Liquid Li0n 603 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari Heb die Toyota's ook al in het echt gehoord en die klinken ook veruit het beste. Wat een sound! Die Audi EV met range extender, als die benzine motor heel de tijd draait voor de batterijen op te laden, zal nog steeds minder uitstoot genereren dan een auto die een benzine motor rechtstreeks gebruikt voor de banden te doen draaien. En daar zal het om gaan he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.346 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari 4 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Heb die Toyota's ook al in het echt gehoord en die klinken ook veruit het beste. Wat een sound! Die Audi EV met range extender, als die benzine motor heel de tijd draait voor de batterijen op te laden, zal nog steeds minder uitstoot genereren dan een auto die een benzine motor rechtstreeks gebruikt voor de banden te doen draaien. En daar zal het om gaan he. Klinkt niet logisch nochtans. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 808 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari 43 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Heb die Toyota's ook al in het echt gehoord en die klinken ook veruit het beste. Wat een sound! vroeger was het beter toen ze de 5.0 V8 van Lexus gebruikten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.174 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari 1 uur geleden, Luv4DLM zei: vroeger was het beter toen ze de 5.0 V8 van Lexus gebruikten. Ja, maar zoals @gTa hier vorig jaar terecht opmerkte: die V6en klinken toch ook echt wel goed hoor! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.164 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari Fuark, die dingen klinken als een losgeslagen hellehond, zo vettig en bruut en boos en GGHHRHRROAAAR, 't is zot! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.145 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari 3 hours ago, Polygoon said: Klinkt niet logisch nochtans. Is het wel. Je kan je motor laten draaien met optimaal rendement. Dat kan je nooit als je dat ding rechtstreeks de wielen aan laat drijven. De vraag is of dat de omzettingsverliezen compenseert. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.737 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari Met wat ik zie en weet uit mijn branche, neen. Enkel voorstuwing en weinig andere verbruikers is verbrandingsmotor king. Zuiniger en goedkoper naar al de rest (vaak nog een alternator op een pto zodat er nx extras loopt te draaien) Veel elektrische verbruikers is omgekeerd. Je kan meer schakelen door met meerdere units te werken. Project van audi lijkt mij vooral om de elektrische voorstuwing te promoten. Ze zijn zich bewust van het zwakke punt in het geheel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.252 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari Ik denk niet dat je het met schepen kan vergelijken... Aandrijfverliezen zullen ook een stukje lager liggen, vermoed ik. https://en.wikipedia.org/wiki/Brake-specific_fuel_consumption Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.729 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari Schepen lijken me ook zo goed als constant op dezelfde last te draaien, waarop die motoren optimaal werken. Kan me voorstellen dat het voordeel daar beperkter is. In een auto zit je continu te spelen met het gas, en moet de motor dus constant op andere toerentallen en belasting werken, zeker niet altijd op zijn optimaal punt. Dus voordeel voor auto's (en al zeker bij veel start/stop/acceleratie/decelleratie) lijkt me een pak groter dan bij schepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.737 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari Vermogencurve is idd compleet anders. Bij schepen vaar je op toeren. Je koppel ligt vast net door die curve. Zuiniger is minder toeren en trager. Bij auto's heb je op hetzelfde toerental nog een berg verschil in opgenomen koppel, optrekken-constant-afremmen. Een auto ziet veel meer verschil in vermogen bij gelijke toerentallen dan een schip. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.174 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari Goed... het ging over de Dakar! 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.737 Geplaatst: 9 januari Delen Geplaatst: 9 januari 3 uren geleden, Maxime S zei: Goed... het ging over de Dakar! Ik wacht op je samenvatting. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrgrey_rs 28 Geplaatst: 10 januari Delen Geplaatst: 10 januari In Dakar Classic rijden trouwens ook nog een paar leuke auto's mee... https://dirtfish.com/off-road/dakar/the-unexpectedly-poignant-dakar-tribute/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.174 Geplaatst: 15 januari Delen Geplaatst: 15 januari Loeb verliest vandaag helaas weer wat tijd op Sainz... Had graag nog een titanenstrijd gezien tussen 2 ex-WRC-iconen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 661 Geplaatst: 16 januari Delen Geplaatst: 16 januari 18 uren geleden, Maxime S zei: Loeb verliest vandaag helaas weer wat tijd op Sainz... Had graag nog een titanenstrijd gezien tussen 2 ex-WRC-iconen Idd tof om die tegen elkaar te zien racen. Heb eindelijk een website gevonden waar ik de race's op kan zien, gisteren dus even alles ingehaald. De Toyota's blijven idd het beste kwa looks en sound. Al is de Ford van M-sport ook nog redelijk herkenbaar. De Audi...niemand staat te springen om een piepende generator te horen voorbij gaan,...maar goed ze zijn erbij en met die namen wel goed voor Dakar. Ekstrom wel even een snaar gegeven aan Audi omdat ze de wagen niet op tijd hebben kunnen klaar krijgen. Toch ook een kerel die je in alles kan steken en houd geen blad voor zijn mond, zie die wel graag rijden. Maar hier mogen ze van mij ook terug gaan naar een echte Hilux/Pajero,... om de rally te doen. Die Ultima klasse is ook best mooi om te zien met die dikke Landcruisers. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 661 Geplaatst: 17 januari Delen Geplaatst: 17 januari Ai Nassar zal volgend jaar een ander zitje gaan zoeken, Hij heeft het gehad met de wagen. Loeb vs Audi zal niet makkelijk zijn maar toch 4 minuten kunnen afsnoepen gisteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrgrey_rs 28 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari 18 uren geleden, Bjorno zei: Ai Nassar zal volgend jaar een ander zitje gaan zoeken, Hij heeft het gehad met de wagen. Loeb vs Audi zal niet makkelijk zijn maar toch 4 minuten kunnen afsnoepen gisteren. Stevig interviewke 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.409 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari heerlijk, zou in een team met Kimi moeten zitten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 808 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Geen teamplayer, is hij nooit geweest. Nu mag Loeb het alleen gaan doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Balleke 384 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.174 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Op 17/1/2024 om 14:30, Bjorno zei: Ai Nassar zal volgend jaar een ander zitje gaan zoeken, Hij heeft het gehad met de wagen. Loeb vs Audi zal niet makkelijk zijn maar toch 4 minuten kunnen afsnoepen gisteren. 7 uren geleden, mrgrey_rs zei: Stevig interviewke Dat was er inderdaad niet neffest zeg! Volgend jaar Nasser terug bij TGR? Zou alleszins leuk zijn... Wel bizar dat hij zo veel miserie heeft gekend, terwijl Loeb -op zijn lekke banden na- eigenlijk weinig noemenswaardige problemen heeft gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 661 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari 44 minuten geleden, Maxime S zei: Dat was er inderdaad niet neffest zeg! Volgend jaar Nasser terug bij TGR? Zou alleszins leuk zijn... Wel bizar dat hij zo veel miserie heeft gekend, terwijl Loeb -op zijn lekke banden na- eigenlijk weinig noemenswaardige problemen heeft gehad. Ja ik vond het al raar dat hij daar niet meer mee reed. Tja hij is misschien de robuuste Toyota gewoon? Loeb heeft altijd met hetzelfde gereden niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.174 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari 5 minuten geleden, Bjorno zei: Ja ik vond het al raar dat hij daar niet meer mee reed. Tja hij is misschien de robuuste Toyota gewoon? Loeb heeft altijd met hetzelfde gereden niet? Jip klopt. Ik wist eigenlijk ook niet dat hij (Nasser) naar Prodrive was overgestapt. Beetje jammer eigenlijk, want bij Toyota was hij duidelijk de numero uno. Nu mist TGR eigenlijk wel een kopman mét voldoende ervaring en reputatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 661 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari 4 minuten geleden, Maxime S zei: Jip klopt. Ik wist eigenlijk ook niet dat hij (Nasser) naar Prodrive was overgestapt. Beetje jammer eigenlijk, want bij Toyota was hij duidelijk de numero uno. Nu mist TGR eigenlijk wel een kopman mét voldoende ervaring en reputatie. Same here, ik verschoot er ook van hem daarin te zien. En idd diegene dat nu voor TGR reden zijn toch niet die super ervaren rotten. Ze doen het zeker niet slecht maar komen toch ervaring te kort. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.956 Geplaatst: 18 januari Delen Geplaatst: 18 januari Dakar 2024: Extended highlights of Stage 9 presented by Aramco https://www.rallyraidnetwork.com/2023/index.php/racing-news/dakar/dakar-news/dakar-2024-extended-highlights-of-stage-9-presented-by-aramco-dakar2024.html 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.