Ga naar inhoud

Porsche Panamera II


BMWMB

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Kleine update over de Panamera Sport Turismo Hybrid.

Ik ben een zeer zeer tevreden eigenaar. Een daily hebben waar je telkens met een glimlach in en uitstapt. Reizen is met deze wagen een waar genot. De cockpit, afvering en afwerking in zijn geheel is zo een machtige mix tussen design, functionaliteit gecombineerd met zeer sportief stuurgevoel dat je gewoon elke rit beseft hoe dankbaar je mag zijn dat je hard werken op deze manier nog kan beloond worden. Ik denk niet dat ik ooit een daily gehad heb die ik voor verschillende ritjes ook vanuit persoonlijk oogpunt verkies boven een rit met bv een 991GT3. 

Ook qua sturen staat deze "mastodont", imo op eenzame hoogte. Ik heb nooit het gevoel met een zware logge wagen te rijden.

Zijn er geen nadelen of kritiek? O jawel.......... ik denk dikwijls: mocht hier maar een dikke atmo motor in zitten. Die electro bazaar is echt niet mijn ding, maar ik geef gewoon toe dat fiscaliteit ook de reden is dat ik dit KAN kopen. Echter moet ik hier niet gaan zeggen: het is nog sportief, het is nog ok, het klinkt nog ok: neeje neeje neeje geen mijn kind, schoon kind op dat vlak. Ik ben geen fan van die kleinere turbo motoren icm electro bazaar en het ENIGE excuus is fiscaliteit. De rest is peptalk om het te minimailseren :D

Oja de sportuitlaat klinkt eigenlijk best ok (echt) 

Trouwens dat remmen bij lage snelheden is ook niet je dat met die electromotoren. Ik vind dat echt niet aangenaam en mis een "clean" remgevoel.  Bij hoge snelheden heb je dat niet gelukkig maar. 

Het feit ook dat er geen trekhaak op mag heb ik ook al heel dikwijls vervloekt. 

Maar buiten die trekhaak,  het gemis van een potente "echte" motor en het remmen bij lage snelheden is dit een schitterende wagen. 

Je mag me een daily met dikke  motor van een andere merk voor de deur zetten, wel dan zou ik los kiezen om hiermee verder te rijden. Gisteren een E AMG gereden bv en buiten de FANTASTISCHE motor (die is werkelijk fenomenaal) zou ik die auto gewoon laten staan. Als reiswagen is deze Pan echt alles wat ik zoek en als toetje is het nog eens echte headturner ook. Krijgt heel veel bekijks ! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update over de Panamera Sport Turismo Hybrid.
Ik ben een zeer zeer tevreden eigenaar. Een daily hebben waar je telkens met een glimlach in en uitstapt. Reizen is met deze wagen een waar genot. De cockpit, afvering en afwerking in zijn geheel is zo een machtige mix tussen design, functionaliteit gecombineerd met zeer sportief stuurgevoel dat je gewoon elke rit beseft hoe dankbaar je mag zijn dat je hard werken op deze manier nog kan beloond worden. Ik denk niet dat ik ooit een daily gehad heb die ik voor verschillende ritjes ook vanuit persoonlijk oogpunt verkies boven een rit met bv een 991GT3. 
Ook qua sturen staat deze "mastodont", imo op eenzame hoogte. Ik heb nooit het gevoel met een zware logge wagen te rijden.
Zijn er geen nadelen of kritiek? O jawel.......... ik denk dikwijls: mocht hier maar een dikke atmo motor in zitten. Die electro bazaar is echt niet mijn ding, maar ik geef gewoon toe dat fiscaliteit ook de reden is dat ik dit KAN kopen. Echter moet ik hier niet gaan zeggen: het is nog sportief, het is nog ok, het klinkt nog ok: neeje neeje neeje geen mijn kind, schoon kind op dat vlak. Ik ben geen fan van die kleinere turbo motoren icm electro bazaar en het ENIGE excuus is fiscaliteit. De rest is peptalk om het te minimailseren [emoji3]
Oja de sportuitlaat klinkt eigenlijk best ok (echt) 
Trouwens dat remmen bij lage snelheden is ook niet je dat met die electromotoren. Ik vind dat echt niet aangenaam en mis een "clean" remgevoel.  Bij hoge snelheden heb je dat niet gelukkig maar. 
Het feit ook dat er geen trekhaak op mag heb ik ook al heel dikwijls vervloekt. 
Maar buiten die trekhaak,  het gemis van een potente "echte" motor en het remmen bij lage snelheden is dit een schitterende wagen. 
Je mag me een daily met dikke  motor van een andere merk voor de deur zetten, wel dan zou ik los kiezen om hiermee verder te rijden. Gisteren een E AMG gereden bv en buiten de FANTASTISCHE motor (die is werkelijk fenomenaal) zou ik die auto gewoon laten staan. Als reiswagen is deze Pan echt alles wat ik zoek en als toetje is het nog eens echte headturner ook. Krijgt heel veel bekijks ! 


Leuke update, zo mogen er nog komen.

Verrassend vind ik wel dat je de pana soms verkiest boven de GT3 maar dan iets verder zegt : “ Ik ben geen fan van die kleinere turbo motoren icm electro bazaar en het ENIGE excuus is fiscaliteit.”

Lijkt mij eerder een contradictie te zijn, of hoe zie je dat juist ? In sport/+ stand rijdt dat spel toch geweldig, niet? Je had ook de turbo hybrid kunnen nemen natuurlijk en dan had je een V8 gehad met 680pk en 90% aftrekbaarheid :)

Met dat remmen ben ik het trouwens niet eens, ok je moet ‘anders’ remmen omdat die eerst regeneratief remt en pas nadien met de remschijf remt, maar persoonlijk heb ik daar geen probleem mee.

Ben het wel volmondig eens met de sound/sportuitlaat.

Ps wat is je gemiddeld verbruik jokke?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de contradictie niet. Ik ben geen fan van die kleinere motoren en hybridetechnologie maar ben verpicht het te kopen om het fiscaal haalbaar te houden. Ik mis maw een "echte" motor om het plaatje "af" te hebben.

Ivm Turbo S: ik kon en wou dat geld er niet aan geven, is mij het prijsverschil niet waard. Dan verkies ik toch om naast de "gewone, kuch" hybride een GT3 staan te hebben.

Natuurlijk verkies ik zeer regelmatig de Pan omwille van zijn reiscapaciteiten. Als ik 90% a autostrade moet doen is dat gewoon een pak gezelliger en leuker dan met een GT3. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, William Blake zei:

Voor mij is de beste Panamera de Turbo of de V8 diesel.

Zeg dat aan de marchands die nog een staan hebben :D onverkoopbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Challazer zei:

Zeg dat aan de marchands die nog een staan hebben :D onverkoopbaar

ik weet het

maar WAT een auto, zonde dat hij zo vroeg al verdwenen is uit 't gamma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor van nogal wat mensen(juist[mention=477]alexanderr[/mention] ? ) dat de Turbo S zeer weinig meerwaarde te bieden heeft. Vind ik zelf puur financieel ook zo. Qua sportiviteit is de “gewone” hybride MEER dan voldoende. Zelfs qua sound.

 

Ik vermoed ook dat het niet leuker rijdt...... de Non hybride turbo zal het fijnst rijden maar fiscaal scheelt dat enorm.

 

De oude turbo reed als wagen toch een stuk minder goed dan deze.

 

 Puur op prestaties is de huidige hybride trouwens ongeveer gelijk aan de “oude” turbo. In de praktijk zelfs op verschillende vlakken sneller). Er zijn filmpjes genoeg die aantonen dat irl de auto bv sneller (3.8 - 3.9) dan opgegeven is bij de sprintjes. Dat laatste heb ik zelf ook getest en klopt trouwens.

 

 Bij het huidig model is de diesel nooit naar België gekomen. Je kan hel hier simpelweg niet kopen.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Jokke_vlo said:

 Bij het huidig model is de diesel nooit naar België gekomen. Je kan hel hier simpelweg niet kopen.

Bij mijn weten heeft Porsche geen enkele diesel meer momenteel

Link naar reactie
Delen op andere sites


 
 Puur op prestaties is de huidige hybride trouwens ongeveer gelijk aan de “oude” turbo. In de praktijk zelfs op verschillende vlakken sneller). Er zijn filmpjes genoeg die aantonen dat irl de auto bv sneller (3.8 - 3.9) dan opgegeven is bij de sprintjes. Dat laatste heb ik zelf ook getest en klopt trouwens.
 
 Bij het huidig model is de diesel nooit naar België gekomen. Je kan hel hier simpelweg niet kopen.
 
 


3.8 a 3.9 ? Woow.. verschiet ik van :) iemand die zo een box heeft waar je dat mee kan meten ?


De diesel is wel te koop geweest trouwens, heb er zelfs mee testgereden.. is nog iets sneller dan de hybrid maar klinkt ja.. zoals een diesel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎26‎/‎08‎/‎2018 om 02:12, Germinal zei:

 

 


3.8 a 3.9 ? Woow.. verschiet ik van :) iemand die zo een box heeft waar je dat mee kan meten ?


De diesel is wel te koop geweest trouwens, heb er zelfs mee testgereden.. is nog iets sneller dan de hybrid maar klinkt ja.. zoals een diesel

 

Dan zal dat toch wel de 4.2 V8 TDI geweest zijn? Heerlijk blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4.0 V8 diesel. Inderdaad een heerlijke motor, voor mij eigenlijk het juiste blok qua loopcultuur in een Pana.

Is wel te koop geweest hoor @Jokke_vlo; zelfs de ST heeft in de Belgische prijslijsten gestaan .. maar ik durf niet zeggen of er geleverd geweest zijn. De gewone SS wel, daar zijn er een pak van verkocht geweest ... ST bij mijn weten niet (of toch zeer weinig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis van mij heeft er toch eentje afgehaald, Panamera ST V8 diesel, ik schat oktober-november 2017..

Toen hij de zijne ging afhalen was zijn uitvoering inderdaad al niet meer te bestellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4.0 V8 diesel. Inderdaad een heerlijke motor, voor mij eigenlijk het juiste blok qua loopcultuur in een Pana.
Is wel te koop geweest hoor [mention=173]Jokke_vlo[/mention]; zelfs de ST heeft in de Belgische prijslijsten gestaan .. maar ik durf niet zeggen of er geleverd geweest zijn. De gewone SS wel, daar zijn er een pak van verkocht geweest ... ST bij mijn weten niet (of toch zeer weinig).

Toen ik mijne heb besteld kon je de diesel niet meer bestellen (is wel ook nooit een optie geweest)

Turbo wel maar ik vond het zot veel “meer” voor iets dat je in dit soort auto weinig gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/8/2018 om 09:31, Alexanderr zei:

4.0 V8 diesel. Inderdaad een heerlijke motor, voor mij eigenlijk het juiste blok qua loopcultuur in een Pana.

Is wel te koop geweest hoor @Jokke_vlo; zelfs de ST heeft in de Belgische prijslijsten gestaan .. maar ik durf niet zeggen of er geleverd geweest zijn. De gewone SS wel, daar zijn er een pak van verkocht geweest ... ST bij mijn weten niet (of toch zeer weinig).

Voor de geïnteresseerden: er is geen enkele 4S Diesel ST geleverd in België. In berline zijn er wel enkele tientallen geleverd. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid