utah 552 Geplaatst: 7 juli 2017 Geplaatst: 7 juli 2017 Care to explain? Ik ben niet mee met je betoog. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 8 juli 2017 Geplaatst: 8 juli 2017 Op 7-7-2017 om 04:50 zei utah: Care to explain? Ik ben niet mee met je betoog. ik zie dat met mijn nicht en haar man. beide hebben een bedrijfswagen maar van mijn nicht is eigenlijk een salariswagen, want ze gaat met de fiets naar het werk want werkt vlakbij. In het weekend rijden ze met de auto van hem, want die is groter dus handiger voor de kinderen. Dus wat gebeurd er met haar salariswagen...die staat bijna een hele week stil. Voor zo'n mensen is een loonsverhoging een godsgeschenk. Dus die winnen 2x Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Is dit budget eigenlijk redelijk tegenover het voordeel van de wagen? Quote
Ken 3.441 Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Is dat op basis van je configuratie incl btw en excl korting? Quote
bertds 207 Geplaatst: 9 juli 2017 Geplaatst: 9 juli 2017 Bedrag waar je nu VAA op moet betalen, dus catalogusprijs zonder korting, incl. BTW. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Is dit budget eigenlijk redelijk tegenover het voordeel van de wagen?Zeer waarschijnlijk niet, tenzij je echt die wagen niet gebruikt. Dus wagens van de baan halen zal niet lukken zoals het er nu naar uitziet.Ik kwam met 380 euro per maand toe met mijn eigen wagen tot ik de 308 van de firma kreeg. Ik hoop dat het enigszins interessant wordt. Al denk ik ook niet dat er veel werkgevers staan te springen om veel lease wagens op hun parking stil te zetten. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 ik denk dat de meeste mensen sowieso in't zak zullen gezet worden. zeker voor jong volk, duurdere verzekering op eigen wagen, en zeker als ze een omnium willen. jonge gasten maken ook wel rapper iets mee wanneer ze rondrijden. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 10 minuten geleden zei teus_: ik denk dat de meeste mensen sowieso in't zak zullen gezet worden. . Door wie? Altijd maar de oorzaak elders zoeken. Je maakt zelf de keuzes Het is interessant als je niet hetzelfde nodig hebt als wat je nu aangereikt krijgt. Als je het wilt vervangen door een privé alternatief wat vergelijkbaar is ben je slechter af. Als je het wilt vervangen door een alternatief kan het interessant zijn. Quote
teus_ 245 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 ja, we maken zelf de keuze om een land te hebben waar alle openbare "alternatieven" op geen zak trekken. enige wat op iets trekt is zelf fietsen, en de metro als je toevallig in Brussel woont. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 juli 2017 Auteur Geplaatst: 10 juli 2017 14 minutes ago, teus_ said: ja, we maken zelf de keuze om een land te hebben waar alle openbare "alternatieven" op geen zak trekken. In welk land trekken openbare alternatieven wel op iets, behalve in stedelijk gebied? 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Door wie? Altijd maar de oorzaak elders zoeken. Je maakt zelf de keuzes [emoji4] Het is interessant als je niet hetzelfde nodig hebt als wat je nu aangereikt krijgt. Als je het wilt vervangen door een privé alternatief wat vergelijkbaar is ben je slechter af. Als je het wilt vervangen door een alternatief kan het interessant zijn.Inderdaad, als ik zeg dat ik met minder dan 400 euro toekom per maand om privé in mijn vervoer te voorzien is dat niet gerekend op een nieuwe wagen van 20 000 euro met omnium. Maar ik mis mijn oude roetstoof dan ook wanneer ik op weg ben in de 308 of XC60 ...Daarom dat ik ook denk dat enkel de mensen dit zouden overwegen voor wie die wagen totaal overbodig is. Buiten dat misschien wat autoliefhebbers voor wie de balans niet te negatief is om voor een wagen naar hun eigen smaak te gaan. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 ja, we maken zelf de keuze om een land te hebben waar alle openbare "alternatieven" op geen zak trekken. enige wat op iets trekt is zelf fietsen, en de metro als je toevallig in Brussel woont. De keuzes zijn gemaakt in onze ruimtelijke ordening en dat is zeeer moeilijk terug te draaien ... Quote
teus_ 245 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 17 minutes ago, josenjef said: De keuzes zijn gemaakt in onze ruimtelijke ordening en dat is zeeer moeilijk terug te draaien ... nee, bedrijven zoals de NMBS hebben in de goede tijden, toen er geld was, het geld opgefeest aan eindeloze hordes personeel met bakken voordelen. nu zitten we met een infrastructuur die gans verouderd is, en bakken nutteloos personeel die veel te duur zijn om te ontslaan. een maat van me zat als consultant bij de personeeldienst van de NMBS. hij zei "de enige manier om de NMBS rendabel te maken is hen failliet laten gaan, en opnieuw beginnen met een blanke lei". 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Ik onthoud... voor mij verandert niets. Quote
Jerred 340 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 Ik zou het mogelijks nog overwegen. Dan koop ik een moto voor woon-werk verkeer dat fiscaal nog eens interessant is en in het weekend neem ik toch liever iets anders dan de firmawagen. Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 16 uur geleden zei josenjef: De keuzes zijn gemaakt in onze ruimtelijke ordening en dat is zeeer moeilijk terug te draaien ... 1 uur geleden zei Jerred: Ik zou het mogelijks nog overwegen. Dan koop ik een moto voor woon-werk verkeer dat fiscaal nog eens interessant is en in het weekend neem ik toch liever iets anders dan de firmawagen. Hier is al een voorbeeld van een keuze. Een andere keuze is om te gaan wonen waar je werkt of vice versa. De stad is vaak wat duurder, maar door het hogere nettobedrag heb je wellicht die mogelijkheid nu ook. Je aanpassen aan je omgeving versus kakken op je omgeving Niet persoonlijk bedoeld overigens, maar het is een tendens die ik heel erg vaak terugzie. Zonde. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 Hier is al een voorbeeld van een keuze. Een andere keuze is om te gaan wonen waar je werkt of vice versa. De stad is vaak wat duurder, maar door het hogere nettobedrag heb je wellicht die mogelijkheid nu ook. Je aanpassen aan je omgeving versus kakken op je omgeving [emoji6] Niet persoonlijk bedoeld overigens, maar het is een tendens die ik heel erg vaak terugzie. Zonde.Ik heb tien jaar als consultant gewerkt en mij zeer vaak verbaasd over de inplanting van nieuwe kantoren zones op blinde vlekken in ons openbaar vervoer netwerk. Bijvoorbeeld alles van Diegem tot aan NATO langs A201.Ik heb mijn keuzes ook bewust gemaakt hoor, ik woon niet toevallig waar ik woon.Wat ik vooral bedoel is dat we er door onze ruimtelijke ordening voor gezorgd hebben dat het moeilijk is om efficiënt openbaar vervoer te organiseren. We moeten bijvoorbeeld een bus 10 keer laten stoppen langs een weg tussen 2 dorpen omdat we aan lintbebouwing deden. Een rit van 10 minuten wordt er eentje van een half uur op die manier ... 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Geplaatst: 11 juli 2017 1 hour ago, msxx said: Hier is al een voorbeeld van een keuze. Een andere keuze is om te gaan wonen waar je werkt of vice versa. De stad is vaak wat duurder, maar door het hogere nettobedrag heb je wellicht die mogelijkheid nu ook. Je aanpassen "wat duurder". En de tijd dat mensen 40 jaar bij hetzelfde bedrijf werkten ligt al even achter ons. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 11 juli 2017 Auteur Geplaatst: 11 juli 2017 15 minutes ago, josenjef said: Ik heb tien jaar als consultant gewerkt en mij zeer vaak verbaasd over de inplanting van nieuwe kantoren zones op blinde vlekken in ons openbaar vervoer netwerk. Bijvoorbeeld alles van Diegem tot aan NATO langs A201. Gewoon: elk industriegebied. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 Gewoon: elk industriegebied.Zelfs toen ik op de luchthaven in Zaventem werkte was het openbaar vervoer een ramp. Vanuit Leuven had je een L trein tot aan de luchthaven of een direct naar Brussel en dan een overstap op diezelfde L trein ...Overheidsdiensten deed ik door de band genomen altijd met openbaar vervoer en daarmee was de kous ongeveer af ... Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 19 minuten geleden zei ir_fuel: "wat duurder". En de tijd dat mensen 40 jaar bij hetzelfde bedrijf werkten ligt al even achter ons. Heb net de move gemaakt. Het moet niet altijd over Brussel gaan he. 50K-100K extra tenzij je persé veel grond wilt, dat lukt niet in de stad. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 4 minutes ago, msxx said: Heb net de move gemaakt. Het moet niet altijd over Brussel gaan he. 50K-100K extra tenzij je persé veel grond wilt, dat lukt niet in de stad. Hoe lang duurt het om die 50-100k extra op te hoesten met het surplus wat je verdient in de stad? 10 jaar, 15 jaar, 20 jaar? En dan ben je break-even. 1 Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 10 minuten geleden zei ICM: Hoe lang duurt het om die 50-100k extra op te hoesten met het surplus wat je verdient in de stad? 10 jaar, 15 jaar, 20 jaar? En dan ben je break-even. Je moet dat niet voor het geld doen. Wij doen het voor de vrijheid: talloze terrasjes/resto's met de fiets, activiteiten voor de kinderen met de fiets, etc. Hiervoor woonden we wat afgelegen en ging dat allemaal niet. Oftewel, je moet wel genieten van de stad want anders blijf je er beter weg Maar het scheelt ook geld. Mijn vrouw reed zo'n 20.000km per jaar. Dat zal teruggaan naar <5.000km per jaar. (ze werkt in de stad) Daarnaast is dat geld nu wel 'weg' maar mochten we ooit de move terug willen maken recupereer je dat minstens gedeeltelijk. 2 Quote
Jerred 340 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 3 uur geleden zei msxx: Hier is al een voorbeeld van een keuze. Een andere keuze is om te gaan wonen waar je werkt of vice versa. De stad is vaak wat duurder, maar door het hogere nettobedrag heb je wellicht die mogelijkheid nu ook. Je aanpassen aan je omgeving versus kakken op je omgeving Niet persoonlijk bedoeld overigens, maar het is een tendens die ik heel erg vaak terugzie. Zonde. Als consultant is dat natuurlijk niet zo evident. Waar je vandaag werkt werk je binnen een half jaar niet meer. Maar op zich wel een interessante keuze, met de huuropbrengst van mijn huis + netto bedrag van bedrijfswagen + comfort van niet elke dag in de file te staan denk ik dat je in de stad wel al wat kan vinden om te huren. 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 1 hour ago, msxx said: Je moet dat niet voor het geld doen. Wij doen het voor de vrijheid: talloze terrasjes/resto's met de fiets, activiteiten voor de kinderen met de fiets, etc. Hiervoor woonden we wat afgelegen en ging dat allemaal niet. Oftewel, je moet wel genieten van de stad want anders blijf je er beter weg Maar het scheelt ook geld. Mijn vrouw reed zo'n 20.000km per jaar. Dat zal teruggaan naar <5.000km per jaar. (ze werkt in de stad) Daarnaast is dat geld nu wel 'weg' maar mochten we ooit de move terug willen maken recupereer je dat minstens gedeeltelijk. Als je het voor het geld doet, houdt dat steek. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.