Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden, Polygoon zei:

Eigenlijk kom je hier lachen met je sales rep die volgens jou een domme keuze heeft gemaakt? 
Of wat is je punt juist? :D 

Ik kom niet specifiek een punt maken..... mijn mening is al gekend. Ik vond het appje de moeite om te delen, moet dat verboden worden of moet daar een bewuste opinie achter zitten? Ik deel alleen een feit uit de realiteit. En toevallig moet dat natuurlijk bij mij weer gebeuren :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Ik kom niet specifiek een punt maken..... mijn mening is al gekend. Ik vond het appje de moeite om te delen, moet dat verboden worden of moet daar een bewuste opinie achter zitten. Ik deel alleen een feit uit de realiteit. En toevallig moet dat natuurlijk bij mij weer gebeuren :D

 

Moest zijn baas niet zo op z'n centen zitten had diene brave jongen een LR kunnen nemen 😛

 

 

 

 

Just kidding 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Al meermaals lange afstand mee gedaan (2 keer Kroatië oa), en tevreden voor dat gebruik ! Trouwens ik zou er direct terug eentje kopen. 

 

33 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ken er nochtans genoeg die dat een geweldig transportmiddel vinden voor lange afstanden.

 Heb er maar 30km mee gereden, dus te kort dan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Goed lezen is een medewerker die me dat stuurt he..... snap het verband niet. Ik heb me laten overhalen om er eentje te bestellen en wie komt er memmen...... jawel die brave man. 

Ik heb hem natuurlijk de V klasse niet toegestaan. Als je een keuze maakt moet je ook dat er bij nemen. 

Typische Tesla eigenaar reactie..... met een LR vergelijken. Wel het is GEEN LR......

bon, omdat je het zo lief vraagt........ een model 3 standaard batterij doet het in 3 stops.

en typisch tesla eigenaar?...... je schreef gewoon tesla 3, dus ik heb de standaard auto genomen. (performance en sr, moet je effectief aanklikken dan)

en pas op ik geef je gelijk. de Q7 zou dat in 1 keer gedaan hebben (heen en weer) maar zo'n lange afstanden doe ik enkel op vakantie en dan heb ik tijd. als het voor het werk is, zou i kook misschien liever sneller kunnen door rijden. al zal degene die het u vraagt waarschijnlijk geen zelfstandige zijn en in loondienst werken? dan zou het hem ook geen reet moeten kunnen schelen hoe lang hij er over doet. :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ik heb 1 (één) sales rep met een EV (Tesla Model 3)………..(ondanks de ik rijdT, is het een top verkoper)

E4441BE0-419D-4F15-B139-63718112BBB3.jpeg.0bab95382c8f3c68de69be2a1966706b.jpeg

5 stops. 😂 Het is inderdaad een goede verkoper, want hij weet hoe hij u kan overtuigen zodat hij meer gemak heeft. Als het mijn verkoper was mocht 'm ook met de EV gaan. Dat 'm dat maar leert..

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, tuscani zei:

zal degene die het u vraagt waarschijnlijk geen zelfstandige zijn en in loondienst werken? dan zou het hem ook geen reet moeten kunnen schelen hoe lang hij er over doet. :D

 

 

Denk je dat een verkoper per uur betaald is? Die wil dus ook gewoon zo snel mogelijk ter plaatse en vooral terug thuis zijn.....

 

2 minuten geleden, BMWMB zei:

5 stops. 😂 Het is inderdaad een goede verkoper, want hij weet hoe hij u kan overtuigen zodat hij meer gemak heeft. Als het mijn verkoper was mocht 'm toch met de EV gaan. Dat 'm dat maar leert..

Ik denk dat heen en weer dat idd 5 stops zijn minimum en hij heeft (zoals ik al zei) de V klasse niet gehad. Ge moet bij mij niet komen memmen over uw EV als je dat wil, dat kan je wel raden zeker? :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Maar hij heeft geen LR...... dat paste niet in zijn budget en wou hij niet privé opleggen. Not my choice. Ik merk alleen op dit al de tweede keer is dat men gaat vergelijken met een LR. Maar soit, zoals gezegd ik deel een appje, een realiteit, geen stellingname. :D 

 

Is een andere discussie maar dat snap ik dus niet dat velen dat niet willen doen en groot gelijk dat je hem de MB niet meegaf. Als dat het probleem ging zijn had hij maar privé moeten opleggen. Ik veronderstel dat hij de keuze ook nog had om voor een PHEV te gaan ipv dadelijk een EV als bedrijfswagen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap waarom hij niet privé wil op leggen. 
Als in zijn takenpakket echter staat: je moet elke week naar ISPO München had ie beter moeten nadenken toen ie een EV kocht.

Als echter hij 99% van de tijd wel toekomt met z'n EV en eens ene keer per jaar naar München moet, zie ik niet waarom hij daar privé voor zou moeten opdraaien.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

idd, dan zou ik aan mijn werkgever een treinrit of vliegticket vragen.

Of gewoon ni bleiten en ne keer extra gaan pissen. 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, PieterA zei:

Hoog tijd dus om ze dezelfde importregels op te leggen als omgekeerd het geval is.

dat durft de EU niet ze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Polygoon zei:

Ik snap waarom hij niet privé wil op leggen. 
Als in zijn takenpakket echter staat: je moet elke week naar ISPO München had ie beter moeten nadenken toen ie een EV kocht.

Als echter hij 99% van de tijd wel toekomt met z'n EV en eens ene keer per jaar naar München moet, zie ik niet waarom hij daar privé voor zou moeten opdraaien.

Het is niet dat hij er niet geraakt met de wagen. Het is nog altijd een bedrijfswagen waar de werknemer de keuze had welke hij wou. Hij heeft de keuze gemaakt dat hij een EV wou waar hij 99% van de tijd vlot mee toekomt maar 1 % niet. Wat moet @Jokke_vlo doen als die werkgever op vakantie wil gaan en met hetzelfde verhaal afkomt, ook zijn bus meegeven want hij mag met zijn bedrijfswagen op vakantie gaan en dat is dan ind. lastig als hij dan ook 5 keer aan de laadpaal moet hangen en als surplus kan er ook nog meer bagage in de bus en enkele fietsen dus dat zou logisch zijn dat de werkgever dan zijn "eigen" wagen ook meegeeft.🙄 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij mogen 20 dagen per jaar een ICE poolwagen nemen wanneer we een EV firmawagen kiezen. Zoiets is natuurlijk wel enkel mogelijk in een groot bedrijf waar je wat schaal hebt om dat over te verspreiden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, d_s zei:

Het is niet dat hij er niet geraakt met de wagen. Het is nog altijd een bedrijfswagen waar de werknemer de keuze had welke hij wou. Hij heeft de keuze gemaakt dat hij een EV wou waar hij 99% van de tijd vlot mee toekomt maar 1 % niet. Wat moet @Jokke_vlo doen als die werkgever op vakantie wil gaan en met hetzelfde verhaal afkomt, ook zijn bus meegeven want hij mag met zijn bedrijfswagen op vakantie gaan en dat is dan ind. lastig als hij dan ook 5 keer aan de laadpaal moet hangen en als surplus kan er ook nog meer bagage in de bus en enkele fietsen dus dat zou logisch zijn dat de werkgever dan zijn "eigen" wagen ook meegeeft.🙄 

 

Dat is de nuance die ik in m’n post leg inderdaad. Waarom privé opleggen voor een bedrijfsuitje dat deel uitmaakt van z’n 1% takenpakket. Gewoon niet neuten en met de EV gaan  

Voor z’n vakantie moet hij niet neuten, daar ging het hier ook niet om trouwens. Als die wagen voor z’n vakantie niet voldoet had hij maar privé moeten opleggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Polygoon zei:

Dat is de nuance die ik in m’n post leg inderdaad. Waarom privé opleggen voor een bedrijfsuitje dat deel uitmaakt van z’n 1% takenpakket. Gewoon niet neuten en met de EV gaan  

Voor z’n vakantie moet hij niet neuten, daar ging het hier ook niet om trouwens. Als die wagen voor z’n vakantie niet voldoet had hij maar privé moeten opleggen. 

Maar komt ergens op hetzelfde neer. En idd niet neuten en met de EV gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, d_s zei:

Maar komt ergens op hetzelfde neer. En idd niet neuten en met de EV gaan.

Nee. Er is een verschil tussen privé en zakelijk gebruik. Voor dat laatste kan je niet verwachten dat er privé wordt opgelegd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Nee. Er is een verschil tussen privé en zakelijk gebruik. Voor dat laatste kan je niet verwachten dat er privé wordt opgelegd. 

Niemand verwacht dat de werknemer privé moet opleggen maar dan moet hij ook niet komen neuten omdat de wagen maar werk gerelateerd optimaal nuttig is voor een beperkt aandeel (ook al zou dat maar 50% zijn). De werknemer heeft immers de keuze mogen maken en er waren alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, d_s zei:

Niemand verwacht dat de werknemer privé moet opleggen maar dan moet hij ook niet komen neuten omdat de wagen maar werk gerelateerd optimaal nuttig is voor een beperkt aandeel (ook al zou dat maar 50% zijn). De werknemer heeft immers de keuze mogen maken en er waren alternatieven.

We zeggen hetzelfde. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, d_s zei:

Met dat verschil dat jij nooit zou opleggen voor een leasewagen en ik daar weinig problemen in zie.:D

Ik leg op voor mijn toekomstige leasewagen. Maar niet omdat hij anders niet aan m'n business noden voldoet, dat is mijn punt.
Ik leg privé op omdat ik graag met iets deftig rij, mijn business purpose is gewoon kunnen pendelen naar BXL en dat deed elke wagen in mijn budget :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm

Enerzijds zal de werknemer, in tegenstelling tot zijne werkgever 🙂 , heel graag met een Tesla rijden... zo zijn keuze.
Om dan nu geconfronteerd te worden met zijn keuze is maar normaal.

Anderzijds... hey, we staan hier wel voor een te gekke uitdaging om gans het wagenpark te gaan vergroenen en zelfs elektrificeren. 😱 In mijn ogen is het onmogelijk om dat probleem te verleggen naar de werknemer en moet je als werkgever wel wat flexibiliteit voorzien. 

In het afgelopen jaar is het voor ELKE werknemer die hier aan de beurt was te moeilijk om een EV te nemen, wegens afstand of de onmogelijkheid om thuis een laadpaal te installeren (dubbel gejost). Dan pusht ge hybrid, maar ééntje heeft gewoon 100% ICE genomen uit miserie met de wachttijden. 

Om maar te zeggen, grappig dat een mes aan 2 kanten snijdt in dit geval. Maar subiet komen we bij de mensen terecht die hier niet voor staan te springen en hoe gaan we dat fixen? 😬🙂  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Daann zei:

Wij mogen 20 dagen per jaar een ICE poolwagen nemen wanneer we een EV firmawagen kiezen. Zoiets is natuurlijk wel enkel mogelijk in een groot bedrijf waar je wat schaal hebt om dat over te verspreiden. 

Was vroeger bij Audi en ik dacht bmw ook. daar mocht je x-aantal dagen per jaar je ev omruilen voor een klassieke verbrandingsmotor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid