Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Gewichtsvergelijking met de E en de XF. Vooral het verschil met de E is groot.

Another weight comparo of the 5er and E class (equivalent models)

530i: 1540 kg or 3395 lbs. E300: 1655 kg or 3649 lbs. Difference: 115 kg or 254 lbs. 

540i X Drive (Mercedes only has 4matic for this category): 1660 kg or 3660 lbs. E 400 4Matic: 1820 kg or 4012 lbs. Difference: 160 kg or 353 lbs!!!

I can say just based on weight difference that the G30 will be a much better driving car than the E class!

VS Jaguar XF (made of Aluminium!!)
520d: 1540 kg or 3395 lbs. XF 2.0d: 1585 kg or 3494 lbs. Difference: 45 kg or 99 lbs. 

540i: 1595 kg or 3516 lbs. XF 35t: 1710 kg or 3770 lbs. Difference: 115 kg or 254 lbs.

540i X Drive: 1660 kg or 3660 lbs. XF 35t AWD: 1760 kg or 3880 lbs. Difference 100 kg or 220 lbs. 

The G30 is the leader in its class in low weight, at least until the new Audi A6 arrives...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel de poep is iets minder, voor de rest knap hok. Indien een esthetisch en functioneel aanvaardbare basistrim enigszins betaalbaar is, zou deze wel eens in m'n garage kunnen landen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modelvarianten vanaf marktintroductie in 2017.

BMW 530i/BMW 530i xDrive:

viercilinder-in-lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat.
Cilinderinhoud: 1.998 cc.
Vermogen: 185 kW (252 pk) bij 5.200 – 6.500 tpm.
Maximumkoppel: 350 Nm bij 1.450 – 4.800 tpm.
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s (6,0 s).
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km*.
CO2-emissie (gemiddeld): 126 g/km (133 g/km).

BMW 540i/BMW 540i xDrive:

Zescilinder-in-lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat.
Cilinderinhoud: 2.998 cc.
Vermogen: 250 kW (340 pk) bij 5.500 – 6.500 tpm.
Maximumkoppel: 450 Nm bij 1.380 – 5.200 tpm.
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,1 s (4,8 s).
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)*.
CO2-emissie (gemiddeld): 150 g/km (156 g/km).

BMW 520d/BMW 520d xDrive:

Viercilinder-in-lijn dieselmotor, handgeschakelde zesversnellingsbak / 8-traps Steptronic automaat (xDrive: 8- traps Steptronic automaat).
Cilinderinhoud: 1.995 cc.
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm.
Maximumkoppel: 400 Nm bij 1.750 – 2.500 tpm.
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,7 / 7,6 s (7,6 s).
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,1 / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)*.
CO2-emissie (gemiddeld): 108 / 107 g/km (112 g/km).

BMW 530d/BMW 530d xDrive:

Zescilinder-in-lijn dieselmotor, 8-traps Steptronic automaat.
Cilinderinhoud: 2.993 cc.
Vermogen: 195 kW (265 pk) bij 4.000 tpm.
Maximumkoppel: 620 Nm bij 2.000 – 2.500 tpm.
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,7 s (5,4 s).
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)*.
CO2-emissie (gemiddeld): 118 g/km (125 g/km). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modelvarianten leverbaar vanaf maart 2017.

BMW 530e iPerformance:

Viercilinder-in-lijn benzinemotor plus BMW eDrive elektrische aandrijflijn (plug-in hybride), 8-traps Steptronic automaat.
Cilinderinhoud: 1.998 cc.
Systeemvermogen: 185 kW (252 pk) bij 4.460 – 6.500 tpm.
Maximaal systeemkoppel: 420 Nm bij 1.450 – 4.000 tpm.
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s.
Elektrische actieradius: 45 km*.
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,0 l/100 km*.
CO2-emissie (gemiddeld): 46 g/km.

BMW 520d EfficientDynamics Edition:

Viercilinder-in-lijn dieselmotor, 8- traps Steptronic automaat.
Cilinderinhoud: 1.995 cc.
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm.
Maximumkoppel: 400 Nm vanaf 1.750 tpm.
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,5 s.
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,9 l/100 km*.
CO2-emissie (gemiddeld): 102 g/km.

BMW M550i xDrive:

Achtcilinder benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat.
Cilinderinhoud: 4.395 cc.
Vermogen: 340 kW (462 pk) bij 5.500 tpm.
Maximumkoppel: 650 Nm vanaf 1.800 tpm.
Acceleratie (0–100 km/uur ): 4,0 s.
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,9 l/100 km.
CO2-emissie (gemiddeld): 204 g/km. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem zeer geslaagd. Ook qua interieur echt top.

Alleen is hij wat in hetzelfde bedje ziek als Audi, zijnde dat het design eerder een evolutie is van de vorige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die luchtinlaat op de gardebou die door gaat in die horizontale lijn onderaan de deuren echt magistraal dik. 

Knapper ook dan op de 7-reeks, omdat die door zijn grootte wat 'zwaar' begint te ogen door die lijn, maar op dit formaat maakt hem lekker dik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei RRD:

Ik vind die luchtinlaat op de gardebou die door gaat in die horizontale lijn onderaan de deuren echt magistraal dik. 

Knapper ook dan op de 7-reeks, omdat die door zijn grootte wat 'zwaar' begint te ogen door die lijn, maar op dit formaat maakt hem lekker dik.

Als je achteruit rijdt is dat ne luchtinlaat ja 

Ik vind 'm er te hard 'coupe' door ogen, idem met de achterruit/kofferlijn die dat effect meer hebben. Beetje jammer. Maar ik denk dat ik hem in the flesh wel knap ga vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe BMW 5 Reeks Berline wordt standaard voorzien van onder meer de volgende uitrustingen:

-       LED koplampen (zonder Iconic Design)

-       Alarmsysteem

-       Active Guard (Botswaarschuwing met noodremfunctie)
         Opgelet : Speed Limit Info is optioneel verkrijgbaar via de Driving Assistant of Driving Assistant Plus

-       Sportstuur

-       PDC voor / achter

-       LED mistlampen vooraan

-       Navigatiesysteem Business

-       BMW ConnectedDrive Services

-       Spiegelpakket

-       Neerklapbare achterbank (40/20/40)

 

520d MT (modelcode JC31)

€ 47.950,- incl. BTW.

 

520d AT (modelcode JC3A)

€ 50.250,- incl. BTW.

 

520d xDrive AT (modelcode JC51)

€ 52.950,- incl. BTW.

 

530d AT (modelcode JC91)

€ 59.900,- incl. BTW.

 

530d xDrive AT (modelcode JD11)

€ 62.550,- incl. BTW.

 

530i AT (modelcode JA51)

€ 54.400,- incl. BTW.

 

530i xDrive AT (modelcode JA71)

€ 57.100,- incl. BTW.

 

540i AT (modelcode JB31)

€ 61.650,- incl. BTW.

 

540i xDrive AT (modelcode JB51)

€ 64.350,- incl. BTW.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Davy_:

Standaard led en sportzetels? Niet slecht..

Niet de LED koplampen zoals "gekend" qua design, maar standaard wel deze:

13996202_1258234030853669_2776842904048098714_o.jpg

 

Deze zijn in optie:

Afbeeldingsresultaat voor led bmw

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, Stancke said:

De nieuwe BMW 5 Reeks Berline wordt standaard voorzien van onder meer de volgende uitrustingen:

-       LED koplampen (zonder Iconic Design)

-       Alarmsysteem

-       Active Guard (Botswaarschuwing met noodremfunctie)
         Opgelet : Speed Limit Info is optioneel verkrijgbaar via de Driving Assistant of Driving Assistant Plus

-       Sportstuur

-       PDC voor / achter

-       LED mistlampen vooraan

-       Navigatiesysteem Business

-       BMW ConnectedDrive Services

-       Spiegelpakket

-       Neerklapbare achterbank (40/20/40)

Ze zijn slim geworden.

Eindelijk een standaarduitrusting die je toch wel mag verwachten in deze klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zilver gaat 'm niet goed af..

Die plastiek 'luchtinlaat' opzij mocht ook achterwege gebleven zijn. Heeft dat nut of is 't enkel voor de looks?

En die achterlichten van schuin opzij gezien.. :sick:


Voor de rest valt hij in 't donkerblauw, en zolang je de achterkant niet echt ziet, beter mee dan op de eerste gelekte foto's leek.



Ik vind hem zeer geslaagd. Ook qua interieur echt top.
Alleen is hij wat in hetzelfde bedje ziek als Audi, zijnde dat het design eerder een evolutie is van de vorige.

Hoort een nieuw model, dat een oud model opvolgt, dat dan niet te zijn, een evolutie van het vorig model? Er is natuurlijk minder een stijlbreuk dan met de E39, E60 en F10. De E12 en E28 leken nog veel meer op elkaar dan de F10 en G30.
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Ian said:

Hoort een nieuw model, dat een oud model opvolgt, dat dan niet te zijn, een evolutie van het vorig model? Er is natuurlijk minder een stijlbreuk dan met de E39, E60 en F10. De E12 en E28 leken nog veel meer op elkaar dan de F10 en G30.

Je kan onmogelijk vergelijken met auto's van 30-40 jaar geleden, alles moet veel sneller, innovatiever, nieuwer zijn in deze tijd.

Maar ik lach altijd met Audi dat hun nieuwe modellen facelifts zijn van de vorige modellen, maar bij de nieuwe 5 is het bijna even erg. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid