Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

30% batterij voor 1 rondje. Over de remmen ga ik niks zeggen wat dat kan opgelost worden en die van een stock Benz bvb zijn ook van chocolade

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, racen en driften: het kan wel met een model 3, best goed zelfs, maar ik zou hem er toch niet speciaal voor kopen. hij heeft andere troeven waardoor hij als dagelijkse wagen zeer aangenaam is. voor op het circuit zijn er andere speeltjes met een toffer geluidje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Halfuurtje met de LR van een vriend gereden. Is zijn nieuwe bedrijfswagen en als je moet kiezen tussen een BMW 316 of dit versta ik de keuze wel. Spartaans interieur die wel ruim aanvoelt maar het feit dat je altijd naar rechts moet kijken irriteerde me wel mateloos. Een klein dashboard op de normale plaats zou al veel oplossen.

Trekt vlot op en reed verbazend beter dan ik verwacht had. Heeft in de bochten ook wel wat grip. Enkel de beleving is 0 maar dat was geen verrassing.

Ergens gestopt en toen we terug wilden vertrekken wilde de app niet meewerken. Heeft 5 minuten geduurd om de auto open te krijgen en dan nog eens 3 minuten om die te "starten". Blijkbaar een probleem sinds de upgrade van zijn iPhone naar IOS 14. Maar zoiets wil je dus niet meemaken.

Afwerking is wel om van te wenen. Overal panel gaps en lijnen die niet overlappen. Hij had zich tijdens het wassen ook al gesneden aan het dak. Daar was glas van gesprongen / losgekomen.

Die auto kost 68k wat ik persoonlijk te duur vind. Voor een 35-40k zou het een no brainer zijn voor de functionele verplaatsingen.

@DDke

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, dragonfly zei:

Halfuurtje met de LR van een vriend gereden. Is zijn nieuwe bedrijfswagen en als je moet kiezen tussen een BMW 316 of dit versta ik de keuze wel. Spartaans interieur die wel ruim aanvoelt maar het feit dat je altijd naar rechts moet kijken irriteerde me wel mateloos. Een klein dashboard op de normale plaats zou al veel oplossen.

Trekt vlot op en reed verbazend beter dan ik verwacht had. Heeft in de bochten ook wel wat grip. Enkel de beleving is 0 maar dat was geen verrassing.

Ergens gestopt en toen we terug wilden vertrekken wilde de app niet meewerken. Heeft 5 minuten geduurd om de auto open te krijgen en dan nog eens 3 minuten om die te "starten". Blijkbaar een probleem sinds de upgrade van zijn iPhone naar IOS 14. Maar zoiets wil je dus niet meemaken.

Afwerking is wel om van te wenen. Overal panel gaps en lijnen die niet overlappen. Hij had zich tijdens het wassen ook al gesneden aan het dak. Daar was glas van gesprongen / losgekomen.

Die auto kost 68k wat ik persoonlijk te duur vind. Voor een 35-40k zou het een no brainer zijn voor de functionele verplaatsingen.

@DDke

Allez. Nu nog met een Performance he 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dragonfly zei:

Ergens gestopt en toen we terug wilden vertrekken wilde de app niet meewerken. Heeft 5 minuten geduurd om de auto open te krijgen en dan nog eens 3 minuten om die te "starten". Blijkbaar een probleem sinds de upgrade van zijn iPhone naar IOS 14. Maar zoiets wil je dus niet meemaken.

@DDke

 

Ik blijf er bij? Nie elke technologische vooruitgang is een vooruitgang voor de mens. Wat is er mis met een sleutel? Gebruiken ze volgens mij al heel wat jaren, en behalve een plat batterijke hebt ge daar weinig miserie mee (dan kunt ge die nog gewoon in de meeste gevallen via het sleutelgat in de deur openen, fail safe noemen ze dat in de industrie :lol:)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, DDke zei:

Allez. Nu nog met een Performance he 😉

De LR gaat in sport wel vooruit. Zit het verschil dan in 0-100 of meer vermogen op hogere snelheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, dragonfly said:

De LR gaat in sport wel vooruit. Zit het verschil dan in 0-100 of meer vermogen op hogere snelheden?

Een Performance is 1.2 seconden sneller naar 100

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, DDke zei:

Ja, en andere remmen, lagere en hardere ophanging, meer downforce en een premium interieur. 

die remmen zijn zelfs in die spec niet veel soeps he 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/10/2020 om 23:08, dragonfly zei:

Die auto kost 68k wat ik persoonlijk te duur vind. Voor een 35-40k zou het een no brainer zijn voor de functionele verplaatsingen.

@DDke

Dat is ook een beetje mijn “struggle”. Tis geestig ja voor van a nr b te rijden maar niet aan dat geld. Mijn vrouw kent geen moet van auto’s. Gisteren zagen we een Model3p. Ik vroeg haar war ze ervan vond:

Zij “bwah toch ok dien otto”

ikke “ook aan 50-67k?”

zij “ha nee hoor. amai ... dat id nu ook niet zo mooi” 

Dat is voor mii veel geld waar ik veel te rationeel moet over zijn om het te verantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Rabbit said:

Zij “bwah toch ok dien otto”

ikke “ook aan 50-67k?”

Een nieuwe M135i met wat opties kost ook +50K.

Zeer rare manier van redeneren, want dat is ook "maar" een 1 die je in basisversie voor 27K hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Een nieuwe M135i met wat opties kost ook +50K.

Zeer rare manier van redeneren, want dat is ook "maar" een 1 die je in basisversie voor 27K hebt.

De mening van zijn vrouw en verstaanbaar.

Veel zaken zijn mooi tot je de prijs hoort. Dan heb je voor hetzelfde geld mooiere, maar waarschijnlijk mindere motor. Maar daar liggen veel mensen niet wakker van. 

Ik ben bv ook nog gaan kijken naar een cls sb 200. Motor zal voor mij waarschijnlijk ook volstaan hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Rabbit zei:

die remmen zijn zelfs in die spec niet veel soeps he 😕 

Was ik nog vergeten te vermelden maar de remmen van die LR waren echt niet goed. Staan niet in verhouding tot het vermogen 😮 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Rabbit said:

die remmen zijn zelfs in die spec niet veel soeps he 😕 

Ik heb er eigenlijk niet veel op aan te merken. Nu, ik gebruik ze ook niet veel eigenlijk. 
Geen idee hoe die bvb op een circuit zouden presteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, DDke zei:

Ik heb er eigenlijk niet veel op aan te merken. Nu, ik gebruik ze ook niet veel eigenlijk. 
Geen idee hoe die bvb op een circuit zouden presteren. 

Als  je de specs op papier bekijkt, dan is dat echt niet veel voor zo'n performante kar. 

Edit: ik had het op die LR: die heeft echt slappe remmen op papier. Ik dacht iets van 325 mm diameter en 2 pots klauwen. (Ter info: mijn Alpina heeft 375 mm en 4 pots klauwen ). Dat is gewoon geschift voor zo'n snelle auto. @dragonfly bevestigt het blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Rabbit said:

Als  je de specs op papier bekijkt, dan is dat echt niet veel voor zo'n performante kar. 

Edit: ik had het op die LR: die heeft echt slappe remmen op papier. Ik dacht iets van 325 mm diameter en 2 pots klauwen. (Ter info: mijn Alpina heeft 375 mm en 4 pots klauwen ). Dat is gewoon geschift voor zo'n snelle auto. @dragonfly bevestigt het blijkbaar.

Al eens gezien welke remmen op een M140i zitten? 😛

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Al eens gezien welke remmen op een M140i zitten? 😛

 

Dat is toch ook groter? Nu goed google maakt me niet wijzer want ik wordt overstelpt met upgrade opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Rabbit said:

Als  je de specs op papier bekijkt, dan is dat echt niet veel voor zo'n performante kar. 

Edit: ik had het op die LR: die heeft echt slappe remmen op papier. Ik dacht iets van 325 mm diameter en 2 pots klauwen. (Ter info: mijn Alpina heeft 375 mm en 4 pots klauwen ). Dat is gewoon geschift voor zo'n snelle auto. @dragonfly bevestigt het blijkbaar.

M3P is 355, 4-pots voor en 335 achter dacht ik. Van Brembo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid