Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Net eens een BMW 530d (zonder xDrive) samengesteld naar mijn goesting, en kom op € 91.220,-. Sowieso wil ik Nappa op het dashboard, dus als dat gecombineerd wordt met Individual zal het nog wel oplopen tot 95k euro. 

Ik verwacht dat een M550i met dezelfde opties zeker 115k zal gaan kosten.

Een E43 valt daar dus netjes tussen qua aankoopprijs.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel een serieuze achteruitgang in mijn ogen tegenover de F10/ F11 qua exterieur. Die lelijke doorlopende voorlichten opnieuw, dat lelijk zwart lijntje tussen de nieren, die uitgetrokken achterlichten, de stick op de flank,... Ik vind het echt geen mooie verschijning meer. Dan zie ik veel liever een E, XF of S90.

Het interieur ziet er dan weer wel fantastisch uit, zeker met dat bruin leder.

Op 13-10-2016 om 17:32 zei RRD:

Toch knap dat een F10 nog steeds absoluut niet verouderd oogt.

Inderdaad, blijft een enorm mooie wagen, zeker de F11 waar ik een lichte voorkeur voor heb. De huidige 5, samen met de 6, zijn in mijn ogen de laatste echt knappe wagens van BMW, zelden gezien dat een sedan qua design zo'n mooie mix biedt tussen agressie en elegantie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Davy_:

Wanneer bestel je?
Zou je nu geen xDrive meer nemen?

Aangezien mijn vrouw nu een Range heeft, zou ik liever terug voor RWD gaan. 

Sowieso ga ik nog een tijdje rijden met mijn rammelbak, en ga ik rustig wachten op nog wat nieuwe modellen. Ik denk daarbij aan de E coupé, deze 5 als touring, en ook de Alpina D5/B5. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die niertjes naar achteren wegduwen en de onderbumper laten uitsteken is het auto-equivalent van dit

photo-on-5-13-14-at-5-30-pm-5.jpg

 

Het interieur is wel heel geslaagd op het eerste zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei BMWMB:

Net eens een BMW 530d (zonder xDrive) samengesteld naar mijn goesting, en kom op € 91.220,-. Sowieso wil ik Nappa op het dashboard, dus als dat gecombineerd wordt met Individual zal het nog wel oplopen tot 95k euro. 

Ik verwacht dat een M550i met dezelfde opties zeker 115k zal gaan kosten.

Een E43 valt daar dus netjes tussen qua aankoopprijs.

Waar heb je die config kunnen maken @BMWMB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Thursday, October 13, 2016 om 12:20 zei Ian:

Zilver gaat 'm niet goed af..

Die plastiek 'luchtinlaat' opzij mocht ook achterwege gebleven zijn. Heeft dat nut of is 't enkel voor de looks?
              

Natuurlijk heeft dat zijn nut. Is een luchtuitlaat trouwens. Zorgt ervoor dat de lucht van rond het voorwiel weg kan en creëert een luchtgordijn langs de rest van de wagen het achterwiel.

Betere aerodynamica en bijgevolg een lager verbruik. Of had je liever dat men een kap over de wielen plaatste, met alle nadelige gevolgen van dien?

 

Cw waarde van 0,22 op de efficiënt Dynamics versie  mede dankzij die Air breather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-10-2016 om 12:19 zei bt.:

30 zal wel 4 cilinder zijn vrees ik, naar analogie met de 4-Reeks :mellow:

 

Op 12-10-2016 om 14:41 zei Phil:

In sommige markten bieden ze de 730i aan. Is ook 4-pitter.

 

Op 12-10-2016 om 20:41 zei wabe:

pffff

Ik hoorde het enkele maanden geleden graag zeggen over de XC90 / S90. Zo veel geld betalen voor maar een 4-cilinder. Het is jammer genoeg realiteit. 50 000 eur zonder opties op een viercilinder is ook hier al een eind de mode.

Maar, ben eigenlijk wel blij te zien dat ze toch nog een zescilinder voor 60 000 eur aanbieden in diesel. De kwelling van de 4-cilinder kan hier gelukkig nog vermeden worden. Bij Volvo is het niet meer mogelijk.

Ik vind het een mooie 5, maar ben er niet meteen wild van, in de zin van mocht ik een F10/11 hebben, ik er gerust nog een eindje mee zou willen rijden en niet echt de drang hebben om te vernieuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei BMWMB:

Aangezien mijn vrouw nu een Range heeft, zou ik liever terug voor RWD gaan. 

Sowieso ga ik nog een tijdje rijden met mijn rammelbak, en ga ik rustig wachten op nog wat nieuwe modellen. Ik denk daarbij aan de E coupé, deze 5 als touring, en ook de Alpina D5/B5. 

Ben je dan van mening/goesting veranderd? Ik herinner me nog goed hoe je vroeger ooit tegen me zei " een break, ik vind dat maar niks, heb liever een gesloten koffer ".

Ik zou persoonlijk niks anders meer willen. Ik kijk uit naar de G31!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten nog wat wennen en het ding live in tal van configs zien en de touring!

Ik ben iig nog altijd blij met m'n non M pack E61 in OEM staat, daar kan je niks verkeerds van zeggen en daar kan je overal mee komen. Het is zeker niet het knapste model dat BMW ooit maakte, maar er kleeft ook niks tacky aan. Dat 'ie geen te grote of chromé janten, geen verlaging, geen verdonkerde ruiten, geen dikke spoilers en bumpers heeft en in een klassieke kleurencombinatie komt, doet dat net. Ik zou nu voor geen geld willen swappen naar een mpacker.
Dat gaat voor de F10/F11 hetzelfde zijn, denk ik. Nu glijden die door naar de tweede en binnen 2-3 jaar de derde eigenaren, maar als je er eentje hebt die mooi oem staat, zeker een goed uitgeruste facelift zonder m pack en op velgen die niet worden nagemaakt of met m pack te krijgen zijn, dan blijft dat nog 6 jaar een perfecte auto zonder sjaloeki-imago.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je dan van mening/goesting veranderd? Ik herinner me nog goed hoe je vroeger ooit tegen me zei " een break, ik vind dat maar niks, heb liever een gesloten koffer ".
Ik zou persoonlijk niks anders meer willen. Ik kijk uit naar de G31!

En moest jouw ketel een echte motor hebben gehad, zou ik de jouwe wel gewild hebben als volgende. Zeer knappe kleurencombinatie, de raamlijsten die de auto doen opleven, perfect. Nog de oem kruisspaken eronder (zilver) en visueel perfect. Juste die 20d...
Niks mis mee, hé, en mocht ik nog een M346 hebben staan zoals jij dan zou ik misschien anders denken, maar als enige auto, zeker met de rwd 30d en 35d die zo zuinig zijn, of als 35i.....
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei gTa:


En moest jouw ketel een echte motor hebben gehad, zou ik de jouwe wel gewild hebben als volgende. Zeer knappe kleurencombinatie, de raamlijsten die de auto doen opleven, perfect. Nog de oem kruisspaken eronder (zilver) en visueel perfect. Juste die 20d...
Niks mis mee, hé, en mocht ik nog een M346 hebben staan zoals jij dan zou ik misschien anders denken, maar als enige auto, zeker met de rwd 30d en 35d die zo zuinig zijn, of als 35i.....

Ik volg u compleet.

Moest het mijn enige wagen geweest zijn zou ik nu balen, maar voorlopig doet de N47n het goed. Die 20d is een beetje gekozen met het idee dat een zwaardere motor direct een hoge VAA ging opleveren, en dan het feit dat mijn M3 er nog altijd is. En ook: die configuratie die ik heb, heb ik niet vaak online gevonden. Kvond het direct een van de knapste F11'en binnen mijn budget.

Op zich voldoet die 20d als motorisatie ( het zou al erg zijn ), alleen is het een vrij rauwe motor, en dat zuigt wel een beetje. Iets dat bij de B47 trouwens niet beter is, het ligt hem meer aan het feit dat het een 4 pitter is. Qua performantie geen klagen van, en qua verbruik al zeker niet. Tijdens langere ritten slaagt hij er vaak in onder de 5 liter te duiken.

Ik heb momenteel een beetje het gevoel dat ik toch wel een vrij compleet wagenpark heb, net doordat beide auto's zo divers zijn.

Maar toegegeven: de volgende wordt een krachtigere 5, maar hij blijft nog een tijd, dat staat wel vast. Het enige wat me binnen hier en 2 jaar kan doen twijfelen is die 530e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei gTa:

We moeten nog wat wennen en het ding live in tal van configs zien en de touring!

Ik ben iig nog altijd blij met m'n non M pack E61 in OEM staat, daar kan je niks verkeerds van zeggen en daar kan je overal mee komen. Het is zeker niet het knapste model dat BMW ooit maakte, maar er kleeft ook niks tacky aan. Dat 'ie geen te grote of chromé janten, geen verlaging, geen verdonkerde ruiten, geen dikke spoilers en bumpers heeft en in een klassieke kleurencombinatie komt, doet dat net. Ik zou nu voor geen geld willen swappen naar een mpacker.
Dat gaat voor de F10/F11 hetzelfde zijn, denk ik. Nu glijden die door naar de tweede en binnen 2-3 jaar de derde eigenaren, maar als je er eentje hebt die mooi oem staat, zeker een goed uitgeruste facelift zonder m pack en op velgen die niet worden nagemaakt of met m pack te krijgen zijn, dan blijft dat nog 6 jaar een perfecte auto zonder sjaloeki-imago.

De F11 525d van mijn ouders is nu 5,5 jaar oud maar nog steeds :inlove:

243257_10150196925880669_5186516_o.jpg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei gTa:

Als dat al komt als touring....

Een 530e Touring? Is ons "met 100% zekerheid" verteld geweest van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Stancke:

Een 530e Touring? Is ons "met 100% zekerheid" verteld geweest van niet.

Een 330e zou wel onderweg zijn? Of is dat ook maar internetpraat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Rabbit:

Een 330e zou wel onderweg zijn? Of is dat ook maar internetpraat ?

330e bestaat al een tijdje eh.

Maar in touring komt dat niet. Toch niet deze generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei BlackFox:

330e bestaat al een tijdje eh.

Maar in touring komt dat niet. Toch niet deze generatie.

Ik bedoelde als touring. Maxime Soete dacht nochtans begin 2016 dat die wel zou komen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jezelf tegenspreken op dezelfde pagina bínnen de 24 uur. Nu overtref je jezelf wel he man [emoji3] 

Jij ook, in te snel conclusies trekken. Heb ik gezegd dat de kans onbestaand is? Neen, ik heb gezegd dat de kans klein is. [emoji2]

Als ik toch een break zou nemen, dan moet 'm echt knapper zijn, net als bij de C die ik nu heb. Hoewel ik absoluut niet break-minded ben, moet ik toegeven dat het bij momenten toch wel gemakkelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid