Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden, Maxime S zei:

Eergisteren naar eentje gaan kijken ter opvolging van de X5 van mijn ouders.

Mooie auto, vind het zowaar de knapste BMW van het moment. (De 1R ook voor het eerst goed bekeken en man wat is dat een gatlelijke auto 🤢)

Er stond daar eentje met een cognac lederen interieur en vond dat eigenlijk best wel knap. Helaas door kwaliteitsproblemen niet meer te krijgen blijkbaar?
Het kleurenaanbod tout court, zowel binnen als buiten is ronduit klein en weinig vernieuwend.

Motorversie zou sowieso de hybride worden. Absoluut geen fan van, maar fiscaal gezien wordt je er quasi toe gedwongen... 

Verder was ik verbaasd over de vrij complete standaard uitrusting van zo'n hybride X5! 

Ik vroeg wel of het stuurgevoel van de nieuwe X5en verbeterd is ten op zichte van de vorige. Daar kon men me niet op antwoorden. Die van mijn ouders heeft de standaard stuurbekrachtiging, dus geen active steering toestanden. En ik vind dat stuurgevoel echt ridicuul voor zo'n auto. Veel te licht, op geen enkel moment weet je waar je voorwielen staan. Echt BMW onwaardig. Is dat bij de nieuwe beter standaard? @Tommie en co? 

 

Voor zover ik me nog herinner van de testrit; belange niet zo bekrachtigd als die van jullie :)

En inderdaad, spijtige van die ledersoorten is dat je maar 3 merino mogelijkheden meer hebt.

Normaal binnen grote 2 maand de onze hopelijk. Zot benieuwd naar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Timo said:

Wat maakt je zo tevreden? Een sedan is niet (meer of direct) nodig of liever een SUV voor het trekken? 

Dit is zuiver als SUV = trekken, rommel verplaatsen, etc. Eigenlijk had ik daar de Range voor. Gezien we echter echt wel veel kilometers malen met "het werkpaard", en die Range is ondertussen ook al 11 jaar oud, denk ik eraan hem te vervangen.

Om te trekken ware een Range weer perfect. De X5 is nl. bijlange niet zo stabiel als de Range als trekwagen.  
Voor het gebrek aan stabiliteit, heb ik wel een bruin vermoeden dat het gebrek aan luchtvering daar voor veel tussenzit. Beide S klasses en de Range hadden wel luchtvering en reden stukken beter wanneer er wat aanhing. Mijn XM heel lang geleden was ook stukken beter dan de E-klasse die ik tegelijkertijd had en die nochtans krachtiger was.

Gezien ik graag met de Range rij (comfort, power, etc), is dat een wagen die van boven op de lijst staat.
De X5 rijdt als wagen op dagdagelijkse basis echt wel aangenaam en ik zou verwachten dat de M50i motor in goeie M traditie ook een heel pak rijplezier biedt. Daarom zie ik dat als een alternatief.

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, brjefs zei:

Hij heeft het licht gezien en beseft nu dat er maar één merk is.

Ter info, ik rij al sinds 2012 BMW. 

 

5 uren geleden, dragonfly zei:

Gisteren meegereden in zo'n schip. Mooi interieur met die grote schermen en dat rijdt ook zacht toen we ff hotsebotse moesten doen.

Sportief kan je dit wel niet noemen maar elk z'n ding!

Een X5 mag je nooit kopen wegens "sportief". Daarvoor heb je een M3. Je moet de X5 zien als een alternatief voor een ruime en snelle break. Het is de BMW voor de gezinsvader die wat ruimte nodig heeft en eventueel ook wat sleept.  

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

En welk model werd besteld, @Davidk

Vermits we in het topic zitten van de BMW G05 X5 denk ik dat de kans zeer groot is dat het om een Audi e-tron gaat.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/9/2019 om 16:44, B3noît zei:

Voor zover ik me nog herinner van de testrit; belange niet zo bekrachtigd als die van jullie :)

En inderdaad, spijtige van die ledersoorten is dat je maar 3 merino mogelijkheden meer hebt.

Normaal binnen grote 2 maand de onze hopelijk. Zot benieuwd naar...

Ja het kleurenaanbod is echt heel beperkt.
Bijzonder jammer voor zo'n auto!
Merino zal mijn pa echter nooit nemen. Helaas!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Maxime S zei:

Ja het kleurenaanbod is echt heel beperkt.
Bijzonder jammer voor zo'n auto!
Merino zal mijn pa echter nooit nemen. Helaas!

 

Welke kleurencombo is trouwens het knapst voor een eentje zonder M-pack en max 20" velg? (allemaal persoonlijk, I know).

Pa heeft nu sophistograu met mokka interieur en wil iets anders. Hij sprak van wit, maar dat probeer ik toch uit zijn kop te krijgen 🤨
En qua interieur is het eigenlijk echt heel triestig: zwart, wit of coffee (wat bijzonder goed lijkt op mokka dat hij nu heeft) 
Ik zie zelfs geen klassiek beige? (of combineert dat niet met de X-Line?) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/22/2019 at 9:31 AM, The Swede said:

En welk model werd besteld, @Davidk

De 45e.

On 9/21/2019 at 11:43 AM, Tommie said:

En terecht!

Dikke proficiat trouwens, alles in orde dus?

Jep, 4 weken te vroeg maar wel op en top gezond intussen. 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Maxime S zei:

Welke kleurencombo is trouwens het knapst voor een eentje zonder M-pack en max 20" velg? (allemaal persoonlijk, I know).

Pa heeft nu sophistograu met mokka interieur en wil iets anders. Hij sprak van wit, maar dat probeer ik toch uit zijn kop te krijgen 🤨
En qua interieur is het eigenlijk echt heel triestig: zwart, wit of coffee (wat bijzonder goed lijkt op mokka dat hij nu heeft) 
Ik zie zelfs geen klassiek beige? (of combineert dat niet met de X-Line?) 

Allemaal heel subjectief uiteraard...

Als ie van wit begint, zegt dat er ook kleuren beschikbaar zijn 😅 Zou dus ook nooit m'n keuze zijn. Veel hangt ook af of ie hem vaak kan kuisen, idem voor interieur trouwens.

Interieur kun je eigenlijk maar afstemmen als je exterieur ook kent. Gewoon draaiboek eens nemen of configurator bij de hand nemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, B3noît zei:

Allemaal heel subjectief uiteraard...

Als ie van wit begint, zegt dat er ook kleuren beschikbaar zijn 😅 Zou dus ook nooit m'n keuze zijn. Veel hangt ook af of ie hem vaak kan kuisen, idem voor interieur trouwens.

Interieur kun je eigenlijk maar afstemmen als je exterieur ook kent. Gewoon draaiboek eens nemen of configurator bij de hand nemen ;)

Heb ik net gedaan. 

Heel veel komt daar niet uit. 
Zou dat manhatten metalic iets zijn op een X5? @Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, B3noît zei:

Zit aan pagina 13 van dat topic en ik ben er welgeteld 2 tegengekomen zonder M-pack. 🤪
Een in Phytonic blue en één in arktik grey.

Die met M-pack zijn voor 50% carbon schwarz. Maw… die kleur blijft ontzettend populair maar zo weinig origineel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat M Pack aandeel wordt echt zot, op sommige modellen. Zat onlangs nog te kijken naar '6 GT ... daar is zowat 97% van wat te koop staat met M Pack :silly: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/23/2019 at 10:11 AM, Davidk said:

De 45e.

Jep, 4 weken te vroeg maar wel op en top gezond intussen. 🥰

Proficiat met de kleine! 

 

En 45e lijkt me niet verkeerd. 

Zijn er nog nadelen aan die 45e verbonden? (Op de Range hybride zit je bvb met een beperkt sleep vermogen en een kleinere koffer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gTa zei:

Dat M Pack aandeel wordt echt zot, op sommige modellen. Zat onlangs nog te kijken naar '6 GT ... daar is zowat 97% van wat te koop staat met M Pack :silly: 

Echt hé! 

Nieuwe X5 heb ik ook nog maar met M pack zien rijden. 
Nieuwe 5 zie je ook gigantisch veel met M pack. 

Is het goedkoper geworden of hebben de nieuwste BMW's het gewoon nodig om iet of wat mooi te zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maxime S zei:

Echt hé! 

Nieuwe X5 heb ik ook nog maar met M pack zien rijden. 
Nieuwe 5 zie je ook gigantisch veel met M pack. 

Is het goedkoper geworden of hebben de nieuwste BMW's het gewoon nodig om iet of wat mooi te zijn? 

Ik zat een jaar geleden bij Lemmens Lecouter voor een offerte. De verkoper wist me te vertellen dat het een trend is.

Waar vroeger je een piramide had met aan de onderkant de basismodellen en de M packs in de top, is dat nu bij de meeste modellen gewoon omgedraaid. Hij verstond het zelf ook niet :)  Dan hebben we het over X3, 5 en hoger.
Een X3 zieik ook bijna altijd met M pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid