Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei William Blake:

Wat is het netto prijsverschil?

Voor de Velar heb ik defintieve offerte en als ik voor de GLC op 7% reken dan zit ik met netto verschil van net geen 7K op de aankoop.

TCO (geen rekening met restwaarde) scheelt het maar 2K meer ten voordele van de GLC (iets hogere VAA en mindere aftrekbaarheid)

8 uur geleden zei The Swede:

@Naish, ge wilt die Velar. En je hebt geen approval nodig van AM. Gaan ervoor ;)

Ik heb in " werkpaard gezocht" ook 17 bladzijden laten vollullen om uiteindelijk de RR TDV8 te kopen die ik oorspronkelijk wou :lol:

Ik zou idd kiezen voor de Velar, maar het is een nieuwe kar voor mijn madam en die kiest op gebied van looks de GLC boven de Velar... Het is nog steeds haar auto en door die GLC in AMG vorm te pakken wordt dat wel leuk als gezinswagen voor het weekend ook comfortabeler is dan de M3.

13 uur geleden zei Maverick:

Je zal er wel niet naar kijken, maar is de restwaarde van een veler niet pakken hoger dan van die benz.?
En geen schrik dat die benz er na 2 jaar maar gewoontjes zal uitzien? Zelf een oude RR kan nog iets hebben.. vergelijk bijvoorbeeld een oude RR Sport eens met een ML van hetzelfde jaar.

Denk dat restwaarde niet zoveel zal uitmaken en ik koop niet met de bedoeling om er na x jaar meer voor te krijgen... Dan moet je al sowieso niet één van al deze karren hier kopen, maar een basic ding met een lage motor.

Ik vermoed wel dat een GLC 43amg iets beter waarde zal houden dan een 350e wegens het beetje wannahave gehalte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans van de GLC43 stijgen...

Miss is hier zelf al foto's aan het doorsturen van die kar zoals ze hem wil :lolz:

@William Blake ik heb je een PM gestuurd en klein vraagje... Ik zag op google paar foto's van de GLC63 (nee dat wordt het zeker niet) in het wit en die had dat extra lipje in het zwart. Kan je dat zo kiezen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Naish:

De kans van de GLC43 stijgen...

Miss is hier zelf al foto's aan het doorsturen van die kar zoals ze hem wil :lolz:

@William Blake ik heb je een PM gestuurd en klein vraagje... Ik zag op google paar foto's van de GLC63 (nee dat wordt het zeker niet) in het wit en die had dat extra lipje in het zwart. Kan je dat zo kiezen :D

Is steeds in koetswerkkleur die spoilerlip, er moeten nog verschillen zijn met de 63's hé :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/1/2017 at 8:48 AM, Polygoon said:

Maar misschien wel van de vrouw als het HAAR kar wordt :) 

Dan moet hij haar laten kiezen, he. ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testrit van de 43amg is geregeld via William Blake gezien mijne dealer hem niet wil meegeven voor anderhalve dag. Ik ga daar mogelijks volgende week al eens kort mee rijden om mijn voorgevoel te bevestigen. Finale beslissing sowieso maar na testrit voor weekeinde, zo'n aankoop wil ik kunnen ervaren en zien of het de investering in AMG waard is.

Madam mag idd kiezen, anders zou het een Velar worden. Maar ik mag haar dus wel wat sturen en dan zorg ik wel dat die GLC erdoor komt in een iets sportversie.

GLC vind ik ook niet mis, maar in AMG uitvoering moet hij niet veel onderdoen voor de Velar. Het is een andere soort! Haar eerste vraag was wel of het geen zo'n bromtol ging zijn als mijne M3, dus ik ga een paar sokken in de uitlaten duwen denk ik tijdens de testrit en hem bij haar nooit op SPORT zetten :D

Macan pakken we niet omwille van mogelijks negatieve reacties...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Naish:

Testrit van de 43amg is geregeld via William Blake gezien mijne dealer hem niet wil meegeven voor anderhalve dag. Ik ga daar mogelijks volgende week al eens kort mee rijden om mijn voorgevoel te bevestigen. Finale beslissing sowieso maar na testrit voor weekeinde, zo'n aankoop wil ik kunnen ervaren en zien of het de investering in AMG waard is.

Madam mag idd kiezen, anders zou het een Velar worden. Maar ik mag haar dus wel wat sturen en dan zorg ik wel dat die GLC erdoor komt in een iets sportversie.

GLC vind ik ook niet mis, maar in AMG uitvoering moet hij niet veel onderdoen voor de Velar. Het is een andere soort! Haar eerste vraag was wel of het geen zo'n bromtol ging zijn als mijne M3, dus ik ga een paar sokken in de uitlaten duwen denk ik tijdens de testrit en hem bij haar nooit op SPORT zetten :D

Macan pakken we niet omwille van mogelijks negatieve reacties...

Net een filmpje bekeken op autoblog van de  glc43 amg en ik zou voor deze gaan (wel niet in coupe vorm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net niet... De gewone vind ik mooi, maar niet wauw... De coupe is voor ons perfect! 

Ruimte niet echt nodig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Naish:

Net niet... De gewone vind ik mooi, maar niet wauw... De coupe is voor ons perfect! 

Ruimte niet echt nodig ;)

+ altijd wat specialer..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Naish:

Net niet... De gewone vind ik mooi, maar niet wauw... De coupe is voor ons perfect! 

Ruimte niet echt nodig ;)

Tuurlijk,kopen wat jij(en de vrouw) graag ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu moet wel zeggen dat die GLC op dit moment in dat segment de één van de mooiste opties is.

Als je macan en velar niet tot hetzelfde segment rekent... Macan vind ik minstens even mooi, maar ik verwacht dan wel een verbetering met de facelift en de velar is voor mij nog altijd mooier, maar zoals miss zegt misschien ook wel mannelijker en stoerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coupe is [emoji173][emoji173][emoji173], zowel GLC en GLE. Was er eerst geen fan van maar is nu echt dik wanneer je ze ziet rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Naish:

Haar eerste vraag was wel of het geen zo'n bromtol ging zijn als mijne M3, dus ik ga een paar sokken in de uitlaten duwen denk ik tijdens de testrit en hem bij haar nooit op SPORT zetten :D

Gewoon de stereo afzetten is volgens AM toch genoeg :lolz: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Timo:

Coupe is emoji173.pngemoji173.pngemoji173.png, zowel GLC en GLE. Was er eerst geen fan van maar is nu echt dik wanneer je ze ziet rijden.

GLC coupé is mooier dan de GLE coupé.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei BMWMB:

GLC coupé is mooier dan de GLE coupé.

Interieur van de GLE's is verouderd.

Eind volgend jaar nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei William Blake:

Interieur van de GLE's is verouderd.

Eind volgend jaar nieuwe.

Zo vroeg al? Ze zijn nog maar 2 jaar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei bossie:

Zo vroeg al? Ze zijn nog maar 2 jaar uit.

Eind volgend jaar is nog anderhalf jaar he.

Dan zijn ze er bijna 4 jaar. Faceliftmodellen doen niet veel langer.

En is echt wel verouderd als je dat nu bekijkt tov E-klasse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid