Ga naar inhoud

BMW 8 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Wat heeft een 5 reeks of volvo S90 hier mee te maken?

Dit moet toch een sportieve coupé voorstellen (dacht ik), in dat opzicht is gewicht teleurstellend hoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je opmerking over BMW en gewicht onzin is. De wagens worden steeds lichter, tegenstelling tot bv. een Volvo.

En wat betreft deze wagen: 5 meter lang, vol luxe en enkel met een 3-liter diesel of 4.4 V8 benzine te krijgen. Betrekkelijk normaal gewicht dus.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een comfortabele snelle coupé. Hiermee wil je naar het Zuiden van Frankrijk kunnen vlammen, genietend van luxe en comfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Tommie said:

Dat je opmerking over BMW en gewicht onzin is. De wagens worden steeds lichter, tegenstelling tot bv. een Volvo.

En wat betreft deze wagen: 5 meter lang, vol luxe en enkel met een 3-liter diesel of 4.4 V8 benzine te krijgen. Betrekkelijk normaal gewicht dus.

Permanente 4x4 ook.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beauty is het niet maar die S coupe vind ik gewoon zo "rond" achteraan, ik ben geen fan. 

Nee, als coupe zijn er wel knappere dingen te koop in die prijsklasse. Ik dacht ook dat dit eindelijk hun "supercar light" zou worden maar het is blijkbaar niet veel meer dan een duurdere en lompere 6? :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, bm3er said:

ding weegt bijna 2 ton😳 

hoe ze dat bij BMW toch weer voor elkaar krijgen is me een raadsel, nieuwe touareg zit ook onder de 2 ton...

De Touareg V6 diesel weegt 1970 kg leeg, de 840d weegt 140 kg minder, toch nog een serieus verschil.

Logisch ook, want de 8 is iets korter, smaller en een stuk lager.

Maar zeggen dat het buitenproportioneel is klopt niet vind ik. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen wow gevoel eigenlijk. Zelfs wat ontgoocheld. 

De achterkant doet me aan Honda ofzo denken. Veel te veel lijnen.
En de voorkant mist wat stance. 

't Is niet lelijk, maar er was meer van te maken. 
Benieuwd of ie in't echt me meer zal overtuigen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Phil zei:

Ik zie alleen nergens een open dak staan...:)

Da's zoals de S Coupé, wil je een open dak: koop de Cabrio :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Phil said:

bmw-8series-coupe-material-gallery-wallpaper-06.jpg.asset.1527669892169.jpg

Prachtig in dit blauw en die raamlijsten.

En als dit geen concurrent van de s-coupe is, dan weet ik het ook niet meer...

Al kan je waarschijnlijk wel stellen dat de S Coupe meer naar de kant van de CGT neigt en de 8 meer naar de kant van de DB11.

Gaat hemels worden in V12 Exellence uitvoering!

aangepast door JerryLambo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen wow gevoel eigenlijk. Zelfs wat ontgoocheld. 
De achterkant doet me aan Honda ofzo denken. Veel te veel lijnen.
En de voorkant mist wat stance. 
't Is niet lelijk, maar er was meer van te maken. 
Benieuwd of ie in't echt me meer zal overtuigen.

+1, al was ik al ontgoocheld van in het begin. Ze moeten terug wat meer de 'less is more' filosofie handhaven. Veel te veel inkepingen en uitpuilingen en kantjes etc. Gigantische nieren, gigantische uitlaatsierstukken.. Ik zie gewoon een lompe, agressief gestylede auto die wellicht snel gedateerd zal zijn. De daklijn is ook erg on-BMW. Denk de logo's weg en het lijkt meer Porsche-achtig of zo (de daklijn). Vooral in profiel en van schuinsachter gezien..

En die velgen... Die dubbele vijfspaaks zijn nog de minst lelijke. Die two-tone multispaaks.. Meh.
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, JerryLambo said:

Prachtig in dit blauw en die raamlijsten.

En als dit geen concurrent van de s-coupe is, dan weet ik het ook niet meer...

Al kan je waarschijnlijk wel stellen dat de S Coupe meer naar de kant van de CGT neigt en de 8 meer naar de kant van de DB11.

Gaat hemels worden in V12 Exellence uitvoering!

JL-score?

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Phil said:

JL-score?

?

Ik zeg niet dat de 8 zo mooi/sportief is als een DB11, noch dat een S coupe zo mooi/comfortabel is als een Continental GT. 

Gewoon 2 verschillende visies over wat een luxe GT kan zijn.

In ieder geval zijn de prijzen te hoog om van een "5 coupe" te spreken imo. Het feit dat ze er een V12 in gaan smijten zegt al genoeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/16/2018 at 2:54 PM, BMWMB said:

Dit is een comfortabele snelle coupé. Hiermee wil je naar het Zuiden van Frankrijk kunnen vlammen, genietend van luxe en comfort.

Vlammen aan 130km/u dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onverwacht live gezien, dus.

Zeer ontgoochelend, als je 't mij vraagt. Een '6 had nog iets edels, iets "ik zet me af van het segment van de '5 en E-klasse en ben een coupé/cabrio van een niveautje hoger, zonder veel extraverte look-at-me poeha", zonder dat het dus (zelfs niet met M Pack) een foorkramersbak werd. Vandaar misschien ook z'n eerder beperkte succes? (de markt wil nu zeer expliciete dingen, zo lijkt het wel)

Dit echter... oei. Weinig edels aan, zeer extravert / in your face. Benieuwd waar BMW dit tegenover wil zetten. S klasse coupé is compleet out of reach, als je 't mij vraagt (zowel qua karakter, stijl als finesse) en een Aston of iets anders ook (owv pedigree dan vnl)? Gek. Absoluut géén fan van, dus.

Benieuwd straks naar een non-M-pack cabrio.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Onverwacht live gezien, dus.

Zeer ontgoochelend, als je 't mij vraagt.

Was het deze die je gezien hebt dan?

BMW-M8-GTE-Le-Mans-results-09-830x553.jp

 

:lol: 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid