Automobiles S.A.S.

Fuel consumption, l/100km: 35.2 in urban areas / 15.2 in extra urban areas / 22.5 combined; combined CO2 emissions g/km: 516; efficiency class: G

17015667_1014841668644717_73816678916485

Damn die rechtse is lelijk. :sick:
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Stancke said:

516gr CO² :lol: 10000€ BIV of meer?

 

Die linkse is wel prachtig!

11K ondertussen

nuja, boeie als je net +1.5M euro hebt neergeteld voor een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat donkerblauw op zich is toch prachtig?
Lichtblauw interieur is natuurlijk veel te tacky.
En ook al vind ik zilvergrijs een prachtige kleur, op een Chiron accentueert dat net iets te veel dingen die eigenlijk niet echt knap zijn (vooral achteraan)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid