Ga naar inhoud

Porsche Panamera II


BMWMB

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
17 minutes ago, Jokke_vlo said:

-  Ik ben absoluut verliefd op de wagen (zie het proza hierboven, ook qua looks) maar hij blijft klein qua koffer (fietsen, met 5 op reis) en heeft geen trekhaak. In principe past een Cayenne beter bij mij, maar ik haat het om in een zielloze wagen rond te rijden. 

Om het wat extreem te zeggen, ik vond een Cayenne echt een kutbak, een Macan vond ik in orde (maar niks voor mij), maar dat spel hier daar zou ik zonder twijfelen aan gewoon kunnen worden als daily, ondanks zijn gewicht. Stuurt echt goed.

17 minutes ago, Jokke_vlo said:

- Neem NOOIT homelink op een Porsche. Auto is hiervoor al twee maal binnen geweest, maar het blijft niet werken.....

Geen last van :P 

17 minutes ago, Jokke_vlo said:

- Gordels achteraan (slotje) trilt, enorm irritant. 

Ook niet! :P 

17 minutes ago, Jokke_vlo said:

Deze wagen is zo goed omdat hij (denk ik) itt tot vele M of AMG modellen geen opgepimpte variant is van een auto van 35.000-40.000 euro met dikke moteur en wat andere aanpassingen maar van moment 1 een wagen is van 100.000 euro. Ik heb al vele wagens gehad en gereden maar op het punt gekomen dat ik een compleet concept meer en meer apprecieer boven een "gepimpt" model. 

Shots fired :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Levert Porsche dat niet op e-hybrids? Ook niet op Cayenne, of daar wel? Beetje gek, wel. Ik zou dat ook hard missen.

En naplaatsen = garantie weg, zeker? (belachelijk)  Toch geen evidente je-m'en-fous beslissing dan, gezien de problemen- en kostenpotentie van zo'n high-end semi-elektrisch geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Levert Porsche dat niet op e-hybrids? Ook niet op Cayenne, of daar wel? Beetje gek, wel. Ik zou dat ook hard missen.

En naplaatsen = garantie weg, zeker? (belachelijk)  Toch geen evidente je-m'en-fous beslissing dan, gezien de problemen- en kostenpotentie van zo'n high-end semi-elektrisch geval.

Enkel niet op Pana e-Hybrid. Niet gehomologeerd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vind ik dit groen toch knapper dan dat van hierboven.

Oak Green.

81db85233b47f45752c5c004fc1a46a2.jpg

b42b28092b07c3a342e1906c0a885b19.jpg

34184d0b0f6927afab72bbae50069c09.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En slechts 10k prijsverschil [emoji14] 


Hahaha true. Oak Green is PTS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2018 om 21:26, korneeldebruyn zei:

Dan vind ik dit groen toch knapper dan dat van hierboven.

Oak Green.


34184d0b0f6927afab72bbae50069c09.jpg

Mooi half-half gekleurd glas gekozen ook, zie ik.

:cry:

Wat bezielt mensen toch om dat te doen op zo'n auto... :sick: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Leuk dat je toch elektrisch bent gaan rijden :)

Ik kreeg ook het advies om HomeLink niet te kiezen toen een P nog op mijn shortlist stond. Op de X zit het er standaard op en werkt geweldig met geolocatie.

Heel die trekhakensituatie begrijp ik niet goed... Op vele hybrides en BEV's mag je ze niet plaatsen, of je moet al naar een Q7 e-tron of Cayenne E-Hybrid uitwijken. Maar er is toch niks speciaals aan een SUV met batterijen dat je het daar wel op kan zetten en op een berline niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
12 hours ago, gTa said:

Wat bezielt mensen toch om dat te doen op zo'n auto... :sick: 

Ik heb het op mijn auto ook. Het functionele van niet kunnen binnenkijken boven het esthetische.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update na 8000km (ge)(ver)bruik.
Dit is BY FAR de leukste en beste daily die ik al had. Die wagen is een cameleon die zich aanpast aan vele omstandigheden. Wil je polcor zijn in het stad ga je electrisch, zin om even sportief te zijn gebruiken we de motor met een boost van de electrische motoren en een lekker sound.
Wil je cruisen zit je in de cockpit van een vliegtuig. 
Wil je zweven zet hem in comfort, wil je het graag strak op een toch wel echt sportieve manier zet je hem in sport. Tussenin kan zelfs ook [emoji3]
Ik moet deze auto echt bejubelen, ze hebben hier iets ferm gemaakt.
Enne......... ik gebruik ondertussen wel degelijk veel de E (electrische) drive only. Laat me stellen dat ik de meeste dagen zelfs zuiver electrisch rijdt (stad, file, drukke banen) zonder ik laadstress heb. Eens op de autostrade of mooie baantjes kunnen we dan aan de slag met een echte auto.....
Zijn er minpunten, zou ik hem opnieuw kopen, ola nu komen we op een ander punt.
-  Ik ben absoluut verliefd op de wagen (zie het proza hierboven, ook qua looks) maar hij blijft klein qua koffer (fietsen, met 5 op reis) en heeft geen trekhaak. In principe past een Cayenne beter bij mij, maar ik haat het om in een zielloze wagen rond te rijden. Het blijft een eeuwige tweestrijd. Maar ik vloek wel eens op gebrek aan trekhaak en ruimte voor reizen met het gezin
- Neem NOOIT homelink op een Porsche. Auto is hiervoor al twee maal binnen geweest, maar het blijft niet werken.....
- Gordels achteraan (slotje) trilt, enorm irritant. 
 
Mix verbruik zit ik nu meestal onder de 10 liter. Tenzij voor de lange reizen dan gaat dat snel omhoog. Gemiddelde verbruik na 8000km is net 12 liter.
Deze wagen is zo goed omdat hij (denk ik) itt tot vele M of AMG modellen geen opgepimpte variant is van een auto van 35.000-40.000 euro met dikke moteur en wat andere aanpassingen maar van moment 1 een wagen is van 100.000 euro. Ik heb al vele wagens gehad en gereden maar op het punt gekomen dat ik een compleet concept meer en meer apprecieer boven een "gepimpt" model. 
 
 

Leuke ‘review’ / update van je ervaringen en kan me daar grotendeels bij aansluiten.

Je bent er wel nog bij vergeten te vermelden dat je er ook mee op circuit kan.

Zelfs jokke die went aan de E drive modus.. wie had dat gedacht [emoji23]

Koffer is inderdaad niet groot maar momenteel wel nog groot genoeg voor mij. Verwacht binnnenkort nog een tweede kleine en dan wordt het mss wel wat te klein. Met 2 klein mannen en dan alle bagage voor 2 weken vakantie.. mmmm denk niet dat dat lukt.. dakkoffer??

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, wooter zei:

Leuk dat je toch elektrisch bent gaan rijden :)

Ik kreeg ook het advies om HomeLink niet te kiezen toen een P nog op mijn shortlist stond. Op de X zit het er standaard op en werkt geweldig met geolocatie.

Heel die trekhakensituatie begrijp ik niet goed... Op vele hybrides en BEV's mag je ze niet plaatsen, of je moet al naar een Q7 e-tron of Cayenne E-Hybrid uitwijken. Maar er is toch niks speciaals aan een SUV met batterijen dat je het daar wel op kan zetten en op een berline niet?

X5 40e heeft ook trekhaak 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op mijn auto ook. Het functionele van niet kunnen binnenkijken boven het esthetische.


Ik doe het enkel voor de achterruit.. bij Porsche bieden ze die optie bij mijn weten niet aan.. zijruiten boeien mij echt niet.. achterruit des te meer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij stoort dat niet maar ik zit dan ook niet constant naar mijn auto te gapen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid