Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

De Long Range is meer dan snel genoeg, en heeft ook nog eens het voordeel van een langere actieradius. Dat zou dus mijn keuze zijn, en dan ook met de optie Enhanced Autopilot. FSD moet je niet nemen, want in Europa mag je deze functie maar beperkt gebruiken. Qua velgen is het ook gemakkelijk. Als je liever die van de Performance ziet, dan bestel je de Y met standaard wielen waarop je dan winterbanden legt, en bestel je de velgen van de Performance apart. Ik zou dat doen, want ik vind die velgen knapper. Dat carbon lipje kan je ook laten naplaaten op een LR. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, tuscani zei:

En dan is er natuurlijk de keuze tussen de longrange of de performance. 

@DDke en @STA911

wat zijn jullie meningen daarover? Ik vermoed ddke dat jij ze beide gereden hebt?  Je zit met een prijsverschil van pakweg 8000€ (weet niet zeker meer) Maar het is niet om te zeggen dat de lr "traag" zal aanvoelen?  Optisch heeft hij een andere grotere velg (maar de optionele bij de lr is zeker niet lelijk (zie bovenstaande foto)) en een carbon spoiler. Topsnelheid is minder van belang en het optrekken...... is dat nog aangenaam voor de passagiers? Want je leest hier soms dat het gewoon te snel is om aangenaam te zijn.  Je kan dan misschien beter de lane assist optie aanduiden en dan heb je nog een 4000€ gespaard?

Ik heb enkel de performance gereden. 
Ik zou het niet weten eigenlijk. De performance van de Performance is overkill in dagelijks verkeer. Je gebruikt dat niet, buiten om mensen die het eens willen voelen te laten voelen. Als je dat dat wel vaak gebruikt, dan vreet het banden. 
Ik zou volgende combi nemen voor mij (met 45 à 50k kms per jaar)

Long Range, dus met de iets kleiner velgen. 
Met enhanced autopilot, zonder FSD. 
Maar ik denk wel dat ik die kofferspoiler zou willen hebben :D

En die grote velg is wel knap.

Ik weet het dus niet :D

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

En dan is er natuurlijk de keuze tussen de longrange of de performance. 

@DDke en @STA911

wat zijn jullie meningen daarover? Ik vermoed ddke dat jij ze beide gereden hebt?  Je zit met een prijsverschil van pakweg 8000€ (weet niet zeker meer) Maar het is niet om te zeggen dat de lr "traag" zal aanvoelen?  Optisch heeft hij een andere grotere velg (maar de optionele bij de lr is zeker niet lelijk (zie bovenstaande foto)) en een carbon spoiler. Topsnelheid is minder van belang en het optrekken...... is dat nog aangenaam voor de passagiers? Want je leest hier soms dat het gewoon te snel is om aangenaam te zijn.  Je kan dan misschien beter de lane assist optie aanduiden en dan heb je nog een 4000€ gespaard?

Ik denk dat een long range voor u al meer of genoeg gaat zijn.

Die Performance heeft een mindere range en rijdt een stukje harder nog. De remmen zijn wat beter, hij ligt wat lager. Maar jij gaat dat potentieel toch niet gebruiken, denk ik.

De LR gaat uw walvis al als een walvis laten aanvoelen 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Geen idee hoe het zit op de Model Y, maar op de 3 kan je op de Performance geen trekhaak krijgen, op de andere versies wel, moest dat relevant zijn.

op beide versies naplaatsbaar. Er is een klep achteraan in de bumper. Wel een manuele, geen automatisch wegklapbare

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, DDke zei:

Ik heb enkel de performance gereden. 
Ik zou het niet weten eigenlijk. De performance van de Performance is overkill in dagelijks verkeer. Je gebruikt dat niet, buiten om mensen die het eens willen voelen te laten voelen. Als je dat dat wel vaak gebruikt, dan vreet het banden. 
Ik zou volgende combi nemen voor mij (met 45 à 50k kms per jaar)

Long Range, dus met de iets kleiner velgen. 
Met enhanced autopilot, zonder FSD. 
Maar ik denk wel dat ik die kofferspoiler zou willen hebben :D

En die grote velg is wel knap.

Ik weet het dus niet :D

 

Heb jij de Model 3 gereden? Of de Y?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, tuscani said:

op beide versies naplaatsbaar. Er is een klep achteraan in de bumper. Wel een manuele, geen automatisch wegklapbare

Ik zou toch maar eens het CoC checken. Want het is niet omdat het kan dat het mag :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had nog wat foto's staan..

1.thumb.jpg.542b96b191f4a166e446569d92388be2.jpg

de frunk. Voor mij zag die er heel praktisch uit. Laadkabel inleggen indien nodig, of gebruiken als kofferruimte lijkt me ideaal.

EN vooral ook logisch te openen met een simpele duw op het scherm.  Bij de E-tron suv, moest ik aan de gewone klassieke hendel aan de pedalen trekken, om de kap wat te openen, dan de motorkap ontgrendelen door er met je hand naar de sluiting te zoeken. En eens de klep open, moet je nog een plastieken deksel manueel openhouden..... de Enyaq, id4 en Q4 hebben helemaal geen frunk. (zo'n ruimte heb je dus ook nog eens extra onder de koffervloer achteraan)

2.thumb.jpg.b99f39ee5c3399134de386cc2adb8eb7.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik zou toch maar eens het CoC checken. Want het is niet omdat het kan dat het mag :) 

staat als optie tussen de configurator. (naplaatsing in de garage) en heb het expliciet ook gevraagd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die ruimte tussen die achterwielen nog altijd veel te groot. Mag voor mij echt wat dichter tegen moeder aarde liggen.

Ben curieus hoe die performance er zal uitzien irl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik vind die ruimte tussen die achterwielen nog altijd veel te groot. Mag voor mij echt wat dichter tegen moeder aarde liggen.

Ben curieus hoe die performance er zal uitzien irl.

Het is dan ook een "suv". :D

de performance ligt idd iets lager, grotere velgmaat en iets harder afgeveerd. De Y  (lr) staat sowieso al harder dan een 3 ook.

Op de foto valt het idd op. maar in de garage had ik niet de indruk dat hij "vreemd" op zijn poten stond. Vond hem eigenlijk homogener dan de X.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Rabbit said:

Ik vind die ruimte tussen die achterwielen nog altijd veel te groot. Mag voor mij echt wat dichter tegen moeder aarde liggen.

Dan moet je een Model 3 hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de beste wil van de wereld kan ik die rode niet knap vinden. Het model zelf staat mij al niet aan, maar dan nog die velgen (model en kleur), dat donkergrijs dat doorloopt rond de wielkassen, .. 😖

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, DDke zei:

Raar dat jij de dtoeen hard vindt @tuscani  
Mijn 3 had de zachtste stoelen die ik al gehad heb. 

hard zonder te hard te zijn. Ik zat weer (zoals met de plastiek) met vooroordelen in mijn gedachten. (beetje zoals de pannekoekstoelen die hier vermeld worden bij de mustang). Met hard bedoelde ik dus dat ze goed zaten en nog ietwat stevig. (heb altijd in mijn wagens sportstoelen gehad, dus wil geen schuifaf hebben)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Model 3 zowel SR+, LR als Performance gereden, bij de Y enkel de LR.

Performance is overkill in elk opzicht qua prestaties, ik zou mijn geld daar niet aan hangen. Of dat is toch mijn gevoel nu na de M3 SR+ te hebben en in zowel M3 als MY in LR gereden te hebben.

Die voelen op geen enkel moment te traag of niet niet snel genoeg.

FSD sowieso niet nemen wegens onbruikbaar in Europa. Over de EAP heb ik mijn twijfels aangezien ik best weinig autostrade km's doe. 

De optionele velgenset van de Performance modellen zou ik op de tweedehandsmarkt zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mogelijks als storend zou ervaren is het ontbreken van een woedeplank bij de Model Y. Dat is gewoon op achter de achterbank waardoor je alle geluiden van mogelijks bagage of spullen in de kofferruimte in het interieur hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, STA911 zei:

Wat ik mogelijks als storend zou ervaren is het ontbreken van een woedeplank bij de Model Y. Dat is gewoon op achter de achterbank waardoor je alle geluiden van mogelijks bagage of spullen in de kofferruimte in het interieur hoort.

Is idd om zeer kwaad van te worden als je bagage hoort rammelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik altijd al break/suv gereden heb, heb je sowieso geen hoedeplank, maar gewoon een zeil. dus qua geluid zal dat evenwaardig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoedenplank kan je altijd aftermarket bestellen op amerikaanse sites.

Ook al ergens een Youtube fimpje gezien voor een extra 10 inch scherm voor je neus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/1/2022 om 14:28, tuscani zei:

EN vooral ook logisch te openen met een simpele duw op het scherm

Daar is toch niets logisch aan :D Kan je dat openen via de app? Waarom steken ze geen knop in het logo ofzo, als je dan aankomt met wat bagage krijg je dat tenminste open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Monterey Jack zei:

Daar is toch niets logisch aan :D Kan je dat openen via de app? Waarom steken ze geen knop in het logo ofzo, als je dan aankomt met wat bagage krijg je dat tenminste open.

ik vermoed dat dat wel zal kunnen hé. :lol:

ik bedoel eerder van binnenuit. bij de etron mag je dan nog 35 andere handelingen uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid