Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, ir_fuel zei:

waarom zou je daar voor lobbyen :lol: 

Omdat een nieuwe kleur brengen een novelty effect geeft aan de 718 modellen. Iets wat we hier nodig hebben aangezien we geen modellen hebben zoals de GTS 4.0, Spyder of GT4 die een halo effect hebben op de rest van de model line.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, tuscani zei:

Ik zie regelmatig een 718 cayman in Mexico blue 

718spyder06-375x270.jpg

Gaat hem echt goed af, zo'n kleurtjes.  

Miami Blue. Nu is Shark Blue (GT3 kleur) beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Die bestaan daar niet? Straf.

Strenge emissie normen, te hoge retail prijs om projectinvestering te kunnen rechtvaardigen, etc.

In April brengen we wel een China-only product op de markt. Benieuwd hoe daar elders op gereageerd gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, Audi S8 said:

Omdat een nieuwe kleur brengen een novelty effect geeft aan de 718 modellen. Iets wat we hier nodig hebben aangezien we geen modellen hebben zoals de GTS 4.0, Spyder of GT4 die een halo effect hebben op de rest van de model line.

Ok maar kon je geen mooie kleur nemen?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Phil zei:

Ok maar kon je geen mooie kleur nemen?

Smaken en kleuren... 
Frozenberry is hier super populair op de Taycan en ik verwacht hetzelfde op de 718.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Audi S8 zei:

Miami Blue. Nu is Shark Blue (GT3 kleur) beschikbaar.

ah, ik vond op google ook mexico blue, maar dat is precies hetzelfde?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja idd, maar ik zou hem toch niet moeten hebben in die kleur :D

 

was er geen kennis die zoiets blauw had. (meen mij nog wat foto's te herinneren bij afhaling in duitsland. of was dat een compleet andere kleur :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, tuscani said:

was er geen kennis die zoiets blauw had. (meen mij nog wat foto's te herinneren bij afhaling in duitsland. of was dat een compleet andere kleur :D )

Vriend van me.

Miami Blue.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat een nieuwe kleur brengen een novelty effect geeft aan de 718 modellen. Iets wat we hier nodig hebben aangezien we geen modellen hebben zoals de GTS 4.0, Spyder of GT4 die een halo effect hebben op de rest van de model line.

Over welke regio spreek je?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

https://www.autocar.co.uk/car-news/technology/porsche-718-air-vent-fix-aims-stop-cigarette-ingestion

Porsche is offering to replace the side air-intake grilles on the 718 Boxster and 718 Cayman to prevent cigarettes or cigars from entering and damaging the engine. 

The issue has long affected Boxster and Cayman models, going back into previous generations. 

... 

This can ultimately lead to a smouldering fire in the engine compartment. Typical warning signs and indications are smoke development in the rear area, loss of engine power, warning messages lighting up in the central display or burning smells." 

The issue will be counteracted with tighter-mesh protective grilles that customers can have fitted free of charge in a process that will take around an hour to complete. 

 

@dragonfly, @ir_fuel, @flupke73, @binnenmuisarchitekt, @Mvl, @tato en others

  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat model 2021 dan al de nieuwe heeft

Quote

....

Porsche didn't say how many cars had suffered significant damage from the issue. There's also no indication that other Porsche models are affected, but a recall was issued for 718 models produced between 2017 and 2019. The problem can be traced back to as early as 2005 online. 

“The high quality of our vehicles over their entire life is one of the core values of the Porsche brand and contributes significantly to the fascination of our sports cars,” Porsche told Autocar. “To ensure their long-term enjoyment, we carry out continuous quality checks.

“Porsche has already installed or retrofitted special protective grilles in the side air intakes of the corresponding models to prevent cigarettes or embers from entering the engine compartment." 

Drivers of cars with the previous style of vent have been asked to contact their local Porsche dealer to have the new ones fitted.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb daar al eens naar zitten kijken. Maar ik moet er eens werk van maken.

Bepaalde sites waar je zoiets kan vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij gaat het blijkbaar enkel om de 718’s terwijl er wel geschreven wordt dat het probleem zich al stelt sinds 2005. 
Dus als wij als 981 eigenaren nog hieronder vallen is maar de vraag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Bouncing Bullet said:

https://www.autocar.co.uk/car-news/technology/porsche-718-air-vent-fix-aims-stop-cigarette-ingestion

Porsche is offering to replace the side air-intake grilles on the 718 Boxster and 718 Cayman to prevent cigarettes or cigars from entering and damaging the engine. 

The issue has long affected Boxster and Cayman models, going back into previous generations. 

... 

This can ultimately lead to a smouldering fire in the engine compartment. Typical warning signs and indications are smoke development in the rear area, loss of engine power, warning messages lighting up in the central display or burning smells." 

The issue will be counteracted with tighter-mesh protective grilles that customers can have fitted free of charge in a process that will take around an hour to complete. 

 

@dragonfly, @ir_fuel, @flupke73, @binnenmuisarchitekt, @Mvl, @tato en others

Ik zit hier met een oud wrak he. Dat mag blijkbaar in de fik vliegen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Speedhunter zei:

Zijn de taksen op zo'n 2.0 non S dan echt zo hoog?

Iemand die de bedragen kent? 

Ik denk dat die juist laag zijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 9/2018 zijn alle Porsches WLTP getest, ook de 718 2.0 dus. Hoeveel dat allemaal scheelt in taksen weet ik niet exact, maar de CO2 voor mijn 718 S PDK (7/2018) is 167 gram tov 200 gram nu volgens de Porsche configurator.
 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid