Ga naar inhoud

Porsche Panamera II


BMWMB

Aanbevolen berichten

Op 26/7/2019 om 13:59, Bart zei:

Was is er anders aan een pre - wltp?  Roetfilter?

WLTP auto heeft de OPF die een geweldige domper (demper) op de sound zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik las net op motor1.com dat de nieuwe panamera turbo hybride 820 pk krijgt 😮.  
Vermoedelijk gebruiken ze hiervoor een sterkere elektromotor .

Zou dit op de gewone hybride dan ook komen bij de facelift? 
 

@ Alexander wanneer is de facelift bestelbaar?

 

aangepast door Bart
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 17/5/2018 om 11:54, Jokke_vlo zei:

 

Deze wagen is zo goed omdat hij (denk ik) itt tot vele M of AMG modellen geen opgepimpte variant is van een auto van 35.000-40.000 euro met dikke moteur en wat andere aanpassingen maar van moment 1 een wagen is van 100.000 euro. Ik heb al vele wagens gehad en gereden maar op het punt gekomen dat ik een compleet concept meer en meer apprecieer boven een "gepimpt" model. 

 

 

Ok tot ik dit deed................. dus :D

 

 

Origineel 462PK 700Nm
Tuned 620PK 875Nm
 

Uw winst

+ 158PK / + 175Nm

 

Het verschil is ronduit IMPRESSIONANT. De boite moet het aankunnen maar toch voel ik dat de auto echt serieus grotere krachten moet doorstaan. Ik ben eigenlijk tegen tuning en nu doe ik het toch met het gedacht: ne keer voelen, is het niet ok flash ik hem terug naar standaard.

Dat laatste zie ik voorlopig alvast niet zitten. Benieuwd of het al dan niet bullet proof gaat zijn. 

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

terug naar standaard.

Dat laatste zie ik voorlopig alvast niet zitten.

Duh :lolz:

Heb je inspraak gehad qua vrijgave vermogen, curve enzo?

En de synergie met het 'e'-gedeelte is nog intact?

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Duh :lolz:

Heb je inspraak gehad qua vrijgave vermogen, curve enzo?

En de synergie met het 'e'-gedeelte is nog intact?

nee en ja...... de samenwerking tussen e en benzine loopt nog altijd zoals voorheen. Je hoort al wel eens meer de valves open gaan, dat wel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top!
Ik heb met de tuning die ik liet doen op eerdere auto's 'nooit geen' problemen gehad. Succes!


Dus altijd problemen mee gehad dan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok tot ik dit deed................. dus [emoji3]

 

 

Origineel 462PK 700Nm Tuned 620PK 875Nm  

Uw winst

+ 158PK / + 175Nm

 

Het verschil is ronduit IMPRESSIONANT. De boite moet het aankunnen maar toch voel ik dat de auto echt serieus grotere krachten moet doorstaan. Ik ben eigenlijk tegen tuning en nu doe ik het toch met het gedacht: ne keer voelen, is het niet ok flash ik hem terug naar standaard.

Dat laatste zie ik voorlopig alvast niet zitten. Benieuwd of het al dan niet bullet proof gaat zijn. 

 

Zotjes.. ik zou het niet durven..

 

Ben wel eens benieuwd wat die nu 0-200 doet

 

Ik weet nog goed als mijn batterij leeg was (-136pk) dan voelde dat aan als een immens verschil..

 

Normaliter zou top snelheid boven de 300 moeten liggen tenzij de elektromotor ermee ophoudt bij 280 natuurlijk..

 

Spannend :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Germinal zei:

 


Dus altijd problemen mee gehad dan

 

Ik lees het ook zo idd 

En het is idd een risico. Het is iemand die bij Porsche zelf werkt die me overtuigde...... heeft er veel (pos) ervaring mee.  Heinz zelf heeft die trouwens ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, stock is dat al geen slak, maar nog eens 160pk en 175Nm erbij :shock:  en da's uiteraard enkel op de ICE (daar waar de vermogens- en koppelcijfers die de constructeur opgeeft "systeemvermogen en -koppel" zijn, zeker, dus inclusief electromotor?). Moet inderdaad een stevige boost zijn, met 620pk en 875Nm zit ge turbo en turbo S in :D 

Ik heb zelf eigenlijk ook nooit problemen gehad met gechipte motoren (los van 't feit dat het voorstuwingsmachientje in m'n 120d na 160.000 km wel helemaal op was maar dat is dan ook extreem stevig gebruikt), maar 'k herinner me wel het toch vaak licht oncomfortabel gevoel in m'n buik (of in m'n achterhoofd) m.b.t. langeduurkwaliteit en eventuele breuk en zo. Ik duim voor een schadevrije en nog zorgenvrijere ervaring!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben, mag ik toch zeggen, wel wat gewoon............... het is echt stevig tegenover er voor. En dan vooral in "rolling" situaties. Van 80 naar xxxx bv is dat echt, tja, indrukwekkend. Ik vind geen andere woorden. Toen ik de eerste keer doorduwde (geen dubbele bodem :D) toen de vrouw er in zat wist ze echt niet wat er gebeurde........ ze is wel gewoon dat ik al eens gas geef maar hier was ze wel van haar jartellen geblazen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Germinal said:

 


Dus altijd problemen mee gehad dan

 

Inderdaad.

41 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik lees het ook zo idd 

En het is idd een risico. Het is iemand die bij Porsche zelf werkt die me overtuigde...... heeft er veel (pos) ervaring mee.  Heinz zelf heeft die trouwens ook. 

De tuning zelf werkte altijd feilloos, het is de gevolgschade. Echt bij iedere auto miserie. Van water in de stuurdoos, over noodloop door volgelopen DPF's tot het volledig losblazen van de turbo van het blok (floot wel mooi de dagen er voor, nietwaar @Naish)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yup dat is het risico....... heb er ook al ervaring mee (al was die schade beperkt tot de injectoren en de motorsteunen die versleten waren :D 

Nu goed als vervanger denk ik aan een +700pk auto van Engelse makelij. (what can, possibly,  go wrong? :) )

Een beetje zoals een beeldschone vrouw hebben he, daar is dikwijls ook wel wat mis mee, of grote kosten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, juste, motorsteunen. Heb ik ook gehad als gevolgschade. En koppeling erdoor elke +- 60k km ook. En m'n cilinderkop was kromgetrokken wegens te heet lopen.

It's all coming back to me now. :lolz: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Nu goed als vervanger denk ik aan een +700pk auto van Engelse makelij. (what can, possibly,  go wrong? :) )

Ik dacht te zeggen: "Maar dat blok is van Benz dus alles komt goed!" maar 't is er nog eentje van Ford. Uh-oh. 💩

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Ik heb zelf eigenlijk ook nooit problemen gehad met gechipte motoreng!

50 minuten later ...

9 minutes ago, gTa said:

Ha, juste, motorsteunen. Heb ik ook gehad als gevolgschade. En koppeling erdoor elke +- 60k km ook. En m'n cilinderkop was kromgetrokken wegens te heet lopen.

Aos GIF

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

50 minuten later ...

Aos GIF

Tut tut, ik ben van dezelfde mening als @ICM --> de chiptuning zélf was zéééér betrouwbaar, dat is NOOIT kapot gegaan. :lol: 
(De vervolgschade daarentegen... :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

De ECU is nooit kapot gegaan bedoel je? :lol: 

Ik denk eigenlijk van wel :ninja: maar niet door de tuning. 🗯️

Neenee, de 1tjes en 0ekes zijn nooit kapot gegaan, bedoel ik! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

De ECU is nooit kapot gegaan bedoel je? :lol: 

Ik zie mij nog staan bij Audi / Veys in Deerlijk toen ze na lang zoeken die stuurdoos open deden. Spel was grasgroen vanbinnen :lol:

Mooi gespeelde verontwaardiging van mijn kant. Opgestuurd naar Audi. In garantie vervangen. :silly:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid