Ga naar inhoud

Range Rover Velar


abtler

Aanbevolen berichten

Vandaag eens gaan kijken bij onze Landrover verdeler om de Velar eens irl te bewonderen. De wagen stond in de showroom en er was een SE 3.0ds om te kunnen testrijden, en die was beschikbaar voor een onmiddellijke testrit. [emoji3]
Qua look and feel is het een echte RangeRover. Het ontwerp van het dashboard gelijkt heel fel op dat van onze sport, met het grote verschil wat de multimedia betreft. Waar dat bij onze Sport te kort schiet, vond ik het bij deze Velar overdreven. Ziehier een foto.

ff3f1c1765392744e7680598dbe24b9b.jpg

Het onderste scherm is voor de instellingen van de auto en de airco, iets waar je eigenlijk weinig aan regelt eens het is ingesteld. Ook kan je met dit scherm de radio en telefoon bedienen. Voor mij had dat scherm wat minder groot mogen zijn. Ook een nadeel zijn de vele vingerafdrukken op deze grote touchscreens.

Het navigatie is alvast van een veel betere kwaliteit qua bedienbaarheid dan het vreselijk trage systeem in onze Sport.

De kwaliteitsindruk in het interieur is van een zeer hoog niveau met al dat leder en andere edele en chique afwerkingsmaterialen, zelfs nog net iets chiquer dan in de Sport. Met de hoge prijzen die ze voor dit ding vragen, mag dat wel, want deze Velar is qua binnenruimte en ook gevoelsmatig een stuk kleiner dan de Sport. Een nadeel dat me onmiddellijk opviel aan de koffer is dat er een opkant is aan de kofferklep, daar waar de Sport een volledig vlakke vloer heeft zonder opkant.

Dan aan het stuur geklommen (tja, een suv is voor mij altijd een beetje klimmen [emoji3]), en de de testrit gestart. Ik heb maar een half uur gereden, en kan kort samenvatten dat 'm zwaarder aanvoelt dan ik had verwacht, vooral ingesteld is op comfort, en dus niet de sportieve insteek heeft die ik had verwacht. Qua rijden heb ik weinig verschil gemerkt tov onze Sport. De motor was dezelfde als die in onze Sport, en die voelde niet sneller aan ondanks het mindere gewicht, maar dat kwam natuurlijk ook omdat de motor nog maar 300km op de teller had.

Qua look vind ik het een zeer knappe wagen, maar het rijplezier valt me wat tegen. Zijn directe concurrent de Macan kan hier toch betere kaarten voorleggen. Ik stel mij de vraag welke andere concurrenten 'm heeft, want hij is zeer duur. Zelfs de verkoper zei dat z'n prijs het grote nadeel is, en dat de Jaguar F-pace de sportiever rijdende auto is eigen stal met een sportiever rijgedrag.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

De verkoper wilde natuurlijk weten of ik geïnteresseerd ben om eentje te kopen.

Mogelijkheid 1: Deze Velar als vervanger van de Sport. Onze Sport is ondertussen 2,5 jaar oud, en heeft 70k km op de teller. Er wordt ons soms door andere Range eigenaars in de oren geblazen om om te zetten als de garantieperiode voorbij is, want de kosten bij herstellingen lopen snel heel hoog op. Onze auto is al uit garantie, en we hebben optioneel geen verlenging genomen, maar tot vandaag hebben we nog geen problemen gehad. Onze Sport is ook onze gezinswagen, en dan heeft deze toch het voordeel van groter te zijn. Zeker ook de koffer wordt dikwijls volgestouwd als we op stap zijn met de 2 pony's van de dochter. Op die momenten moet de Range ook trekken, en daar heeft de Sport het voordeel 3500kg te mogen trekken ipv 2500kg voor de Velar. Soms hangt er ook mijn M3 achter, en ik toch toegeven dat de Sport zeer stabiel en honkvast op de weg ligt met z'n hoge eigen gewicht. Zo'n Sport is een ideale trekker. Ik heb geen idee of de Velar minder stabiel zou rijden. Sowieso ben ik wel gewonnen om alweer een nieuwe auto te kopen, en zeker omdat deze mooier is, en qua multimedia veel beter is. 

Mogelijkheid 2: Deze Velar als vervanger van mijn C450, en dus mijn daily: NO WAY!!! :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei BMWMB:

Vandaag eens gaan kijken bij onze Landrover verdeler om de Velar eens irl te bewonderen. De wagen stond in de showroom en er was een SE 3.0ds om te kunnen testrijden, en die was beschikbaar voor een onmiddellijke testrit. emoji3.png
Qua look and feel is het een echte RangeRover. Het ontwerp van het dashboard gelijkt heel fel op dat van onze sport, met het grote verschil wat de multimedia betreft. Waar dat bij onze Sport te kort schiet, vond ik het bij deze Velar overdreven. Ziehier een foto.

ff3f1c1765392744e7680598dbe24b9b.jpg

Het onderste scherm is voor de instellingen van de auto en de airco, iets waar je eigenlijk weinig aan regelt eens het is ingesteld. Ook kan je met dit scherm de radio en telefoon bedienen. Voor mij had dat scherm wat minder groot mogen zijn. Ook een nadeel zijn de vele vingerafdrukken op deze grote touchscreens.

Het navigatie is alvast van een veel betere kwaliteit qua bedienbaarheid dan het vreselijk trage systeem in onze Sport.

De kwaliteitsindruk in het interieur is van een zeer hoog niveau met al dat leder en andere edele en chique afwerkingsmaterialen, zelfs nog net iets chiquer dan in de Sport. Met de hoge prijzen die ze voor dit ding vragen, mag dat wel, want deze Velar is qua binnenruimte en ook gevoelsmatig een stuk kleiner dan de Sport. Een nadeel dat me onmiddellijk opviel aan de koffer is dat er een opkant is aan de kofferklep, daar waar de Sport een volledig vlakke vloer heeft zonder opkant.

Dan aan het stuur geklommen (tja, een suv is voor mij altijd een beetje klimmen emoji3.png), en de de testrit gestart. Ik heb maar een half uur gereden, en kan kort samenvatten dat 'm zwaarder aanvoelt dan ik had verwacht, vooral ingesteld is op comfort, en dus niet de sportieve insteek heeft die ik had verwacht. Qua rijden heb ik weinig verschil gemerkt tov onze Sport. De motor was dezelfde als die in onze Sport, en die voelde niet sneller aan ondanks het mindere gewicht, maar dat kwam natuurlijk ook omdat de motor nog maar 300km op de teller had.

Qua look vind ik het een zeer knappe wagen, maar het rijplezier valt me wat tegen. Zijn directe concurrent de Macan kan hier toch betere kaarten voorleggen. Ik stel mij de vraag welke andere concurrenten 'm heeft, want hij is zeer duur. Zelfs de verkoper zei dat z'n prijs het grote nadeel is, en dat de Jaguar F-pace de sportiever rijdende auto is eigen stal met een sportiever rijgedrag.

Mooi verslagje!

Laatste deel zal ik ook eens moeten gaan ervaren. Want als dat effectief zo is, dan heb ik zeker de goeie keuze gemaakt voor madam haar kar. Ik heb de F-pace gereden en die reeds minder sportief dan de macan, maar vond ik wel ok en ik had verwacht dat de velar gelijkaardig ging aanvoelen.

Trouwens, dezelfde motor??? In de Velar zit toch de nieuwe 300pk motor die je nog niet kan krijgen in de Sport? Of is jullie sport een 4cil?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien beter omschrijven als niet-log en bestand tegen een vlotte rijstijl.

Maar ik denk wel dat je weet wat we bedoelen. Ik was bvb serieus onder de indruk van die GLC en ook de macan na ermee te hebben gereden. En mijn referentiekader met de X5 op 21 inch velgen was al niet verkeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, dezelfde motor??? In de Velar zit toch de nieuwe 300pk motor die je nog niet kan krijgen in de Sport? Of is jullie sport een 4cil?

Je kan al heel lang deze V6 biturbodiesel krijgen in de Sport, die eerste 292pk had, en sinds goed 2 jaar 306pk en 700Nm koppel heeft. Het is dus deze motor die wij in de Sport hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
42 minuten geleden zei Naish:

Achterkant is zijn minste kant idd.

Maar wel 100 keer mooier dan die van een RRsport bvb

Ik heb vooral moeite met de felle 'platgedrukte' lijnen, een Evoque heeft daar ook zwaar last van. Sport minder maar achterkant kon ook beter idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Naish said:

Achterkant is zijn minste kant idd.

Maar wel 100 keer mooier dan die van een RRsport bvb

Niet mee eens, persoonlijk.

Vind het nog altijd een knappe kar, maar zou toch nog steeds een RRS kiezen bij nader inzien.

Kost even veel, is ruimer, is het juiste formaat voor een RR en 'klopt' gewoon meer imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
11 uur geleden zei gTa:

Zo, op die foto, is dat toch 'n nice butt :oops: 

Op foto wel. Irl niet vind ik. Heb ze ook in alle soorten en kleuren gezien in Knokke. Teleurstellend gat :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid