Ga naar inhoud

Dakar


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Heb die Toyota's ook al in het echt gehoord en die klinken ook veruit het beste. Wat een sound!

Die Audi EV met range extender, als die benzine motor heel de tijd draait voor de batterijen op te laden, zal nog steeds minder uitstoot genereren dan een auto die een benzine motor rechtstreeks gebruikt voor de banden te doen draaien. En daar zal het om gaan he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Heb die Toyota's ook al in het echt gehoord en die klinken ook veruit het beste. Wat een sound!

Die Audi EV met range extender, als die benzine motor heel de tijd draait voor de batterijen op te laden, zal nog steeds minder uitstoot genereren dan een auto die een benzine motor rechtstreeks gebruikt voor de banden te doen draaien. En daar zal het om gaan he.

Klinkt niet logisch nochtans. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Heb die Toyota's ook al in het echt gehoord en die klinken ook veruit het beste. Wat een sound!

 

vroeger was het beter toen ze de 5.0 V8 van Lexus gebruikten. 😍

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Luv4DLM zei:

vroeger was het beter toen ze de 5.0 V8 van Lexus gebruikten. 😍

Ja, maar zoals @gTa hier vorig jaar terecht opmerkte: die V6en klinken toch ook echt wel goed hoor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuark, die dingen klinken als een losgeslagen hellehond, zo vettig en bruut en boos en GGHHRHRROAAAR, 't is zot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Polygoon said:

Klinkt niet logisch nochtans. 

Is het wel.

Je kan je motor laten draaien met optimaal rendement. Dat kan je nooit als je dat ding rechtstreeks de wielen aan laat drijven. De vraag is of dat de omzettingsverliezen compenseert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat ik zie en weet uit mijn branche, neen.

Enkel voorstuwing en weinig andere verbruikers is verbrandingsmotor king. Zuiniger en goedkoper naar al de rest (vaak nog een alternator op een pto zodat er nx extras loopt te draaien)

Veel elektrische verbruikers is omgekeerd. Je kan meer schakelen door met meerdere units te werken. 

 

Project van audi lijkt mij vooral om de elektrische voorstuwing te promoten. Ze zijn zich bewust van het zwakke punt in het geheel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schepen lijken me ook zo goed als constant op dezelfde last te draaien, waarop die motoren optimaal werken. Kan me voorstellen dat het voordeel daar beperkter is.
In een auto zit je continu te spelen met het gas, en moet de motor dus constant op andere toerentallen en belasting werken, zeker niet altijd op zijn optimaal punt.
Dus voordeel voor auto's (en al zeker bij veel start/stop/acceleratie/decelleratie) lijkt me een pak groter dan bij schepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermogencurve is idd compleet anders. Bij schepen vaar je op toeren. Je koppel ligt vast net door die curve. Zuiniger is minder toeren en trager.

Bij auto's heb je op hetzelfde toerental nog een berg verschil in opgenomen koppel, optrekken-constant-afremmen.

Een auto ziet veel meer verschil in vermogen bij gelijke toerentallen dan een schip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Goed... het ging over de Dakar! 

Ik wacht op je samenvatting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loeb verliest vandaag helaas weer wat tijd op Sainz...

Had graag nog een titanenstrijd gezien tussen 2 ex-WRC-iconen 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Maxime S zei:

Loeb verliest vandaag helaas weer wat tijd op Sainz...

Had graag nog een titanenstrijd gezien tussen 2 ex-WRC-iconen 😍

Idd tof om die tegen elkaar te zien racen.

Heb eindelijk een website gevonden waar ik de race's op kan zien, gisteren dus even alles ingehaald. 

De Toyota's blijven idd het beste kwa looks en sound. Al is de Ford van M-sport ook nog redelijk herkenbaar.
De Audi...niemand staat te springen om een piepende generator te horen voorbij gaan,...maar goed ze zijn erbij en met die namen wel goed voor Dakar. 
Ekstrom wel even een snaar gegeven aan Audi omdat ze de wagen niet op tijd hebben kunnen klaar krijgen. Toch ook een kerel die je in alles kan steken en houd geen blad voor zijn mond, zie die wel graag rijden. 

Maar hier mogen ze van mij ook terug gaan naar een echte Hilux/Pajero,... om de rally te doen.  Die Ultima klasse is ook best mooi om te zien met die dikke Landcruisers.
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai Nassar zal volgend jaar een ander zitje gaan zoeken, Hij heeft het gehad met de wagen.

Loeb vs Audi zal niet makkelijk zijn maar toch 4 minuten kunnen afsnoepen gisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Bjorno zei:

Ai Nassar zal volgend jaar een ander zitje gaan zoeken, Hij heeft het gehad met de wagen.

Loeb vs Audi zal niet makkelijk zijn maar toch 4 minuten kunnen afsnoepen gisteren.

Stevig interviewke 😅🤣

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/1/2024 om 14:30, Bjorno zei:

Ai Nassar zal volgend jaar een ander zitje gaan zoeken, Hij heeft het gehad met de wagen.

Loeb vs Audi zal niet makkelijk zijn maar toch 4 minuten kunnen afsnoepen gisteren.

 

7 uren geleden, mrgrey_rs zei:

Stevig interviewke 😅🤣

 

Dat was er inderdaad niet neffest zeg! 
Volgend jaar Nasser terug bij TGR? Zou alleszins leuk zijn... 

Wel bizar dat hij zo veel miserie heeft gekend, terwijl Loeb -op zijn lekke banden na- eigenlijk weinig noemenswaardige problemen heeft gehad. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Maxime S zei:

 

Dat was er inderdaad niet neffest zeg! 
Volgend jaar Nasser terug bij TGR? Zou alleszins leuk zijn... 

Wel bizar dat hij zo veel miserie heeft gekend, terwijl Loeb -op zijn lekke banden na- eigenlijk weinig noemenswaardige problemen heeft gehad. 

 

Ja ik vond het al raar dat hij daar niet meer mee reed. Tja hij is misschien de robuuste Toyota gewoon? Loeb heeft altijd met hetzelfde gereden niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Bjorno zei:

Ja ik vond het al raar dat hij daar niet meer mee reed. Tja hij is misschien de robuuste Toyota gewoon? Loeb heeft altijd met hetzelfde gereden niet? 

Jip klopt. 

Ik wist eigenlijk ook niet dat hij (Nasser) naar Prodrive was overgestapt. 
Beetje jammer eigenlijk, want bij Toyota was hij duidelijk de numero uno. Nu mist TGR eigenlijk wel een kopman mét voldoende ervaring en reputatie. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Maxime S zei:

Jip klopt. 

Ik wist eigenlijk ook niet dat hij (Nasser) naar Prodrive was overgestapt. 
Beetje jammer eigenlijk, want bij Toyota was hij duidelijk de numero uno. Nu mist TGR eigenlijk wel een kopman mét voldoende ervaring en reputatie. 

 

Same here, ik verschoot er ook van hem daarin te zien.  

En idd diegene dat nu voor TGR reden zijn toch niet die super ervaren rotten. Ze doen het zeker niet slecht maar komen toch ervaring te kort. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid