Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, knight-rider zei:

Astra G en H bedoel je?
Van A tot E was het Kadett, vanaf F werd dat Astra.

Juist, ik had het nochtans opgezocht op wikipedia en vond het al zo raar dat het B en C zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, mrbbs zei:

Juist, ik had het nochtans opgezocht op wikipedia en vond het al zo raar dat het B en C zou zijn.

Geen probleem, was gewoon iets dat mij direct opviel.

Wel raar, op welke wikipedia pagina ben jij dan geweest? Want zowel de Nederlandstalige als de Engelse pagina hebben de juiste informatie? 

Nu ja, het belangrijkste in je bericht was jou ervaring met de Corsa e.

Het valt toch wel op dat bij ev's de kleiner auto's vooral dienen om rond de kerktoren te blijven (bij wijze van spreken). Bij de brandsfwagens zeggen ze dat ook wel van de kleine modellen, maar daarmee is het toch nog altijd vrij makkelijk om ook langere afstanden te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Kona nemen dan.

Dat is zoals de meeste electrische wagens een enorm lelijk ding. Trouwens weiger ik om cross-over of SUV te rijden dus wacht ik wel nog 2-3 jaartjes tot de technologie weer wat verder staat, er meer keuze is om uit te kiezen en het laadnetwerk net nog wat meer uitgebouwd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mrbbs zei:

Had de WLTP range (351kms) het aantal kms geweest die je echt kon rijden had ik zeker al één besteld.

Zelfs een high end EV zoals een i4 m50/ix3 mag content zijn met 350 kms 😂 Je verwachtingen van zo’n corsa zijn dus niet realistisch voor dat budget helaas.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mrbbs zei:

Dat is zoals de meeste electrische wagens een enorm lelijk ding. Trouwens weiger ik om cross-over of SUV te rijden dus wacht ik wel nog 2-3 jaartjes tot de technologie weer wat verder staat, er meer keuze is om uit te kiezen en het laadnetwerk net nog wat meer uitgebouwd is.

Maken ze de gewone Ioniq niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eens benieuwd wat er met de prijzen e.d. gaat gebeuren wanneer ze meer info vanuit deze database hebben.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/european-union-toughen-emissions-test-hybrid-cars-sources-2022-02-04/

Data from fuel consumption meters - which under EU law must be built into new cars from 2021 - will be incorporated into the test, they said. This will show a more realistic picture of how much hybrid cars still rely on their internal combustion engine over the electric battery.

is nu momenteel voor hybrides maar vermoedelijk zit zo een sensor ook in volledige EVs om te zien hoe eerlijk deze zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die meting is inderdaad verplicht om aan Euro 6D ISC-FCM te voldoen die sinds 1/1/2021 in voege is.  (FCM= Fuel Consumption Monitoring). Dit voor zowel niet-hybride als hybride als elektrisch. 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Race7 zei:

Die meting is inderdaad verplicht om aan Euro 6D ISC-FCM te voldoen die sinds 1/1/2021 in voege is.  (FCM= Fuel Consumption Monitoring). Dit voor zowel niet-hybride als hybride als elektrisch. 

dus pakt over 5 jaar als ze genoeg data hebben dan gaan we naar WLTP 2.0 gebaseerd op die FCM analyse en wordt het nog duurder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

dus pakt over 5 jaar als ze genoeg data hebben dan gaan we naar WLTP 2.0 gebaseerd op die FCM analyse en wordt het nog duurder!

Denk je dat mobiliteit nog goedkoper wordt dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Polygoon zei:

Denk je dat mobiliteit nog goedkoper wordt dan? 

nee verre van, het gaat de cashcow blijven tenslotte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb er 2 dagen geleden nog in gepost :lolz: 't Is niet dat je ver moet zoeken ofzo.

Ik heb t gevonden. Geen idee hoe ik daar heb kunnen over kijken, echt :d 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Fons De Turbospons zei:

Brengt een wartmepomp in een EV op? Bv. ID4, Q4,...

Bij Kia EV6 vs IONIQ5 las ik dat de verschillen qua verbruik deels te verklaren zijn door de warmtepomp van de Kia. Lijkt mij ook een optie die misschien qua restwaarde in de toekomst kan gaan spelen, net als "snelladen" op sommige EV's optioneel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fons De Turbospons zei:

Brengt een wartmepomp in een EV op? Bv. ID4, Q4,...

bij mij vertelden ze bij skoda, dat dat vooral diende om je rijbereik te vergroten in de winter. dan is je batt eerder op temp of zo. ik had het alleszins aangevinkt, was niet zo'n dure optie, en zal wel een meerwaarde hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fons De Turbospons zei:

Brengt een wartmepomp in een EV op? Bv. ID4, Q4,...

Goh, als ik op mijn gevoel mag afgaan denk ik dat mijn ritten doorgaans niet lang genoeg zijn om er profijt uit te halen.

Als 'ie buiten staat en nog redelijk veel moet opwarmen, zowel batterij als interieur, dan is een inefficiëntere warmteweerstand nodig om snel te kunnen opwarmen. Een warmtepomp moet al een tijdje draaien en kan niet meteen veel warmte leveren, daarom gok ik dat het vooral nuttig is op langere ritten. Of misschien vanaf tussenseizoen (herfst/lente) temperaturen.

Heb er geen absolute cijfers van, noch weet ik wanneer de auto omschakelt van warmteweerstand naar warmtepomp (ik vermoed na een tiental minuten). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Logic zei:

Goh, als ik op mijn gevoel mag afgaan denk ik dat mijn ritten doorgaans niet lang genoeg zijn om er profijt uit te halen.

Als 'ie buiten staat en nog redelijk veel moet opwarmen, zowel batterij als interieur, dan is een inefficiëntere warmteweerstand nodig om snel te kunnen opwarmen. Een warmtepomp moet al een tijdje draaien en kan niet meteen veel warmte leveren, daarom gok ik dat het vooral nuttig is op langere ritten. Of misschien vanaf tussenseizoen (herfst/lente) temperaturen.

Heb er geen absolute cijfers van, noch weet ik wanneer de auto omschakelt van warmteweerstand naar warmtepomp (ik vermoed na een tiental minuten). 

Draait uw frigo thuis ook eerst een tiental minuten alvorens die koude af begint te geven? Of de airco in uw auto?

Elektrische weerstand of warmtepomp maakt niet uit naar snelheid van energie afgave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid