Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, The Swede zei:

*kijkt naar topic titel* ... 🤔

Ik hou me al de de hele tijd al aan het topic. 

Waar zitten de mods nu? @dragonfly, zeg eens aan die mannen dat ze zich aan het onderwerp moeten houden en het over de G05 moeten hebben en niet over maroefenmodellen. Off topic gaan kost normaal een gele kaart. 🧐

Ik heb de voorbije week 5 gele kaarten voor jou in m'n zak gehouden 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, brjefs said:

Begrijpend lezen is uwe sterkste kant niet he.

Ik zou dat als camionette gebruiken voor mijn werk. Om met het gezin op vakantie te gaan koop ik wel iets anders. 
 

En je moet stoppen met jouw enge beeld op de wereld te projecteren op iedereen. Smaken verschillen en mensen hebben andere noden en behoeftes. Leer er mee leven.

Misschien moet je dan beginnen met niet het idee te projecteren dat niet iedereen 125k aan auto als camionette kan gebruiken?

Dit is ook mijn beeld niet. Dit beeld zie je enkel in Vlaanderenland. Niet de rest van de wereld waar een dikke nieuwe X5 gerespecteerd wordt als een luxewagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, dragonfly said:

Ik heb de voorbije week 5 gele kaarten voor jou in m'n zak gehouden 😛 

Ge gaat er voor veel hier op zak moeten hebben dan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Misschien moet je dan beginnen met niet het idee te projecteren dat niet iedereen 125k aan auto als camionette kan gebruiken?

Dit is ook mijn beeld niet. Dit beeld zie je enkel in Vlaanderenland. Niet de rest van de wereld waar een dikke nieuwe X5 gerespecteerd wordt als een luxewagen.

Nu snap ik het helemaal niet meer.

Je bent de laatste weken weer flink onzin uit aan het kramen kerel

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat begrijp je niet? Dat ik het zinloos vind een wagen als een X5 M50i (al snel meer dan 125k Euro) te verknoeien door er een LV van te maken? 

Of dat ik zeg dat het beeld dat het "normaal" is dat een dergelijke wagen al verkl**t wordt, een "normaal" beeld blijkt te zijn in Vlaanderen maar niet in de rest van de wereld. (en het dus een minderheid is die dat normaal vindt).

Ik probeer niet express tegen uw (of een ander zijn) kar te rijden. Ik probeer echter de zaak vanop afstand te bekijken.

Als ik hier de redenering lees, dan is het steedvast "ho, dikke kist kopen = normaal" en dan "ha, die kost veel in taks = maak er maar een lichte vracht van". Dit lijkt gewoon de norm te worden. Is dat dan de norm?
Terwijl, als ik rond mij kijk in Europa, de norm nog steeds is dat een dikke kist wordt gekocht om als luxewagen te rijden. Ze wordt gekocht door begoede mensen die weten dat er aan een dikke kist ook een hoog kostenplaatje hangt op fiscaal en onderhoudsgebied. En opnieuw, het gros van de mensen neemt die kosten mee in aanmerking wanneer ze een wagen kopen en kiezen hun wagen dan ook navenant.    

En dan heb ik het nog niet over het feit dat ik merk dat er het er sommigen totaal aan realiteitszin ontbreekt. 125k voor een auto is normaal? Om er dan nog een gezinswagen bij te hebben omdat we die X5 op LV zetten? 🤔 Ik dacht het niet. De meeste mensen rijden met een auto van 20-30k max. 

Dit gezegd zijnde, indien de kost zo belangrijk is, dan vraag ik me af waarom dergelijke berg geld uitgeven aan een mooie X5 G05? Economisch gezien is het ongetwijfeld een stuk slimmer dan een vorig model X5 te kopen (al dan niet met dikke motor) voor 30k-40k. Als je dat dan nog op LV wil zetten, kan ik volgen. Dan ben je 30k Euro kwijt plus wat kosten ipv 125k plus BIV, plus taksen, etc. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doelde eerder op de F15 versie, de G05 vind ik persoonlijk niet zo mooi of moet hier alsnog wat aan wennen. Maar zelfs als ik mensen zou zien die een G05 X5 kopen en lichte vracht maken, dat maakt mij niet uit, met het geld dat je uitspaart kan je tuning doen bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, The Swede zei:

Ge gaat er voor veel hier op zak moeten hebben dan ;)

Je plaat blijft hangen Zweed. In elke topic beginnen vitten op mensen die een opmerking maken over de taksen is afgezaagd geworden.

Verhuis alles naar België, betaal hier alle belastingen en dan mag je mee zeveren met ons 😄

Tot dan beperken tot auto's? 😉

P.S.: bovenstaande is een template want we hebben je nog maar 17x gezegd 😄

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, dragonfly said:

Je plaat blijft hangen Zweed. In elke topic beginnen vitten op mensen die een opmerking maken over de taksen is afgezaagd geworden.

Verhuis alles naar België, betaal hier alle belastingen en dan mag je mee zeveren met ons 😄

Tot dan beperken tot auto's? 😉

P.S.: bovenstaande is een template want we hebben je nog maar 17x gezegd 😄

Veel wordt er in dit deel anders niet over autos gezegd. 'k Kan zelfs niet over m'n eigen autos wat zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Wat begrijp je niet? Dat ik het zinloos vind een wagen als een X5 M50i (al snel meer dan 125k Euro) te verknoeien door er een LV van te maken? 

Of dat ik zeg dat het beeld dat het "normaal" is dat een dergelijke wagen al verkl**t wordt, een "normaal" beeld blijkt te zijn in Vlaanderen maar niet in de rest van de wereld. (en het dus een minderheid is die dat normaal vindt).

Ik probeer niet express tegen uw (of een ander zijn) kar te rijden. Ik probeer echter de zaak vanop afstand te bekijken.

Als ik hier de redenering lees, dan is het steedvast "ho, dikke kist kopen = normaal" en dan "ha, die kost veel in taks = maak er maar een lichte vracht van". Dit lijkt gewoon de norm te worden. Is dat dan de norm?
Terwijl, als ik rond mij kijk in Europa, de norm nog steeds is dat een dikke kist wordt gekocht om als luxewagen te rijden. Ze wordt gekocht door begoede mensen die weten dat er aan een dikke kist ook een hoog kostenplaatje hangt op fiscaal en onderhoudsgebied. En opnieuw, het gros van de mensen neemt die kosten mee in aanmerking wanneer ze een wagen kopen en kiezen hun wagen dan ook navenant.    

En dan heb ik het nog niet over het feit dat ik merk dat er het er sommigen totaal aan realiteitszin ontbreekt. 125k voor een auto is normaal? Om er dan nog een gezinswagen bij te hebben omdat we die X5 op LV zetten? 🤔 Ik dacht het niet. De meeste mensen rijden met een auto van 20-30k max. 

Dit gezegd zijnde, indien de kost zo belangrijk is, dan vraag ik me af waarom dergelijke berg geld uitgeven aan een mooie X5 G05? Economisch gezien is het ongetwijfeld een stuk slimmer dan een vorig model X5 te kopen (al dan niet met dikke motor) voor 30k-40k. Als je dat dan nog op LV wil zetten, kan ik volgen. Dan ben je 30k Euro kwijt plus wat kosten ipv 125k plus BIV, plus taksen, etc. 

Begin jij eerst eens met jouw auto's in België in te schrijven :lol: 

We hebben het hier over een hypothetische situatie, ik ga dat niet doen. Maar gesteld dat ik dat zou willen doen, dan zou ik er hoegenaamd geen probleem mee hebben om van die luxewagen een lichte vracht te maken. Net omdat ik daar toch maar 90% van de tijd alleen in zit en dat mijn gebruik volledig anders is dan dat van jou.

Het is ook nooit goed eigenlijk he. Koopt er iemand een diesel dan ga je hem verketteren want diesel is des duivels. Wil er iemand een dikke naft kopen op LV dan is het ook weer niet goed "want je verkloot een luxewagen om taksen te ontlopen".

Vergeet ook niet dat in het merendeel van Europa een auto inschrijven aanzienlijk goedkoper is dan hier in dit apenland. Ik heb de afgelopen twee jaar een M3, M135i, X5 M50d en een Alpina D5 ingeschreven. Reken maar eens uit hoeveel ik daarmee naar de staat heb gedragen. En dat allemaal privé he, voordat je afkomt met zelfstandigen en hun vennootschap en blablabla. Naar mij moet je jouw belerende vingertje niet zwaaien.

De rest van je betoog is compleet naast de kwestie overigens. We hebben het hier niet over auto's van 20-30k max. Daarvoor moet je een ander topic openen als je daar ook eens iemand voor aan zijn ketting wil rammelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou ik mijn autos inschrijven in een apenland, zoals je dat noemt, waar ik niet eens een wagen mag inschrijven/verzekeren? :lolz:

 

Nu, om de discussie dan efkes terug on topic te brengen (want we gaan hier toch nooit over overeenkomen): waarom een X5 M50d ipv de 45e die met evenveel vermogen zit en geen apentoeren nodig heeft om betaalbaar te zijn in belasting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Agreed: 45e met 5 zitplaatsen > M50d met 2 zitplaatsen LV.

Maar als anderen er anders over denken, moet ge dat tolereren. Elk z'n mening.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

een wagen te verknoeien door er een LV van te maken

In NL gaan (of gingen?) ze nog een stapje verder. [emoji14]

 

Bult op het dak en achterste ramen opzij volledig dicht:

1ee77eb85e6be0f284dce27c60ab99b1.jpg&key=bb1488a0852392665f0d170fa76df90d6e1d7456b8fe4bfa439975acd5de7ad4

 

b7d91b8dd43602412b47e618aba294de.jpg&key=09a683a4876bb8fd78803ac5da784e3e1c091203300d6311d305f4b27c98fc82

 

Dan valt het Belgische systeem nog mee qua 'verknoeien' (als dat deftig (non-destructier) gedaan wordt kan je bij verkoop of gezinsuitbreiding de ombouw netjes terug ongedaan maken en de achterzetels terug plaatsen.

 

Een kennis van me heeft pas een nieuwe Peugeot 508 break gekocht. Is zelfstandige en heeft hem nu ook binnen gedaan om te laten ombouwen naar LV. Nu kan hij z'n vervoerskosten ook 100% inbrengen. De BIV en taks samen waren blijkbaar ook duurder dan de ombouw naar LV, dus al meteen terugverdiend. Is ook constant op de baan dus toch aangenamer rijden dan een gemiddelde camionette bvb. Later (als de gezinsauto van z'n vrouw het bvb plots zou begeven) kan ie indien nodig de achterzetels terug laten inbouwen.

 

 

Op vlak van 'een auto van 125k laten ombouwen naar LV' heb je ergens wel een punt, in geval van particulieren (zelf zou ik nooit zoveel kunnen of willen uitgeven aan een auto). Maar als (zeer goed verdienende) zelfstandige bvb (auto op de zaak), en met de rijkosten die je 100% kan inbrengen indien LV (en je wil geen Tesla of zo), why not... Weet wel niet hoe het dan zit met VAA etc.

 

Ikzelf heb het eerder over een al wat oudere 2dehands. Vb je wil eens dagelijks met een V8 of dikke 6-pitter gereden hebben zonder bijna meer aan taks te betalen dan de dagwaarde van die auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

Waarom zou ik mijn autos inschrijven in een apenland, zoals je dat noemt, waar ik niet eens een wagen mag inschrijven/verzekeren? :lolz:

Net ons punt, stop elke topic te verzieken met je opmerkingen als mensen geen zin hebben om taksen te betalen 🙂 

We kennen je standpunt ondertussen al en jij zou het ondertussen ook al moeten weten hoe het in Belgiê werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is wat je er zelf van maakt he. Sommige vinden 500 of zelfs 1000 euro per jaar aan taks niet veel en andere willen amper iets uitgeven. 

Ik koop geen auto om een ander rond te voeren en heb geen gezin. dus waarom zou ik dan 5 stoelen willen hebben en daardoor meer taks betalen. 

maar mss genoeg over die discussie, blij dat het momenteel nog kan en hopelijk blijft het nog wel even duren. Zodat een 2e hands 50i of 50d mogelijk blijft.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Liquid Li0n said:

het is wat je er zelf van maakt he. Sommige vinden 500 of zelfs 1000 euro per jaar aan taks niet veel en andere willen amper iets uitgeven. 

Ik koop geen auto om een ander rond te voeren en heb geen gezin. dus waarom zou ik dan 5 stoelen willen hebben en daardoor meer taks betalen. 

maar mss genoeg over die discussie, blij dat het momenteel nog kan en hopelijk blijft het nog wel even duren. Zodat een 2e hands 50i of 50d mogelijk blijft.

👌

 

Wat ons toelaat terug naar het topic te gaan en een vergelijkende vraag te stellen: X5 45e of X5 M50d ? Is de laatste de meerprijs (en meertaks) waard? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

👌

 

Wat ons toelaat terug naar het topic te gaan en een vergelijkende vraag te stellen: X5 45e of X5 M50d ? Is de laatste de meerprijs (en meertaks) waard? 

Hangt er wat vanaf. Ik zou precies opteren voor de M50d en dit na een chiptune wel liever rijden. Al is het langer in de toeren trekken van een potente naft (die je bv ook chipped) ook leuk en het geluid, met een aanpassing aan de uitlaat wel beter dan de dieselsound. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Hangt er wat vanaf. Ik zou precies opteren voor de M50d en dit na een chiptune wel liever rijden. Al is het langer in de toeren trekken van een potente naft (die je bv ook chipped) ook leuk en het geluid, met een aanpassing aan de uitlaat wel beter dan de dieselsound. 

Geloof mij, een M50d moet je niet chippen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, brjefs said:

Geloof mij, een M50d moet je niet chippen. 

Die vallen vanzelf wel uit elkaar 😅

All jokes aside, is dat nog steeds zo’n gevoelig blok?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Liquid Li0n said:

Hangt er wat vanaf. Ik zou precies opteren voor de M50d en dit na een chiptune wel liever rijden. Al is het langer in de toeren trekken van een potente naft (die je bv ook chipped) ook leuk en het geluid, met een aanpassing aan de uitlaat wel beter dan de dieselsound. 

De 50d klinkt echt niks bijster. Gewoon een 3.0d. Wat erg spijtig is als je zo een potente hebt. Krachtig is het wel. Al heb ik ondertussen wel goede ervaringen met een goeie benzinemotor en een elektromotor die voor het koppel compenseert. Best of both worlds.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

amai ik word nu wel wat ongedurig tot ik effectief deze van m'n pa kan rijden...

Denk ik ideale hoeveelheid batterijcapaciteit voor de huisbezoeken met in tussentijd opladen tijdens consultaties,...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de luchtvering heeft het begeven onder de hitte? 

hoewel die velg er toch verdacht tjoening uitziet en dat spel idd wel heel laag hangt?

 

Soit; iemand interesse in een 45e? 🤔😥😂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid