Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei ir_fuel:

Ze rollen vrijdag van de band, maar configureren kunt ge ze nog niet.

Leg me dat eens uit.

Model 3 zal in eerste instantie geleverd worden zonder keuze in opties. Eigenaars kunnen enkel de kleur + velg kiezen, al de rest staat vast. Is om de productie zo snel mogelijk te kunnen opvoeren zonder kwaliteitsverlies. Beetje het ford-T systeem :D:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Parsifal said:

Model 3 zal in eerste instantie geleverd worden zonder keuze in opties. Eigenaars kunnen enkel de kleur + velg kiezen, al de rest staat vast. Is om de productie zo snel mogelijk te kunnen opvoeren zonder kwaliteitsverlies. Beetje het ford-T systeem :D:D 

Is te vergelijken wat ze met hun Model S doen hé, enkel een beperkt aantal vaste pakketten van opties, bij de X is dat ook zo dacht ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n lelijk ding... Er zijn nu idd veel reservaties omdat er geen waardige alternatieven zijn. Dat Tesla nu maar geniet van de orders, want over een paar jaren gaan alle merken met elektrische auto's komen, en dan zullen er veel minder Tesla's gekocht worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast wooter

Tesla heeft hun supercharger netwerk mee, waarmee je om de 200km maar een half uurtje moet laden. Zelfs al koop je morgen een 3 reeks die ook 300km op een lading kan, kan je nog niet genieten van een netwerk van superchargers en sta je een uur te laden aan een 'snellader' op het publieke netwerk om 200km verder te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is natuurlijk hoe groot dat 'probleem' is. Als die 3-reeks 350km range heeft is dat voldoende voor 95% van de mensen... waardoor BMW rustig de tijd heeft om infrastructuur te voorzien.

Spannende tijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei wooter:

Tesla heeft hun supercharger netwerk mee, waarmee je om de 200km maar een half uurtje moet laden. Zelfs al koop je morgen een 3 reeks die ook 300km op een lading kan, kan je nog niet genieten van een netwerk van superchargers en sta je een uur te laden aan een 'snellader' op het publieke netwerk om 200km verder te geraken.

Ik zie andere merken snel op die supercharge trein springen hoor. Is inderdaad één van de grootste USP van Tesla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
2 hours ago, PJH said:

Vraag is natuurlijk hoe groot dat 'probleem' is. Als die 3-reeks 350km range heeft is dat voldoende voor 95% van de mensen... waardoor BMW rustig de tijd heeft om infrastructuur te voorzien.

Spannende tijden.

In theorie wel, maar kijk maar eens in mijn Model X draadje over hoe anderen niet zouden kunnen leven met 4 pauzes van een half uur op een traject van 1000km...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie wel, maar kijk maar eens in mijn Model X draadje over hoe anderen niet zouden kunnen leven met 4 pauzes van een half uur op een traject van 1000km...


Is voor mij inderdaad een onaanvaardbaar ongemak: ik heb helemaal geen zin om 4x MINSTENS een half uur aan de prise te hangen. Eén keer 20 minuten en 2x 5 minuten zijn ruimschoots voldoende. Dat anderhalf uur extra is gewoon tijdverlies. Dus zolang ik niet op 5 minuten kan opladen of 1000km op een lading kan doen is electric voor mij een no go.
En dat probleem is er trouwens vooralsnog ook nog steeds met een Tesla.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Dat zeg je, maar ga je op 1000 km echt zoals @Tjeu nog niet eens een keer pissen?

En dan weten dat je zo een rit misschien 2 keer per jaar doet. Is een rit om de 6 maanden de doorslaggevende reden om een auto te kiezen? 

En het is niet alsof je auto 20 jaar geleden hetzelfde aan kon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei wooter:

Dat zeg je, maar ga je op 1000 km echt zoals @Tjeu nog niet eens een keer pissen?

En dan weten dat je zo een rit misschien 2 keer per jaar doet. Is een rit om de 6 maanden de doorslaggevende reden om een auto te kiezen? 

En het is niet alsof je auto 20 jaar geleden hetzelfde aan kon.

ja na een tankbeurt (ong 800km) eens.

maar was er wel met iemand over bezig vandaag. zo'n tesla is zeker niet slecht of lelijk volgens mij, en zou perfect dagelijks inzetbaar zijn. voor de jaarlijkse eenmalige trek naar het zuiden heb je gewoon een mentaliteitswijziging nodig. een beetje een klik, maar ik denk wel dat ik mij daar zou kunnen aanpassen. (stom vb maar met mijn dakkoffer de laatste jaren, leg ik mij ook een km/u beperking op. iets wat ook een aanpassing had, maar dat went. dus zal een andere manier van rijden (meer stops) volgens mij ook puur een gewoonte aanpassing zijn)

enkel spijtig dat de S hoog blijft hangen in tweedehandsprijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, tuscani said:

voor de jaarlijkse eenmalige trek naar het zuiden heb je gewoon een mentaliteitswijziging nodig.

Vliegen bv :) 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Over het betalen van laden aan een supercharger:

Quote

Tegoed voor jaarlijkse roadtrips

Elk jaar ontvangen eigenaren 400 kWh gratis Supercharger-tegoed. Dit is genoeg om ongeveer 1.600 km te rijden. Dit tegoed geeft u de mogelijkheid om de lange afstanden af te leggen die de meeste eigenaren rijden. Roadtrips zijn dus geheel gratis. Klanten die meer verbruiken dan het jaarlijkse tegoed, betalen een kleine toeslag voor het gebruik van Superchargers, wat slechts een fractie is van de kosten voor benzine.

https://www.tesla.com/nl_BE/supercharger?redirect=no

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei ir_fuel:

Vliegen bv :) 

mja, ik heb de prijzen dit jaar eens bekeken, en voor 4 man kost het vliegtuig mij meer, dan de huur van huis zelf ginds. en dan heb ik nog geen huurauto erbij gezet.

dat heb ik er niet voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die €1000 betaalt voor een reservatie en je neemt 't ding uiteindelijk toch niet, krijg je dan je geld volledig terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg je, maar ga je op 1000 km echt zoals [mention=97]Tjeu[/mention] nog niet eens een keer pissen?
En dan weten dat je zo een rit misschien 2 keer per jaar doet. Is een rit om de 6 maanden de doorslaggevende reden om een auto te kiezen? 
En het is niet alsof je auto 20 jaar geleden hetzelfde aan kon.


Tuurlijk, maar pissen duurt bij mij geen half uur (ik ben nog geen 80)

Ik spreek trouwens een stukje uit ervaring: een tijdje ben ik met de Tesla S van een vriend naar Manchester gereden vanuit Gent. Leuk de eerste paar 100km, daarna eerder een marteling: niet sneller dan 120km/u om niet te veel te verbruiken, in totaal 2u gestopt om te chargen (in één van de stops waren alle stations bezet en er was geen ander station dicht genoeg in de buurt en dus moeten wachten) en dus 12u onderweg voor 750km. Nagenoeg enkel autosnelweg. En nee, de kanaaltunnel kostte niet zo veel tijd. Nee dank u, daarvoor pas ik volgende keer...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
4 hours ago, Kartfreak said:

Als je die €1000 betaalt voor een reservatie en je neemt 't ding uiteindelijk toch niet, krijg je dan je geld volledig terug?

Ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja, ik heb de prijzen dit jaar eens bekeken, en voor 4 man kost het vliegtuig mij meer, dan de huur van huis zelf ginds. en dan heb ik nog geen huurauto erbij gezet.
dat heb ik er niet voor over.

Oplossing: duurder huis huren.
Huren? Kopen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
3 hours ago, Skiwi222 said:

Ik spreek trouwens een stukje uit ervaring: een tijdje ben ik met de Tesla S van een vriend naar Manchester gereden vanuit Gent. Leuk de eerste paar 100km, daarna eerder een marteling: niet sneller dan 120km/u om niet te veel te verbruiken, in totaal 2u gestopt om te chargen (in één van de stops waren alle stations bezet en er was geen ander station dicht genoeg in de buurt en dus moeten wachten) en dus 12u onderweg voor 750km. 

 

Beetje vreemd dat je die 120 km/u een marteling vond. In UK staat de M25 vol trajectcontroles en is de limiet 112 km/u.

Dat de stations allemaal bezet zijn zou de navigatie rekening mee moeten houden. Je kan overigens zien op de GPS hoeveel beschikbare superchargers er zijn op een locatie. Maar natuurlijk, het kan altijd zijn dat er plots 4 Tesla's tegelijk verschijnen. Op internationaal niveau worden het aantal supercharger locaties en het aantal superchargers per locatie overigens uitgebreid; deze week nog werd in Gent 4 tijdelijke superchargers bijgezet en de supercharger locatie in Verviers en Kortrijk ging open. In Luik en Brugge zouden er dit jaar nog superchargers bij komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemd dat je die 120 km/u een marteling vond. In UK staat de M25 vol trajectcontroles en is de limiet 112 km/u.
Dat de stations allemaal bezet zijn zou de navigatie rekening mee moeten houden. Je kan overigens zien op de GPS hoeveel beschikbare superchargers er zijn op een locatie. Maar natuurlijk, het kan altijd zijn dat er plots 4 Tesla's tegelijk verschijnen. Op internationaal niveau worden het aantal supercharger locaties en het aantal superchargers per locatie overigens uitgebreid; deze week nog werd in Gent 4 tijdelijke superchargers bijgezet en de supercharger locatie in Verviers en Kortrijk ging open. In Luik en Brugge zouden er dit jaar nog superchargers bij komen.


Was een locatie met maar 2 chargers, en inderdaad pas volzet toen wij er 5km vandaan waren...

't Zal dus inderdaad 112km/u geweest zijn, om knettergek van te worden. We hebben niet de moeite gedaan om Coyote op te zetten en door te vlammen aangezien we dan nog twee keer zoveel hadden moeten chargen en we dus meer tijd zouden verliezen.
Als ik ga skiën in Oostenrijk kan ik toch een paar 100km doorvlammen aan +180km/u met mijn dieselstoof en da's voor mij part of the fun. Met zo'n electric kreng is dat onmogelijk...

Soit, Tesla doet veel voor zijn klanten, maar voor lange afstanden (die ik toch minstens 4-5 keer per jaar doe) is electrisch vooralsnog een paar serieuze stappen terug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik heb met mijn X tot 216 km/u kunnen halen, maar het verbruik is er natuurlijk naar. Maar zoals ik eerder al zei: als ik vroeger continu +180 deed op motorfiets of in de Z4 ging mijn autonomie ook stevig achteruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites



Tuurlijk, maar pissen duurt bij mij geen half uur (ik ben nog geen 80)

Ik spreek trouwens een stukje uit ervaring: een tijdje ben ik met de Tesla S van een vriend naar Manchester gereden vanuit Gent. Leuk de eerste paar 100km, daarna eerder een marteling: niet sneller dan 120km/u om niet te veel te verbruiken, in totaal 2u gestopt om te chargen (in één van de stops waren alle stations bezet en er was geen ander station dicht genoeg in de buurt en dus moeten wachten) en dus 12u onderweg voor 750km. Nagenoeg enkel autosnelweg. En nee, de kanaaltunnel kostte niet zo veel tijd. Nee dank u, daarvoor pas ik volgende keer...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



Eindelijk iemand die het zegt hoe het is in plaats van het te doen klinken als een sprookje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, wooter said:

Ik heb met mijn X tot 216 km/u kunnen halen, maar het verbruik is er natuurlijk naar. Maar zoals ik eerder al zei: als ik vroeger continu +180 deed op motorfiets of in de Z4 ging mijn autonomie ook stevig achteruit.

Ja, alleen staan de superchargers iets verder uiteen dan de tankstations ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
13 minutes ago, ir_fuel said:

Ja, alleen staan de superchargers iets verder uiteen dan de tankstations ...

Toen ik vroeger met een Esso tankkaart door Duitsland reed moest ik ook opletten waar ik ging tanken :). Heb zo ooit eens de snelweg moeten verlaten en 15km over gewone wegen rijden omdat ik het anders niet ging halen.

True, ik had ook even goed mijn bankkaart kunnen uithalen... Net zoals ik ook bij een 50kW CHAdeMO lader had kunnen laden in tussentijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
29 minutes ago, Davy_ said:

Eindelijk iemand die het zegt hoe het is in plaats van het te doen klinken als een sprookje.

 

Oh maar ik heb het al gezegd, en zal het nog blijven zeggen...

Elektrische auto's hebben een laadtijd nodig, en voor alles wat nog geen Tesla is ben je sowieso gedoemd om momenteel langer te moeten laden. Maar de tijd staat niet stil, de Model 3 zal al een range hebben van een gemiddelde benzinewagen met ook het vermogen van een sportieve benzinewagen, en dit aan 0 uitstoot rechtstreeks uit de auto. Nu kan je met je diesel nog de grote jan uithangen maar tijden zullen veranderen en mits er alternatieven op de markt komen die het gat tussen je diesel en elektrisch rijden nog verkleinen, gaat elektrisch de voorkeur krijgen. Om nog maar te zwijgen over de autopilot-functionaliteiten die beschikbaar worden op de Model 3 en de evolutie naar autonoom rijdende auto's.

Ik begrijp absoluut mensen die nu nog een diesel kopen, maar binnen 10 jaar kijken we hier helemaal anders naar. Ook omdat de technologie vooruit is gegaan. Porsche wilt hun Mission E namelijk ook met snelladen uitrusten, aan 350 kWh, wat 10 minuten zou betekenen. Raad eens wat Tesla binnen afzienbare tijd wil doen? Hun superchargers ook naar 350 kWh willen optrekken, waardoor heel dat Tesla wagenpark ook aan 10 minuten kan laden. Welke reden als dieselrijder ga je dan nog hebben om tegen de overheid je recht op diesel te verdedigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid