Ga naar inhoud

Lage-emissiezone (LEZ)


Kartfreak

Aanbevolen berichten

Gisteren moest ik er toch even om lachen, meeting hebben in het centrum van de stad, waar die LEZ van kracht is. Dan de ring oprijden en achter een lekker dampende, roetende berlingo aan rijden :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een ondoordachte, weinig voorbereide snel snel maatregel die is ingevoerd puur om het imago op te krikken zonder er over na te denken.

De plaatsing van de camera's laat echt ver te wensen over.

Getuige dit soort verhalen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170203_02710504

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, PJH said:

Ik vind het een ondoordachte, weinig voorbereide snel snel maatregel die is ingevoerd puur om het imago op te krikken zonder er over na te denken.

De plaatsing van de camera's laat echt ver te wensen over.

Getuige dit soort verhalen: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170203_02710504

Getuige de man die 200m van de ring woont ...

Ergens is de grens he, woon je er binnen dan woon je er binnen als dat nu 50, 100, 200 of 1000m is.
Dat van die garage is misschien onnozel maar even goed kwestie van 'het begint ergens he' maw hij kan niet in zijn garage zonder door de zone te rijden = hij mag er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 't dan weer positief dat er eindelijk eens iets gedaan wordt. In plaats van veel gepalaver is dit een concrete maatregel met een duidelijke richting op lange termijn. Natuurlijk zijn er zo'n verhalen en heel jammer voor die man (en de rest in zo'n situatie), maar de grens moet inderdaad ergens liggen. Hoe dan ook vind ik 't een stap in de goede richting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen doet alsof het het einde van de wereld is. Gaat hier niet om het verbieden van auto's van 4 jaar oud he. En liever die dampende Berlingo aan 90 op de ring rond Antwerpen, dan in stapvoets fileverkeer in het centrum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Jupke:

Getuige de man die 200m van de ring woont ...

Ergens is de grens he, woon je er binnen dan woon je er binnen als dat nu 50, 100, 200 of 1000m is.
Dat van die garage is misschien onnozel maar even goed kwestie van 'het begint ergens he' maw hij kan niet in zijn garage zonder door de zone te rijden = hij mag er niet in.

Ja, maar op een baan van 1 richting de grens plaatsen is gewoon idioot. Bij een tolweg heb je toch ook altijd de keuze om er af te gaan net voor het begint. Op die manier vermijd je impact voor de mensen die in zo'n randgeval zitten. Beginnen halverwege een straat waar je niet af kunt toont gewoon dat ze niet nadenken.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat idd toch over heel wat wagens, alleen al van inwoners binnen de zone.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170201_02707362

Citaat

Alles samen schat de stad Antwerpen dat 8.000 tot 9.000 van de binnen de zone 75.000 ingeschreven wagens te oud zijn en nog eens 8.000 wagens een roetfilter zullen moeten laten plaatsen. Minstens 1 op 5 van de wagens van de inwoners van Antwerpen-Centrum heeft dus een probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Davy_ said:

Denk je dat iedereen een zak geld heeft liggen voor een nieuwe auto? 10 jaar is nog niet zo oud he.

Denk je dat iedereen een zak geld heeft liggen voor nieuwe longen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Davy_:

Denk je dat iedereen een zak geld heeft liggen voor een nieuwe auto? 10 jaar is nog niet zo oud he.

Ik haal hem nog maar eens boven:

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk is dat ook onzin. Ik snap dat ze iets willen forceren, maar een nieuwe wagen kopen is voor veel mensen niet evident. Bovendien is de herverkoop van hun oude wagen nu niet meer van de beste. zo iets heeft gewoon zware gevolgen voor al die mensen die er al waren VOOR de LEZ. Die hebben daar niet voor gekozen... Bovendien is er geen deftig alternatief met het openbare vervoer. Dus da's ook al een scheet in een fles wat hun alternatieven betreft.

Dit is gewoon keihard mensen kloten. Maar ja, alles voor het milieu zeker (alsof het iets gaat helpen). Straks nog eens 300km blazen met mijn milieuvriendelijke 120d, maar die 20km met de E30 zal ik maar laten :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, PJH said:

Bovendien is er geen deftig alternatief met het openbare vervoer.

Ja want in Antwerpen centrum ben je overal supersnel met de auto natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, PJH said:

Dit is gewoon keihard mensen kloten. Maar ja, alles voor het milieu zeker (alsof het iets gaat helpen). Straks nog eens 300km blazen met mijn milieuvriendelijke 120d, maar die 20km met de E30 zal ik maar laten :D

Dat is totaal het punt niet.

Het gaat niet over de globale uitstoot terugdringen. Het gaat over lokaal de luchtkwaliteit verbeteren in het centrum van een stad. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei ir_fuel:

Dat is totaal het punt niet.

Het gaat niet over de globale uitstoot terugdringen. Het gaat over lokaal de luchtkwaliteit verbeteren in het centrum van een stad. 

Terwijl de Antwerpse haven in vogelvlucht 5 km is... Sta je dan met je euro 4 autootjes :rolleyes: 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben is curieus hoe dit allemaal gaat evolueren, ze willen iedereen elektrisch. Ik ben is benieuwt naar de energieprijzen binnen x jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, RRD said:

Terwijl de Antwerpse haven in vogelvlucht 5 km is... Sta je dan met je euro 4 autootjes :rolleyes: 

Ja want als jij aan het rode licht staat te wachten als voetganger maakt het totaal niet uit of daar nu 30 euro-1 diesels staan te dampen of niet, met de haven die 5km verder is. Is EXACT hetzelfde voor je longen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de cijfers niet meer, maar ik geloof dat zo'n vrachtschip tig duizenden keren meer uitstoot dan een personenwagen. Dus veel verschil gaat het inderdaad niet maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarenboven moet je ook kijken naar het aantal wagens dat nog in de stad rond reed met een euronorm lager dan 3. Zo veel zullen dat er sowieso al niet zijn. En dan zwijg ik nog over LIJNbussen die heel de dag door de stad heen rijden (en nu worden de vervuilende plots naar het platteland gestuurd, laat me niet lachen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, RRD said:

Daarenboven moet je ook kijken naar het aantal wagens dat nog in de stad rond reed met een euronorm lager dan 3. Zo veel zullen dat er sowieso al niet zijn.

vs

27 minutes ago, Kartfreak said:

Het gaat idd toch over heel wat wagens, alleen al van inwoners binnen de zone.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170201_02707362

 

 

't is 't een of 't andere he mannekes ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid