Liquid Li0n 603 Geplaatst: 7 februari 2017 Delen Geplaatst: 7 februari 2017 nee de Antwerpse LEZ staat apart van die in andere steden. In Mechelen, Willebroek en Brussel is het in 2018 en in Gent (en vermoedelijk nog wel andere die er gaan bijkomen) is het in 2020. de verdoken taks om de LEZ binnen te mogen met een euro 3 nu of een euro 4 in 2020 in Antwerpen is momenteel 350 euro maar ik zou er niets van verschieten als dit index gewijs opslaagt per jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.503 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Op 6-2-2017 om 11:07 zei gTa: That said, PJH: Voor drukke wooncentra, zoals een binnenstad, is dat inderdaad een veel properder oplossing, daar lokaal. Er is veel minder uitstoot van hinderlijke en ongezonde gassen en stofdeeltjes, daar kan je toch niet om heen? En het zal op den duur ook een daling van het totale lawaainiveau betekenen. Wij mogen dan als petrolhead anti zijn al wat we willen: dat zijn toch nuchtere, objectieve, niet te ontkennen voordelen voor zij die binnenin die stad wonen? Jij gaat dan graag de comedy toer op door te gaan (proberen) argumenteren dat het een verrijking is voor die dutsen hun leven om af en toe eens een V8 te horen voorbijkomen ... maar 't enige wat je daarmee doet is jouw visie/wensen/standpunten opdringen aan anderen die dat mogelijks niet willen en die ook recht hebben op hun gedacht. Face it: wij zijn de uitzonderingen. Ik werkte vroeger langs een erg drukke laan in centrum Gent en ik snap helemaal dat het voor de mensen die daar aan de overkant van m'n kantoorgebouw in die appartementen woonden, alvast een ferm betere situatie zou zijn mocht het verkeer beneden daar quasi-geruisloos zijn en niet meer zo stinken zoals het nu doet. Want ik kan je verzekeren: dat is absurd, bij momenten. Ik kijk niet graag lokaal. Wat heb je er aan als we morgen alle auto's op kernenergie laten rondrijden, en de kwaliteit van de lucht lokaal enorm veel beter is, als je op 50km van een nucleaire afvalberg gaat wonen. Mijn punt was dat mijn idiote collega's hier blijven vol houden dat een elektrische wagen 100% groen is, en daarom dus ook overheidssubsidies mag krijgen enz enz enz. Maar het maken van de batterijen is al een enorm vervuilend proces, de stroom die we er in steken is niet groen en de oudere wagen recycleren om er een tesla van te maken is nu ook niet bepaald proper. Ik vind dat de media en de overheid iedereen voor de gek aan het houden is, en het beter laat uitschijnen dan het is. Ik zou het echt wel eens willen zien, wat er zou gebeuren als belgie morgen 100% elektrisch gaat rijden. Ik denk dat je nog nooit zo'n chaos zou gezien hebben. Het mag dan wel minder lawaai maken, maar ik denk dat de nadelen die je hebt om die stilte te bekomen, zullen zorgen voor protestmarsen die nog een pak luider zijn Bovendien is het een verrijking van die dutsen hun leven, om af en toe eens een V8 full pull te horen wegrijden Op 6-2-2017 om 14:33 zei Asserti: Dus een koudeloopregelaar, uitlaatgasrecirculatie (EGR), Kats die dichter bij de motor worden gemonteerd , roetfilters, uitlaatgas nabewerking en de nest zijn allemaal dingen die er niet toe doen? Dus mijn M5 zonder euronorm, die na koudeloopregelaar euro 2 krijgt na metingen, maar eigenlijk wel exact evenveel verbruikt, is niet milieuvriendelijker? Waarom krijgt die dan een betere waarde? En een E60M5, die 1/3de meer verbruikt dan mijn euronormloze E34, die heeft die euro 5 norm bij de cornflakes gekregen? Moeilijke uitspraak dit. Je moet het imo zien als volgt: als een auto slaagt voor de testen die hij moet doorstaan, is hij dan beter dan zijn voorganger of is de test gewoon onvolmaakt? Als al die maatregelen er voor zorgen dat de auto het beter doet op een test, dan zijn er misschien zaken die niet gemeten worden of niet zwaar genoeg doorwegen tov andere. Kijk maar naar de ECE cyclus en het bijbehorende VW dieselgate... perfect voorbeeld van hoe een auto zogezegd properder is geworden, en dus EURO 6 is, terwijl dat in de praktijk gewoon niet zo is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.723 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Wat met LPG? Je stoot een pak minder vuiligheid uit, net omdat er minder veiligheid inzit. Maar daar wordt precies niets mee gedaan? Wel aardgas zitten promoten als het nieuwe wereldwonder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.170 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 21 minuten geleden zei gewoon ik: Wat met LPG? Je stoot een pak minder vuiligheid uit, net omdat er minder veiligheid inzit. Maar daar wordt precies niets mee gedaan? Wel aardgas zitten promoten als het nieuwe wereldwonder. Let erop, binnen 5 jaar hetzelfde met waterstof Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kartfreak 1.495 Geplaatst: 8 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2017 LPG is hier in België nooit gestimuleerd geweest. In tegendeel; ik heb jaren €150/jaar extra belasting betaald omdat ik op LPG rondkarde... Achja, 3x tanken en ik had 't gelukkig terugverdiend Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.059 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 15 hours ago, CAS said: Maar dat is toch ook eigenlijk zever? Zou bij VW 1000 a 2500euro kosten (2500 voor dubbele uitlaat blijkbaar @TomTweet dit mss?). Dus neem 1000 a 1500euro om mijn Euro 3 Golf IV (140gr/km trouwens) daarvan te voorzien zodat ik binnen mag. Dat is dan tot 2020, dus nog 3 jaar (2 jaar en 11 maand eigenlijk) dat ik daar gebruik van kan maken, maar 3x een jaarabo is 1050euro. Op zich zou ik natuurlijk liever mijn geld aan VW geven dan aan één of andere taks, maar als ik er mij 450euro mee kan besparen... En dat is dan gerekend met jaarabo. Dagpas gaat wel maar tot 8x per jaar, maar als je daar dus niet zoveel moet zijn. Vandaar hier vooraf al mijn vraag of een jaarabo bvb geldig zou zijn in iedere LEZ wanneer er meerdere zouden zijn. Uiteindelijk moet je dat bekijken als een overgangsmaatregel. Die karren moeten er op termijn ook tussenuit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.059 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 4 hours ago, PJH said: Ik kijk niet graag lokaal. Wat heb je er aan als we morgen alle auto's op kernenergie laten rondrijden, en de kwaliteit van de lucht lokaal enorm veel beter is, als je op 50km van een nucleaire afvalberg gaat wonen. Mijn punt was dat mijn idiote collega's hier blijven vol houden dat een elektrische wagen 100% groen is, en daarom dus ook overheidssubsidies mag krijgen enz enz enz. Maar het maken van de batterijen is al een enorm vervuilend proces, de stroom die we er in steken is niet groen en de oudere wagen recycleren om er een tesla van te maken is nu ook niet bepaald proper. Ik vind dat de media en de overheid iedereen voor de gek aan het houden is, en het beter laat uitschijnen dan het is. En met alle wijsheid over die materie, is het dan groener van fossiele brandstoffen te gebruiken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
erq 220 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 2 uur geleden zei ir_fuel: En met alle wijsheid over die materie, is het dan groener van fossiele brandstoffen te gebruiken? De natuur maakt geen onderscheid of je wagen 150g CO2/km uitstoot, of maar 50g CO2/km waarbij de overige processen inzake energiewinning/transport/fabricage en regeneratie de overige 100g/km voor hun rekening nemen. Maar er is geen enkele instantie die het verstand, capaciteiten en onafhankelijkheid heeft dat te bepalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.170 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Not again (steekt nog snel een blok hout in de kachel) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kartfreak 1.495 Geplaatst: 8 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Wel ja, houtkachels, ik ben er zeker van dat dat nog ooit aan banden gelegd wordt. Onlangs hoorde ik nog in 't nieuws wat over de slechte luchtkwaliteit en dat men mensen met een houtkachel aanraadde om hun kachel niet te gebruiken. 't Was toen buiten rond 't vriespunt, precies of zo'n berichtgeving veel inpakt heeft... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Allemaal een storm in een glas water. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.059 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 57 minutes ago, Kartfreak said: veel inpakt heeft... eh Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 432 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Daarnet nog een deux chevaux zien rijden in de LEZ. Lijkt mij niet dat die daar nog binnen mag? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 1 uur geleden zei Framfy: Daarnet nog een deux chevaux zien rijden in de LEZ. Lijkt mij niet dat die daar nog binnen mag? Er zijn er toch van ouder dan 40 ook? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Gewoon wegblijven geen optie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Framfy 432 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Als het over jou persoonlijk gaat, graag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 8 februari 2017 Delen Geplaatst: 8 februari 2017 Ik mijd die arrogante Hollandersstad als de pest, man. Antwerpen mogen ze voor mijn part laten zinken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 9 februari 2017 Delen Geplaatst: 9 februari 2017 Mijn huidig krel moet vanaf 2020 dokken om daar binnen te mogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.170 Geplaatst: 10 februari 2017 Delen Geplaatst: 10 februari 2017 "Als het moet, kelderen we hele LEZ" http://r.hln.be/cUrU 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.918 Geplaatst: 10 februari 2017 Delen Geplaatst: 10 februari 2017 Veel geblaat, weinig wol. Dat die zijn woorden ineens in daden omzet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.723 Geplaatst: 10 februari 2017 Delen Geplaatst: 10 februari 2017 idd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 11 februari 2017 Delen Geplaatst: 11 februari 2017 21 uur geleden zei TCT: Veel geblaat, weinig wol. Dat die zijn woorden ineens in daden omzet. Jan Dyck zou ik nu niet beschuldigen van veel geblaat en weinig wol. Kerel weet waarvoor hij staat en weet van aanpakken. Wel mooi dat hij net met die twee wagens op de foto gaat en niet met zijn andere pareltjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.918 Geplaatst: 11 februari 2017 Delen Geplaatst: 11 februari 2017 Dat artikel toont dat niet, ik ken hem niet persoonlijk. Wat heeft die nog dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 11 februari 2017 Delen Geplaatst: 11 februari 2017 ISO grifo onder andere. Daily is een RR phantom coupé, 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.170 Geplaatst: 28 september 2017 Delen Geplaatst: 28 september 2017 Brussel kan het wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.