Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

Ik zou voor de GLC coupé gaan, want ik vind dat een heel mooie wagen, en is beter aanvaard dan een Velar of een Macan. Wel zou ik dan voor de 43 AMG gaan, want daar kan je zeer onopvallend mee rijden in de 'comfort' stand, en heel luid en sportief mee rijden in de 'sport+' stand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

GLC :inlove:  En idd als 43 AMG. Zou ik ook graag in m'n stal zetten als gezinsauto/daily. Niet de coupé evenwel, maar de gewone. Check hoe lekker diep die 20" veelspaakjes zijn, echt een prachtige staggered setup (255 en 285) met visueel duidelijk diepere velgen achteraan dan vooraan. Yum. :inlove: 

$_20.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

 

Al blijven de 21" ook knap (en zeer specifiek van design voor de 43-modellen, tot nu toe). Maar ik hou wel van het ietsje meer band op de 20", dat mag wel op een SUV.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Naish:

Nope, morgen testrit met de GLC coupe in 350e versie...

Dan keuze maken tussen beide modellen en als het glc wordt dan overweeg ik om die 43 AMG te pakken en dan moet ik nog eens testrijden daarmee... Maar dan elke als het de glc wordt want geen zin om dat nodeloos te rijden...

Mijn keuze gaat uit naar de Velar, maar miss vrees dat hij wat groot is...

zie pm

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BMWMB:

Ik zou voor de GLC coupé gaan, want ik vind dat een heel mooie wagen, en is beter aanvaard dan een Velar of een Macan. Wel zou ik dan voor de 43 AMG gaan, want daar kan je zeer onopvallend mee rijden in de 'comfort' stand, en heel luid en sportief mee rijden in de 'sport+' stand. 

Ze zijn een stukje stiller dan de standaard 43's in de C maar nog steeds zeer leuk.

Op Coupé kan je binnenkort ook de Performance uitlaat met klep krijgen. Die is wel luid.

Recent nog een C43 Berline geleverd met die optionele uitlaat, 't is bijna té luid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei ICM:

Onderschat imago van een kar niet, zeker als je in retail wil zaken doen.

Ik gun je een Ferrari ( @Salokin!), maar let daar mee op. Wij moesten met de Cayenne zelfs niet bij onze typisch eenmalige klanten arriveren.

Ik kan altijd zeggen dat ik hem van een vriend gekregen heb, ICM, vriend.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gTa:

Check hoe lekker diep die 20" veelspaakjes zijn, echt een prachtige staggered setup (255 en 285) met visueel duidelijk diepere velgen achteraan dan vooraan. Yum. :inlove: 

 

Echt hé. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei William Blake:

Ze zijn een stukje stiller dan de standaard 43's in de C maar nog steeds zeer leuk.

Op Coupé kan je binnenkort ook de Performance uitlaat met klep krijgen. Die is wel luid.

Recent nog een C43 Berline geleverd met die optionele uitlaat, 't is bijna té luid..

Kan je die sportuitlaat naplaatsen op de (lees: mijn :)) C450?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei BMWMB:

Kan je die sportuitlaat naplaatsen op de (lees: mijn :)) C450?

Denk dat zoiets wel mogelijk is. Wel veel werk, ook programmatie met de Dynamic Select, montage uitlaatknop,...

Lees: duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze avond dus met de GLC 350e op de baan...

Mooie auto zowel exterieur als interieur. Ik vind hem iets minder dan de velar, denk miss omgekeerd.

Niet echt onder de indruk van de 350e echter... De automaat reageert nog traag en doet niet direct wat je vraagt en daar stoor ik me soms wat aan. Om comfortabel mee op het gemak te rijden een droom op elek natuurlijk, en rijdt ook makkelijk mee met de vloot. Als je echter wat sneller en op zijn AM's rijden dan schiet hij duidelijk tekort, dan hoor je dat de 4-cil echt alles uit de kast moet halen, maar het gaat wel goed vooruit. Aangenaam is het echter niet meer op die manier. Dus 4-cil + elek is voor mij een stuk minder dan een klassieke koppelrijke 6 cil...

Echter ben ik echt verschoten van de ophanging en het stuurgevoel... De ophanging heeft wel veel roll en wreed deinend karakter en dat op slecht wegdek doet hem snel zweverig overkomen. Combineer dat met een vreemd stuurgevoel voor mij: dat ding stuurt zwaar in mijn ogen, maar is absoluut niet snedig. Zelfs mijn madam had er een opmerking over dat je precies een paar keer moet vragen via het stuur om het gedaan te krijgen.

Dat is iets wat de RR sport absoluut niet had!

Nu, ik vermoed dat een groot deel van de bovenstaande issues opgelost zijn met de GLC43 amg waar ik toch hogere verwachtingen heb van motor en de nieuwe 9-traps automaat. Dat in combinatie met een AMG afgesteld onderstel en 200kg gewichtsbesparing... 

Een keer over nadenken...

Enige voordeel aan de 350e is dat hij een stuk goedkoper is dan velar/glc43 en daarbij nog eens fiscaal interessant, maar er zijn toch een aantal beperkingen bij te nemen imo. En onszelf kennende zal dat ding nooit in de stekker geraken thuis.

Dan verder kijken heb ik wel wat probleem dat de TCO van een GLC43 hoger ligt dan deze van de Velar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke uitvoering had die GLC? Ik heb met een 220d AMG line gereden op 20 duimers en standaardophanging en die vond ik nu niet echt deinend op slecht wegdek, eerder droog afgeveerd. Ik heb ook kort eens een vergelijkbare uitvoering gereden met Airmatic en die was wel vrij zacht in de comfortstand.

Natuurlijk zeult die 350e wel een pak meer kilo's mee dan de 220d, misschien geeft dat ook verschil.

aangepast door cmon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook een amg, maar wel slechts op de 19 inch velgen en gewone ophanging.

Nu de enige reden waarom ik een 350e zou pakken is omwille van het fiscale... Ding rij je wel stukken goedkoper dan de 2 andere en dat zou de enige reden zijn om de tekortkomingen van zo'n 350e erbij te pakken. 

Maar ik ga ook eerlijk zijn, ik ben niet de mens om veel toegevingen te doen om gewoon iets goedkoper af te zijn... Ding kost al redelijk wat om dan dergelijke toegevingen te gaan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er geen toekomst is voor hybrides, maar dat de toekomst is voor volledig elektrische auto's, dus zal deze auto nog verkocht geraken over een paar jaren? Maar, tegen dat we allemaal elektrisch rijden, dan zijn we zeker 20 jaar verder. Tot dan geloof ik erin dat performante benzine versies altijd markt zullen hebben, dus ik zou in dit geval altijd voor de 43 AMG gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog nooit voorstander van geweest van die Hybride omdat het allemaal nog mossel nog vis is. En dat heb ik nu goed gemerkt. 

Enkel op electro is goed voor stadsverkeer maar snel gaat het niet en ver ook al niet (30km range). Enkel motor is ook teleurstellend...

Denk dat je in deze zelfs beter af bent met een 350d, maar ja dan zou ik eerder opteren voor een 43amg

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/29/2017 at 8:23 AM, Maverick said:

Volgens de verhalen die ik hoor rijd een macan/cayenne stukken beter of een range. Als ik nu hoor dat je de macan wat minder vond denk ik dat de range een dikke teleurstelling zal zijn.

Het is een 4x4. Geen sportwagen. RR >>> rest

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Naish:

Ik heb er nog nooit voorstander van geweest van die Hybride omdat het allemaal nog mossel nog vis is. En dat heb ik nu goed gemerkt. 

Enkel op electro is goed voor stadsverkeer maar snel gaat het niet en ver ook al niet (30km range). Enkel motor is ook teleurstellend...

Denk dat je in deze zelfs beter af bent met een 350d, maar ja dan zou ik eerder opteren voor een 43amg

Noch noch.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

GLC Hybrid is een luxe voiture, gaat wel vooruit als je plankt maar het karakter van de wagen in het algemeen is echt niet dynamisch. Het is een echte Benz zo. GLC43 is totaal niet te vergelijken, die is echt fun.

Ik raad altijd de Air Body Control aan, kan veel beter overweg met het extra gewicht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat naar de Velar, maar miss vind de buitenkant van de Merc mooier... Interieur is ze wel akkoord dat Velar er een stuk boven staat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal er wel niet naar kijken, maar is de restwaarde van een veler niet pakken hoger dan van die benz.?
En geen schrik dat die benz er na 2 jaar maar gewoontjes zal uitzien? Zelf een oude RR kan nog iets hebben.. vergelijk bijvoorbeeld een oude RR Sport eens met een ML van hetzelfde jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Naish, ge wilt die Velar. En je hebt geen approval nodig van AM. Gaan ervoor ;)

Ik heb in " werkpaard gezocht" ook 17 bladzijden laten vollullen om uiteindelijk de RR TDV8 te kopen die ik oorspronkelijk wou :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei The Swede:

@Naish, ge wilt die Velar. En je hebt geen approval nodig van AM. Gaan ervoor ;)

Ik heb in " werkpaard gezocht" ook 17 bladzijden laten vollullen om uiteindelijk de RR TDV8 te kopen die ik oorspronkelijk wou :lol:

Maar misschien wel van de vrouw als het HAAR kar wordt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid