Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

Inderdaad, en ik had het over de GLE. Die draait al mee van 2012, facelift en naamswijziging in 2015 naar GLE.

De GLE Coupé zal nog iets langer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de X4 en de X6. Hier is het voor mij net omgekeerd, en zie ik liever de X6.
Voor mij GLC coupé > GLE coupé > X6 > X4

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is zeker een mooie keuze. Range is een iets rijpere wagen. Kan je nog steeds naar overstappen later ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei The Swede:

Is zeker een mooie keuze. Range is een iets rijpere wagen. Kan je nog steeds naar overstappen later ;)

dan kiest hij een potente benzine ipv een diesel, is het weer niet goed. :D

 

 

proficiat, je begint ze meer en meer te zien de GLC coupé (wel niet in de 43 uitvoering natuurlijk) en het is een mooie wagen. misschien enkel spijtig dat je veel 200cdi amg trim ziet en de jouwe dan wat minder specialer qua look gaat zijn. maar dat kan dan weer geen kwaad voor het volk en de achterklap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van volk en achterklap is een feit... Wel een heel fijne config genomen die wel wat gaat eruit springen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

gedeeltelijk juist :D

Even kort verslagje van de ervaring met de GLC43...

Gaan afhalen zaterdag (kon nu toch plots meer dan een paar uur rijden) met de bedoeling hem zondag terug te brengen. Hij stond in de kelder dus sta buiten te wachten terwijl hij komt en ja, ik hoor hem afkomen met een lekker geluidje.

Zwarte GLC (niet coupe) met de 21 inch velgen met alle opties erop. Korte uitleg en ik weg. Eerste gevoel was meteen ok! Met de 21 inch en air suspension is hij goed stabiel en is alle rolneiging eruit in sport en sport+. Positief.

Mooi warm gereden en dan beginnen testen op de limieten want de volgende dag zou vooral Tal ermee gaan rijden. Dat ding trekt dus goed door, maar op een heel andere manier dan mijn M3... Het is perfect lineair en heeft niet de explosie die bij de M3 komt bij het maken van toeren. Wel verrast dat het verschil in prestaties nog groot was ondanks maar 60pk verschil in principe, die laatste 60pk doen dus heel veel.

Versnellingsbak is top met die nieuwe 9-traps! Schakelt kort en kordaat met goeie reactie op manuele input en zonder de gekende mercedes vertraging die ik hate bij de 5-traps en nog steeds merkte op de 7-traps. Ook heel leuk verschil in manier van schakelen in de verschillende standen en nog leuker is het geluid bij het schakelen. Lekkere pruttel iedere keer in Sport en Sport+ :D En met 9 versnellingen schakelt hij heel veel :D

Nu het geluid is heel anders dan de M3... Het is veel scherper en moet het meer hebben van de pruttel bij schakelen dan het gewone geluid, maar dat is positief :D Miss niet op zoek naar een tweede brulmonsterke in de garage :lolz: Kortom niet slecht, maar geef mij maar de M3.

Wegligging is voor een SUV belachelijk goed. Beetje onterecht misschien door GLC43 te vergelijken met macan diesel, maar het deed me er een beetje aan denken. Met dat verschil dat je die GLC43 dus idd perfect kan driften :ninja: en zelfs in het droge. Het gaat niet zo easy als met de M3, maar ik denk dat het in het natte wel een leuk ding kan worden :D Aan de andere kant gaat hij ook wel redelijk snel ondersturen natuurlijk, dus bij het doorperen de nodige aandacht besteden om hem in drift te krijgen en niet zoals met de M3 gewoon efkes dotje gas en dwarsgaan. Want in zo'n situatie kan het wel billen nijpen worden met het onderstuur :D

Voor de rest op gebied van comfort en afwerking geen opmerkingen. Rijdt beetje zoals wij zoeken... Sportief, maar niet zo extreem als de M3 voor gezinsverplaatsingen. 

Ik kijk er wel naar uit, zal een leuke afwisseling worden voor in het weekend daarmee op stap te gaan. De M3 zal ook nog dienen, maar zal minder snel buitenkomen voor lange afstanden met gezin. Zelf blijf ik er wel km's mee vreten :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

De M3 zal ook nog dienen, maar zal minder snel buitenkomen voor lange afstanden met gezin.

en daar blijf ik het moeilijk bij hebben.

een glc coupé is toch niet groter dan een 3serie?

zeker niet van koffer en volgens mij ook niet echt qua interieur?

of spreek je dan enkel over geluidscomfort en minder nerveus

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Naish said:

en nog leuker is het geluid bij het schakelen. Lekkere pruttel iedere keer in Sport en Sport+ :D En met 9 versnellingen schakelt hij heel veel :D

Nu het geluid is heel anders dan de M3... Het is veel scherper en moet het meer hebben van de pruttel bij schakelen dan het gewone geluid, maar dat is positief :D 

omg

:fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei tuscani:

en daar blijf ik het moeilijk bij hebben.

een glc coupé is toch niet groter dan een 3serie?

zeker niet van koffer en volgens mij ook niet echt qua interieur?

of spreek je dan enkel over geluidscomfort en minder nerveus

Groter niet meteen nee, maar ik ben niet op zoek naar een grotere auto. Wel eentje met meer comfort...

Koffer is het minste van mijn zorgen hoor op een auto. Voor vakanties is dat voldoende en als het groter is steek ik het in mijn camionette en op deze heb ik ook weer trekhaak. Dus iets vervoeren is normaal geen issue.

Geluidscomfort zal iets beter zijn bij de GLC, maar vooral het rijcomfort naar hardheid, de hardheid van de zetels (performance zetels mochten dus niet van miss) en ook wel een beetje de nervositeit. Met die M3 voel je iedere schakeling, remmen is bruut,... maar ja ik rij ook niet op comfort of eco daarmee natuurlijk.

12 minuten geleden zei ir_fuel:

omg

:fp: 

Ja, geluid vind ik een stuk minder dan de M3... En die klinkt al vreselijk volgens veel bronnen... Dus eigenlijk klinkt die als een gemiddelde twingo zeker?

Maar voor madam is deze beter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minutes ago, Naish said:

Ja, geluid vind ik een stuk minder dan de M3... En die klinkt al vreselijk volgens veel bronnen... Dus eigenlijk klinkt die als een gemiddelde twingo zeker?

Maar voor madam is deze beter...

Ik heb het over je enthousiasme bij het opschakel-geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Naish said:

Dat van volk en achterklap is een feit... Wel een heel fijne config genomen die wel wat gaat eruit springen :D

Is iets dat ik ook merk. Kom met een BMW of (erger) een Cayenne aan bij een klant en ge zijt een parvenu. Kom met een RR aan en geen haan die kraait...

 

2 hours ago, tuscani said:

een witte met blackpack

 

 

Talleke fan van interracial? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

was een gok omdat de mini ook wit/zwart was, en daar kwam het logo mooi op uit ( in de veronderstelling dat er ook stickers op komen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, tuscani said:

was een gok omdat de mini ook wit/zwart was, en daar kwam het logo mooi op uit ( in de veronderstelling dat er ook stickers op komen )

Zodat iedereen ziet dat haar winkel te goed draait? Ge weet hoe de gemiddelde Vlaming is... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superkeuze! Hier ga je heel zeker veel plezier aan beleven. Ik vind de sound knapper dan van de M3, maar dat is goesting natuurlijk. Ik weet niet of de GLC stiller is dan mijn C450, maar dat denk ik niet. De sound is veel voller, en minder 'playstation'. Het geknetter van de uitlaat is inderdaad wel tof, en het is goed dat je dit kan uitschakelen.

Ik had het hier al eens gezegd, maar de GLC coupé is voor mij op dit moment één van de knapste SUV's, en zeker de knapste SUV coupé. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid