Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei BlackFox:

Meer zelfs qua tech. Aroma gedoe ook.

Wat heeft de 5 meer dan de 7, afgezien van draadloze car play ?

wat me er trouwens doet aan denken: mijn madam haar C3 heeft standaard zowel aroma shizzle als Apple car play :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou elke nieuwe BMW met 4 deuren laten staan voor deze, zolang dit model nog bestaat. Met dikke korting mag dat niet veel meer kosten dan een nieuwe 5. Quattroporte V voor mensen met hersenen (of zonder gapend gat in hun portefeuille). Go big or go home. Al de rest is voor lease-shletjes. 

BMW_6_grancoupe

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Tom Bentley:

Zou elke nieuwe BMW met 4 deuren laten staan voor deze, zolang dit model nog bestaat. Met dikke korting mag dat niet veel meer kosten dan een nieuwe 5. Quattroporte V voor mensen met hersenen (of zonder gapend gat in hun portefeuille). Go big or go home. Al de rest is voor lease-shletjes. 

BMW_6_grancoupe

 

Zo nuchter had ik t nog niet bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een '6 moet (ook) dik aangekleed zijn eer' ie echt vet wordt. Eentje zonder full leder bv trekt op niks. Dan zit je toch nog altijd met een 640d GC van minstens 100k catalogusprijs...
Je mag dan zeggen wat je wil maar een mooi uitgeruste 530d is dan een PAK goedkoper en ook geen rommel.
"Nuchter" bekeken? Met andermans geld wel, ja. En het *baller*-taaltje erbij zegt genoeg, imo. Moest de realiteit echter zijn zoals hij ze voorstelt, zou je veel meer '6 GC zien, denk ik dan.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Die neus/motorkap.. [emoji20]

Edit: op foto die gTa postte bedoeld.

Vind 'm prachtig, zo. Neus en motorkap zijn met M pack niet anders hé. Of vind je hem ook met M addenda lelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws!! Als je kiest voor een interieur met Individual Extended Full Leather, dan is niet enkel de bovenzijde van het dashboard in leder, maar ook de onderzijde. :o:inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Tom Bentley:

Zou elke nieuwe BMW met 4 deuren laten staan voor deze, zolang dit model nog bestaat. Met dikke korting mag dat niet veel meer kosten dan een nieuwe 5. Quattroporte V voor mensen met hersenen (of zonder gapend gat in hun portefeuille). Go big or go home. Al de rest is voor lease-shletjes. 

 

Toevallig zie ik beide heel vaak staan in de garage op 't werk. :) (6 en QP)

Ik vind de 6 nog altijd beestig mooi, maar heb er altijd een dubbel gevoel bij. Is eigenlijk een gemodifieerde 5. En dat voel je ook als je ermee rijdt vind ik. Op zich niet erg, maar toen ie uitkwam dacht ik dat het een gemodifieerde 7 was.

De QP, tja, dat is hors catégorie. Die is zo eigenzinnig dat hij niet te vergelijken valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een QP (enkel facelift V) is idd een niveau hoger qua design, maar 6 GC maakt dat verschil meer dan goed in betrouwbare techniek, wat zeker niet te onderschatten is op lange termijn. Heb persoonlijk nooit het gevoel gehad dat de 6 GC een gemodifieerde 5 is, vooral omdat er zowel op vlak van exterieur en vooral interieur weinig (in deze facelift=nieuw model-tijden) gelijkenissen zijn. Er zijn in mijn ogen veel meer gelijkenissen tussen een 7 (f01) en een 5 (f11) dan tussen een 6 en een 5 op vlak van design. Heb btw gesproken met een officiele verkoper die makkelijk 10-20k liet vallen van een full option 6 GC. En zoals ik het zie, is de 6GC de reïncarnatie van de 8. Voor mss een aantal k (vergelijkbare motor natuurlijk) extra heb je een instant classic. Terrwijl je bij de 5 wss bij de facelift al een gevoel hebt dat je 3-4j te vroeg was. Ik ga niet beweren dat de 6GC een goede investering is, maar toch is het ergens de sweet spot van 1 van de beste/mooiste generaties BMW ooit. En ervaring (E39 M5, Z4 Bangle Coupe, 8, Z8) leert mij dat je van zo'n aankoop nooit spijt gaat krijgen. Mijn droom: M6 GC Manual uit de states. Over & out.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtige proza waar we ooit allemaal wel eens mee dweepten. In realiteit niet zo easy te realiseren, cocky toontje of niet :-p

Los daarvan: ik vind de '6 ook super. Liever een jong 2e hands '6 dan een nieuwe '5 berline. Maar aangezien ik een break verkies...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Tom Bentley:

Een QP (enkel facelift V) is idd een niveau hoger qua design, maar 6 GC maakt dat verschil meer dan goed in betrouwbare techniek, wat zeker niet te onderschatten is op lange termijn. Heb persoonlijk nooit het gevoel gehad dat de 6 GC een gemodifieerde 5 is, vooral omdat er zowel op vlak van exterieur en vooral interieur weinig (in deze facelift=nieuw model-tijden) gelijkenissen zijn. Er zijn in mijn ogen veel meer gelijkenissen tussen een 7 (f01) en een 5 (f11) dan tussen een 6 en een 5 op vlak van design. Heb btw gesproken met een officiele verkoper die makkelijk 10-20k liet vallen van een full option 6 GC. En zoals ik het zie, is de 6GC de reïncarnatie van de 8. Voor mss een aantal k (vergelijkbare motor natuurlijk) extra heb je een instant classic. Terrwijl je bij de 5 wss bij de facelift al een gevoel hebt dat je 3-4j te vroeg was. Ik ga niet beweren dat de 6GC een goede investering is, maar toch is het ergens de sweet spot van 1 van de beste/mooiste generaties BMW ooit. En ervaring (E39 M5, Z4 Bangle Coupe, 8, Z8) leert mij dat je van zo'n aankoop nooit spijt gaat krijgen. Mijn droom: M6 GC Manual uit de states. Over & out.

Ook hier spreekt een grote 6 GC fan tot u!

 

Maar een Quattroporte facelift van de vorige generatie (is dat dan de V?) in GT-S spec krijgt altijd en overal de voorkeur voor mij, alleen al omwille van die symfonie.

Met het prijsverschil laat ik dan wel eens een stoffeerder z'n gang gaan in het interieur om ook dat op wenselijk niveau te brengen ;)

 

Ooit moet ik dat toch hebben, al is het maar om - oningeschreven - wekelijks te starten in een koude, hol-echoënde garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind 'm prachtig, zo. Neus en motorkap zijn met M pack niet anders hé. Of vind je hem ook met M addenda lelijk?
Idem, ik had gevreesd voor zo'n lelijke "gebroken" neus, maar kreeg hij niet. Zalig.

Zowel met als zonder M pack.. Bedoel dat 'gebroken neus' effect, alsof er een stukken afgesneden is. Bestaat er geen gelijkaardige foto van de F10? Denk dat je daar mss beter ziet wat ik bedoel.

De 6GC daarentegen vind ik een prachtige auto. :inlove: Spijtig dat ze zo weinig te zien zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/16/2016 at 0:50 PM, gTa said:

Nom.

a2cb32f7c3ef33c2c23d6e041cd24cce.jpg

Klasse :o

Ergens deed deze foto mij denken aan mijn E28, die ( voor mij ) ook zo'n bazenkist is. Straalt echt zoiets uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die foto vind ik de neus wat te zwaar/massief ogen, bijna even recht als een chrysler 300C vanvoor. Jammer vd voetgangersveiligheid regels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei CharlesV:

Klasse :o

Ergens deed deze foto mij denken aan mijn E28, die ( voor mij ) ook zo'n bazenkist is. Straalt echt zoiets uit :)

Toch wel prut in uw ogen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid