Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Monterey Jack zei:

Daar is toch niets logisch aan :D Kan je dat openen via de app? Waarom steken ze geen knop in het logo ofzo, als je dan aankomt met wat bagage krijg je dat tenminste open.

Ik vond dat ook erg onhandig van buitenaf. Binnen kan je gewoon op een knopje op je scherm duwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

ik vermoed dat dat wel zal kunnen hé. :lol:

ik bedoel eerder van binnenuit. bij de etron mag je dan nog 35 andere handelingen uitvoeren.

Niets van :lol: 

6 minuten geleden, DDke zei:

Ik vond dat ook erg onhandig van buitenaf. Binnen kan je gewoon op een knopje op je scherm duwen. 

Volgens de manual zou je het moeten kunnen met de knop op de sleutel ook, maar die krijg je standaard niet. Enkel die kaart. Dus je moet de App al openen of je wagen openen en dan de frunk openen met de knop op het scherm :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Niets van :lol: 

Volgens de manual zou je het moeten kunnen met de knop op de sleutel ook, maar die krijg je standaard niet. Enkel die kaart. Dus je moet de App al openen of je wagen openen en dan de frunk openen met de knop op het scherm :D 

Je kan ook een rfid tag aan de binnenkant van je frunk plakken 👌

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ir_fuel zei:

En aan een C63 wel? :D 

 

Ah nee want hij is verkocht 😁

Ware het niet dat de beleving nog wat groter is/wordt tov de C43. Bij LR vs Performance is er weinig extra beleving buiten die snellere tijden. 
Maar ik begrijp wat je bedoelt. 😅
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sally is net terug van tesla, ipv 2 (1 Y en een 3)  stonden er zeker 5 Y's nu. Net een levering dus.

Uitgebreid zitten besnuffelen en betasten en haar conclusie was hetzelfde als de mijne. Met minder verwachting toe gekomen en dus aangenaam buiten gegaan.

Ruimte binnenin is voor haar zeker oké, genoeg bergruimte en qua breedte merk je wel dat hij iets smaller is, maar als je natuurlijk een Q7 gewoon bent. Voor de buitenkant is ze helemaal verkocht, zeker ook met het overgaan van het glazen dak in de achterruit. Alle kleurtjes stonden er en haar voorkeur was wit of grijs. (mijn keuze zou zwart met wit interieur, of wit met zwart interieur zijn)  Wit interieur wilt ze niet, wegens te wit. Ergens begrijpelijk, als je weet dat er 3keer per week een voetballer in moet, (modder/zand) en af en toe een strobaal :D. Zwart interieur komt dan met zo'n houten biesje, dat is het enige spijtige, maar wel aanpasbaar.

Scherm vond ze ook wat raar, maar zal wennen. waar ze wat schrik van heeft is het steeds opzij moeten kijken voor je snelheid te kunnen bekijken?@DDke

Maandag stond er dus reeds een testrit geboekt, en dan eens horen of ze al een overeenkomst hebben voor de overname. Daar zal het wat van afhangen, want wou graag een ietsepietsie meer ontvangen hebben, en ze hebben een herziening intern aangevraagd.  Duimen dus. :D

 

Deze week beslissen is nog levering eind februari, later bestellen zal eerder juni zijn. Zou eventueel nog kunnen opschuiven naar augustus, want de 3 zit al op augustus, maar volgens de verkoper komt dat omdat de Y voorrang krijgt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wassen die voetballers zich niet meer ter plaatse? Vergeet het dat den onze later smerig in mijn auto komt, hij kan zijne fiets pakken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, tuscani zei:

Sally is net terug van tesla, ipv 2 (1 Y en een 3)  stonden er zeker 5 Y's nu. Net een levering dus.

Uitgebreid zitten besnuffelen en betasten en haar conclusie was hetzelfde als de mijne. Met minder verwachting toe gekomen en dus aangenaam buiten gegaan.

Ruimte binnenin is voor haar zeker oké, genoeg bergruimte en qua breedte merk je wel dat hij iets smaller is, maar als je natuurlijk een Q7 gewoon bent. Voor de buitenkant is ze helemaal verkocht, zeker ook met het overgaan van het glazen dak in de achterruit. Alle kleurtjes stonden er en haar voorkeur was wit of grijs. (mijn keuze zou zwart met wit interieur, of wit met zwart interieur zijn)  Wit interieur wilt ze niet, wegens te wit. Ergens begrijpelijk, als je weet dat er 3keer per week een voetballer in moet, (modder/zand) en af en toe een strobaal :D. Zwart interieur komt dan met zo'n houten biesje, dat is het enige spijtige, maar wel aanpasbaar.

Scherm vond ze ook wat raar, maar zal wennen. waar ze wat schrik van heeft is het steeds opzij moeten kijken voor je snelheid te kunnen bekijken?@DDke

Maandag stond er dus reeds een testrit geboekt, en dan eens horen of ze al een overeenkomst hebben voor de overname. Daar zal het wat van afhangen, want wou graag een ietsepietsie meer ontvangen hebben, en ze hebben een herziening intern aangevraagd.  Duimen dus. :D

 

Deze week beslissen is nog levering eind februari, later bestellen zal eerder juni zijn. Zou eventueel nog kunnen opschuiven naar augustus, want de 3 zit al op augustus, maar volgens de verkoper komt dat omdat de Y voorrang krijgt.

Bedoel je overname van jouw Q7?
Wat geven ze daar nog voor?ik herinner me dat we een zeer vergelijkbare auto op het zelfde moment gekocht hebben. Hoeveel km plezier heb je er op gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, D Squaloid zei:

Bedoel je overname van jouw Q7?
Wat geven ze daar nog voor?ik herinner me dat we een zeer vergelijkbare auto op het zelfde moment gekocht hebben. Hoeveel km plezier heb je er op gezet?

Weinig plezier denk ik 🤣

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, D Squaloid zei:

Bedoel je overname van jouw Q7?
Wat geven ze daar nog voor?ik herinner me dat we een zeer vergelijkbare auto op het zelfde moment gekocht hebben. Hoeveel km plezier heb je er op gezet?

Momenteel in onderhandeling, maar rond de 46k op papier.  Als ze er nog iets bij doen is het rond. Gekocht met 6000km en momenteel staat hij op 59000km. (Na 4j)

4 uren geleden, Rabbit zei:

Weinig plezier denk ik 🤣

Je mag het draaien of keren, maar ik heb er nog altijd geen spijt van. Ik steek de helft ( of meer ) van de kwalen nog steeds op de garage, en alles is steeds onder garantie vervangen.  Nu zit het gewoon in mijne kop en dan gaat het er niet meer uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Roger zei:

Wassen die voetballers zich niet meer ter plaatse? Vergeet het dat den onze later smerig in mijn auto komt, hij kan zijne fiets pakken.

Na een wedstrijd wassen die mannen zich, maar niet altijd na een training. 
Mij heeft dat nooit gestoord, want je kan een auto perfect terug proper krijgen, zelfs die witte zetels @tuscani. In mijn Model S is een beige vloer, en dat is heel delicaat, maar bij de Y is de vloer altijd zwart. Ik zou de Y bestellen zoals @tuscani hem gepost heeft, nl rood met witte stoelen en die zwarte 20” velgen met een prachtig design, die je enkel bij Y optioneel bij de LR kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Roger zei:

Wassen die voetballers zich niet meer ter plaatse? Vergeet het dat den onze later smerig in mijn auto komt, hij kan zijne fiets pakken.

Douches zijn coronagewijs nog steeds gesloten tijdens matchen en na de training zijn ze niet open. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, thor zei:

extra screen voor model 3 of model y

 

Een goeie vriend van mij heeft dat in zijn model 3 zitten. Is er zeer content van.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, tuscani zei:

Douches zijn coronagewijs nog steeds gesloten tijdens matchen en na de training zijn ze niet open. 

Ik was mij 2x per week nog na het voetbal, dus dacht er niet direct aan dat ze dat bij klein mannen niet toelaten terwijl die hele dagen samen op school zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Roger zei:

Ik was mij 2x per week nog na het voetbal, dus dacht er niet direct aan dat ze dat bij klein mannen niet toelaten terwijl die hele dagen samen op school zitten.

Zelfs als het terug mag ga ik die liever gewoon halen en thuis in de douche steken, als hij wat groter is zal dat wel veranderen. Maar bij die kleintjes is dat een hoop gedoe als ook die ouders nog is mee in de kleedkamer moeten ... Ze trainen en spelen de meeste matchen gelukkig op kunstgras, want voor het interieur van de auto is het niet altijd leuk 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, josenjef zei:

Zelfs als het terug mag ga ik die liever gewoon halen en thuis in de douche steken, als hij wat groter is zal dat wel veranderen. Maar bij die kleintjes is dat een hoop gedoe als ook die ouders nog is mee in de kleedkamer moeten ... Ze trainen en spelen de meeste matchen gelukkig op kunstgras, want voor het interieur van de auto is het niet altijd leuk 🙂

Ja dat kunstgras helpt wel. Bij ons moest je vroeger op zoek naar wat gras. En dan wil je ze liever niet in je auto 😂 Toen werden er wel al eens kinderen gewoon achterin de camionette gestoken, toen kon dat 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Kunstgras is uitgevonden omdat men zich zorgen maakte om microplastics in het milieu.

de plastieken bolletjes ( en de meest gebruikte) zijn op langere termijn kankerverwekkend. de kurken niet, maar die zijn veel duurder.

voor zover de off-topic.

Net een testrit gedaan met de Y

20220131_133134.thumb.jpg.0962bddba8f71613ea6fd9e79a65d61e.jpg

Stuur ligt goed in de hand, iets dikker dan de Q7, en ook iets kleiner. Eens alles ingesteld is, kan je dat ook allemaal opslaan voor eigen gebruik. (stoel, spiegels, stuur, radio) Je hebt ook de functie dat alles opzij gaat voor gemakkelijker uit te stappen.

regeneratie is wel sterk bij deze, je moet bijna niet aan je rem aankomen, dus dat is in het begin wel wat wennen. acceleren daareentegen is enorm. ik wil de performance niet weten, maar kan geloven dat die misselijkmakend is voor passagiers.

wegligging is ook best sportief, ik had een basisversie mee met 19inch banden, en hij bolde al redelijk stug. Rond punt helt hij niet zo over zoals de Q7, al zal hij wel meer rammelen op de kasseistrook die ik getest heb. Dat zal het verschil zijn tussen luchtvering bij de Audi en een gewone (dacht ik? ) bij Tesla.

Hendels aan het stuur voelen iets goedkoper aan, maar je krijgt wel tijdens het pinken een dodehoekcamera op je scherm. (altijd handig)

20220131_133038.thumb.jpg.986b0f2eb1be063fa673e5257ace24d7.jpg

Het scherm zelf, (de plaatsing) stoorde me niet. je snelheidsmeter komt bovenaan links te staan, en ik let er al een tijdje op. ik kijk bij de Q7 eigenlijk ook best veel op mijn middenscherm.

Zicht naar achter is wel veel nauwer dan bij Audi, mede door de aflopende daklijn en de hoge koffer. achteruit rijden is dus puur op je spiegels en camera. inparkeren zal zo ook iets moeilijker zijn vrees ik. zicht vooraan eigenlijk ook. ik zag niets van de snoet. dus ofwel moet je hoger zitten ofwel is het zo'n aflopende snoet.

 

buiten stonden ze allemaal op een rijtje, verschoot zo wel van de hoogte van de Y. als hij alleen staat zo je hem niet zo groot schatten.

20220131_132813.thumb.jpg.ad137dc6ebdcd2be5088c508506440ea.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, tuscani zei:

de plastieken bolletjes ( en de meest gebruikte) zijn op langere termijn kankerverwekkend. de kurken niet, maar die zijn veel duurder.

voor zover de off-topic.

Net een testrit gedaan met de Y

20220131_133134.thumb.jpg.0962bddba8f71613ea6fd9e79a65d61e.jpg

Stuur ligt goed in de hand, iets dikker dan de Q7, en ook iets kleiner. Eens alles ingesteld is, kan je dat ook allemaal opslaan voor eigen gebruik. (stoel, spiegels, stuur, radio) Je hebt ook de functie dat alles opzij gaat voor gemakkelijker uit te stappen.

regeneratie is wel sterk bij deze, je moet bijna niet aan je rem aankomen, dus dat is in het begin wel wat wennen. acceleren daareentegen is enorm. ik wil de performance niet weten, maar kan geloven dat die misselijkmakend is voor passagiers.

wegligging is ook best sportief, ik had een basisversie mee met 19inch banden, en hij bolde al redelijk stug. Rond punt helt hij niet zo over zoals de Q7, al zal hij wel meer rammelen op de kasseistrook die ik getest heb. Dat zal het verschil zijn tussen luchtvering bij de Audi en een gewone (dacht ik? ) bij Tesla.

Hendels aan het stuur voelen iets goedkoper aan, maar je krijgt wel tijdens het pinken een dodehoekcamera op je scherm. (altijd handig)

20220131_133038.thumb.jpg.986b0f2eb1be063fa673e5257ace24d7.jpg

Het scherm zelf, (de plaatsing) stoorde me niet. je snelheidsmeter komt bovenaan links te staan, en ik let er al een tijdje op. ik kijk bij de Q7 eigenlijk ook best veel op mijn middenscherm.

Zicht naar achter is wel veel nauwer dan bij Audi, mede door de aflopende daklijn en de hoge koffer. achteruit rijden is dus puur op je spiegels en camera. inparkeren zal zo ook iets moeilijker zijn vrees ik. zicht vooraan eigenlijk ook. ik zag niets van de snoet. dus ofwel moet je hoger zitten ofwel is het zo'n aflopende snoet.

 

buiten stonden ze allemaal op een rijtje, verschoot zo wel van de hoogte van de Y. als hij alleen staat zo je hem niet zo groot schatten.

20220131_132813.thumb.jpg.ad137dc6ebdcd2be5088c508506440ea.jpg

Ik vind zo een X toch een stuk homogener overkomen dan die Y. Die Y is gelijk een beetje geforceerd hoog. overweeg je geen Model S? Dat is ook zeer ruim, je zou dat die kist niet nageven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

Ik vind zo een X toch een stuk homogener overkomen dan die Y. Die Y is gelijk een beetje geforceerd hoog. overweeg je geen Model S? Dat is ook zeer ruim, je zou dat die kist niet nageven.

een S kost dan ook het dubbel? 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een S zou ik enkel in facelift willen. Het verticaal scherm oogt verouderd nu imo. Levering is dan pas wat, eind 22? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid