Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Waar het me over gaat is het blind invoeren van verplichtingen terwijl onze wereld daar absoluut (nog) niet voor klaar is. 

Je hebt het dan over België specifiek veronderstel ik? Je moet het eigenlijk maar durven he :lol:

- Geen enkele deftige straat kunnen onderhouden

- 50.000 verschillende regeltjes in een land van een scheet groot

- Geen deftige laadinfrastructuur hebben (Ter vergelijking: Amsterdam telt meer publieke laadpunten dan heel België samen. Globaal beschikt Nederland over 5 tot 6 keer meer traag- en snelladers per inwoner en per km². Ook Luxemburg heeft dubbel zoveel traagladers als België. Bron: Belgisch netwerk van laadinfrastructuur blijkt nu al suboptimaal, terwijl de evolutie naar elektrisch rijden nog maar pas is ingezet (febiac.be))

Maar zij gaan het effe oplossen se :lolz: Eer dat dat hier in gang gaat schieten, zijn we al 2027. En stel dat ze toch het één en ander geïnstalleerd krijgen, of het gaat werken is nog heel wat anders...

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Geplaatst:

We kopen geen EV's want ze zijn te duur? <> EV's zijn te duur, want we kopen er te weinig?
We willen geen EV's want er zijn te weinig laadpalen? <> We installeren geen laadpalen, want er zijn te weinig EV's?
We gaan niet inzetten op elektrisch, want de capaciteit is er niet?  <> De capaciteit is er niet, want de vraag is er niet?

Het is toch duidelijk verkeerd om alles vooruit te schuiven omdat iets niet kan in het "hier en nu". Het gaat trekken en barsten langs alle kanten maar het zal gaan veranderen, daar moogt ge nu toch wel 100% zeker van zijn. 

De Model 3 is momenteel al de best verkochte auto in Europa.
Wake up, want we zijn nog maar 2021 hé. 

Geplaatst:
3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Je ziet dit soort overhaaste maatregelen overal opduiken hoor, van die (vooral) symbolische acties die altijd op hetzelfde uitdraaien: het kloten van de gewone mens.

Ik geef nog een "milieu" maatregel uit Nederland. Er komt een wet waardoor je vuilwater citerne op je boot verzegeld wordt. Je moet dus je vuilwater (wc) legen aan de daarop voorziene plaatsen (uitzuigen dus). In veel gevallen moeten mensen 2 tot 4 uur varen om ergens zo een uitzuigplek te vinden. 

Probleem: 9/10 van die locaties werken die dingen niet, en die genen die werken moet je afspraak maken......... die tank is bij ons bv 40 liter. De WC spoelt gemiddeld 2 liter water per beurt door, wij gaan bijna nooit voor de grote boodschap op de boot (alleen uitzonderlijk bij langere trips, of wanneer er geen wc te bekennen is in de omgeving van de aanlegplaats). Praktisch wil dat zeggen dat we na elke weekend dit zouden moeten laten "uittrekken".

Dat is een maatregel enkel in NL, we gaan daar ook weer het klimaat mee redden  ! 

Verzegeld wil dus ook zeggen dat je op zee niet meer naar de WC kan eens je vuilwater tank vol is. Let nu op: als je als Belg of buitenlander door NL wil varen moet je je vuilwater tank dan ook eerst laten verzegelen om op de Nederlandse wateren te mogen varen.  

Content van je nieuwe vuilwater dompelpomp?

• Grappig 3
Geplaatst:
1 minuut geleden, CAS zei:

Content van je nieuwe vuilwater dompelpomp?

Zit ik ook net te denken kraantje tussen de afvoerleiding en opgelost ?

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, Logic zei:

We kopen geen EV's want ze zijn te duur? <> EV's zijn te duur, want we kopen er te weinig?
We willen geen EV's want er zijn te weinig laadpalen? <> We installeren geen laadpalen, want er zijn te weinig EV's?
We gaan niet inzetten op elektrisch, want de capaciteit is er niet?  <> De capaciteit is er niet, want de vraag is er niet?

Het is toch duidelijk verkeerd om alles vooruit te schuiven omdat iets niet kan in het "hier en nu". Het gaat trekken en barsten langs alle kanten maar het zal gaan veranderen, daar moogt ge nu toch wel 100% zeker van zijn. 

dit vooral. de kip of het ei. Zelfde wat je bv ziet gebeuren met briefpost...de postzegels worden duurder, iedereen klagen. Maar iedereen stuurt ook amper nog brieven, maar daar denken ze dan precies niet aan.

Maar over die Model 3 de best verkochte auto, ik denk dat we daar wel een kanttekening bij mogen maken. Als Hertz daar even 100 000 voertuigen koopt.

En dan nog, hoeveel EV's zijn er niet gekocht door bedrijven of door deelfirma's...

Ze zouden een verschil moeten maken tussen particulier verkocht en zakelijk verkocht en dan wil ik die lijst wel eens zien. Zal het wel een Dacia of Polo zijn.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
1 hour ago, Logic said:

Dat zegt alles en niks tegelijk.

1 hour ago, Logic said:

Ja, wake up sheeple!

Het is dat België bekend staat als een land waar de problemen ruimschoots op voorhand worden opgelost :lol: 

• Grappig 2
Geplaatst:
1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

dit vooral. de kip of het ei. Zelfde wat je bv ziet gebeuren met briefpost...de postzegels worden duurder, iedereen klagen. Maar iedereen stuurt ook amper nog brieven, maar daar denken ze dan precies niet aan.

Maar over die Model 3 de best verkochte auto, ik denk dat we daar wel een kanttekening bij mogen maken. Als Hertz daar even 100 000 voertuigen koopt.

En dan nog, hoeveel EV's zijn er niet gekocht door bevragen of door deelfirma's...

Ze zouden een verschil moeten maken tussen particulier verkocht en zakelijk verkocht en dan wil ik die lijst wel eens zien. Zal het wel een Dacia of Polo zijn.

Awel ja, om in hetzelfde catch22 thema te blijven. En tussen de haakjes, Hertz heeft een aankooporder geplaatst, dat telt nog niet mee voor de ingeschreven voertuigen. Het gaat de komende maanden/jaren dus nog extremer worden.

Tesla heeft in een waanzinnig hoog tempo 'Gigafactory Berlin' uit de grond gestampt, met een productiecapaciteit van 1,6 miljoen wagens per jaar, als ik me niet vergis. Dat is super ambitieus en je moet ze nog verkocht krijgen ook hé. Maar net door het volume te vergroten, krijgen ze prijs naar omlaag. Ik had zo mijn bedenkingen wanneer er gezegd werd dat Tesla jaren vooroploopt, omdat ik naar de producten keek. Maar als je naar het bedrijf kijkt, de diversiteit, software, productietechnieken en productiecapaciteit... dat is waanzinnig. Anderen hebben erop zitten kijken en slapen, schieten nu in een kramp omdat ze beseffen dat ze niet de productiecapaciteiten gaan hebben om aan de toekomstige vraag te voldoen. Popcorn time. :)

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur terug, Logic zei:

Kijk, dit is nu een reactie van iemand die wil veranderen, en die ook inzet dat het zal veranderen.

beter dan @Jokke_vlo die vindt dat ik er maat wat uitkraam, en dat ik arrogant ben... Dat is duidelijk een reactie van iemand die enkel maar naar de nadelen wil kijken.

Zoals Logic zegt zal het zeker gaan kraken, en zal het voor de ene moeilijker en duurder zijn dan de andere, maar het zal veranderen tov wat we vandaag doen.

Om nog eens terug te kopen op het punt van de aanhangwagen. Ja, ik ken LRV, want mijn dochter is nog steeds lid van een club, en we rijden er nog wedstrijden mee. En ja, ik zie daar inderdaad mensen staan met SUV's om de trainer kunnen te trekken. Maar... pas in 2030 mogen er tweedehands enkel nog EV's ingeschreven worden, maar er wordt nergens gezegd dat we dan onze diesels of benzines in de vuilbak moeten gooien. Er komen iedere maand nieuwe EV's op de markt, en tegen dan zullen er zeker wel ook wagens beschikbaar komen, nieuw of tweedehands, en betaalbaar, voor de mensen met deze hobby's. En als er in 2030 er nog niet genoeg zijn, dan blijven ze maar wat langer met hun diesel of benzine rijden, maar de eerstvolgende auto vanaf 2030 zal elektrisch zijn (of waterstof, wie zal het zeggen?) en geen diesel of benzine meer. Punt!

En waar heb ik gezegd dat enkel zelfstandigen een boot kunnen kopen? Heb ik nergens gezegd. Wel is dat een al wat duurdere hobby, waar misschien 0.01% van het publiek mee bezig is, en wat voor deze mensen misschien wat duurder zal gaan worden (toch als ze heel dikwijls hun boot willen verplaatsen, wat ook niet altijd het geval is). 

Zoals ik al zei. het is maar hoe je wil denken. Of je ziet overal problemen in, of je ziet overal een oplossing voor... Waar een wil is, is een weg. 

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, wake up sheeple!

Het is dat België bekend staat als een land waar de problemen ruimschoots op voorhand worden opgelost :lol: 

Is dat altijd verkeerd? Hebben we het dan zo slecht hier? Het zal overal wel wat zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, wake up sheeple!

Jaja, het is gemakkelijk om den azijnpisser uithangen in een land als België (agreed), maar deze evoluties niet zien wanneer ze vlak onder onze ogen plaatsvinden is nogal moeilijk. :) 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 minutes ago, BMWMB said:

Is dat altijd verkeerd? Hebben we het dan zo slecht hier? Het zal overal wel wat zijn.

3 minutes ago, Logic said:

Jaja, het is gemakkelijk om den azijnpisser uithangen in een land als België (agreed), maar deze evoluties niet zien wanneer ze vlak onder onze ogen plaatsvinden is nogal moeilijk. :) 

Ik wacht nog steeds op een coherent energiebeleid. Kijk naar de farce rond de sluiting van kerncentrales + het al dan niet openen van gascentrales.

Dat is de basis van alles he. Als ze dat al niet onder mekaar opgelost krijgen .... de rest (palen, kabels ...) komt daar nog eens bovenop he! Je mag morgen 300.000 laadpalen zetten in België, als de stroom-infra niet kan volgen dient dat tot niks.

Maar dan ben je de azijnpisser :lolz: Wie moet er hier zijn ogen open doen? Groen lokaal vecht de centrales gepromoot door Groen federaal aan, maar wij zijn de azijnpissers en willen de vooruitgang niet zien.

En idd, vandaag heb je geen last, want al die oude centrales draaien nog.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het is dat België bekend staat als een land waar de problemen ruimschoots op voorhand worden gecreëerd. 

Fixed. 

• Grappig 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Groen lokaal vecht de centrales gepromoot door Groen federaal aan, maar wij zijn de azijnpissers en willen de vooruitgang niet zien.

En idd, vandaag heb je geen last, want al die oude centrales draaien nog.

Achja, van zodra de praktijk de theorie gaat inhalen, kunnen ze niet meer oeverloos discussiëren op basis van een politieke overtuiging of politiek spel. Dan moeten ze overschakelen naar concrete oplossingen, met de meest geniale compromissen als gevolg. :) Maar 't zal wel opgelost geraken, daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Als ze hier niet slim genoeg zijn, dan allicht wel in een buurland waar ze de mosterd (of de elektriciteit) vandaan kunnen halen. En dat klinkt al dramatisch als we 't niet zelf kunnen, maar vanwaar komt de naft uit de pomp... olie halen we toch ook niet uit onze bodem? Ik maak me geen zorgen.

Geplaatst:
35 minuten geleden, BMWMB zei:

Kijk, dit is nu een reactie van iemand die wil veranderen, en die ook inzet dat het zal veranderen.

beter dan @Jokke_vlo die vindt dat ik er maat wat uitkraam, en dat ik arrogant ben... Dat is duidelijk een reactie van iemand die enkel maar naar de nadelen wil kijken.

Zoals ik al zei. het is maar hoe je wil denken. Of je ziet overal problemen in, of je ziet overal een oplossing voor... Waar een wil is, is een weg. 

Tuurlijk is je houding in deze arrogant. Jouw "oplossingen" zijn voor jou helemaal geen probleem. Als early adaptor die zich 4 wagens kan veroorloven  is die oplossing "het zal wat duurder worden", " je kan een auto gaan huren", " dat is 0.01% van de bevolking", "je kan nog tot 2030 met een oude diesel rijden". Je hebt gewoon zeer makkelijk praten omdat het in je kraam past en jouw leventje niet impacteert. 

En nee, voor de miljoenste keer, ik ben niet tegen verandering, maar een verandering moet realitistisch zijn, een evolutie kennen. Misschien kan je eens mijn mening over de EQS lezen, dat is niet anti ev. Ik probeer de dingen vrij objectief te zien en niet alleen vanuit een ik wereld te denken. Dat is de arrogantie van het geld en/of de macht. "Ik heb dat probleem niet, dat anderen een probleem hebben, wel los het op...... dat noem ik wel wat arrogant ja". Jouw "aanpassing" is de aankoop van 1 op 4 wagens die je bezit. Bovendien blijkt uit alles dat je "tijd" hebt. Ik reis met veel pauzes, ik rijd naar het Zuiden in twee dagen. Dus moet iedereen maar zo gaan leven, is dat jouw "oplossing"? 

Voor alle duidelijkheid, ik vind je manier van redeneren arrogant, als ik u tegenkom ben je best sympathiek :)

Het mag er niet uit bestaan mensen een hak te zetten, de wet voor jezelf niet toe te passen, de primus van de klas te willen zijn uit politiek navelstaarderij, mensen op kosten jagen voor een politiek spel.

Als het allemaal zo makkelijk is, verkoop al je andere wagens en doe het nog puur elektrisch he. Stel je eens in de plaats van mensen die het met 1 auto moeten doen. 

Het "probleem" is dat hier je overheid een probleem schept welke op een veel betere manier kan aangepakt worden, met realisme en respect voor zijn medemensen. 

Kijk als je NU zegt dat een hybride of ev verplicht wordt en je in steden ALLEEN nog elektrisch mag rijden. Dan heb je een perfect voorbeeld van een mentaliteitswijziging, en kan de evolutie van de mensen kostenefficient en gefaseerd verlopen zonder grote problemen te veroorzaken op basis van politiek gezwets. Bovendien is het ook realiseerbaar zonder veel te moeten zeggen: tegen dan zal de technologie klaar zijn, zullen er genoeg laadpalen en infrastructuur zijn. 

De impact op onze schulden, welvaart en klimaat zullen dan veel natuurlijker gebeuren. Ik durf te betwijfelen dat het huidige verplichten beter is. 

Ik ben het helemaal eens dat het zal veranderen. De manier waarop is ronduit schandalig wanneer ze dat op deze manier doordrukken. 

Een mooi voorbeeld hiervan is de stad Gent. Waar een pas afgestuurde met de tweedehands van zijn/haar/x opa gekregen de stad niet binnen mag, terwijl politie, overheidsdiensten, de Tesla rijdende grootverdiener of politicus daar allemaal niet van wakker liggen. Meer nog de overheid mag met niet conforme voertuigen blijven rijden. 

Yup dat vind ik uiterst arrogant om dan te gaan zeggen tegen die mens: wel vriend LOS HET OP, ja het zal je wat meer kosten. 

Conclusie:

1. Geef als overheid het voorbeeld

2. Doe aan realisme met doelen ipv slogans uitgebracht en bedacht door mensen die de gevolgen NIET moeten dragen. 

Ps: Heb je al die politiekers hun  uitleg gehoord waarom ze met het vliegtuig naar de conferentie komen "ons agenda is te druk". Ja want de werkende mens, al dan niet met kinderen, al dan niet met drukke werkagenda's die hebben natuurlijk "tijd genoeg". Zij kunnen toch wel met de trein tot in Glasgow raken (aan 250 euro, het kost ietsje meer he), ze moeten leren anders denken. Jouw kijk op de zaak is vrij identiek. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
42 minuten geleden, ir_fuel zei:

de rest (palen, kabels ...) komt daar nog eens bovenop he! Je mag morgen 300.000 laadpalen zetten in België, als de stroom-infra niet kan volgen dient dat tot niks.

Ik vermoed dat ze er gaan vanuitgaan dat dat wij de kosten gaan doen. Thuisbatterij + zonnepanelen. 99% van de verplaatsingen heeft immers geen laadpaal nodig. (en we gedragen ons als de overheid, we vergeten even dat niet iedereen woont waar ik woon)

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Je geeft dus toe dat er geen beleid is.

Als je bekijkt wat er allemaal gesubsidieerd wordt is er wel degelijk een beleid. Maar ge gaat me niet horen zeggen dat het coherent is. 

Geplaatst:

Er is toch nog iets dat ik vrij "straf" vind. 

Al die Oost Europese, Luxemburgse,  etc.... platen die hier rond rijden worden niet direct getroffen door die maatregelen. 

Wederom is het de middenklasse Belg die dus koud gepakt wordt. Dat gaat ook nog leuk worden. Achmed met zijn laatste nieuwe Porsche of AMG en jij braaf Belgje: verboden ! :D

Of bedrijfsleider X op zijn Zwitserse platen (uit het milieuvriendelijke Zwitserland). (ik verwijs hier niet naar forumleden maar naar iets wat ik misschien wel zou doen). 

Nou nou nou.

Geplaatst:

Een beleid zonder realistische toekomstvisie. Immers die subsidies, zijn die er omdat men groen denkt of groen doet ? Neen, die zijn er gewoon omdat ze, bij het niet halen van de een of andere doelstelling, ze boetes krijgen van Europa die nog hoger liggen dan de subsidies... 

Kijk maar waar men nu over bezig is : iedereen elektrisch rijden in de zeer nabije toekomst. Met het huidig aantal zonnepanelen en de huidige elektrische wagens, heeft men al problemen met het elektriciteitsnet. Dus men gaat er nog meer elektrische wagens opzetten... En dat eerst de huidige problemen moeten opgelost zijn, vergeet men even...

Geplaatst:
1 hour ago, Jokke_vlo said:

Er is toch nog iets dat ik vrij "straf" vind. 

Al die Oost Europese, Luxemburgse,  etc.... platen die hier rond rijden worden niet direct getroffen door die maatregelen. 

Wederom is het de middenklasse Belg die dus koud gepakt wordt. Dat gaat ook nog leuk worden. Achmed met zijn laatste nieuwe Porsche of AMG en jij braaf Belgje: verboden ! :D

Of bedrijfsleider X op zijn Zwitserse platen (uit het milieuvriendelijke Zwitserland). (ik verwijs hier niet naar forumleden maar naar iets wat ik misschien wel zou doen). 

Nou nou nou.

Sorry, maar dat is HLN niveau.

Hoeveel zie jij er zo rijden? :D Het staat je vrij van zoals "Achmed" een auto in Duitsland te huren he ? 

Ik ken zo een garagist die dat gedaan heeft met Poolse platen. We weten allemaal hoe dat afgelopen is :D 

Geplaatst:

Fuel, het rijdt hier vol met die platen, VOL he. Ik zie dat hier dagelijks. Kom even op de steenweg staan. 

En als je daar ook dikke bakken wil tussen spotten gaat u dat zeker lukken. Luxemburgse platen idem..... dat zie je hier meer dan een beetje, er wonen er zelfs hier in het dorp met zulke platen. 

En als je wat AMG en dikke BMW wil spotten met buitenlandse nr platen. Op een km of 8 van hier garandeer ik meer dan 1 spot per uur. 

Geplaatst:
1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Tuurlijk is je houding in deze arrogant. Jouw "oplossingen" zijn voor jou helemaal geen probleem. Als early adaptor die zich 4 wagens kan veroorloven  is die oplossing "het zal wat duurder worden", " je kan een auto gaan huren", " dat is 0.01% van de bevolking", "je kan nog tot 2030 met een oude diesel rijden". Je hebt gewoon zeer makkelijk praten omdat het in je kraam past en jouw leventje niet impacteert. 

En nee, voor de miljoenste keer, ik ben niet tegen verandering, maar een verandering moet realitistisch zijn, een evolutie kennen. Misschien kan je eens mijn mening over de EQS lezen, dat is niet anti ev. Ik probeer de dingen vrij objectief te zien en niet alleen vanuit een ik wereld te denken. Dat is de arrogantie van het geld en/of de macht. "Ik heb dat probleem niet, dat anderen een probleem hebben, wel los het op...... dat noem ik wel wat arrogant ja". Jouw "aanpassing" is de aankoop van 1 op 4 wagens die je bezit. Bovendien blijkt uit alles dat je "tijd" hebt. Ik reis met veel pauzes, ik rijd naar het Zuiden in twee dagen. Dus moet iedereen maar zo gaan leven, is dat jouw "oplossing"? 

Voor alle duidelijkheid, ik vind je manier van redeneren arrogant, als ik u tegenkom ben je best sympathiek :)

Het mag er niet uit bestaan mensen een hak te zetten, de wet voor jezelf niet toe te passen, de primus van de klas te willen zijn uit politiek navelstaarderij, mensen op kosten jagen voor een politiek spel.

Als het allemaal zo makkelijk is, verkoop al je andere wagens en doe het nog puur elektrisch he. Stel je eens in de plaats van mensen die het met 1 auto moeten doen. 

Het "probleem" is dat hier je overheid een probleem schept welke op een veel betere manier kan aangepakt worden, met realisme en respect voor zijn medemensen. 

Kijk als je NU zegt dat een hybride of ev verplicht wordt en je in steden ALLEEN nog elektrisch mag rijden. Dan heb je een perfect voorbeeld van een mentaliteitswijziging, en kan de evolutie van de mensen kostenefficient en gefaseerd verlopen zonder grote problemen te veroorzaken op basis van politiek gezwets. Bovendien is het ook realiseerbaar zonder veel te moeten zeggen: tegen dan zal de technologie klaar zijn, zullen er genoeg laadpalen en infrastructuur zijn. 

De impact op onze schulden, welvaart en klimaat zullen dan veel natuurlijker gebeuren. Ik durf te betwijfelen dat het huidige verplichten beter is. 

Ik ben het helemaal eens dat het zal veranderen. De manier waarop is ronduit schandalig wanneer ze dat op deze manier doordrukken. 

Een mooi voorbeeld hiervan is de stad Gent. Waar een pas afgestuurde met de tweedehands van zijn/haar/x opa gekregen de stad niet binnen mag, terwijl politie, overheidsdiensten, de Tesla rijdende grootverdiener of politicus daar allemaal niet van wakker liggen. Meer nog de overheid mag met niet conforme voertuigen blijven rijden. 

Yup dat vind ik uiterst arrogant om dan te gaan zeggen tegen die mens: wel vriend LOS HET OP, ja het zal je wat meer kosten. 

Conclusie:

1. Geef als overheid het voorbeeld

2. Doe aan realisme met doelen ipv slogans uitgebracht en bedacht door mensen die de gevolgen NIET moeten dragen. 

Ps: Heb je al die politiekers hun  uitleg gehoord waarom ze met het vliegtuig naar de conferentie komen "ons agenda is te druk". Ja want de werkende mens, al dan niet met kinderen, al dan niet met drukke werkagenda's die hebben natuurlijk "tijd genoeg". Zij kunnen toch wel met de trein tot in Glasgow raken (aan 250 euro, het kost ietsje meer he), ze moeten leren anders denken. Jouw kijk op de zaak is vrij identiek. 

Hoe dikwijls heb ik hier al gezegd dat ik bevoordeeld ben in mijn situatie om EV te rijden? Al dikwijls...

En hoe dikwijls heb ik al gezegd dat je in uw situatie best geen EV koopt? Ook al heel dikwijls.

Ik heb nu enkel gereageerd op uw stelling dat mensen met een boot of race-auto benadeeld zijn. Ik wilde enkel maar aantonen dat er alternatieve zijn. Misschien dat deze moeilijker en/of duurder zijn, ja, maar er zijn alternatieven. En tegen dan zijn er misschien nog meer.

Nogmaals, jij ziet het van de negatieve kant, en ik van de positieve. Maar omdat ik 4 auto's heb, wordt dat van mij niet aanvaard. 

Dan kan ik hier maar best niks meer posten...

Geplaatst:
2 minutes ago, BMWMB said:

Ik heb nu enkel gereageerd op uw stelling dat mensen met een boot of race-auto benadeeld zijn. Ik wilde enkel maar aantonen dat er alternatieve zijn. Misschien dat deze moeilijker en/of duurder zijn, ja, maar er zijn alternatieven. En tegen dan zijn er misschien nog meer.

6 hours ago, BMWMB said:

Iemand die een boot en een race-auto kan kopen, die kan ofwel een zwaardere auto bijkopen voor die paar km's, of een bestelwagen van de firma nemen, ofwel een auto huren voor deze verplaatsingen. 

Dit staat er.

Op die manier is er voor alles een alternatief. 

Je kan dan ook zeggen: koop gewoon een boot erbij, of verplaats die enkel langs het water, dan heb je helemaal geen trailer meer nodig. Misschien wel moeilijker en/of duurder, ja, maar het is een alternatief.

Geplaatst:

Hier moet je idd heel goed opletten hoe je iets post, want de negatievelingen lezen het als arrogant...

Geplaatst: (aangepast)

het is hier de laatste jaren serieus meer woke geworden seg, de schuldgevoel aanpraat techniek van groen heeft precies al goed zijn werk gedaan! Ik dacht dat er hier toch meer zouden zitten die tegen de hypocriet mobiel waren...

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Verdrietig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid