Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei BMWMB:

Superkeuze! Hier ga je heel zeker veel plezier aan beleven. Ik vind de sound knapper dan van de M3, maar dat is goesting natuurlijk. Ik weet niet of de GLC stiller is dan mijn C450, maar dat denk ik niet. De sound is veel voller, en minder 'playstation'. Het geknetter van de uitlaat is inderdaad wel tof, en het is goed dat je dit kan uitschakelen.

Ik had het hier al eens gezegd, maar de GLC coupé is voor mij op dit moment één van de knapste SUV's, en zeker de knapste SUV coupé. 

 

Thx!

Maar eerlijk gezegd ging mijn voorkeur nog steeds uit naar de nieuwe RR Velar als ik eerlijk mag zijn. Had miss moeten twijfelen ging ik de doorslag daar gegeven hebben, maar dit is haar keuze en voor mij wel eerlijk de tweede keuze.

Macan blijft ook nog steeds bij mijn favorieten maar heeft nu zijn FL nodig. @Alexanderr nogmaals merci voor de testrit daarmee en ook jij begrijpt waarom deze van de keuzelijst geschrapt werd.

37 minuten geleden zei William Blake:

Is een stukje stiller hoor.

Vanaf volgend jaar is de optionele Performance uitlaat ook mogelijk.

Dat hoop ik wel dat deze GLC43 wat stiller is dan David zijn C450... Mooie sound op zich, maar toch een stuk stiller en minder rauw dan de M3.

Die kloot verkoper was me daar al een testrit met de nieuwe E63S aan het voorstellen :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol een macan op een ander kopen zou er wel helemaal over zijn idd :lolz:

Wel verdomme spijtig dat je geen LHD export kan kopen in de UK voor mercedes. Scheelt verdomme een pak, maar wel beperkter aanbod daar. Je kan bvb geen zadelbruin kiezen op de GLC43 in de UK (op het web natuurlijk).

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

dit weekend redelijk wat gepassagierd in zo'n glc coupe. Verrassend comfortabel idd. Maar chauffeur was maar van bedenkelijk allooi wat de wagen geen eer aan deed tijdens het rijden.Ruimte was dik ok, as in 6 bakken bier én wat bagage. Schakelt supervlot, enkel bediening van de HMI ben ik geen fan van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bediening van de HMI kan ik je in volgen...

Combinatie touchpad met de knop is teveel... Welke motor had deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22 juni 2017 om 16:41 zei Naish:

Bediening van de HMI kan ik je in volgen...

Combinatie touchpad met de knop is teveel... Welke motor had deze?

350e. Inschakelen van de motor vond ik soms wat bruusk  maar ik schat dat dat aan de chauffeur lag.

Op 22 juni 2017 om 16:44 zei tuscani:

dan toch met zijn banken plat.

Nope. 2x 2 hoog tegen de zetels, 2x 1 hoog daartegen. Wel wat bagage op de achterbank want maar 3 personen in de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt niet aan de chauffeur... Niet mee te rijden, tenzij je met een ei rijdt en puur elektrisch blijft rijden of hem in sport+ zet zodat hij niet meer uitslaat. Maar dan trekt hij die koffiemolenmotor die erin zit constant super hoog in toeren dat het geen naam heeft.

 Nu ja, de bestelling is rond, dus dezen topic mag dicht. Tenzij er zijn die hier nog wat willen napraten. 

@tuscani jij moet misschien je eigen die/Dat topic maken :D en wat is de reden dat jij eigenlijk zo'n grote auto nodig hebt? Kan me niet voorstellen dat jij constant massaal veel moet vervoeren, of is dat voor die 1 keer op reis per jaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei erq:

350e. Inschakelen van de motor vond ik soms wat bruusk  maar ik schat dat dat aan de chauffeur lag.

Nope. 2x 2 hoog tegen de zetels, 2x 1 hoog daartegen. Wel wat bagage op de achterbank want maar 3 personen in de wagen.

Daar verschiet ik echt van.

9 uur geleden zei Naish:

 

 Nu ja, de bestelling is rond, dus dezen topic mag dicht. Tenzij er zijn die hier nog wat willen napraten. 

@tuscani jij moet misschien je eigen die/Dat topic maken :D en wat is de reden dat jij eigenlijk zo'n grote auto nodig hebt? Kan me niet voorstellen dat jij constant massaal veel moet vervoeren, of is dat voor die 1 keer op reis per jaa

mag toch open blijven? :D

topic aanmaken doe ik wel wanneer het zover is. nu is het vooral zoeken en aftasten.

 

't is idd vreemd, maar ik ga mijzelf vervloeken vrees ik.  de koffer van de audi nu zit gemakkelijk "vol" als we eens op weekend gaan. op reis gaan is zowieso met dakkoffer (voor schoenen en speelgoed) terwijl met de mondeo vroeger alles in de koffer kon, zelfs onder het afdekzeil (audi laad ik ook wel maar tot onder het afdekzeil)

maar naar het containerpark gaan of iets groot vervoeren, ik weet niet, ik heb daar precies schrik van omdat ik altijd al een break gewoon ben.

en de GLC coupé leek me echt klein te zijn van koffer? maar als er 6bakken bier in kunnen .......ik krijg in de audi (nog niet getest) maar een bak of 2 meer denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Naish:

Ligt niet aan de chauffeur... Niet mee te rijden, tenzij je met een ei rijdt en puur elektrisch blijft rijden of hem in sport+ zet zodat hij niet meer uitslaat. Maar dan trekt hij die koffiemolenmotor die erin zit constant super hoog in toeren dat het geen naam heeft.

 Nu ja, de bestelling is rond, dus dezen topic mag dicht. Tenzij er zijn die hier nog wat willen napraten. 

@tuscani jij moet misschien je eigen die/Dat topic maken :D en wat is de reden dat jij eigenlijk zo'n grote auto nodig hebt? Kan me niet voorstellen dat jij constant massaal veel moet vervoeren, of is dat voor die 1 keer op reis per jaa

Waarom heb jij zo'n grote wagen nodig dan? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

GLC is geen kleine auto, dat weet ik. Is gewoon een ruime gezinswagen... 

Groter dan de 3/A4/C maar volgens mij nog niet zo groot als een 5/A6/E. Ik stel me alleen de vraag waarom Tusci zo'n grote auto nodig heeft. En dus zoals vermoeden was om paar keer op reis te gaan en eens naar containerpark te karren...

Vind ik zonde om dan een auto voor te laten staan terwijl daar oplossingen voor zijn: dakkoffer voor reizen (hoewel ik nu alles in een 3 krijg voor met 4 op weekend of vakantie te gaan) en remorque voor containerpark.

Ben ik blij dat ik nooit meer iets in mijn auto moet steken voor containerpark ritjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Naish:

:lolz:

GLC is geen kleine auto, dat weet ik. Is gewoon een ruime gezinswagen... 

Groter dan de 3/A4/C maar volgens mij nog niet zo groot als een 5/A6/E. Ik stel me alleen de vraag waarom Tusci zo'n grote auto nodig heeft. En dus zoals vermoeden was om paar keer op reis te gaan en eens naar containerpark te karren...

Ik dacht dat eerst ook maar een C break is blijkbaar 5cm langer dan een gewone GLC. Koffer van de GLC is wel een beetje groter in volume. De GLC coupe is een centimeter of 2-3 langer dan de C, waarschijnlijk omdat ze anders in de problemen kwamen met de aflopende daklijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Naish:

 

Ben ik blij dat ik nooit meer iets in mijn auto moet steken voor containerpark ritjes...

Snap ik :D. Blij dat mijn wagen nu niet meer gebruikt wordt voor containerparkritjes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei cmon:

Ik dacht dat eerst ook maar een C break is blijkbaar 5cm langer dan een gewone GLC. Koffer van de GLC is wel een beetje groter in volume. De GLC coupe is een centimeter of 2-3 langer dan de C, waarschijnlijk omdat ze anders in de problemen kwamen met de aflopende daklijn.

voila, de mondeo was even groot als een 5 (om in bmw termen te blijven) de allroad nu even groot als de 3, de GLC is zeker niet groter dan een C (of 3 dus) en de GLC coupé zijn koffer lijkt me minder praktisch, wegens minder hoog kunnen laden. (de rugzakken van de kinderen moeten kunnen rechtstaan, en dat leek me bij de coupé niet te kunnen vooraan  (als voorbeeld)) Sally neemt ook regelmatig materiaal mee en dat is meestal zelfs al te hoog om onder het zeil van de allroad te kunnen.

een kleinere koffer dan de A4 nu wil ik niet. ;) puur voor mijn gemak.

 

 

dakkoffer is een probleem omdat je dan hoger dan 2m bent (poortjes frankrijk) bij de allroad heb ik een paar cm over de GLC zal wel te hoog zijn.

 

 

al deze opmerkingen gaan over de coupé natuurlijk. de gewone GLC is  ruim genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei cmon:

Ik dacht dat eerst ook maar een C break is blijkbaar 5cm langer dan een gewone GLC. Koffer van de GLC is wel een beetje groter in volume. De GLC coupe is een centimeter of 2-3 langer dan de C, waarschijnlijk omdat ze anders in de problemen kwamen met de aflopende daklijn.

Idd, de glc coupe heeft achteraan meer overhang en is in totaal 7cm langer dan een gewone glc.

1 uur geleden zei tuscani:

voila, de mondeo was even groot als een 5 (om in bmw termen te blijven) de allroad nu even groot als de 3, de GLC is zeker niet groter dan een C (of 3 dus) en de GLC coupé zijn koffer lijkt me minder praktisch, wegens minder hoog kunnen laden. (de rugzakken van de kinderen moeten kunnen rechtstaan, en dat leek me bij de coupé niet te kunnen vooraan  (als voorbeeld)) Sally neemt ook regelmatig materiaal mee en dat is meestal zelfs al te hoog om onder het zeil van de allroad te kunnen.

een kleinere koffer dan de A4 nu wil ik niet. ;) puur voor mijn gemak.

 

 

dakkoffer is een probleem omdat je dan hoger dan 2m bent (poortjes frankrijk) bij de allroad heb ik een paar cm over de GLC zal wel te hoog zijn.

 

 

al deze opmerkingen gaan over de coupé natuurlijk. de gewone GLC is  ruim genoeg.

Enige verschil tussen de glc coupe en gewone van koffer is dat de hoogte van de laadvloer hoger ligt... Dus je koffer blijft hetzelfde (in principe zelfs iets langer) onder het dekzeil met dat verschil dat die van de glc in 2 lagen is :D 

GLC: klein vak onder de laadvloer en redelijk wat hoogte onder het afdekzeil

  • lengte koffer is 93 cm
  • hoogte laadvloer: 73cm 
  • beschikbare hoogte: 82cm

GLC coupe: groot vak onder de laadvloer en minder hoogte onder afdekzeil. Maar je koffer is wel groter in oppervlakte.

  • lengte koffer is 100 cm
  • hoogte laadvloer: 82cm 
  • beschikbare hoogte: 70cm

Boven afdekzeil is de gewone GLC natuurlijk in het voordeel...

Trouwens als je in volume kijkt is de koffer identiek met 550 liter, met neerklappende achterbank en volle hoogte is het 1600 voor de gewone vs 1400 voor de coupe (nogal logisch).

Musschien eens de cijfers opzoeken van de audi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

505l 

105cm diepte

67 hoogte laadvloer

77 beschikbare hoogte

maar liters alleen zeggen niet veel natuurlijk, het is vooral de vorm. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid