Ga naar inhoud

BMW G05 X5


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

On 1/29/2020 at 7:50 AM, balouz said:

ik rij 5 maand met een caravan rond van 2 ton  ik zou wel eens willen weten welk verbruik ik zou hebben met de 45 e is van het ene tankstation naar het andere

Je zou voor 3/4 van de tijd rondrijden met een 3.0 benzine zonder hybride duw want uw batterij zou om de 5 botten leeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/2/2020 om 23:31, The Swede zei:

Je zou voor 3/4 van de tijd rondrijden met een 3.0 benzine zonder hybride duw want uw batterij zou om de 5 botten leeg zijn.

was een antwoord op Mbman die zij (Waarom zou je een 30d of 40d kopen als er een 45e bestaat? ) de 45e is in mijn geval niet geschikt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Echt goede en objectieve test zonder al de klassieke show en wow-zever.

Kan die gast ook helemaal volgen in zijn pro’s en con’s. De X5 rijdt ongemeen goed voor een SUV. Maar de ophanging is echt te droog om er lang mee te leven.

De X7 heeft dit probleem niet en geeft je wel dat zachte comfort dat je van zo een beest verwacht. 
Wegens de huidige beperkingen, heb ik wel nog niet de kans gehad om hem eens deftig aan de tand te voelen en de wegligging te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Swede zei:

Echt goede en objectieve test zonder al de klassieke show en wow-zever.

Kan die gast ook helemaal volgen in zijn pro’s en con’s. De X5 rijdt ongemeen goed voor een SUV. Maar de ophanging is echt te droog om er lang mee te leven.

De X7 heeft dit probleem niet en geeft je wel dat zachte comfort dat je van zo een beest verwacht. 
Wegens de huidige beperkingen, heb ik wel nog niet de kans gehad om hem eens deftig aan de tand te voelen en de wegligging te testen.

Ik snap die opmerking niet van “droog”. Ik reed met een 45e met luchtophanging en die was echt geschift comfy

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rabbit zei:

Ik snap die opmerking niet van “droog”. Ik reed met een 45e met luchtophanging en die was echt geschift comfy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Rabbit said:

Ik snap die opmerking niet van “droog”. Ik reed met een 45e met luchtophanging en die was echt geschift comfy

Ik weet wat uw referentie is, maar ik heb er nu 3 gereden, tesamen iets van een 7 maand in het laatste jaar, en die auto is een heel stuk droger afgeveerd dan bvb een Range (zelfs mijn ouwe Range).

Over drempels rijden, zelfs erg traag, gaat steevast gepaard met een dreun die op den duur gewoon niet meer leuk is. Daar waar een Mercedes S of Range Rover over diezelfde drempels gewoon overvliegt zonder dat je er last van hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje voor de BMW verkopers hier (@Tommie @Stancke )

Als je op de configurator de M50d configureert, kan je een 7 zits configuratie krijgen. Als je de M50i configureert niet. Is deze laatste niet als 7 zits beschikbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/4/2020 om 12:18, William Blake zei:

 

Haha, ik heb die review gezoen toen ie uitkwam. Mij is die opmerking niet bijgebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/4/2020 om 12:53, The Swede zei:

Ik weet wat uw referentie is, maar ik heb er nu 3 gereden, tesamen iets van een 7 maand in het laatste jaar, en die auto is een heel stuk droger afgeveerd dan bvb een Range (zelfs mijn ouwe Range).

Over drempels rijden, zelfs erg traag, gaat steevast gepaard met een dreun die op den duur gewoon niet meer leuk is. Daar waar een Mercedes S of Range Rover over diezelfde drempels gewoon overvliegt zonder dat je er last van hebt. 

Ik volg je dan wel in de zin van als hij dan toch geen sportwagenallures heeft hij meer beter goed comfortabel kan zijn. Het zal de “sportiviteit” zijn die bmw erin wilde steken zeker 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nu al enkele in het wild gezien. Prachtig design. Voorkant doet aan de X3 denken en de achterkant is wat frisser en wat gedurfder.  Al bij al heel mooie wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/6/2020 at 8:16 AM, Rabbit said:

Ik volg je dan wel in de zin van als hij dan toch geen sportwagenallures heeft hij meer beter goed comfortabel kan zijn. Het zal de “sportiviteit” zijn die bmw erin wilde steken zeker 😂

Je kan dat ook doen zoals de Range Sport.

Anderzijds, laatste dagen redelijke lange ritten eindelijk gedaan met X7 en ben niet overtuigd tegenover de X5. Is wel stukken luxueuzer en practischer, maar mist echt de sportiviteit die hij nodig heeft om zich te onderscheiden van een Range. Vooral het overhellen in bochten en erg weinig direct stuur zijn teleurstellend. De laatste X5 die ik had was stukken beter in dat opzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Aan hoeveel kW kan een X5 45e max laden?

edit: 3,7kW blijkbaar 🤨

Er heeft mij iemand gevraagd een zwaar laadstation te voorzien voor zijn x5, maar dat heeft dus blijkbaar geen enkel nut. Die gaat nog verschieten bij het opladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, yvesken said:

Is dat niet het geval voor de meeste PHEV's?

Geen idee bij de rest, maar mijn Q7 heeft 7.4kW max laden. Dat is een wezenlijk verschil. Op 2 a 2,5 uur is mijn batterij van 17,3kWh volledig opgeladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, D Squaloid zei:

Heb het altijd een zeer vreemde keuze gevonden van BMW.

En het wordt blijkbaar niet zo duidelijk verteld aan de kopers. Heb nu al 2 klanten die mij vragen voor een 'zware snelle' laadpaal te plaatsen voor hun X5 45e. Volgens hun verkopers zouden ze zeker kunnen snelladen 🤨

En tja, als de eerst Google-hit al een fout bevat: https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1689982

Quote

From an official document smile.gif
1. The charger in the car 2,7kW (10A) = 10,6h
2. Wall charger 3,7 kW = 6,8h
3. All charging stations on 3 phases 220V (22kW) : 6,8h

No DC charging possible.

edit: niet duidelijk precies, hij laadt niet aan 22kW maar er staat wel 6,8h. 

De laadtijd is correct maar de kW niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor vele mensen is het ook allemaal nieuw wat de verschillende laadmogelijkheden zijn waardoor dit vaak door mekaar wordt gehaald.

 

Veel mensen spreken van een snellader als het over een gewone laadpaal gaat, omdat dat sneller gaat dan met een 230v-lader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, D Squaloid zei:

Geen idee bij de rest, maar mijn Q7 heeft 7.4kW max laden. Dat is een wezenlijk verschil. Op 2 a 2,5 uur is mijn batterij van 17,3kWh volledig opgeladen.

GLE hybride idem; 7,4 kwh, en maar goed ook want je moet 31.2 kwh laden

DC-lader kan ook, dan ben je er vanaf in 30 min 10-100% SoC, maar worden zelden gekozen als optie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, William Blake said:

GLE hybride idem; 7,4 kwh, en maar goed ook want je moet 31.2 kwh laden

DC-lader kan ook, dan ben je er vanaf in 30 min 10-100% SoC, maar worden zelden gekozen als optie

 

 

Dat laatste is dan een optie die je kan nemen voor ín de auto? Wakosta?
als je vaak korte ritten doet, is dat de moeite. Doe je 30km ‘s ochtends en 30 ‘s avonds, heeft dat weinig zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid