Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Tommie:

Yes.

 

Net eentje verkocht in Carbonzwart met Leder Dakota Nachtblauw. :inlove:

Ooh jee.

Ben echt benieuwd dat blauw interieur ooit eens in't echt te zien :D

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Renske zegt dat ook zo fel. Bedoel je dan blauw interieur met zwart exterieur?

Want blauw & zwart wordt wél d'office gecombineerd in het interieur: de bekledingskleur is blauw maar het interieurkleur is zwart. (Zoals eentje met oyster interieur dus, maar dan is het oyster blauw.)

 

2016-11-26 07_04_35-Configureren.jpg

Ik vind 't niet mooi. Zwart interieur en blauwe bekledingskleur, nah, niet m'n ding. 'k Zou 't 'es live moeten zien.

 

Jammer dat er,  buiten het beige (en zwart uiteraard) geen andere interieurkleuren meer wordt aangeboden.

  • Een volledig grijs interieur + hetzelfde grijs voor de bekleding is b.v. vaak knap, zeker met een donkere buitenkleur. Ik meen me te herinneren dat BMW zelfs ooit nog een anderskleurige zetelbekleding aangeboden heeft (blauw dacht ik) icm het grijze interieur; Porsche biedt dat nu ook aan op de Mk.II 911.
  • Op de E39 kon je zelfs een (zeer donker)groen interieur krijgen dat kon worden gecombineerd met hetzelfde donkergroen leder of met een steengrijs leder (superknap).
  • En uiteraard ook een donkerblauw interieur. Dat combineert b.v. prachtig met crème of lichtbeige bekledingskleur, zoals je b.v. op de E38 '7 ook kon krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-11-2016 om 04:57 zei gTa:

Kan je je de nieuwe Alpina B5 al voorstellen, @BMWMB? Niks van dat M-Prackerig gedoe maar de zuivere vorm van de auto, een lipje vooraan, die fantastisch mooie new-gen 21" velgen, evt. een kofferlipje voor de gekende Alpina-aero, een dikke Akrapovic-lijn, Alpina's gekende ultra-superbe ophanging (op een correcte hoogte, ook voor jou :D ), prestaties die verbluffen en een motor die (vééél) mooier klinkt dan de M-variant, .... Stel je dat voor in 't zilver, met hoogglans Shadow-Line. Owwwww yum.  :inlove: You know you want that.

Euh, en Lavalina op het dashboard?!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Tommie:

Huh?

Elfenbeinweiss en Cognac kan je gewoon verkrijgen op de G30.

Cognac zou vaker verkocht moeten worden. Vaak moeilijk te vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tommie:

Huh?

Elfenbeinweiss en Cognac kan je gewoon verkrijgen op de G30.

Ja, in een zwart interieur.

2 interieurkleuren nog: zwart en beige. Geen blauw (waardoor die blauwe bekledingskleur in een zwart interieur komt ... m.i. niet de beste optie), geen grijs, geen donkergroen, enz.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, jij bedoelt de 'wereld' in het zwart en niet in kleur. Dat zou voor geen meter verkopen en 't verkocht al voor geen meter in de F10... Je kan een F15 bv. in volledig Elfenbeinweiss krijgen, geen gek die dat doet.

Maar ik snap je wel, daar niet van.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Tommie:

Ah, jij bedoelt de 'wereld' in het zwart en niet in kleur. Dat zou voor geen meter verkopen en 't verkocht al voor geen meter in de F10... Je kan een F15 bv. in volledig Elfenbeinweiss krijgen, geen gek die dat doet.

Maar ik snap je wel, daar niet van.

Ik ben niet mee met 'wereld'. :D  Je hebt zetelbekleding (wat ook in de deuren terugkomt, soms), en af en toe krijgen dashboardonderkant nog een kleur die overeenstemt met de zetelbekleding. En dan heb je al de rest van het interieur, de interieurkleur dus. Ik zie enkel beige en zwart voor dat laatste. Alle zetelbekledingen komen met een zwart interieur, behalve Canberrabeige zetelbekleding dat komt in een Canberrabeige interieur.

Ja, in de '7 is dat volledig ivoorwit interieur best knap. Maar moet een vuile bedoening zijn (strepen schoenen e.d.) 

 

Edit: trouwens WTF is dat met die schijtbruine bovenkant dashboard die ook te kiezen valt icm ivoorwit? Hetzelfde trouwens bij het Individual leder in de X5 b.v., behalve bij amarobruin (oid) is dat altijd in een donkerschijtbruin ipv in 't zwart? Dat trekt toch op geen hol? Wie bedenkt zo'n zaken?

 

2016-11-26 11_20_11-Konfigurieren.jpg

 

2016-11-26 11_22_44-Konfigurieren.jpg

Je zit dan met een mooie clair/obscur 2-tone combinatie van zwart met een mooi warm, lichtgekleurd leder ... en daar smijten ze dan nog eens een donkerbruin bij dat er voor gene meter bij past? :shock: In de '5 wordt zelfs het stuur dan in dat vreselijk bruin geleverd! Maar in de '5 kan je gelukkig ook de zwarte afwerking kiezen. Niet zo in de X5: Individual + ook de uitbreiding aanvinken = zo'n absurd lelijk schijtbruin op je dashboard bovenaan en op de deuren bovenaan krijgen. Wie bedénkt zoiets? :shock: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als ik 't gewoon snel benoem, zijn dat lichtbeige interieurs. Héél correct gesproken is dat een tweekleurig interieur, nl. lichtbeige (of ivoorwit of wat dan ook) met zwart. Maar zo zeggen we dat nooit: we noemen gewoon de kleur die verandert tav. de standaardkleur.

Maar als je moet gaan spreken over wat daarin beige en wat daarin zwart is, dan loop je tegen beperkingen aan. Bij de '7 b.v. heb je de ivoorwitte interieurbekleding (zetels, deurinzetten, console, onderkant dashboard) en dat kan je combineren met een zwart interieur (al de rest zwart, b.v. onderkant deuren en tapijten) maar ook met een ivoorwit interieur (onderkant deuren is dan niet in leder maar wel in ivoorwitte plastic). Dan heb je onvoldoende termen om dat specifiek te benoemen. Mooiste voorbeeld is de BMW E38: daarin kon je crèmekleurig leder krijgen (= zetels + deurinzetten + in sommige gevallen ook centrale console) in een zwart interieur en in een blauw interieur. In dat laatste was er geen zwart te vinden (op het stuurwiel en de stuurkolom na): bovenkant dashboard en deuren, onderkant dashboard, volledige deurpanelen (excl. deurinzet), zetelbasis, achterkant zetels, enz.: allemaal donkerblauw.

Neem nu die nieuwe '5. Canberrabeige interieurbekleding komt met een Canberrabeige interieur. Niks weerhoudt BMW om die interieurbekleding ook in een zwart interieur te stoppen, toch? Bij de E60/E61 hebben ze dat gedaan naar 't einde van het productieleven toe: "mijn" creambeige kwam dan niet in een creambeige interieur (bovenkant dashboard en stuur blijft zwart), maar in een zwart interieur waardoor alleen het leder creambeige bleef (zetels + deurinzetten). Ik leid uit tommies post af dat ze dat bij BMW de 'Welt' noemen van een interieur. Sounds logic.

Hoe zou jij dat dan gaan uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo, ik maak keen probleem? Sorry dat ik in detail ga en me niet beperk tot leuteren over velgen of driften. :D

Carlito: Benz maakt toch ook nog verschillende interieurkleuren? Op de E b.v. kan je zwart, beige en grijs krijgen. Idem S-klasse. Da's toch OK? Zo is er meer keuzemogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei gTa:

Ik ben niet mee met 'wereld'. :D  Je hebt zetelbekleding (wat ook in de deuren terugkomt, soms), en af en toe krijgen dashboardonderkant nog een kleur die overeenstemt met de zetelbekleding. En dan heb je al de rest van het interieur, de interieurkleur dus.

Nee, de interieurkleur is de kleur van je zetels. Wat jij interieurkleur noemt, noemt BMW de 'wereld'. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid