Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Zojuist, Polygoon zei:

Wat kost zoiets in lease eigenlijk?

DAT HANGT VAN JE LEASEMAATSCHAPPIJ AF

 

Nee, geen idee maar ben ook benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Hazen zei:

DAT HANGT VAN JE LEASEMAATSCHAPPIJ AF

 

Nee, geen idee maar ben ook benieuwd.

Ik zoek uiteraard geen bedrag dat tot op de komma juist is :) 

4 jaar en 25k per jaar ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik zoek uiteraard geen bedrag dat tot op de komma juist is :) 

4 jaar en 25k per jaar ofzo. 

Er zijn 600 parameters die de leaseprijs beïnvloeden.

Anderzijds, (aanschaffingswaarde-aanbetaling-restwaarde)/looptijd geeft je een idee. Gooi daar nog wat bij voor je intrest à 3%. Of ga los in Excel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De standard rwd plus zit met de gewone 18" wielen nu ook al op 510km range:)

Ik zou twijfelen tussen dit en een ID4, ze hebben dezelfde range maar de prestaties van de model 3 zijn veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, luigi said:

Ik zou twijfelen tussen dit en een ID4, ze hebben dezelfde range maar de prestaties van de model 3 zijn veel beter.

En je hebt de Tesla software.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Hazen zei:

Lijkt me aan de hoge kant gezien de TCO berekening die hier onlangs ergens gemaakt werd?

Ik ken er allemaal niets van en dat gaat sowieso niet in m'n budget passen maar ik verschoot ook van die prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Hazen said:

Lijkt me aan de hoge kant gezien de TCO berekening die hier onlangs ergens gemaakt werd?

Wel interessant zo prijzen zonder info mbt kilometers en looptijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wel interessant zo prijzen zonder info mbt kilometers en looptijd.

Ook weer waar.

Ik kan (en wil want wat een mottig gevaarte blijft me dat) toch geen bestellen aangezien ik thuis niet kan laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, ir_fuel zei:

En je hebt de Tesla software.

Idd, laadmogelijkheden zijn veel beter.

Maar de id4 ziet er eigenlijk wel niet slecht uit. ( tegenover een 3) 

Dus ga je voor looks of voor gerustheid?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Wat kost zoiets in lease eigenlijk?

 je kan dat perfect zien op de site van tesla zelf 😉

Gewoon configureren en hij zet een renting en totaalprijs 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wel interessant zo prijzen zonder info mbt kilometers en looptijd.

 

17 minuten geleden, Hazen zei:

Ook weer waar.

Ik kan (en wil want wat een mottig gevaarte blijft me dat) toch geen bestellen aangezien ik thuis niet kan laden.

Was als antwoord op @Polygoon zijn vraag, 4 jaar 25k km. 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, tuscani zei:

 je kan dat perfect zien op de site van tesla zelf 😉

Gewoon configureren en hij zet een renting en totaalprijs 

 

leasing =/ renting

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Polygoon zei:

leasing =/ renting

nee maar is wel een goede basis. Restwaarde zal niet wereldschokkend anders zijn, al is die bij Tesla in Renting wel erg laag. Bijkomend moet je nog verzekering rekenen en onderhoud/banden, 150 per maand moet wel volstaan voor zo een Tesla.

Dan zit je ongeveer op die prijzen van Leaseplan hierboven. Of zoals @ir_fuel het benaderde kom je er ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, luigi zei:

De standard rwd plus zit met de gewone 18" wielen nu ook al op 510km range:)

Ik zou twijfelen tussen dit en een ID4, ze hebben dezelfde range maar de prestaties van de model 3 zijn veel beter.

ID4 is toch een compleet andere auto. Eerder een SUV, en veel ruimer. Ik zou eerder een Model Y met de ID4 vergelijken. Ik vind de ID4 wel een mooie auto, maar qua multimedia komt het nog niet tot aan de enkels van zo'n VW, en het rijplezier van de Model S is niet te onderschatten. Dat ding rijdt als een kart.

3 uren geleden, Rabbit zei:

Blijkbaar is KBC nu hofleverancier van de Tesla financiele renting.

 

Ah, dat wist ik niet. Nu heb ik bij mijn Model S De Lage Landen, maar die hebben idd al laten weten dat ze niet meer met Tesla samenwerken

2 uren geleden, Logic zei:

Kan je deze auto's aan het einde van het contract overkopen? Want ik zie nergens een restwaarde.

EDIT: ik heb eens verder gekeken op de site, en ze spreken van een restwaarde van 16%

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weet niet of het nodig is om een nieuw topic aan te maken voor de Y? als de mods het willen of nodig achten mogen ze deze post altijd verzetten.

Ben vandaag dus eens langs gegaan bij Tesla.

Naar alle eerlijkheid moet ik toegeven dat die niet slecht in elkaar zit. Ik had er geen flauw benul van, en zat nog steeds met Amerikaans is plastiek in mijn gedachten. Maar de Y voelde mij beter aan dan bv de Skoda Enyaq. Veel minder harde plastiek in het interieur en en al zeker in de koffer. Dat is dus al een aangename verrassing.

De klinken zijn ook knap en voor mij komen de zwarte accenten helemaal niet goedkoop over. passen perfect bij de stijl en bv zwarte velgen.

Kofferruimte is meer dan oké. (ik blijf daar over doordrammen ik weet het, maar als je op reis gaat wil ik gewoon alles vlot kwijt kunnen)  Je hebt de koffer zelf, maar daaronder onder de vloerplaat, heb je nog een serieuze ruimte die even groot of zelfs groter is dan de frunk.  tel daarbij dus nog eens de frunk bij en dat zal zeker volstaan voor iedereen.

Plaats nemen is vlot, geen hoogteprobleem bij het instappen en ook niet als je zit. Stoelpositie in de juiste stand gezet en de zetels zitten hard, maar goed voor mij. In de middenconsole heb je nog 2 grote bergvakken en dan ook de 2 laadplaatsen voor je gsm. Achteraan is de ruimte dan nog steeds ruim genoeg voor mij om te zitten. je zit redelijk recht dat wel, maar je kan de leuning wat klikken. al denk ik dat je dan wat te schuin ligt. Voetruimte is meer dan voldoende want je hebt geen middentunnel en bij de Y kan je blijkbaar je voeten onder de voorzetel zetten (wat bij de 3 niet kan)

Voornaamste punt is natuurlijk het dasboard. (of het ontbreken er van) Wel eerlijk?.........dat stoorde mij eigenlijk niets. het voelt wat vreemd aan, maar ook direct vertrouwd en solide.

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan is er natuurlijk de keuze tussen de longrange of de performance. 

@DDke en @STA911

wat zijn jullie meningen daarover? Ik vermoed ddke dat jij ze beide gereden hebt?  Je zit met een prijsverschil van pakweg 8000€ (weet niet zeker meer) Maar het is niet om te zeggen dat de lr "traag" zal aanvoelen?  Optisch heeft hij een andere grotere velg (maar de optionele bij de lr is zeker niet lelijk (zie bovenstaande foto)) en een carbon spoiler. Topsnelheid is minder van belang en het optrekken...... is dat nog aangenaam voor de passagiers? Want je leest hier soms dat het gewoon te snel is om aangenaam te zijn.  Je kan dan misschien beter de lane assist optie aanduiden en dan heb je nog een 4000€ gespaard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid