Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

De mini van ons madam is aan vervanging toe, niet omdat hij versleten is, maar vooral omdat hij nu toch wat aan de kleine kant aan het worden is...  Bovendien is madam geen voorstander om voor lange afstanden met de M3 te rijden wegens te hard :lolz:

Dus de beslissing is gevallen om voor haar een iets grotere auto te kopen die dan ook zal dienen voor heel wat weekendritten met het gezin waarmee ik er dus mee onderweg ben met haar en de kids mee. Ze loopt al een tijdje zot van een SUV omdat ze mijn ex-X5 nog altijd een topper vond om mee te rijden.

Voordeel maakt ook dat ik als vervanger voor de M3 geen rekening meer moet houden met de vereiste dat mijn kar ook dienst moet doen als gezinswagen :party:

Concreet hebben we nu een shortlist van karren die we eens van naderbij gaan bekijken, maar altijd leuk om jullie inzichten eens te horen :D Paar vereisten voor haar zijn dat het goed moet uitzien, makkelijk parkeren (dus park assist optie is een must) en het toch zeker zo snel moet zijn als haar huidige mini cooper S in acceleratie en vlotheid...

1 - Range Rover Velar D300

RR_Velar_18MY_304_GLHD_Location_Dynamic_

Voor mij een topper omdat ik de looks echt kan smaken, nieuw model waar ik heel vroeg mee kan rijden als ik nu bestel. Maar het is voor mij de combinatie van de schoonheid van de classic en sportieve look van de sport. Met een mooie 22inch velg is het echt wel een dijk van een auto :D

 

2 - Porsche Macan 3.0d

Porsche-Macan-1200x800-23ab215fd82fdfef.

Dit is voor mij de SUV geweest van de laatste jaren die mij meest aansprak. Weliswaar meer een damesauto dan een auto die ik voor mezelf zie. Echter om er in het weekend mee op de baan te gaan met het gezin zie ik dat wel zitten. Dit wordt sowieso dan wel wachten op de FL die er in 2018 zit aan te komen.

 

3 - Jaguar F-Pace 3.0d

2017-Jaguar-F-Pace-S-AWD-rear-three-quar

Sinds de release van deze ook een goed gevoel bij dit model. Ik vind het echt geslaagd, maar ik heb hem hierboven meteen van zijn slechtste kant laten zien. De achterkant vind ik minder geslaagd alsook de lijn van het raam achteraan die er precies ingeduwd zit. Rijdt naar het schijnt lang niet slecht, maar in 3.0d met de correctie opties nauwelijks goedkoper dan de velar en de macan.

 

4 - Mercedes GLC coupe 350e

160323182547-2016-ny-auto-show-mercedes-

Deze valt een beetje uit de bovenstaande rij. Hij is een stuk goedkoper dan de bovenstaande 3, maar hij komt er vooral in omdat het een fiscaal interessant exemplaar is in de hybride uitvoering... Ik vind het op gebied van design een aardige auto en indien goed uitgerust ook proper voor het oog, maar opnieuw is de achterkant iets minder. Hij is ook iets kleiner dan de vorige 3 en mogelijks gaat dit voor madam na paar testritten wel ook belang gaan spelen.

 

Jullie mogen gerust nog andere voorstellen doen, maar weet dat het meeste wel geëvalueerd is: bmw geraakt niet in de lijst qua looks met zijn X4, bij audi vind ik al helemaal niets dat het noemen waard is, volvo xc90 vind ik proper maar is geen optie voor mij,...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een reden waarom je niet opnieuw een X5 op de shortlist zet?

Moeilijke keuze wel.

Die Velar is extreem dik maar is de Macan ook. En de gewone GLC is echt waanzinnig knap, geen fan van die coupé vormen op hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu pas de tekst volledig aangepast... Om één of andere reden al gepost toen ik uit de poll opties kwam voor ik de tekst klaar had.

X5 opmerking is terecht, maar die is te groot... En ja, de redenering dat hij even groot is als de velar is terecht, maar bij bmw de mogelijkheid om X3 te gaan en die wordt niet weerhouden. Bij de velar geen andere optie als je even die evoque buiten beschouwing laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijkheid te zeggen dat het voor ons vooral tussen de velar en de macan gaat.

De F-pace willen we kans geven en de glc staat erbij als budgetvriendelijk alternatief...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch voor een Macan gaan hoor. Blijf dit echt een top SUV te vinden.
 
 
 
 
 
 

Als je een vrouw bent ja.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in dit geval dus ook voor een Macan gaan.[emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Naish:

Nu pas de tekst volledig aangepast... Om één of andere reden al gepost toen ik uit de poll opties kwam voor ik de tekst klaar had.

X5 opmerking is terecht, maar die is te groot... En ja, de redenering dat hij even groot is als de velar is terecht, maar bij bmw de mogelijkheid om X3 te gaan en die wordt niet weerhouden. Bij de velar geen andere optie als je even die evoque buiten beschouwing laat.

Nieuwe X3 ook niet? Bestelbaar vanaf 06/2017, leverbaar 11/2017.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijk. Een opgesmukte Tiguan, een krel van een Mercedes met viercilinder ramp in het vooronder en een Jag die een afwerking heeft om te wenen tegenover een auto die er een heel stuk volwassener uitziet en van een merk komt dat 4x4's maakt... :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Davy_:


Als je een vrouw bent ja.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 

Het is grotendeels voor madam natuurlijk...

1 uur geleden zei Tommie:

Nieuwe X3 ook niet? Bestelbaar vanaf 06/2017, leverbaar 11/2017.

Zijn er al goeie foto's daarvan @Tommie, @Phil, @RRD, of een andere bmw verkoper...

1 uur geleden zei The Swede:

Waarom is de XC90 geen optie?

Te groot en te klassiek nog...

1 uur geleden zei Jochen:

Stelvio?

 

Uit dit lijstje kies ik de Macan.

Daarvoor post je hier dus zo'n vraag... Die had ik niet aan gedacht :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, bt. said:

Dat zou jij, of all people, moeten weten...!

Waarom zou ik dat moeten weten?

 

Niet omdat het een 4cilinder is. Er zitten nog viercilinders in zijn keus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, Naish said:

Te groot en te klassiek nog...

 

 

Second... gij komt uit een X5 met ne caravan, dan nen A7 en nu is een XC90 te groot?

GLE anders? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid