Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Op 14/4/2023 om 11:08, BMWMB zei:

 

Ik zit al jaren in een Whatsapp-groep met Tesla-eigenaars, en daar is er eentje begonnen met een nieuw bedrijf om onderhoud te doen aan uw Tesla. Die man heeft ondertussen al zoveel Tesla's onder handen genomen, dat 'm ze van binnen en van buiten kent. Hij is er ook achter gekomen dat de batterijen gemakkelijk hersteld kunnen worden aan een fractie van de prijs.

Dit is zijn website: https://www.electrifyeurope.be/

Ik ben ervan overtuigd dat hij nog heel veel werk gaat hebben in de toekomst.

Ik had eerst zo'n gat in de markt gevoel, en dan toch weer niet, een paar bedenkingen...

NIO, naast auto's verkopen gaan ze die ook verhuren. Of je kan de auto kopen, en enkel de batterij huren (BaaS-abonnement). Nu komt een batterij bij de meeste constructeurs al met 8 jaar garantie ofzo. Huur je echter zo'n batterij, moet je je al helemaal geen zorgen maken over de duurzaamheid van de batterij. De kans dat je bij zo'n aftermarket batterijhersteller komt aankloppen is klein. En de evolutie gaat zeer snel nu, als ze batterijen met een andere samenstelling ontwikkelen die ook langer meegaan, dan houdt het onmiddellijk op. Deze richt zich momenteel dan nog op Tesla, hij maakt z'n markt nog kleiner dan het al is. Dan spreek ik nog niet over de potentiële risico's van een herstelling en wie hiervoor verantwoordelijk is. Ze zijn een oplossing voor de problemen van vandaag, dat wel. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Logic zei:

Ik had eerst zo'n gat in de markt gevoel, en dan toch weer niet, een paar bedenkingen...

NIO, naast auto's verkopen gaan ze die ook verhuren. Of je kan de auto kopen, en enkel de batterij huren (BaaS-abonnement). Nu komt een batterij bij de meeste constructeurs al met 8 jaar garantie ofzo. Huur je echter zo'n batterij, moet je je al helemaal geen zorgen maken over de duurzaamheid van de batterij. De kans dat je bij zo'n aftermarket batterijhersteller komt aankloppen is klein. En de evolutie gaat zeer snel nu, als ze batterijen met een andere samenstelling ontwikkelen die ook langer meegaan, dan houdt het onmiddellijk op. Deze richt zich momenteel dan nog op Tesla, hij maakt z'n markt nog kleiner dan het al is. Dan spreek ik nog niet over de potentiële risico's van een herstelling en wie hiervoor verantwoordelijk is. Ze zijn een oplossing voor de problemen van vandaag, dat wel. 

 

 

Bij Renault twizzy indertijd, moest je sowieso de batterij huren. Wagen aankopen en maandelijks verplicht de batterij huren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tuscani zei:

Bij Renault twizzy indertijd, moest je sowieso de batterij huren. Wagen aankopen en maandelijks verplicht de batterij huren.

Bij de zoe, niet bij de twizzy. Na een of twee jaar kreeg je al de keuze, kopen of huren. Renault wou in eerste instantie meer naar huur sturen, gezien ze dan de mogelijkheid hadden om naar batterij wisselstations te gaan ipv laadpalen. 

Wanneer de batterij in eigendom is, kan je een lege niet gaan wisselen voor een andere volle . 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, tuscani zei:

Twizzy ook hoor. Want ben er nog gaan prijs voor  laten maken indertijd. 

Dacht dat die methodiek er tegen dan al uit was, maar blijkbaar verkeerd onthouden. Blijft wel dat het initiële idee goed was. En hetzelfde als Nio, met het verschil dat zij daadwerkelijk de realisatie gemaakt hebben met de batterij wisselstations en het bij Renault bij een idee is gebleven. Een goed voorbeeld dat we dus Chinezen toch niet mogen onderschatten...  Ze krijgen dingen voor elkaar waar wij niet in slagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/4/2023 om 21:22, tuscani zei:

Twizzy ook hoor. Want ben er nog gaan prijs voor  laten maken indertijd. 

Was nog redelijk duur ook (toch voor het type voertuig en de batterij die er in stak). 70-80€/maand of zo.

Als je rekende wat voor afstanden je daar op een normale manier mee kon doen op maandbasis, dan was de huur gerust 2 keer duurder dan het equivalente brandstofverbruik van een normale auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Soundstorm zei:

Was nog redelijk duur ook (toch voor het type voertuig en de batterij die er in stak). 70-80€/maand of zo.

Als je rekende wat voor afstanden je daar op een normale manier mee kon doen op maandbasis, dan was de huur gerust 2 keer duurder dan het equivalente brandstofverbruik van een normale auto.

idd, aankoopprijs viel goed mee, maar die maandelijkse huur was er over. kwam idd duurder uit dan een benzine of diesel. Toch voor het gebruik van dat ding, dat is echt puur als reclamestunt of een korte boodschap te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/22/2023 at 1:46 PM, Logic said:

Ik had eerst zo'n gat in de markt gevoel, en dan toch weer niet, een paar bedenkingen...

NIO, naast auto's verkopen gaan ze die ook verhuren. Of je kan de auto kopen, en enkel de batterij huren (BaaS-abonnement). Nu komt een batterij bij de meeste constructeurs al met 8 jaar garantie ofzo. Huur je echter zo'n batterij, moet je je al helemaal geen zorgen maken over de duurzaamheid van de batterij. De kans dat je bij zo'n aftermarket batterijhersteller komt aankloppen is klein. En de evolutie gaat zeer snel nu, als ze batterijen met een andere samenstelling ontwikkelen die ook langer meegaan, dan houdt het onmiddellijk op. Deze richt zich momenteel dan nog op Tesla, hij maakt z'n markt nog kleiner dan het al is. Dan spreek ik nog niet over de potentiële risico's van een herstelling en wie hiervoor verantwoordelijk is. Ze zijn een oplossing voor de problemen van vandaag, dat wel. 

Ze zijn een oplossing voor een probleem binnen 10 jaar, als de okkaziemarkt vol oude EV's zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
13 minuten geleden, tuscani zei:

Zolang het bij de 'BIV' blijft en de jaarlijkse wegentaks 0 euro of laag blijft zal het wel meevallen of hebben ze geld geroken en gaat de wegentaks ook significant omhoog? 🙂 Ze willen de co2 omlaag krijgen en dat zal zo niet lukken als ze de belastingen gaan verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/5/2023 om 22:23, Krikkie zei:

Zolang het bij de 'BIV' blijft en de jaarlijkse wegentaks 0 euro of laag blijft zal het wel meevallen of hebben ze geld geroken en gaat de wegentaks ook significant omhoog? 🙂 Ze willen de co2 omlaag krijgen en dat zal zo niet lukken als ze de belastingen gaan verhogen.

ze kunnen dat niet blijven volhouden he. Ze zullen op de duur de EV ook moeten gaan belasten. En dan zal dat op gewicht of kracht van batterij gebeuren denk ik. Dus binnenkort iedereen met een Dacia Spring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/3/2023 at 10:06 PM, tuscani said:

Mijn voertuigen worden in Vlaanderen ingeschreven.

Quote

Als het in Wallonië regent, druppelt het in Vlaanderen. Het is niet ondenkbaar dat ook Vlaanderen vergelijkbare taxatie krijgt binnen enkele jaren, al hebben we daar nog geen concrete info over.

Er is hier anders nog geen hol veranderd aan de wegentaks, dus die uitspraak gaat niet op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij gaat wel niet +400 zoals in hun record vorig jaar maar toch ongelooflijk hoe simpel dat +300 rijden wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had het al zien passeren.. leek me serieuze wat zever te zijn? Want in stilstand gebruikt hij toch zijn gewone batterij.  En gewone wagens hebben toch ook een online verbinding met smartphone of sleutel? Dus dat online gegevens opvragen lijkt me hetzelfde te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, tuscani zei:

Had het al zien passeren.. leek me serieuze wat zever te zijn? Want in stilstand gebruikt hij toch zijn gewone batterij.  En gewone wagens hebben toch ook een online verbinding met smartphone of sleutel? Dus dat online gegevens opvragen lijkt me hetzelfde te zijn.

vind het ook vreemd. Ik dacht eerst dat het artikel over die vampire drain ofzo ging gaan, waar ze jaren terug altijd maar over bezig waren. Maar dit is idd iets wat je met gewone auto's ook hebt als die internet on board hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de camerabewaking opzet bij tesla hebben ze wel gelijk, maar dat weet je natuurlijk wel als je het opzet. Maar voorts lijkt me dat meer een reclameartikel van de auteur. 

Als een ice lang stilstaat hebben ze ook een platte batterij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij kan toch gewoon de test doen? Als je die een dag laat staan hoeveel % van je batterij ben je kwijt? 3 kWh zou je wel moeten merken. Is al snel 2 tot 5%. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Tjeu zei:

jij kan toch gewoon de test doen? Als je die een dag laat staan hoeveel % van je batterij ben je kwijt? 3 kWh zou je wel moeten merken. Is al snel 2 tot 5%. 

Daarmee dat ik zeg dat het zever is. 😉

Als we naar oostende gaan,staat die 2 tot 3 dagen stil. En % geeft hetzelfde aan ( misschien 1% minder). Kheb het al getest met de sentry aan ( veiligheidsmodus) en dan was hij wel een 7% kwijt.  Maar ´k had dan ook 48meldingen op 2 dagen. :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne draint ongeveer 220 kwh op een jaar denk ik. Dat is een mengelmoes van Sentry aan en uit (thuis uit, op het werk aan bvb).

 

drain.png.0fef5e7c70666ed54b15db90cff423f1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebeurt regelmatig op luchthavenparkings, EV's die na een week of 2-3 stilstand niet meer weggeraken. 'Ja we geraken nog wel thuis of gaan snel even langs de SC', Niet dus.

Meestal kom je dat maar 1 keer tegen en zet je die volgende keer volgeladen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, tuscani zei:

Daarmee dat ik zeg dat het zever is. 😉

Als we naar oostende gaan,staat die 2 tot 3 dagen stil. En % geeft hetzelfde aan ( misschien 1% minder). Kheb het al getest met de sentry aan ( veiligheidsmodus) en dan was hij wel een 7% kwijt.  Maar ´k had dan ook 48meldingen op 2 dagen. :lolz:

 

Volgens mij hebben ze gewoon EV's pal in de zon gezet en heeft de airco continu staan draaien voor het ding koel te houden. Kan dat toch ook niet geloven dat dat 3kwh zou verbruiken per dag door gewoon stil te staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid