Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 31/12/2021 om 13:23, Bart zei:

Daarom zeg ik voor 90% van de mensen .  Hoeveel mensen zijn er zoals jij die regelmatig lange afstanden doen? Misschien 10% als het al zoveel is ?

Ok. Dus 10% heeft andere noden, 25% kan zich geen EV betalen en/of woont in de stad waar hij/zij niet kan laden,… zo zitten we al aan een derde van de bevolking dat binnenkort niet meer hoeft auto te rijden.

Op 31/12/2021 om 13:55, WoKe zei:

En geregeld verre verplaatsingen voor het werk doe ik gelukkig niet want da’s imo echt tijdverlies. En als het dan toch moet dan als het kan met trein of vliegtuig.

Vliegtuig en hotel is voor mij alvast geen vakantie.

Op 31/12/2021 om 14:08, CAS zei:

Kleine tank e. 

105L :D

Geplaatst:
3 uren geleden, The Swede zei:

Ok. Dus 10% heeft andere noden, 25% kan zich geen EV betalen en/of woont in de stad waar hij/zij niet kan laden,… zo zitten we al aan een derde van de bevolking dat binnenkort niet meer hoeft auto te rijden.

Het is niet omdat je niet thuis kan laden dat een ev onhaalbaar is, het is gewoon minder gemakkelijk en duurder in gebruik.

en voor de mensen die nu geen ev kunnen betalen , Dacia heeft al betaalbare modellen, andere merken volgen, en binnen enkele jaren zijn deze ook tweedehands goedkoper te vinden.

Geplaatst:
45 minuten geleden, Bart zei:

Het is niet omdat je niet thuis kan laden dat een ev onhaalbaar is, het is gewoon minder gemakkelijk en duurder in gebruik.

en voor de mensen die nu geen ev kunnen betalen , Dacia heeft al betaalbare modellen, andere merken volgen, en binnen enkele jaren zijn deze ook tweedehands goedkoper te vinden.

Duurder en onpractisch. Als je voor de vele honderden huishoudens in de buurt tussen Naamsestraat en Tiensestraat in Leuven 2 laadpalen hebt… 

Ze moeten echt werk maken van een laadpaal aan elke parkeerplaats.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, The Swede zei:

105L :D

106l hier ?

En 200l tank voor mijn kookfornuis. Das 160l tanken/te benutten gezien de veiligheid die er op zit. 

Geplaatst:

Als ze alle tankstations ombouwen naar superchargers, dan staan we al een hele stap vooruit.

Geplaatst:
56 minuten geleden, BMWMB zei:

Als ze alle tankstations ombouwen naar superchargers, dan staan we al een hele stap vooruit.

En dan kunt ge uwe Pors thuis laten?

Geplaatst:

Tegen dan een EV 994. ?

Geplaatst:
Op 31/12/2021 om 11:56, Jokke_vlo zei:

Die snelweg parkings zijn echt niet mijn ding. Bij ons is dat om naar wc te gaan, that’s it. Ik zie daar 0.000 de charme van in. 

indien niet gehaast rijden wij ergens 3/4 van de trip, boeken een prachtig hotelletje op een mooie locatie en doen wat bezoekjes in de omgeving. 

Je bent gewoon de interessante mensen nog niet tegengekomen!

• Grappig 2
Geplaatst:
1 hour ago, ICM said:

Duidelijk nog nooit gaan laden aan een Tesla Supercharger!

Geplaatst:
18 minutes ago, ir_fuel said:

Nope :D

Screenshot 2022-01-03 at 16.05.26.png

Geplaatst:

Hey ik ben daar al meermaals gestopt op de parking ernaast oa om te gaan karten met viertakt motoren :D

Geplaatst:

Gaan karten tijdens het laden, wat een topidee :inlove:

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Deze EQXX is het bewijs dat de evolutie van de batterijen pas goed gaat beginnen.

Deze batterij heeft een capaciteit van 100kW, wat niet abnormaal is, maar ze is 30% lichter, en maar half zo groot als deze in de EQS. Het systeem is nu ook 900V, waardoor je kan laden aan 350kW. Als je deze batterij in een A-klasse zou steken, dan heb je een reële actieradius van ruim 600 km (WLTP zal dat +800km zijn), en kan je laden van 10 tot 90% in minder dan 15 minuten. 

Geplaatst:

Doet me denken aan de McLaren Speedtail.

spacer.png

Buiten de vreemde lange kont vind ik de EQXX toch al knapper dan de EQS.

Geplaatst:

Dat lijkt wel een Hyundai Ioniq 6 met de achterlichten van de Kia ev6

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
23 uren geleden, ICM zei:

22 uren geleden, ir_fuel zei:

Als ik hier zie wie ik aan de Tesla snellader ga tegenkomen, dan rij ik wel nog een paar jaar op benzine :D 

17 uren geleden, Lefty zei:

Grappige foto bij het artikel: ze praten over het meest futuristische model van Mercedes voor het moment en je ziet de grille van een W201 :lol: 

• Grappig 3
Geplaatst:
15 minuten geleden, The Swede zei:

Als ik hier zie wie ik aan de Tesla snellader ga tegenkomen, dan rij ik wel nog een paar jaar op benzine :D 

Daar zijn de Tesla rijders blij om :D 

Geplaatst:
1 uur terug, The Swede zei:

klopt, daarvoor moet ik eerst nog wel wat meer woke worden en veganistisch ?

(grapke he Tesla rijders van dit forum)

Geplaatst:
17 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

klopt, daarvoor moet ik eerst nog wel wat meer woke worden en veganistisch ?

(grapke he Tesla rijders van dit forum)

Grapke? Dat meent ge nie! 

Geplaatst:
Zojuist, The Swede zei:

Grapke? Dat meent ge nie! 

floor wtf GIF by VPRO

• Grappig 1
Geplaatst:

https://www.hln.be/buitenland/frankrijk-wil-meer-steenkool-stoken-om-dreigend-energietekort-af-te-wenden~ab6582b5/

stroomtekorten wanneer het lang koud wordt en er onvoldoende windenergie beschikbaar is. Momenteel ligt een ongewoon hoog aantal Franse kernreactoren stil vanwege onderhoud, net voor de koude wintermaanden.

ik ben eens benieuwd wat ze in belgie gaan doen vanaf 2025 hahaha

Geplaatst:

De EQXX heeft al een ander type batterij die kleiner is, en ook andere bedrijven zijn bezig met de ontwikkeling van nieuwe batterijen, en je merkt dat ze kleiner en lichter worden, waardoor er meer capaciteit in de auto’s kan geplaatst worden. Ziehier een startup die aan het testen zijn met een Tesla Model S met een batterijcapaciteit van meer 200kWh, en een actieradius van 1.200km.

https://www.caranddriver.com/news/amp38668912/750-mile-ev-battery-michigan-startup-our-next-energy/?fbclid=IwAR2rueQJqLCZH6h88bzP_5i26B8p5iyAOEL2xkypQiKqL1I48P5px2oeiQc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid