Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, Polygoon zei:

Tijdens de zoektocht naar een nieuwe leasewagen maakte m'n vriendin een juiste opmerking.

Vreemd hoe er op heel de markt geen EV break te vinden is.
De Porsche Taycan GT komt nog het dichtse in de buurt volgens mij.

En met Taycan GT bedoel je de Sport Turismo?

Maar de MG5 is toch een break? Al lijkt dat mij momenteel wel de enige. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Polygoon zei:

Zijn ze daar dan wél SUV minded?

@Audi S8

Dit is wat de Chinezen zelf produceren: 

https://www.baic.co.za/web/

https://www.cheryinternational.com/

https://www.cnbc.com/2021/10/14/china-ev-tesla-xpeng-nio-byd-are-best-selling-electric-cars-in-2021-.html

1. Hongguang Mini (SAIC-GM-Wuling)
2. Model 3 (Tesla)
3. Model Y (Tesla)
4. Han (BYD)
5. Qin Plus DM-i (BYD)
6. Li One (Li Auto)
7. BenBen EV (Changan)
8. Aion S (GAC Motor spin-off)
9. eQ (Chery)
10. Ora Black Cat (Great Wall Motor)
11. P7 (Xpeng)
12. Song DM (BYD)
13. Nezha V (Hozon Auto)
14. Clever (SAIC Roewe)
15. Qin Plus EV (BYD) 

Dat geeft wel een beeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Tjeu said:

Wel frappant hoe qua modellen én styling (hoi BMW grilles) de markt gedicteerd wordt door de Oosterse landen waar lang (en nog steeds) op neergekeken werd en niet meer, of minder, op de Westerse markt... 

 

Dat argument is hier ondertussen al lang weerlegd, als zouden "Oosterse landen" storm lopen voor dat soort design.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, Polygoon said:

Vreemd hoe er op heel de markt geen EV break te vinden is.

Breaks gaan er dan ook uit. Iedereen wil een SUV, dat is de "stoere" versie van de break, en breaks zijn een typisch Europees fenomeen. Als je dus wereldwijd wil werken kan je beter je pijlen richten op een SUV dan op een break.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Breaks gaan er dan ook uit. Iedereen wil een SUV, dat is de "stoere" versie van de break, en breaks zijn een typisch Europees fenomeen. Als je dus wereldwijd wil werken kan je beter je pijlen richten op een SUV dan op een break.

Zonde, als ik nu ietwat ruimte wil ben ik verplicht tot iets op hoge poten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Breaks gaan er dan ook uit. Iedereen wil een SUV, dat is de "stoere" versie van de break, en breaks zijn een typisch Europees fenomeen. Als je dus wereldwijd wil werken kan je beter je pijlen richten op een SUV dan op een break.

Had ook eens iets gelezen van de "wereldauto" ik denk dat dat toen over de Ford EcoSport ging, daar sprak men dat een SUV over heel de wereld inzetbaar is ook daar waar de wegen wat slechter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ICM de Chinezen houden wel rekening met jouw vraag om een EV er "normaal" uit te laten zien ipv daar altijd zo een vreemd ogend ding van te maken. 

BYD Han:

BYD-Han-EV-rear-three-quarter-view.jpg

311118_92895_large_entry_medium.jpg

BYD-HAN-9.jpg

Li One: 

l_5f8e206777508.png 

115166ed-li-xiang-7.jpg

liautoone.jpg

 

Auto-sales-statistics-China-GAC_Aion_S-E

gac-aion-s-int01.jpg

Aion_S_002.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat argument is hier ondertussen al lang weerlegd, als zouden "Oosterse landen" storm lopen voor dat soort design.

Waar en door wie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Die eerste dat is toch gewoon een gekopieerde Peugeot?

Ik dacht eerder aan de voorkant van een Honda en de achterkant van een audi. 

Je kan bij allemaal wel een spelletje 'naar wie hebben ze afgekeken'? spelen (een uit de lijst is alvast een doorgslagje van de Honda E). Maar ook bij andere merken heb je dat meer en meer, waardoor ze nu net allemaal naar hun 'heritage' proberen terug te grijpen. Nieuwe merken hebben dat uiteraard niet. en Chinezen staan er nu ook niet bekend voor om zelf met een creatief design naar voor te komen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even foto's bijzetten: 

1. Hongguang Mini (SAIC-GM-Wuling)

Wuling-New-Mini-EV-3.jpg

:D

maxresdefault.jpg


2. Model 3 (Tesla)
3. Model Y (Tesla)
4. Han (BYD)
zie vorige post


5. Qin Plus DM-i (BYD)
yspagnkhmn1.jpg


6. Li One (Li Auto)
Zie hierboven


7. BenBen EV (Changan)
Changan-Benben-E-Star-National-Edition.j

8. Aion S (GAC Motor spin-off)
Zie hierboven


9. eQ (Chery)
Capture_17.webp

chery-eq-doors-open.jpg 
10. Ora Black Cat (Great Wall Motor)
Ora_R1_001.jpg 

bc74d716235a49bfb21ff59c1cd54d6e_1200.jp 
11. P7 (Xpeng)

h7cyvgnbsfxk_800.jpg

xpeng.jpeg

Schermafbeelding-2020-04-28-om-08.04.07.


12. Song DM (BYD)
http://www.wautom.com/wp-content/uploads/2019/06/byd_song_pro_dm.jpg 

Auto-sales-statistics-China-BYD_Song_Pro 

5f58db37ec05c44249000028.jpg 

BydSongProDM-int01.jpg 
13. Nezha V (Hozon Auto)

Hozon-U-1-1.jpg

1607337996999629_560_373.jpg 

images?q=tbn:ANd9GcQY9C5Zka92YaZA0ypdE_G 


14. Clever (SAIC Roewe)

Roewe_Clever_2021032001.jpg 

SAIC-CLEVER-3.jpg 

SAIC-CLEVER-2.jpg 
15. Qin Plus EV (BYD)

byd-qin-plus-ev-2021-01-min.png 

1c47bb1658d44b61a113b3eae3a0b453.jpg 

eme1aaw3ul2.jpg 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Polygoon zei:

Zijn ze daar dan wél SUV minded?

@Audi S8

China is enorm SUV minded. 
Maar de SUV trend is ook duidelijk zichtbaar in Europa. Hatchback sales gaan achteruit, idem voor breaks en het SUV segment is nu meer dan 45% in Europa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45%, wtf, wat een trieste trend... Je ziet het ook echt wel in het straatbeeld.
Volle bak elektrificatie en we gaan voor de minst zuinige koetswerkvorm mogelijk. :fp: 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/1/2022 om 09:10, Polygoon zei:

Tijdens de zoektocht naar een nieuwe leasewagen maakte m'n vriendin een juiste opmerking.

Vreemd hoe er op heel de markt geen EV break te vinden is.
De Porsche Taycan GT komt nog het dichtse in de buurt volgens mij.

Heeft MG trouwens geen break in het gamma of op komst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Tjeu zei:

Heeft MG trouwens geen break in het gamma of op komst?

 

Op 14/1/2022 om 09:34, knight-rider zei:

En met Taycan GT bedoel je de Sport Turismo?

Maar de MG5 is toch een break? Al lijkt dat mij momenteel wel de enige. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, JanC zei:

45%, wtf, wat een trieste trend... Je ziet het ook echt wel in het straatbeeld.
Volle bak elektrificatie en we gaan voor de minst zuinige koetswerkvorm mogelijk. :fp: 

Vroeger ging ik wsl akkoord maar dit is veruit de meest praktische auto die ik tot nu toe gehad heb denk ik ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, JanC zei:

45%, wtf, wat een trieste trend... Je ziet het ook echt wel in het straatbeeld.
Volle bak elektrificatie en we gaan voor de minst zuinige koetswerkvorm mogelijk. :fp: 

Mag je ook met een korrel zout nemen e. Zowat alles rekenen ze tot SUV. Peugeot maakt imo geen enkele SUV, zijn al cross-overs, edoch kan je hun SUV gamma gaan bekijken... 

Persoonlijk vind ik dat als er geen transfer case in zit er maar weinig utility aan is. Maar wie ben ik... Edoch, ondertussen kan een Polo wel als SUV verkocht worden.  Of een Opel Garland... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Heeft MG trouwens geen break in het gamma of op komst?

Ik denk dat de leasemaatschappij daar niet op staat te wachten. Zoiets is volgens mij een ruimte qua restwaarde.Ik denk dat de leasemaatschappij daar niet op staat te wachten. Zoiets is volgens mij een ruimte qua restwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zouden de merken, zelfs al zijn het Europese, zich richten op de kleine Europese markt. En zeker waar de gemiddelde particulier langer met zijn auto blijft rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, CAS zei:

Mag je ook met een korrel zout nemen e. Zowat alles rekenen ze tot SUV. Peugeot maakt imo geen enkele SUV, zijn al cross-overs, edoch kan je hun SUV gamma gaan bekijken... 

Persoonlijk vind ik dat als er geen transfer case in zit er maar weinig utility aan is. Maar wie ben ik... Edoch, ondertussen kan een Polo wel als SUV verkocht worden.  Of een Opel Garland... 

Voor mij is het alles wat hoger op z'n poten staat dan nodig is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Hmm, de uitleg van onze specialist, professor, gehoord ... is dat echt dé specialist?  

Uitleg: auto's zijn niet overal gelakt, zitten hier en daar nog in de grondverf, dus dat roest sneller. 
-> da's al jaar en dag zo, de getoonde plaatsen zijn ook niet de plaatsen waar een auto gaat roesten.

Uitleg: EV's zijn zwaarder, dus ze gebruiken dunnere platen ter compensatie.
-> Als een auto zwaarder wordt, worden alle structurele zaken ook zwaarder. De remmen, de ophangingsarmen, bescherming in functie van crashveiligheid, neemt allemaal toe. If anything, gaan ze op veel plaatsen meer aluminium gebruiken ter compensatie. Terwijl de gemiddelde Duits al langer dan vandaag volledig aluminium draagarmen gebruikt, tonen ze een Tesla die nog metalen (goedkoper uitgevoerde) onderdelen heeft. En de snel gemaakte conclusie is "EV's roesten het snelste" ?

In het artikel: "Vooral oude auto's". 

"Volgens de GTÜ-gegevens zijn dit de tien auto’s die het vaakst door corrosie worden getroffen: Ford Transit, Lada 4x4 (Niva), Seat Alhambra, Ford Galaxy, Suzuki Jimny en Baleno, Daihatsu Cuore, Opel Vectra, Subaru Legacy en Ford Ka."

Geen enkele EV.
En één vermelding van Tesla.
Da's de autofabrikant die in 2018 een Model 3 verkocht waarbij het water van de kofferklep in de koffer liep als je die opende.
Designed in sunny California. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid