ir_fuel 58.288 Geplaatst: 4 augustus 2022 Geplaatst: 4 augustus 2022 17 minutes ago, DDke said: Mijn vrouw durft niet met mijn kar rijden. Die rijdt toch zelf? Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 4 augustus 2022 Geplaatst: 4 augustus 2022 3 uren geleden, Jokke_vlo zei: Wel daar ben ik het mee eens ! Langs andere kant als je driving fun wil (road-trip) is een EV ook niet je dat. Ik verwijs naar mijn post van 2 pagina’s terug, ik rijd in november bewust met mijn iX naar Kopenhagen. Lijkt me een road-trip te zijn! En kies bewust EV. En momenteel rijd ik met een i4 M50. Dat heeft 544pk, rijdt best wel snedig voor mijn beperkte stuurmanskunsten en ik doe daar vlotjes 450km mee. Da’s al wat ik nodig heb als ‘driving fun’. 1 Quote
Lotuzzz 17.066 Geplaatst: 4 augustus 2022 Geplaatst: 4 augustus 2022 36 minuten geleden, DDke zei: Mijn vrouw durft niet met mijn kar rijden. Ik mag niet met hare rijden beter zo ook. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 4 augustus 2022 Geplaatst: 4 augustus 2022 1 uur geleden, Tommie zei: Ik verwijs naar mijn post van 2 pagina’s terug, ik rijd in november bewust met mijn iX naar Kopenhagen. Lijkt me een road-trip te zijn! En kies bewust EV. En momenteel rijd ik met een i4 M50. Dat heeft 544pk, rijdt best wel snedig voor mijn beperkte stuurmanskunsten en ik doe daar vlotjes 450km mee. Da’s al wat ik nodig heb als ‘driving fun’. Jouw definitie van road-trip zal niet dezelfde zijn als die van mij ? Of zie ik dat fout ? Van hier naar Bern rijden over de autostrade maakt mij bv absoluut niet uit of dat een Diesel, Hybride, EV, een klassieke motor is. Enfin ja als ik mag kiezen toch wel een beetje : iets dat wat motorische fanfare geeft maar het hoeft niet perse. Verder deel ik je mening dat sportieve EV’s leuker rijden dan vele klassieke varianten. Ook afhankelijk van je eisen natuurlijk. Ik zal heel zeker geen 450km rijden met je auto doorheen de Vogezen en Alpen op een snedig tempo. Noch deftig kunnen laden. Akkoord ook dat voor die B roads de meeste hybride absoluut rijden als shit. Maar als ik voor een road-trip mag kiezen geef mij maar een klassieke motor, by far. Quote
flupke73 10.918 Geplaatst: 4 augustus 2022 Geplaatst: 4 augustus 2022 9 uren geleden, Polygoon zei: Ken jij zoveel langeafstandsrijders met een EV? @Jokke_vlo Lijkt me dat die dan inderdaad niet nagedacht hebben over hun aankoop. Ik kom heeeel veel Tesla’s tegen in de bergen, gelukkig niet op de passen Edit: en ja, ook in de winter Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 5 augustus 2022 Geplaatst: 5 augustus 2022 10 uren geleden, Jokke_vlo zei: Jouw definitie van road-trip zal niet dezelfde zijn als die van mij ? Of zie ik dat fout ? Van hier naar Bern rijden over de autostrade maakt mij bv absoluut niet uit of dat een Diesel, Hybride, EV, een klassieke motor is. Enfin ja als ik mag kiezen toch wel een beetje : iets dat wat motorische fanfare geeft maar het hoeft niet perse. Verder deel ik je mening dat sportieve EV’s leuker rijden dan vele klassieke varianten. Ook afhankelijk van je eisen natuurlijk. Ik zal heel zeker geen 450km rijden met je auto doorheen de Vogezen en Alpen op een snedig tempo. Noch deftig kunnen laden. Akkoord ook dat voor die B roads de meeste hybride absoluut rijden als shit. Maar als ik voor een road-trip mag kiezen geef mij maar een klassieke motor, by far. exact. een trip van A naar B over de autostrade zie ik ook niet als road trip Mooie glooiende (berg)wegen vereisen een motorgeluid dat luider wordt naarmate je in de toeren gaat en waarmee je zelf kiest wanneer je schakelt en niet met flippers aan het stuur maar de échte handen/voeten combo! 1 Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 5 augustus 2022 Geplaatst: 5 augustus 2022 4 minuten geleden, Liquid Li0n zei: exact. een trip van A naar B over de autostrade zie ik ook niet als road trip Mooie glooiende (berg)wegen vereisen een motorgeluid dat luider wordt naarmate je in de toeren gaat en waarmee je zelf kiest wanneer je schakelt en niet met flippers aan het stuur maar de échte handen/voeten combo! Voor jou mag dat zo zijn, zeker! Maar als je dat veralgemeent op die manier, heb je gewoon oogkleppen op. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 5 augustus 2022 Geplaatst: 5 augustus 2022 1 uur terug, Tommie zei: Voor jou mag dat zo zijn, zeker! Maar als je dat veralgemeent op die manier, heb je gewoon oogkleppen op. uiteraard. iedereen spreekt hier uit eigen opinie. Ik deel meer de opinie met @Jokke_vlo bv dan met u. Quote
Logic 538 Geplaatst: 5 augustus 2022 Geplaatst: 5 augustus 2022 13 uren geleden, Tommie zei: Ik verwijs naar mijn post van 2 pagina’s terug, ik rijd in november bewust met mijn iX naar Kopenhagen. Lijkt me een road-trip te zijn! En kies bewust EV. En momenteel rijd ik met een i4 M50. Dat heeft 544pk, rijdt best wel snedig voor mijn beperkte stuurmanskunsten en ik doe daar vlotjes 450km mee. Da’s al wat ik nodig heb als ‘driving fun’. Grotendeels mee eens. Jij vergelijkt met hybrid en dan zit er niet zoveel op qua gewichtsverschil waarschijnlijk. Als je gaat vergelijken met ICE is dat gewichtsverschil substantieel, toch zeker als "stuurmansauto". Het Fordje B-Max dat we hebben rijdt en stuurt als een Lotus in verhouding met die mastodonten van tegenwoordig. En da's alles behalve een stuurmansauto, maar nodigt meteen uit tot spielerei door het lagere gewicht. Da's toch een zeer belangrijk fundament voor rijplezier. Da's het enige en voornaamste nadeel dat ik ervaar met de E-Tron GT, het gewicht is een mes wat langs 2 kanten snijdt, wel goed voor het comfort, voor al de rest nadelig. 1 Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 5 augustus 2022 Geplaatst: 5 augustus 2022 Ik heb 't niet over gewichtsverschil, maar wel 't verschil in hoe dat gewicht verdeeld is. Daar doet een PHEV 't niet bepaald goed tov een EV. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 7 augustus 2022 Geplaatst: 7 augustus 2022 Nieuwsblad deed ook een onderzoek. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 augustus 2022 Geplaatst: 7 augustus 2022 1 hour ago, Liquid Li0n said: Nieuwsblad deed ook een onderzoek. Ja, we zijn ver af van "binnen een paar jaar kost een EV evenveel of minder dan een ICE". Enfin ja, we gaan er geraken, omdat men geen ICE meer aanbiedt. De Berlingo van 15K wordt vervangen door zijn EV variant van 36K.... 2 1 Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 7 augustus 2022 Geplaatst: 7 augustus 2022 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Ja, we zijn ver af van "binnen een paar jaar kost een EV evenveel of minder dan een ICE". Enfin ja, we gaan er geraken, omdat men geen ICE meer aanbiedt. De Berlingo van 15K wordt vervangen door zijn EV variant van 36K.... Danke Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 augustus 2022 Geplaatst: 7 augustus 2022 Langs de andere kant kost mijn bestelde i4 eigenlijk even veel als de M340i waar ik nu mee rijd. Maar dat is wel een andere prijsklasse natuurlijk. Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Het blijft maar doortikken. https://www.gva.be/cnt/dmf20220822_94329221 Belgische stroomprijs blijft records verbreken De Belgische stroomprijs gaat voor het eerst boven de 600 euro per megawattuur. Dat blijkt uit gegevens van de elektriciteitsbeurs Epex Spot. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 59 minuten geleden, Timo zei: Het blijft maar doortikken. https://www.gva.be/cnt/dmf20220822_94329221 Belgische stroomprijs blijft records verbreken De Belgische stroomprijs gaat voor het eerst boven de 600 euro per megawattuur. Dat blijkt uit gegevens van de elektriciteitsbeurs Epex Spot. "waardoor onder meer airco’s en ventilatoren overuren draaien en de energievraag stijgt." WACHT MAAR, binnenkort allemaal met EV, dan zal het pas exponentieel stijgen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Ze proberen ons nu airco-schaamte aan te smeren 1 Quote
Roger 310 Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Lap, en ik heb er pas 1 sinds begin juli Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 23 augustus 2022 Geplaatst: 23 augustus 2022 daarom dat ik deze spreuk die ik onlangs zag voorbij komen geweldig vindt: 4 Quote
frankzagato 50 Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 Ford bewijst dat elektrificatie slecht is voor tewerkstelling Auto55.be - Gisteren om 22:35 Ford bewijst dat elektrificatie slecht is voor tewerkstelling© Auto55.be De Amerikaanse autobouwer Ford schaarde zich in mei van dit jaar nog achter de Europese plannen (inmiddels goedgekeurd) voor een totaal verbod op verbrandingsmotoren op ons Oude Continent. Realiteit vanaf 2035, al zal het wellicht niet zo lang duren eer er in de praktijk nauwelijks nog verbrandingsmotoren te krijgen zijn. Ford schaarde zich achter elektrificatieplannen en sluit bij goedkeuring prompt een fabriek Amper twee weken na de definitieve EU-beslissing, kondigde Ford aan dat het eenn Europese fabriek zou sluiten. Reden: elektrificatie. De fabriek in Keulen, waar Ford al actief is sinds 1929, gaat dicht in 2025. Verwacht banenverlies: zo’n 4.600 rechtstreekse jobs. Bij de toeleveranciers zal dat aantal naar verwachting nog hoger zijn. Ford zal in Europa elektrificeren door hoofdzakelijk modellen te produceren die gestoeld zijn op de elektrische MEB-architectuur van de Volkswagen-groep. Daartoe tekenden beide fabrikanten eerder al een overeenkomst. De MEB-gebaseerde modellen zullen van de band lopen in de Spaanse fabriek van Ford, in de buurt van Valencia. Ook in Amerika verdwijnen jobs als sneeuw voor de zon Intussen kondigde Ford ook in de VS groot banenverlies aan. Op korte termijn zouden er meer dan 6.000 productiejobs verdwijnen. Daarnaast is een eerste golf van 3.000 geschrapte arbeidsplaatsen nu al een feit. Niet onder arbeiders, maar bij administratief personeel. 2.000 werknemers in vast dienstverband en 1.000 tijdelijken moeten vanaf eind volgende week niet meer opdagen. De fabrikant “maakt zich op deze manier klaar voor de verschuiving van traditionele verbrandingsmotoren naar elektrisch rijden”. In Europa kostte de elektrificatie inmiddels al honderdduizenden jobs volgens cijfers van koepelfederatie ACEA. Een feit dat nauwelijks media-aandacht kreeg en politiek helemaal genegeerd wordt. Foto in het artikel: Ford Mustang Mach-E Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 Niet alleen in de fabrieken, ook de garages zelf zullen minder personeel in dienst hebben na een tijd. Want er zullen veel minder onderhouden of herstellingen nodig zijn. Quote
Tommie 10.466 Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 Maar iedereen gaat met meer dan 300pk rondknallen, dus het moment om een carrosseriebedrijf te hebben. 2 4 Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 En bandenmachines want met het koppel gaat dat ook snel(ler) 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 1 uur terug, frankzagato zei: Ford bewijst dat elektrificatie slecht is voor tewerkstelling Auto55.be - Gisteren om 22:35 Ford bewijst dat elektrificatie slecht is voor tewerkstelling© Auto55.be De Amerikaanse autobouwer Ford schaarde zich in mei van dit jaar nog achter de Europese plannen (inmiddels goedgekeurd) voor een totaal verbod op verbrandingsmotoren op ons Oude Continent. Realiteit vanaf 2035, al zal het wellicht niet zo lang duren eer er in de praktijk nauwelijks nog verbrandingsmotoren te krijgen zijn. Ford schaarde zich achter elektrificatieplannen en sluit bij goedkeuring prompt een fabriek Amper twee weken na de definitieve EU-beslissing, kondigde Ford aan dat het eenn Europese fabriek zou sluiten. Reden: elektrificatie. De fabriek in Keulen, waar Ford al actief is sinds 1929, gaat dicht in 2025. Verwacht banenverlies: zo’n 4.600 rechtstreekse jobs. Bij de toeleveranciers zal dat aantal naar verwachting nog hoger zijn. Ford zal in Europa elektrificeren door hoofdzakelijk modellen te produceren die gestoeld zijn op de elektrische MEB-architectuur van de Volkswagen-groep. Daartoe tekenden beide fabrikanten eerder al een overeenkomst. De MEB-gebaseerde modellen zullen van de band lopen in de Spaanse fabriek van Ford, in de buurt van Valencia. Ook in Amerika verdwijnen jobs als sneeuw voor de zon Intussen kondigde Ford ook in de VS groot banenverlies aan. Op korte termijn zouden er meer dan 6.000 productiejobs verdwijnen. Daarnaast is een eerste golf van 3.000 geschrapte arbeidsplaatsen nu al een feit. Niet onder arbeiders, maar bij administratief personeel. 2.000 werknemers in vast dienstverband en 1.000 tijdelijken moeten vanaf eind volgende week niet meer opdagen. De fabrikant “maakt zich op deze manier klaar voor de verschuiving van traditionele verbrandingsmotoren naar elektrisch rijden”. In Europa kostte de elektrificatie inmiddels al honderdduizenden jobs volgens cijfers van koepelfederatie ACEA. Een feit dat nauwelijks media-aandacht kreeg en politiek helemaal genegeerd wordt. Foto in het artikel: Ford Mustang Mach-E Dat heeft niets met EV te maken. Hun huidige bakkerswagen is ook al een Caddy. Dus het delen van platformen staat los van EV of ice. Daarnaast moeten er wel nog steeds evenveel platformen gemaakt worden, alleen dan bij VW ipv bij Ford. Dat is een verschuiving, geen vermindering. Uiteraard ook een optimalisatie. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.