Ga naar inhoud

BMW 6 Reeks Gran Turismo


Rabbit

Aanbevolen berichten



Super!!
Alleen de 116d of alle 3 cilinder onzin?


Enkel de Efficiënt Dynamics... De gewone x16d blijft bestaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900FD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, ir_fuel said:

Toch liever mijn BMW dan een DS3, eerlijk gezegd. En ja ik heb er genoeg mee mogen rijden ...

 

4 hours ago, tuscani said:

Ook als je vergelijkt met je eerste 1? Want dat je huidige plezanter zal rijden zal wel logisch zijn. Maar dus los van de motor gekeken dan? 

Welke modellen vergelijkt hij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei gTa:

Ben daar eens naar op zoek, want interesseert me wel. Oorspronkelijk dacht ik ook dat het aantal effectief verkochte auto's niet uitmaakte, dat het wel ging om wat er op de 'prijslijst' beschikbaar was.

Maar het lijkt er op dat er weldegelijk berekend wordt op basis van effectieve registraties:


EU-lidstaten leveren gegevens aan van geregistreerde auto's, constructeurs krijgen nog kans om die te laten corrigeren. Gaat dus effectief over de werkelijke verkochte aantallen.

Hoe ze 't berekenen vond ik nog niet terug. Ik denk dat men effectief rekening houdt met de correcte data per toegelaten auto (massa en co²-uitstoot).

 

Twee documenten die 'k (deels) door nam:

CSBA_2014T1_C3_G1.pdf

CO2-cars-Oct 2013.pdf

Daarom dat die wagens die ze bij de invoerder op stock moeten pakken en snel snel nog inschrijven altijd die stomme eco-modellen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Carlito:

Daarom dat die wagens die ze bij de invoerder op stock moeten pakken en snel snel nog inschrijven altijd die stomme eco-modellen zijn...

Klinkt logisch nu, inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Verkoopt dit eigenlijk wat?

Ik doe niet zo vaak de baan in de week (en dan zijn ze misschien wel eens te spotten), maar dan nog: ik kwam er in al die jaren nog maar 1 tegen in 't wild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bt. zei:

De restwaarde ervan dropt alvast als een baksteen :shock:

Geef de niet-kopers eens ongelijk. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Verkoopt dit eigenlijk wat?

Ik doe niet zo vaak de baan in de week (en dan zijn ze misschien wel eens te spotten), maar dan nog: ik kwam er in al die jaren nog maar 1 tegen in 't wild.

Ken 1 bezitter, voor de rest af en toe gespot in het wild. Maar de gewone 5 en 7 zijn al veel zeldzamer dan de vorige generaties he

Link naar reactie
Delen op andere sites

That said ... een 640 Luxury Line (dus zonder M Pack) met knappe 20" (zelfs de stock 19" van de Luxury zou ik niet van huilen) in een klassieke combo (grijs/bruin of zwart/beige) ... stel dat ik met een budget van 40k moet kiezen tussen dat of een onbestaande '5 touring met dezelfde motorisatie en in een uitvoering die ik kan smaken (omdat die bv 7-10k duurder is) ... 'k zou nog durven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, msxx zei:

Ken 1 bezitter, voor de rest af en toe gespot in het wild. Maar de gewone 5 en 7 zijn al veel zeldzamer dan de vorige generaties he

'5 rijdt toch in grote getallen rond, lijkt me?
Maar misschien wel minder dan de F10/F11 idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoopt dit eigenlijk wat?
Ik doe niet zo vaak de baan in de week (en dan zijn ze misschien wel eens te spotten), maar dan nog: ik kwam er in al die jaren nog maar 1 tegen in 't wild.


Tweedehands toch best wel regelmatig hier en daar een exemplaartje. Zitten tussen de 50 à 55k voor toch wel serieus uitgeruste exemplaren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Verkoopt dit eigenlijk wat?

Ik doe niet zo vaak de baan in de week (en dan zijn ze misschien wel eens te spotten), maar dan nog: ik kwam er in al die jaren nog maar 1 tegen in 't wild.

Ik kom dit bitter weinig tegen... de 5GT zag je meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Stancke zei:

Tweedehands toch best wel regelmatig hier en daar een exemplaartje. Zitten tussen de 50 à 55k voor toch wel serieus uitgeruste exemplaren.

 

Er kunnen er geen 2e handse zijn als ze niet nieuw verkocht worden, natuurlijk. :D 

Wordt dat effectief vaak bestéld? Door iemand die dát wil (en geen '5 bv)?
Ik kan me dat eigenlijk moeilijk inbeelden. Kan me vergissen maar lijkt me hier in onze contreien een serieuze flop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ugeken zei:

Ik kom dit bitter weinig tegen... de 5GT zag je meer.

Die viel ook gigantisch op door z'n lompe uiterlijk, natuurlijk. :D 

Heb daar één keer mee gereden (535i) en het ruimtegevoel dat je daarin krijgt is wel maf. Rijdt bijzonder comfy maar is zwaar en biedt nul rijsensaties. Heb dat testgereden om de 35i-motorisatie even te kunnen voelen in een '5 ... damn zeg. 😕  M'n goesting was direct over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen een straal van 500meter van waar ik woon, toch zeker al 2 mensen die eentje hebben. Verder erg weinig te zien.
Zoals @gTa zegt, veel waar voor je geld op de tweedehandsmarkt. Rijdt dat in feite een beetje ok? Of totaal niet als een 5 en ook niet als een 7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat een ideale auto, als je geen sportieve verwachtingen koestert.  Ruimte in overvloed, extreem comfortabel, maar toch geen boot.  Zoveel beter dan zoveelste keihard rijdende SUV.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinner ik mij goed dat de vorige niet gek veel duurder was dan een gewone 5, maar eigenlijk (bijna) het comfort en de ruimte van een 7 bood?

Nu is de prijs geen USP meer alleszins, startend vanaf 60.600 voor de lichttste en 'blootste' versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid