Ga naar inhoud

BMW G01 X3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...
Quote

BMW starts production of another SAV with plug-in hybrid drive in December 2019, thereby further expanding its range of electrically powered vehicles. Seeing its world …

BMW starts production of another SAV with plug-in hybrid drive in December 2019, thereby further expanding its range of electrically powered vehicles. Seeing its world premiere at the 2019 International Geneva Motor Show, the BMW X3 xDrive30e is the first hybrid of the X3 family and using the latest eDrive technology.

The BMW X3 xDrive30e achieves an electrically powered range of up to 50 kilometers and its combined fuel consumption is reduced to up to 2.4 liters per 100 kilometers, with CO2emissions of up to 56 grams per kilometer.

The plug-in hybrid system in the BMW X3 xDrive30e consists of a 4-cylinder petrol engine with BMW TwinPower Turbo Technology and an electric motor. Both drive units put their power on the road – or unsurfaced terrain – via an 8-speed Steptronic transmission and the intelligent all-wheel drive system.

Their joint system output of 185 kW/252 hp can be increased by up to 30 kW/41 hp by temporary use of the electric motor’s peak output. The BMW X3 xDrive30e takes just 6.5 seconds (provisional figure) to accelerate from zero to 100 km/h.

The latest BMW plug-in hybrid model is fitted with a lithium-ion battery which is positioned under the rear seat in order to save space. With a luggage volume of 450 litres, the transport capacity of the BMW X3 xDrive30e is at the level of those model variants which are fitted with a conventional engine.

Inside you will find new displays in the style of the current iDrive 7, which will receive all other X3 variants later with the facelift.

image.png.baa0c8e3baf96079c76a6454c9b00bb1.png

image.png.6612f45fa40daffd4e65357f8c474520.png

image.png.c90b91a7c90810ba03b23220cca84f9d.png

image.png.045f5dd9253b175d394fab8b6b90e850.png

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56gr/co2.. why 😣

 

Hoe is die regeling eigenlijk in onze buurlanden of zelfs rest vd wereld (USA / China)? Ook zwaar op CO2 gebaseerd? 
Ik vraag me af voor welke markten dit model interessant is? 

 

Maar tax/registration in de US lijkt me altijd redelijk cheap te zijn, dus waarom niet voor een base 30i gaan of zelfs de 40i?

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Stancke said:

Officiëel nog een fake hybride voorlopig.
Zijn er al foto's van het interieur?

Ook benieuwd naar.. zal ook wel de iDrive 7 cockpit krijgen zeker? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2017 om 08:55, Thebiemerke zei:

IMG_0982.JPG

IMG_0983.JPG

IMG_0984.JPG

IMG_0985.JPG

IMG_0986.JPG

IMG_0987.JPG

IMG_0988.JPG

IMG_0989.JPG

IMG_0990.JPG

IMG_0991.JPG

Het geluid van de X3M40i. Prachtigste geluid sinds jaren

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Davidk zei:

Ook benieuwd naar.. zal ook wel de iDrive 7 cockpit krijgen zeker? 

Klopt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 gram, aiii
benieuwd welke uitstoot de GLC MoPf PHEV zal hebben in benzine, gelukkig is er nog een dieselvariant [emoji3]
Is voorlopig, wie weet wat BMW Belux terug uit hun hoed zal toveren, productie is nog 6 maand veraf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze spreken over maximaal 56 gram, dus de basisversie zal een lagere uitstoot hebben, alleen is de vraag of deze onder 50 zal zitten of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Stancke zei:
1 uur terug, Speedhunter zei:
Het geluid van de X3M40i. Prachtigste geluid sinds jaren

Ik ga akkoord indien de versie pre-OPF

Daar heb ik nog geen ervaring mee, met pre-OPF

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Speedhunter zei:

Daar heb ik nog geen ervaring mee, met pre-OPF

Je hebt echt geen idee waar het over gaat he Pablo

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
[mention=33]Stancke[/mention] ix3 vanaf vandaag te preorderen ?

Blijkbaar wel in NL! Bethefirst.be wel nog niet aangepast. Nog niet officieel gecommuniceerd alvast in België

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bon, ons pa lijkt nu toch beslist te hebben om een X3 te kopen. Criteria zijn 3000cc naft en automaat.

Ik zie dan enkel die X3 M40i maar hoe oud is dat spel al eigenlijk, zie wat tegenstrijdige informatie? Ik wil toch even checken of er geen LCI voor de deur staat en hoewel een X3 M niet echt absoluut een meerwaarde zou zijn is dat wel een optie als die begin 2020 zou geleverd worden bv. als facelift. :)

aangepast door Titleist
Ik zat mis qua jaartal!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, ons pa lijkt nu toch beslist te hebben om een X3 te kopen. Criteria zijn 3000cc naft en automaat.
Ik zie dan enkel die X3 M40i maar hoe oud is dat spel al eigenlijk, zie wat tegenstrijdige informatie? Ik wil toch even checken of er geen LCI voor de deur staat en hoewel een X3 M niet echt absoluut een meerwaarde zou zijn is dat wel een optie als die begin 2020 zou geleverd worden bv. als facelift. [emoji4]
Is eind 2017 op de markt gekomen dus lci is nog veraf hoor...
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, valt die X3 M meteen af. Zal toch een pak meer kosten en hoewel het geen particuliere aankoop is wordt de btw wel niet teruggevorderd in dit geval (vrij beroep). Die M40i zit dan wel nog goed qua prijs, maar hij wil er nu toch eerst eens deftig mee rijden, zit nog altijd een beetje met het idee dat het een camion is. Het gewicht steek je niet weg natuurlijk maar er zijn andere voordelen en ik vermoed dat deze toch nog wel wat dynamiek te bieden heeft. :D

Nu ja, als het niet bevalt zit de timing tenminste goed deze keer om dan weer een 3 reeks te nemen met deze motor. Die komt er toch snel ook dacht ik want ik zie hem eigenlijk niet op de bmw configurator?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tommie zei:

Ik heb nog 2 M40i's in stock staan voor een goede prijs. :ninja: 

Met of zonder OPF? :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik zie op de website van bmw.be een X3 30e staan, maar vind er amper info over. Ook nog niet configureerbaar.

Is dat dezelfde 6 cilinder als in de X5? En hoe zit die qua prijzen en aftrekbaarheid? En beschikbaarheid? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid