CAS 8.069 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 1 uur terug, Bart zei: Vroeger ging onze Nokia 5110 een week mee op een batterij . Nu een iPhone met moeite 1 dag . Een iPhone zit nu meestal wel niet met de betere batterij op de markt maar technisch gezien kan je iPhone nog steeds een week mee. Vroeger had ik een Xperia Z, die kon je in "survival mode" zetten. Werkte dan maar 1 core en gewoon bellen en sms'en. Dat ding ging meer dan een week mee. Nu, meeste zullen dat zo niet willen gebruiken maar begrijp niet dat dat er niet meer in zit. Mijn Sonim XP8 gaat trouwens veel 2 a 3 dagen op 1 lading. Normaal gebruik, al zal mijn gebruik voor velen niet als normaal beschouwd worden De batterij in je smartphone is dus effectief een hele vooruitgang, maar dat is de cpu ook. Laat een Nokia 5110 alles op een hedendaags scherm weergeven en die batterij trekt ook leeg. Toen Nokia bvb begon met dat je "afbeeldingen" kon versturen was dat al het geval. Na een stuk of 7 was je batterij ver plat. 1 uur terug, The Swede zei: Ik moest ook regelmatig tanken. Kleine tank e. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 23 minuten geleden, WoKe zei: 20j geleden reed ik soms tot 80.000km/j, deed ik de rit naar het zuiden van Frankrijk of zelf verder ook in 1 trok, reed ik dagelijks snelheden die uw rijbewijs kunnen kosten, … Maar da’s 20j geleden … Nu doe ik nog max 20.000km/j, rij ik snelheden die msschn een boete kunnen opleveren maar (normaalgezien) uw rijbewijs niet kosten, rij ik meestal niet meer in 1 trok door op vakantie (maar dat lukt met een ev ook nog als je dat wil) maar boek ik iets leuk tussenin (deftig eten, goed bed, … geen half wrak als ge aankomt). Aja, toen had ik ook nog niet 3 kids rondlopen. En als je het mij vraagt ben ik nu beter af, dus ja … vooruitgang. Guess I grew up zeker . En to be honest … de tijden zijn veranderd … Bvb onze zomervakantie naar Italië … gewoon vlucht geboekt en een rental terplekke. Spaart 2x een halve dag in tijd, minder vermoeiend, geen stress of er een Italiaan op zijn Italiaans tegen uw auto parkeert, enz … en kost geen 500€ meer dan zelf te rijden. Wij vermijden die tussenstops eigenlijk vooral voor de kostprijs. Jong, kinderloos, koppel als je dan onderweg nog 3 hotelletjes neemt wordt dat al snel een pak duurder. Quote
Bart 207 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 3 minuten geleden, CAS zei: Een iPhone zit nu meestal wel niet met de betere batterij op de markt maar technisch gezien kan je iPhone nog steeds een week mee. Vroeger had ik een Xperia Z, die kon je in "survival mode" zetten. Werkte dan maar 1 core en gewoon bellen en sms'en. Dat ding ging meer dan een week mee. Nu, meeste zullen dat zo niet willen gebruiken maar begrijp niet dat dat er niet meer in zit. Mijn Sonim XP8 gaat trouwens veel 2 a 3 dagen op 1 lading. Normaal gebruik, al zal mijn gebruik voor velen niet als normaal beschouwd worden De batterij in je smartphone is dus effectief een hele vooruitgang, maar dat is de cpu ook. Laat een Nokia 5110 alles op een hedendaags scherm weergeven en die batterij trekt ook leeg. Toen Nokia bvb begon met dat je "afbeeldingen" kon versturen was dat al het geval. Na een stuk of 7 was je batterij ver plat. Kleine tank e. Dat is een beetje hetzelfde als bij de ev s nu hè . Laat die Ev op 1 motor rijden en begrens hem op 50 pk en 80 km/h en je haalt 1000 km op 1 batterij van 100 kw. maar ik zal wel eens meer opladen ipv zo een begrenzing Quote
Bart 207 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 1 minuut geleden, Polygoon zei: Wij vermijden die tussenstops eigenlijk vooral voor de kostprijs. Jong, kinderloos, koppel als je dan onderweg nog 3 holletjes neemt wordt dat al snel een pak duurder. Maak je zo duur / goedkoop als je zelf wil . ik weet niet wat zo een F1 hotel kost in Frankrijk , maar het zal niet veel zijn . + zie de tussenstop als eerste dag ( extra)vakantie , niet als extra kost Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 1 minuut geleden, Bart zei: Maak je zo duur / goedkoop als je zelf wil . ik weet niet wat zo een F1 hotel kost in Frankrijk , maar het zal niet veel zijn . + zie de tussenstop als eerste dag ( extra)vakantie , niet als extra kost Ik rij nog liever 24 uur aan een stuk dan een F1 hotel te nemen 2 1 Quote
Bart 207 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Zojuist, Polygoon zei: Ik rij nog liever 24 uur aan een stuk dan een F1 hotel te nemen Ik ook ze , maar als het goedkoop moet zijn Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Op zich valt dat best te berijden in 1 stuk imho. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 10 minuten geleden, Bart zei: Maak je zo duur / goedkoop als je zelf wil . ik weet niet wat zo een F1 hotel kost in Frankrijk , maar het zal niet veel zijn . + zie de tussenstop als eerste dag ( extra)vakantie , niet als extra kost F1 Hotel ... daar ooit al eens geslapen? Ge kunt dan beter op cafe op ne stoel gaan slapen imo. Alhoewel, daar gaat ge de tabaksgeur dan wel moeten missen 1 Quote
Bart 207 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 (aangepast) 4 minuten geleden, WoKe zei: F1 Hotel ... daar ooit al eens geslapen? Ge kunt dan beter op cafe op ne stoel gaan slapen imo. Alhoewel, daar gaat ge de tabaksgeur dan wel moeten missen Nee , jij hebt er blijkbaar ervaring mee . ik wil leuke een b&b of boutiquehotel . Als ik zo op het budget zou moeten letten , maak ik mijn vakantie wel korter. maar nee, F1 en cheap hotels zijn zeker niet voor mij . Ben nogal moeilijk toch raar dat dat dan nog bestaat als dat zo slecht is , na al die jaren . Ze moeten toch ergens nog inkomsten van hebben. 31 december 2021 aangepast door Bart Quote
PJH 21.019 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 2 uren geleden, Bart zei: Mochten reisbureau s nu nog eens routes voor ev reizigers aanbieden , met toffe hotels met laadpunten , het zou compleet zijn . Ik had er al zitten over nadenken om dat aan te bieden. Alleen wel niet eenvoudig want iedereen vertrekt vanaf ergens anders, auto's hebben niet dezelfde range, niet iedereen kan/wil even ver rijden op een dag, enz enz. Daarna realiseerde ik me dat mensen die een EV pakken om mee op reis te gaan wss onderweg zijn met heel hun gezin, dus dan is driving roads meer tijdverlies dan iets anders en meestal geen meerwaarde voor de vakantie zelf. Daar moet toch een routeplanner voor bestaan eigenlijk? Quote
WoKe 308 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 11 minuten geleden, Bart zei: Nee , jij hebt er blijkbaar ervaring mee . ik wil leuke een b&b of boutiquehotel . Als ik zo op het budget zou moeten letten , maak ik mijn vakantie wel korter. maar nee, F1 en cheap hotels zijn zeker niet voor mij . Ben nogal moeilijk toch raar dat dat dan nog bestaat als dat zo slecht is , na al die jaren . Ze moeten toch ergens nog inkomsten van hebben. Awel ... 20j geleden En toen besloten dat ge beter in 1 trok kunt doorrijden dan daar te slapen Oostblok camioneurs en mensen die daar den eerste keer boeken vermoed ik Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 11 minuten geleden, PJH zei: Ik had er al zitten over nadenken om dat aan te bieden. Alleen wel niet eenvoudig want iedereen vertrekt vanaf ergens anders, auto's hebben niet dezelfde range, niet iedereen kan/wil even ver rijden op een dag, enz enz. Daarna realiseerde ik me dat mensen die een EV pakken om mee op reis te gaan wss onderweg zijn met heel hun gezin, dus dan is driving roads meer tijdverlies dan iets anders en meestal geen meerwaarde voor de vakantie zelf. Daar moet toch een routeplanner voor bestaan eigenlijk? https://abetterrouteplanner.com Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 49 minuten geleden, Polygoon zei: Wij vermijden die tussenstops eigenlijk vooral voor de kostprijs. Jong, kinderloos, koppel als je dan onderweg nog 3 hotelletjes neemt wordt dat al snel een pak duurder. en met kinderen is dat gemakkelijker of goedkoper? gewoon geen sterrenhotel boeken. wij boekten meestal een accord of iets dergelijks. In het begin dicht tegen de autostrade voor snel weer weg te zijn. ('s avonds toe komen en 's morgens weer weg) Nu kijkt Sally eerder naar een stad of dorp waar er iets te bezichtigen is, en zijn onze ritten korter zodat we daar nog wat kunnen rondkuieren. Zo passen we onze route nu al eerder wat aan, waar we vroeger in rechte lijn naar de bestemming gaan. ( zo hebben we de laatste keer bv pamplona aangedaan, en dat is goed mee gevallen qua sfeer) het gejaagde is dus bij ons ook aan het minderen, ook omdat ik voel dat ik het niet meer kan. (werken tot 19u en dan om snachts de wagen instappen om tegen de volgende ochtend aan de grens van spanje te staan. Stoer ik weet het) We splitsen dus eerder op (bv 800km, 500km en dan nog 400km) Quote
Bart 207 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 43 minuten geleden, PJH zei: Ik had er al zitten over nadenken om dat aan te bieden. Alleen wel niet eenvoudig want iedereen vertrekt vanaf ergens anders, auto's hebben niet dezelfde range, niet iedereen kan/wil even ver rijden op een dag, enz enz. Daarna realiseerde ik me dat mensen die een EV pakken om mee op reis te gaan wss onderweg zijn met heel hun gezin, dus dan is driving roads meer tijdverlies dan iets anders en meestal geen meerwaarde voor de vakantie zelf. Daar moet toch een routeplanner voor bestaan eigenlijk? Bij mijn weten bestaat dat niet voor ev voertuigen, Je kan dat via booking een beetje selecteren maar is nogal omslachtig via het kaartje . Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 1 uur geleden, WoKe zei: En geregeld verre verplaatsingen voor het werk doe ik gelukkig niet want da’s imo echt tijdverlies. En als het dan toch moet dan als het kan met trein of vliegtuig. Dan valt het toch te zien naar waar je wil en de uren van je meetings. Hamburg is voor mij in meer dan de helft van de gevallen sneller met de auto dan het vliegtuig of trein. En dat scheelt soms een nacht en halve dag er bovenop. Als het close is neem ik het vliegtuig omdat het meestal ontspannener is. En met Givisiez in Zwitserland wens ik je veel succes ……met trein en vliegtuig. Dat is altijd “pakken” trager. Beetje een non argument dat je daar verkondigt , zeker als je dat veel moet doen en je hebt een beetje een strakke werkplanning. Het is anders als je bv vlakbij een luchthaven zit. Maar dan nog. Wanneer we naar München moeten (wintersport beurs bv) dan is de auto toch ook makkelijker en sneller. Met alle respect maar je theorie gaat echt niet ,algemeen gezien, op, ook die van tijdverlies niet, al valt dat te bekijken volgens beroep en functie. In mijn geval moet je mekaar toch echt wel ontmoeten en het product zien, voelen, testen. Bovendien een vergadering zonder veel body language is helemaal anders dan een teams meeting ….. Reizen voor het werk met een auto is meestal tijdwinst en geen tijdverlies. Imo ligt de grens meestal ergens rond de 750/800 km…… Nice bv kan je al eens makkelijker met vliegtuig doen. 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 3 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Dan valt het toch te zien naar waar je wil en de uren van je meetings. Hamburg is voor mij in meer dan de helft van de gevallen sneller met de auto dan het vliegtuig of trein. En dat scheelt soms een nacht en halve dag er bovenop. Als het close is neem ik het vliegtuig omdat het meestal ontspannener is. En met Givisiez in Zwitserland wens ik je veel succes ……met trein en vliegtuig. Dat is altijd “pakken” trager. Beetje een non argument dat je daar verkondigt , zeker als je dat veel moet doen en je hebt een beetje een strakke werkplanning. Het is anders als je bv vlakbij een luchthaven zit. Maar dan nog. Wanneer we naar München moeten (wintersport beurs bv) dan is de auto toch ook makkelijker en sneller. Met alle respect maar je theorie gaat echt niet ,algemeen gezien, op, ook die van tijdverlies niet, al valt dat te bekijken volgens beroep en functie. In mijn geval moet je mekaar toch echt wel ontmoeten en het product zien, voelen, testen. Bovendien een vergadering zonder veel body language is helemaal anders dan een teams meeting ….. Reizen voor het werk met een auto is meestal tijdwinst en geen tijdverlies. Imo ligt de grens meestal ergens rond de 750/800 km…… Nice bv kan je al eens makkelijker met vliegtuig doen. Hey Jokke ... de wereld draait niet rond u he Dit slaat op mij, en op mijn situatie. Ik poneer ook geen enkel argument. In mijn geval is 10u autorijden = 10u tijdverlies, als ik ergens kan zitten en mijn laptop kan inpluggen kan ik daarvan minstens 5u productief maken. En als ik voor het werk ergens naar toe moet is het een grote europese stad en niet een of ander hutje bovenop een berg Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 7 minuten geleden, WoKe zei: Hey Jokke ... de wereld draait niet rond u he Dit slaat op mij, en op mijn situatie. Ik poneer ook geen enkel argument. In mijn geval is 10u autorijden = 10u tijdverlies, als ik ergens kan zitten en mijn laptop kan inpluggen kan ik daarvan minstens 5u productief maken. En als ik voor het werk ergens naar toe moet is het een grote europese stad en niet een of ander hutje bovenop een berg Jokke heeft een vorm van zelf-masochisme door telkens hier te komen lezen denk ik 1 Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 1 uur geleden, Bart zei: Dat is een beetje hetzelfde als bij de ev s nu hè . Laat die Ev op 1 motor rijden en begrens hem op 50 pk en 80 km/h en je haalt 1000 km op 1 batterij van 100 kw. maar ik zal wel eens meer opladen ipv zo een begrenzing Eigenlijk niet. Een auto die rijd is eigenlijk al het eco programma. Meeste van die koten zijn nu al gefocust op range. Daarom ook dat er nog geen enkele elektrische wagen op de markt is die over trekvermogen beschikt. De F150 lightning niet meegerekend dan. En Atlis is er nog steeds mee bezig, dus komt wss wel goed. Quote
Bart 207 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 6 minuten geleden, CAS zei: Eigenlijk niet. Een auto die rijd is eigenlijk al het eco programma. Meeste van die koten zijn nu al gefocust op range. Daarom ook dat er nog geen enkele elektrische wagen op de markt is die over trekvermogen beschikt. De F150 lightning niet meegerekend dan. En Atlis is er nog steeds mee bezig, dus komt wss wel goed. Raar , ik weet enkel uit eigen ervaring , als je bij mijn taycan in normale modus staat ( standaard dus ) dat de voorste motor ook actief is , dit kan je in 1 of ander screen tevoorschijn toveren. De achterste doet altijd wel meer . Quote
CAS 8.069 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 1 minuut geleden, Bart zei: Raar , ik weet enkel uit eigen ervaring , als je bij mijn taycan in normale modus staat ( standaard dus ) dat de voorste motor ook actief is , dit kan je in 1 of ander screen tevoorschijn toveren. De achterste doet altijd wel meer . Begrijp je antwoord niet zo goed, maar mss formuleer ik mijzelf niet goed. Met trekkracht bedoel ik trekken van remorque. Als ik mij niet vergis is Porsche de enige op onze markt nu dat je bvb ook je batterij kan leegrijden door continu je volle vermogen te benutten. Dat is iets dat een Tesla niet kan. Zeg niet dar het nodig is, maar het toont wel aan dat ze afgesteld zijn op range. En voor velen is dat ook meer dan genoeg. Weinigen vragen het volle vermogen van hun auto en al zeker voor lange tijd. Quote
Bart 207 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Ik bedoelde , neem nu dat ze het maximale uit de batterijen willen halen . Ze beter de front motor volledig uitschakelen op de snelweg denk ik. en launch control werkt niet meer onder een bepaald batterij niveau heb ik ondervonden . Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 2 hours ago, Polygoon said: Jokke heeft een vorm van zelf-masochisme door telkens hier te komen lezen denk ik Dat is nadat hij gans Twitter heeft uitgelezen. 3 hours ago, WoKe said: Awel ... 20j geleden En toen besloten dat ge beter in 1 trok kunt doorrijden dan daar te slapen Oostblok camioneurs en mensen die daar den eerste keer boeken vermoed ik De eerste jaren van Trackdays, de nacht voor de circuitdagen in Folembray. Ik heb er nog nachtmerries van 2 hours ago, Bart said: Ik bedoelde , neem nu dat ze het maximale uit de batterijen willen halen . Ze beter de front motor volledig uitschakelen op de snelweg denk ik. Dat gaat geen zier veranderen. Als ze willen besparen moet die motor eruit want dan sleur je minder gewicht mee. Het is geen ICE die 50% van de gebruikte energie uitbraakt als warmte en lawaai he. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 2 januari 2022 Geplaatst: 2 januari 2022 Op 31/12/2021 om 15:49, Jokke_vlo zei: Dan valt het toch te zien naar waar je wil en de uren van je meetings. Hamburg is voor mij in meer dan de helft van de gevallen sneller met de auto dan het vliegtuig of trein. En dat scheelt soms een nacht en halve dag er bovenop. Als het close is neem ik het vliegtuig omdat het meestal ontspannener is. En met Givisiez in Zwitserland wens ik je veel succes ……met trein en vliegtuig. Dat is altijd “pakken” trager. Beetje een non argument dat je daar verkondigt , zeker als je dat veel moet doen en je hebt een beetje een strakke werkplanning. Het is anders als je bv vlakbij een luchthaven zit. Maar dan nog. Wanneer we naar München moeten (wintersport beurs bv) dan is de auto toch ook makkelijker en sneller. Met alle respect maar je theorie gaat echt niet ,algemeen gezien, op, ook die van tijdverlies niet, al valt dat te bekijken volgens beroep en functie. In mijn geval moet je mekaar toch echt wel ontmoeten en het product zien, voelen, testen. Bovendien een vergadering zonder veel body language is helemaal anders dan een teams meeting ….. Reizen voor het werk met een auto is meestal tijdwinst en geen tijdverlies. Imo ligt de grens meestal ergens rond de 750/800 km…… Nice bv kan je al eens makkelijker met vliegtuig doen. Helemaal mee akkoord. Alleen denk ik niet dat het concept “strakke werkplanning” in Vlaanderen nog gekend is. Quote
WoKe 308 Geplaatst: 2 januari 2022 Geplaatst: 2 januari 2022 51 minuten geleden, The Swede zei: Helemaal mee akkoord. Alleen denk ik niet dat het concept “strakke werkplanning” in Vlaanderen nog gekend is. Als ik aan het rijden ben kan IK niet werken. Dat zijn voor mij dus verloren uren. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 2 januari 2022 Geplaatst: 2 januari 2022 25 minuten geleden, WoKe zei: Als ik aan het rijden ben kan IK niet werken. Dat zijn voor mij dus verloren uren. Ja, maar je hebt niet altijd de keuze of je moet rijden of niet, he. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.