Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, ir_fuel zei:

400kg zeker?

1660kg voor de D3 als ik google mag geloven. dus het zal maar een 250kg zijn gok ik zo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De model 3 remt sterk generatief, dus de nood aan een sterke mechanische rem is niet groot. voor de occasionele noodstop is het nuttig, na enkele keren lopen die dan wel warm. 

Dus op circuit is een upgrade wellicht wel aan te bevelen, maar voor dagelijks gebruik zie ik het nut er niet van in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, stijn82 zei:

De model 3 remt sterk generatief, dus de nood aan een sterke mechanische rem is niet groot. voor de occasionele noodstop is het nuttig, na enkele keren lopen die dan wel warm. 

Dus op circuit is een upgrade wellicht wel aan te bevelen, maar voor dagelijks gebruik zie ik het nut er niet van in.

Als je sportief wil rijden zijn de remmen al onvoldoende 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent niet de enige die dat zegt, geldt dat ook voor de performance?

ik heb er zelf nog geen last van gehad, trek soms wel eens hard op maar echt sportief rijden doe ik niet. ik vind de model 3 ook niet echt zo'n gooi-en-smijt bak, door het vrij hoge gewicht. 

wrs ga je aan een golf GTI meer plezier hebben...

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 3 weken later...

DDke, heb jij een Model 3 Performance tegenwoordig? Tevreden van? Ik ga 16 jan eentje testen als dat meevalt, zal vooral van het interieur afhangen vrees ik tegen de zomer eentje gaan halen denk ik. Model S, EQC en misschien die Jag zijn ook kanshebbers.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Davy_ zei:

DDke, heb jij een Model 3 Performance tegenwoordig? Tevreden van? Ik ga 16 jan eentje testen als dat meevalt, zal vooral van het interieur afhangen vrees ik tegen de zomer eentje gaan halen denk ik. Model S, EQC en misschien die Jag zijn ook kanshebbers.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

De E klasse beu ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/28/2020 at 9:07 PM, Davy_ said:

DDke, heb jij een Model 3 Performance tegenwoordig? Tevreden van? Ik ga 16 jan eentje testen als dat meevalt, zal vooral van het interieur afhangen vrees ik tegen de zomer eentje gaan halen denk ik. Model S, EQC en misschien die Jag zijn ook kanshebbers.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Ja, ik ben er blij mee. Enige nadeel is dat je wel enorm veel bekijks hebt met die kar. Ben nog nooit zoveel spontaan aangesproken op straat. En ik ben daar niet zo voor..

Maar dat ligt misschien ook aan de regio. Je ziet ze hier nauwelijks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎28‎/‎11‎/‎2020 om 21:07, Davy_ zei:

DDke, heb jij een Model 3 Performance tegenwoordig? Tevreden van? Ik ga 16 jan eentje testen als dat meevalt, zal vooral van het interieur afhangen vrees ik tegen de zomer eentje gaan halen denk ik. Model S, EQC en misschien die Jag zijn ook kanshebbers.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Had je geen 330e besteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, DDke zei:

Ja, ik ben er blij mee. Enige nadeel is dat je wel enorm veel bekijks hebt met die kar. Ben nog nooit zoveel spontaan aangesproken op straat. En ik ben daar niet zo voor..

Maar dat ligt misschien ook aan de regio. Je ziet ze hier nauwelijks. 

Ik vond dat net niet. Ik heb daar een dag mee rondgereden, toen de Model3 letterlijk een paar dagen in BE was. 2 terrasjes gedaan 😁, en ik vond het gek dat er niemand raar op keek van die auto.

Maar ja, misschien te kort om er echt een ordeel over te hebben op dat vlak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Rabbit said:

Ik vond dat net niet. Ik heb daar een dag mee rondgereden, toen de Model3 letterlijk een paar dagen in BE was. 2 terrasjes gedaan 😁, en ik vond het gek dat er niemand raar op keek van die auto.

Ik kom ze anders ook echt wel regelmatig tegen. Zo een uitzonderlijke verschijning is dat toch niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik kom ze anders ook echt wel regelmatig tegen. Zo een uitzonderlijke verschijning is dat toch niet meer.

Ik woon hier op een wijk waar er al 3 rondrijden. Net daarom vind ik het zo spijtig als ik dat wil kopen, ik moet één van die 5 kleuren kopen. Dus de kans dat ik met dezelfde rij als die van 2 straten verder is vrij groot :( 😁 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ook speciaal is onderstaand filmpje. Groot was de vreugdekreet toen men te horen dat de Model3 ook die Otovalve en warmtepomp zou krijgen.

Wat blijkt nu: die pomp doet zijn werk zo goed dat de batterij het koud krijgt en bij lage ladingen gaat de Model3 in een noodloop. De andere versies met heat pump zouden zr geen last van hebben. Enkel die met Panasonic batterijen.

Er is een workaround: doen alsof je haat laden nr een supercharger. Dan warmt de auto de batterij op en dan loop je niet tegen die noodloop aan 😋

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Een echte Tesla rijder. 90 bollen waar je 110 mag ...

Is om de batterij sneller koud te krijgen voor de test. Als de batterij minder vermogen moet leveren wordt ze minder warm. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De E klasse beu ? 
Bwa nee maar heb hem al bijna 3j nu.. Het wordt stillekesaan tijd voor een andere. Al weet ik niet wat beter zou zijn op dit moment. En zeker voor het budget van een E, al zou k wel wat meer willen geven. Ik zou graag elektrisch willen rijden daarvoor dat k eens ga testrijden met die Model 3. Maar weet niet of ik me voor dat geld over dat interieur ga kunnen zetten. EQC is beter qua interieur maar ook duurder en nog altijd minder dan een E klasse. Misschien dan toch nog eentje met verbrandingsmotor, GLE of X5 maar zijn ook een flink stuk duurder. Ik heb net gezien dat de 5 reeks een flinke FL heeft gehad en ziet er een stuk beter uit, E klasse FL maar is ook zo stom.. We zien wel

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/1/2021 om 23:34, Rabbit zei:

begint er al wat meer op te trekken (is de chinese versie)AA6C02E7-1A0F-4918-98E2-463EBC63B111.thumb.jpeg.582c46f79a8f08ba7a407763963dbd88.jpeg

Zo zou ik hem nog willen 😍

Gisteren verschenen er foto's van een verbrede Model S, en met andere velgen. Nu ik deze configurator-foto zie, denk ik dat het wel eens dezelfde wielen kunnen zijn. Hoewel, de spaken lijken dikker...

spacer.png

12 uren geleden, ir_fuel zei:

Een echte Tesla rijder. 90 bollen waar je 110 mag ...

Dan ben ik allesbehalve een echte Tesla-rijder.

1 uur terug, Davy_ zei:

Bwa nee maar heb hem al bijna 3j nu.. Het wordt stillekesaan tijd voor een andere. Al weet ik niet wat beter zou zijn op dit moment. En zeker voor het budget van een E, al zou k wel wat meer willen geven. Ik zou graag elektrisch willen rijden daarvoor dat k eens ga testrijden met die Model 3. Maar weet niet of ik me voor dat geld over dat interieur ga kunnen zetten. EQC is beter qua interieur maar ook duurder en nog altijd minder dan een E klasse. Misschien dan toch nog eentje met verbrandingsmotor, GLE of X5 maar zijn ook een flink stuk duurder. Ik heb net gezien dat de 5 reeks een flinke FL heeft gehad en ziet er een stuk beter uit, E klasse FL maar is ook zo stom.. We zien wel

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Ik heb mijn tesla ook al ruim 2,5 jaar, en ben ook nog heel tevreden, maar begin ook goesting te krijgen in wat anders. Echter, ik zou liefst elektrisch blijven rijden, of eventueel een 'echte' hybride. Veel keuze is er vandaag helaas nog niet, maar dat gaat er wel nog komen de volgende jaren, waarbij ik dan denk aan de BMW i4, de Audi Etron GT, de Mercedes EQS en EQE, en hoogstwaarschijnlijk nog meer modellen. Zou ik vandaag echt moeten veranderen, dan zou ik voor een paar jaren een Model 3 kopen. Als 2de op de lijst staat voor mij een BMW 545e. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Davy_ zei:

Bwa nee maar heb hem al bijna 3j nu.. Het wordt stillekesaan tijd voor een andere. Al weet ik niet wat beter zou zijn op dit moment. En zeker voor het budget van een E, al zou k wel wat meer willen geven. Ik zou graag elektrisch willen rijden daarvoor dat k eens ga testrijden met die Model 3. Maar weet niet of ik me voor dat geld over dat interieur ga kunnen zetten. EQC is beter qua interieur maar ook duurder en nog altijd minder dan een E klasse. Misschien dan toch nog eentje met verbrandingsmotor, GLE of X5 maar zijn ook een flink stuk duurder. Ik heb net gezien dat de 5 reeks een flinke FL heeft gehad en ziet er een stuk beter uit, E klasse FL maar is ook zo stom.. We zien wel

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

Dan vind ik persoonlijk de etron wel de beste optie. Als ik in dat segment zou zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een E-tron 55 rijdt wel vrij saai vergeleken met Tesla's imo, voelt een beetje als op een premium tram zitten.

Maar je kunt het ook gewoon soepel, stil en geleidelijk noemen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid